Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncertní sál v Brně
Špondrová, Hana ; Šrubař, Pavel (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Studie řeší návrh nového kulturního centra na Moravském náměstí – polyfunkčního objektu s velkým koncertním a malým víceúčelovým sálem s příslušným provozním a technickým zázemím, parkováním, servisním zázemím pro návštěvníky a prostory pro zaměstnance a hudebníky. Doplňkovým programem je restaurace s kavárnou. Nové prostory nahrazují nevyhovující podmínky stávajícího sídla brněnské filharmonie v besedním domě – malá kapacita, špatná akustika a složitý provoz. Kulturní centrum slouží zároveň jako centrum kongresové, které v Brně jako veletržním městě v současné době chybí. Návrh respektuje stávající charakter parku. Objem navrženého objektu je ze zapuštěný pod terén a uvolňuje tak místo zeleni a prostorům pro pěší. Skládá se z jednoho nadzemního a dvou podzemních podlaží. Má jednoduchý tvar s plochou zelenou střechou a je dynamicky začleněn do prostoru náměstí. Výrazným prvkem je otevřené venkovní atrium v prvním podzemním podlaží. Fasáda je obložena deskami z materiálu Corian® v bílém odstínu Glacier White v kontrastu s velkoformátovým zasklením. Nosná konstrukce je navržena z monolitického železobetonu.
"Divadlo hudby" - koncertní sál pro město Brno
Krausková, Veronika ; Žalmanová,, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je návrh konceptu architektonickej štúdie koncertnej sály - divadla hudby. Hlavnou funkčnou náplňou navrhnutej stavby je koncertná sála s kapacitou 542 návštevníkov. Sála umožňuje účinkovanie až 50 členného zboru a 80 členného orchestra. Súčasťou riešenej problematiky sú prevádzkové a servisné priestory zázemia koncertnej sály. Hlavný dôraz bol kladený na akustické riešenie hlavnej sály a celkovú prehľadnosť prevádzky budovy. Výraz budovy sa svojím riešením snaží dotvoriť kompaktnosť mestského bloku rešpektujúc okolitú zástavbu
Psychoakustické vnímání shodně instrumentovaných souzvuků různě rozložených ve stereu
Juren, Vojtěch ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá psychoakustickým vnímáním shodně instrumentovaných souzvuků různě rozložených ve stereu. Také se zabývá psychoakustickým vnímáním neshodně instrumentovaných souzvuků různě rozložených ve stereu. Práce představuje, co je psychoakustické vnímání, podle čeho se určuje barva zvuku, jak funguje maskování mezi zvuky a pro člověka. Dále jsou ukázány zkoumané souzvuky (akordy), které byly různě rozloženy ve stereu. Akordy při výzkumu poslouchalo 72 posluchačů. Tito posluchači podle zvolené škály hodnotili srozumitelnost nástrojů, kdy v rámci akordu vždy každý jednotlivý tón hraje jiný nástroj. Nástroje byly rozděleny do tří kategorií podle jejich tvorby vyšších harmonických složek. Posluchači také hodnotili srozumitelnost nástrojů. Data od posluchačů byla vyhodnocena psychoakustickou metodou sémantického diferenciálu a byly určeny závěry.
Rozhlasové zpravodajství: specifika auditivního šíření informací
Punčochář, Jan ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce "Rozhlasové zpravodajství: specifika auditivního šíření informací" pojednává o vlivu srozumitelnosti jazyka rozhlasového zpravodajství na míru posluchačem zachycených verbálních zvukových informací. Použitím metody psychologického experimentu zjišťuje, zda si posluchači zapamatují texty napsané podle zásad psaní pro rozhlas lépe než texty využívající administrativní styl zpravodajství České tiskové kanceláře. Zkoumaná otázka je zasazena do kontextu aktuálních výzkumů v oboru mediálních studií, práce také nabízí přehled použití experimentu k výzkumům rozhlasového publika. Součástí diplomové práce je také průřez vývojem rozhlasového zpravodajství v českých zemích, zaměřený především na používané zdroje informací a práci s jazykem.
