Název:
Deweyho pojetí řešení problémů
Překlad názvu:
Dewey´s problem solving koncept
Autoři:
SPERGEROVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se snaží představit osobnost pragmatické pedagogiky Johna Deweyho. Detailně analyzuje jeho díla, ve kterých informuje o jeho způsobu řešení problémů a pro srovnání předkládá i jiné teorie týkající se metody řešení problémů. Na závěr rozebírá pedagogické koncepce, které vyústily z Deweyho celoživotního bádání tj. problémové a projektové vyučování a zejména jejich současné uplatnění ve školách a propojení s kurikulárními požadavky.This thesis tries to present an important figure of the pragmatic education, John Dewey. It presents a detailed analysis of his work, in which he informs about his way of solving the problems. Also for comparison it presents other theories relating to the methods of solving problems. In conclusion, the thesis discusses pedagogical concepts, which resulted from Dewey´s lifelong research, i.e. problem and project based learning and, in particular, their current application in schools and the link with the educational requirements.
Klíčová slova:
John Dewey; kompetence k řešení problémů; pragmatická pedagogika; projektové vyučování.; competence to tackle the problems; John Dewey; pragmatism and progressive education; project based learning. Citace: SPERGEROVÁ, Petra. Deweyho pojetí řešení problémů. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/26717