Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Objekt pro gumárenskou výrobu v Odrách
Dohnal, Filip ; Barnat, Jan (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce haly pro průmyslovou výrobu v Odrách. Objekt má obdélníkový půdorys o rozměrech 48 x 56 m, se sedlovou střechou o mírném sklonu a výškou hřebene 10,6 m. Objekt je dvoulodní, hlavní nosnou část tvoří rámové vazby o dvou polích z plnostěnných profilů, na rámech jsou uloženy plnostěnné vaznice. Podélná tuhost je zajištěna pomocí příčného ztužidla, příčnou tuhost zajišťují rámové vazby. Nosná část stěnového a střešního pláště je tvořena sendvičovými panely.
Administrativní centrum
Dohnal, Filip ; Štrba, Michal (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce vícepodlažního objektu pro administrativní účely v Novém Jičíně. Objekt má obdélníkový půdorys o rozměrech 54 x 72 m, se zastřešeným atriem uprostřed. Budova má 6 nadzemních podlaží. Výška střechy je 29 m. Byly navrženy a posouzeny dvě konstrukční varianty. Podélnou a příčnou tuhost varianty A zajišťují příhradová ztužidla a variantu B ztužují rámová ztužidla. Stropy jsou u obou variant tvořeny ocelovými stropnicemi a průvlaky, které podporují sloupy. Fasáda a plášť střechy jsou tvořeny skleněnými panely.
Vztah mezi kognitivními a emočními procesy v rámci exekutivních funkcí
Novák, Ondřej ; Stehlík, Luděk (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Tato práce poskytuje stručný přehled klíčových výzkumů a teorií v oblasti vlivu emocionálních procesů na vybrané exekutivní funkce (rozhodování a posuzování). Rozebírá danou problematiku v rámci teorie dvou kognitivních systémů (CEST) a klade důraz na aktuální poznatky a experimentální přístupy. Popisuje různorodé přístupy v chápání emocí a jejich vlivu, jako jsou teorie zkoumající emocionální valenci, fyziologické projevy emocí nebo jejich motivační funkci. Součástí práce je návrh kvalitativního výzkumu ohledně emocionálních cílů specifických základních emocí (strach, hněv, smutek a radost). Výsledky tohoto výzkumu poskytnou teoretický podklad pro empirické testování přístupu "pocit je pro konání", který je zaměřen na behaviorálně motivační složku emocí.
Posuzování připravenosti na vstup do školy
Orlíková, Vendula ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
ORLIKOVA, V. Posuzování připravenosti na vstup do školy. Praha 2015. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra psychologie. První kapitola vytyčuje pojem školní zralosti a připravenosti. Druhá kapitola vymezuje všeobecná kritéria zralosti dítěte na školu. Zabývá se fyzickou, ale především psychickou připraveností žáka na školu. Třetí kapitola popisuje různé způsoby diagnostikování školní zralosti a připravenosti rozličnými metodami či testy. Empirická část práce se věnuje povědomí o kritériích školní zralosti na vybraných školách a způsobu jejich uplatnění při posuzování připravenosti na vstup do školy při zápise do školy. Obsahuje také charakteristiku vybraných škol, metodu zkoumání a výsledky provedeného výzkumu. V poslední části práce se nachází diskuse a závěr. KLÍČOVÁ SLOVA Kritéria zralosti, zápis, hodnocení, zápis do školy
Právní úprava posuzování vlivů na životní prostředí
Nagy, Jakub ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
Předmětem této diplomové práce je analýza právní úpravy posuzování vlivů záměrů na životní prostředí (EIA). EIA patří mezi horizontální nástroje práva životního prostředí. Vychází z principu prevence a zásady trvale udržitelného rozvoje. Česká právní úprava je obsažena především v zákoně EIA a z velké části je výsledkem transpozice směrnice EIA. Národní i evropskou úpravu posuzování vlivů významně ovlivňuje mezinárodní právo, zejména Úmluva z Espoo a Aarhuská úmluva. Důležitou roli hrají také právně nezávazné dokumenty. Během procesu posuzování vlivů, který má několik fází, se zkoumají a hodnotí významné vlivy záměru na životní prostředí a veřejné zdraví. Posuzování nepodléhají všechny záměry, ale jen ty, o nichž to stanoví přímo zákon (obligatorní záměry) anebo příslušný správní úřad v tzv. zjišťovacím řízení (fakultativní záměry). Výsledek posouzení, jež provádí autorizovaní odborníci, slouží jako objektivní odborný podklad pro tzv. navazující řízení, ve kterém se rozhoduje o povolení záměru. Proces posuzování vlivů vede správní úřad (Ministerstvo životního prostředí či příslušný krajský úřad) a podílí se na něm řada subjektů. Významné postavení mají osoby z řad dotčené veřejnosti, zejm. "environmentální právnické osoby", které na základě zákona EIA disponují širokými právy, obzvláště v...