Psychoakustické vnímání shodně instrumentovaných souzvuků různě rozložených ve stereu
Juren, Vojtěch ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá psychoakustickým vnímáním shodně instrumentovaných souzvuků různě rozložených ve stereu. Také se zabývá psychoakustickým vnímáním neshodně instrumentovaných souzvuků různě rozložených ve stereu. Práce představuje, co je psychoakustické vnímání, podle čeho se určuje barva zvuku, jak funguje maskování mezi zvuky a pro člověka. Dále jsou ukázány zkoumané souzvuky (akordy), které byly různě rozloženy ve stereu. Akordy při výzkumu poslouchalo 72 posluchačů. Tito posluchači podle zvolené škály hodnotili srozumitelnost nástrojů, kdy v rámci akordu vždy každý jednotlivý tón hraje jiný nástroj. Nástroje byly rozděleny do tří kategorií podle jejich tvorby vyšších harmonických složek. Posluchači také hodnotili srozumitelnost nástrojů. Data od posluchačů byla vyhodnocena psychoakustickou metodou sémantického diferenciálu a byly určeny závěry.
Český rozhlas Dvojka - budování kontaktu s posluchači
Ježek, Michal ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce Český rozhlas Dvojka - budování kontaktu s posluchači analyzuje prostředky, které tato stanice využívá, aby oslovila své posluchače, respektive příjemci svých mediálních obsahů. Vychází z teoretického rámce, který postuluje sociolog John B. Thompson v knize Média a modernita, tedy z triády interakcí, které charakterizují působení komunikačních médií. Zatímco první typ "zprostředkovaná kvaziinterakce" charakterizuje jednosměrné vysílání rozhlasové stanice k posluchači, další dva typy - "zprostředkovaná interakce" a "interakce tváří v tvář" charakterizují způsoby, kterými médium tuto jednosměrnost komunikace může překonávat. Tato diplomová práce proto analyzuje tři vybrané pořady stanice Český rozhlas Dvojka, které zmíněné typy interakce reprezentují. Kvalitativní analýza pak s pomocí trojího typu kódování (otevřené, axiální, selektivní) rozebírá zejména komunikační prostředky moderátorů, kteří stanici v jejím vysílání zastupují a do značné míry určují její komunikační styl. Diplomová práce se snaží ověřit předpoklad, že moderátoři významně přispívají k vytváření dojmu, že komunikace mezi rozhlasovou stanicí (mediálním domem) a posluchači (příjemci) je osobní. Kromě analýzy vzorků vysílání pak kvalitativní analýza zahrnuje také dílčí sémiologické rozbory prezentace vybraných pořadů na...
"Divadlo hudby" - koncertní sál pro město Brno
Krausková, Veronika ; Žalmanová,, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je návrh konceptu architektonickej štúdie koncertnej sály - divadla hudby. Hlavnou funkčnou náplňou navrhnutej stavby je koncertná sála s kapacitou 542 návštevníkov. Sála umožňuje účinkovanie až 50 členného zboru a 80 členného orchestra. Súčasťou riešenej problematiky sú prevádzkové a servisné priestory zázemia koncertnej sály. Hlavný dôraz bol kladený na akustické riešenie hlavnej sály a celkovú prehľadnosť prevádzky budovy. Výraz budovy sa svojím riešením snaží dotvoriť kompaktnosť mestského bloku rešpektujúc okolitú zástavbu
Koncertní sál v Brně
Špondrová, Hana ; Šrubař, Pavel (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Studie řeší návrh nového kulturního centra na Moravském náměstí – polyfunkčního objektu s velkým koncertním a malým víceúčelovým sálem s příslušným provozním a technickým zázemím, parkováním, servisním zázemím pro návštěvníky a prostory pro zaměstnance a hudebníky. Doplňkovým programem je restaurace s kavárnou. Nové prostory nahrazují nevyhovující podmínky stávajícího sídla brněnské filharmonie v besedním domě – malá kapacita, špatná akustika a složitý provoz. Kulturní centrum slouží zároveň jako centrum kongresové, které v Brně jako veletržním městě v současné době chybí. Návrh respektuje stávající charakter parku. Objem navrženého objektu je ze zapuštěný pod terén a uvolňuje tak místo zeleni a prostorům pro pěší. Skládá se z jednoho nadzemního a dvou podzemních podlaží. Má jednoduchý tvar s plochou zelenou střechou a je dynamicky začleněn do prostoru náměstí. Výrazným prvkem je otevřené venkovní atrium v prvním podzemním podlaží. Fasáda je obložena deskami z materiálu Corian® v bílém odstínu Glacier White v kontrastu s velkoformátovým zasklením. Nosná konstrukce je navržena z monolitického železobetonu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.