Název:
Pragmatická inspirace pro organizaci skautské výchovy
Překlad názvu:
Pragmatic inspiration for the organization of scout education
Autoři:
POLANSKÝ, Tomáš Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá shodami mezi metodami pragmatické pedagogiky a vzniklým novým výchovným programem organizace Junák ? svaz skautů a skautek ČR. Teoretická část popisuje vývoj pragmatismu v Americe, spojitost filozofického a pedagogického směru, pragmatismus v Evropě a v České republice. Objasňuje vývoj výchovného hnutí Woodcraft v moţné propojenosti s pragmatickou pedagogikou. Jsou popsány základní výchovné metody skautské organizace, aby bylo jasné, z čeho Nový program vychází. Dále je porovnán Nový program s pragmatickou pedagogikou, jak lze aktivity programu vytvářet ve shodě s metodami pragmatické pedagogiky a s naplňováním stanovených kompetencí, kterými by měl jedinec, dle skautských ideálů, disponovat. Projektová část je věnována vytvořenému programu pro víkendovou akci, kde jsou propojeny metody pragmatické pedagogiky, skautské výchovy a získávají se poţadované kompetenceThe thesis deals with the matching between the methods of pragmatic pedagogy and the new educational program of Scout Association.. The theoretical part describes the development of pragmatism in America, and the continuity of philosophical and pedagogical trends, pragmatism in Europe and in the Czech Republic. It explains the development of Woodcraft movement in the coherence with pragmatic pedagogy. It describes the basic educational methods of Scout organization; make it clear what the new program is based on. Next is the New program compared with pragmatic pedagogy, how to create program activities in accordance with the methods of pragmatic pedagogy and of the fulfillment of specified competencies, which person should have, according to Scout ideals. The project part is devoted to the program for the weekend event, which connects methods of pragmatic education, scout education and competencies are fulfilled.
Klíčová slova:
E. T. Seton; J. Dewey; kompetence; Nový program; pragmatická pedagogika; pragmatismus; skauting; skautská stezka; volnočasové vzdělávání; Woodcraft; competence; E. T. Seton; free-time education; J. Dewey; New program; pragmatic (progressive) education; pragmatism; scout guide; Scouting; Woodcraft Citace: POLANSKÝ, Tomáš. Pragmatická inspirace pro organizaci skautské výchovy. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/21139