Srovnání systému sociálního zabezpečení v České republice a na Slovensku, ve vztahu k osobám se zdravotním postižením
HORELICOVÁ, Lucie
Ve své diplomové práci na téma Srovnání systému sociálního zabezpečení v České republice a na Slovensku, ve vztahu k osobám se zdravotním postižením jsem se zaměřila na srovnání systémů sociálního zabezpečení pro osoby se zdravotním postižením v České republice a na Slovensku. Práce je koncipovaná jako teoretická a rozčleněna do šesti hlavních kapitol. Pro diplomovou práci byly stanoveny dva cíle: ,,Popsat systém sociálního zabezpečení osob se zdravotním postižením v ČR a na Slovensku" a ,,Identifikovat rozdíly v systémech sociálního zabezpečení osob se zdravotním postižením v ČR a na Slovensku". Z výzkumných metod byly využity zejména studium a analýza dokumentů a následně komparace získaných informací. V kapitole zaměřené na sociální zabezpečení v ČR a na Slovensku v letech 1945 1992 jsem se zaměřila zejména na postupný státní paternalismus v oblasti sociálního zabezpečení a pasivní postavení občanů v tomto systému. V souvislosti s mým tématem bylo také důležité zjištění, že socialistický systém sociálního zabezpečení neřešil situaci chudých, nezaměstnaných a zejména pak osob se zdravotním postižením. V závěru této kapitoly jsem se zabývala sociální reformou po roce 1989, která znamenala jednak navrácení zodpovědnosti za vlastní život občanům a také definování a návrhy řešení v socialismu neexistujících sociálních situací. Zajímavé pro mě bylo také zjištění, že právě názorové rozdíly na průběh transformace ekonomiky a sociální reformy mohly být jedním z důvodů, který přispěl k rozpadu Československé federace. Ve třetí a čtvrté kapitole byly popsány systémy sociálního zabezpečení pro OZP v ČR a na Slovensku. V každé z těchto kapitol byly nejprve popsány podmínky nároku na invalidní důchod, způsob posuzování invalidity, způsob výpočtu, výše důchodu apod. Dále byly popsány jednotlivé peněžité příspěvky pro osoby se zdravotním postižením v ČR a na Slovensku, včetně průkazů pro OZP a nakonec také sociální služby pro OZP, jejich druhy, formy, poskytovatelé, financování, hodnocení kvality apod. V páté kapitole a podkapitolách jsem se věnovala komparaci invalidních důchodů, peněžitých příspěvků a sociálních služeb v obou zemích. Při komparaci jsem vycházela z údajů v kapitolách 3 a 4 popisujících oba systémy sociálního zabezpečení pro OZP, z názoru odborníků a vlastních zkušeností. V závěru 5. kapitoly jsem pak zdůraznila hlavní problémy obou systémů a navrhla jejich řešení. Šestá kapitola shrnuje konečné výsledky komparace.
Posuzování připravenosti na vstup do školy
Orlíková, Vendula ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
ORLIKOVA, V. Posuzování připravenosti na vstup do školy. Praha 2015. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra psychologie. První kapitola vytyčuje pojem školní zralosti a připravenosti. Druhá kapitola vymezuje všeobecná kritéria zralosti dítěte na školu. Zabývá se fyzickou, ale především psychickou připraveností žáka na školu. Třetí kapitola popisuje různé způsoby diagnostikování školní zralosti a připravenosti rozličnými metodami či testy. Empirická část práce se věnuje povědomí o kritériích školní zralosti na vybraných školách a způsobu jejich uplatnění při posuzování připravenosti na vstup do školy při zápise do školy. Obsahuje také charakteristiku vybraných škol, metodu zkoumání a výsledky provedeného výzkumu. V poslední části práce se nachází diskuse a závěr. KLÍČOVÁ SLOVA Kritéria zralosti, zápis, hodnocení, zápis do školy
Vztah mezi kognitivními a emočními procesy v rámci exekutivních funkcí
Novák, Ondřej ; Stehlík, Luděk (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Tato práce poskytuje stručný přehled klíčových výzkumů a teorií v oblasti vlivu emocionálních procesů na vybrané exekutivní funkce (rozhodování a posuzování). Rozebírá danou problematiku v rámci teorie dvou kognitivních systémů (CEST) a klade důraz na aktuální poznatky a experimentální přístupy. Popisuje různorodé přístupy v chápání emocí a jejich vlivu, jako jsou teorie zkoumající emocionální valenci, fyziologické projevy emocí nebo jejich motivační funkci. Součástí práce je návrh kvalitativního výzkumu ohledně emocionálních cílů specifických základních emocí (strach, hněv, smutek a radost). Výsledky tohoto výzkumu poskytnou teoretický podklad pro empirické testování přístupu "pocit je pro konání", který je zaměřen na behaviorálně motivační složku emocí.
Personální diagnostika-metody hodnocení stávajících i potencionálních zaměstnanců
Rýdlová, Michaela ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato práce je zaměřena na personální diagnostiku. Chápe ji jako nástroj, který pomáhá firmě vybrat nejvhodnější zaměstnance, porovnat reálný osobnostní profil uchazeče nebo zaměstnance s ideálním profilem obsazované pozice a posuzovat potenciál, který má firma ve svých zaměstnancích. Zaměřuje se na metody personální diagnostiky. Ke klasifikaci diagnostických metod používá dělení podle Mojmíra Svobody (2005). Soustřeďuje se na dvě skupiny diagnostických metod, které jsou využitelné v oblasti personalistiky. Jedná se o klinické a testové metody. Jsou uvedeny charakteristiky všech podskupin této klasifikace. Práce si klade za cíl detailněji se zaměřit a popsat ty metody, které mohou být využitelné v praxi i personalisty bez vysokoškolského vzdělání v oboru psychologie, případně personalisty bez delší praxe. Pro tyto účely jsou podrobně rozpracovány metody rozhovor, Tematicko-apercepční karty podle Evangelu, Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) a technika balíčku personálních karet podle Evangelu. Kromě popisu těchto metod jsou uvedeny vždy doporučení pro jejich používání v praxi. Na závěr se autorka zamýšlí nad současným stavem využívání personální diagnostiky ve firemní praxi a nad předpokládaným vývojem v této oblasti.
Administrativní centrum
Dohnal, Filip ; Štrba, Michal (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce vícepodlažního objektu pro administrativní účely v Novém Jičíně. Objekt má obdélníkový půdorys o rozměrech 54 x 72 m, se zastřešeným atriem uprostřed. Budova má 6 nadzemních podlaží. Výška střechy je 29 m. Byly navrženy a posouzeny dvě konstrukční varianty. Podélnou a příčnou tuhost varianty A zajišťují příhradová ztužidla a variantu B ztužují rámová ztužidla. Stropy jsou u obou variant tvořeny ocelovými stropnicemi a průvlaky, které podporují sloupy. Fasáda a plášť střechy jsou tvořeny skleněnými panely.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.