Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jazykový rozbor předvolební kampaně
Škeřík, Martin ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá jazykovým rozborem předvolební kampaně k parlamentním volbám v České republice roku 2021. Cílem práce je ukázat, jaké persvazivní prostředky byly v kampaních používány. Analýza samotná vychází z principů komerční a politické reklamy, důraz je kladen především na prostředky persvaze a negativní politickou reklamu. Pomocí použití těchto prostředků se politické subjekty snaží zaujmout potenciální voliče a získat jejich volební hlas a dlouhodobou podporu. Analyzován je materiál získaný prostřednictvím terénního sběru, a to jak tištěný, tak elektronický. Materiál je řazen dle žánrů do několika kategorií, a to volební programy, předvolební noviny, dopisy občanům, billboardy a venkovní nosiče a internetové platformy a sociální sítě. Z analýzy jsme zjistili, že v předvolební kampani byly velmi často používány věty imperativní, výzvové a zvolací. Kandidující politické subjekty také často využívaly otázek, které simulují přímý kontakt s potenciálním voličem. Ve velké míře byly také využívány básnické prostředky, především metafory, přirovnání, epiteta, hyperboly a frazémy. Častým persvazivním prostředkem bylo také opakování sloganů, hesel a frází, většina stran také využila některých technik negativní politické reklamy. KLÍČOVÁ SLOVA jazykový rozbor, persvazivní prostředky,...
Mediální výchova jako prostředek rozvoje kritického hodnocení politické reklamy v kontextu předvolebních kampaní u studentů středních škol
Pokorná, Gabriela ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vliv mediální výchovy na schopnost žáků středních škol interpretovat politickou reklamu. V první části seznamuje čtenáře s konceptem moderní demokracie, ve které hrají média nesmírně důležitou roli, v oblasti politické reality potom především v předvolebním období. Čtenář je uveden do problematiky vlivu médií na občana, který je vystaven produktům politického marketingu. Vzhledem k tomu, že je tato práce zaměřena na žáky střední školy, zabývá se tato práce i národními, mezinárodními a zahraničními výzkumy, které dávají do souvislosti pojmy politika-média-středoškoláci. Druhá část práce je tvořena výzkumem, který se snaží zhodnotit, jaký vliv má mediální výchova na žáky v oblasti analýzy politické reklamy, stejně jako jejich postoje k politologickým tématům. Výzkum je koncipován jako kvalitativní porovnání výpovědí žáků, kteří projdou kurzem mediální výchovy, na otázky zaměřující se na kritickou analýzu vybrané politické reklamy, přičemž jsou odpovědi žáků porovnány s kontrolní skupinou, která takto mediálně vzdělávána nebyla. Klíčová slova: demokracie, volby, předvolební kampaň, politický marketing, politická reklama, média, masmédia, mediální výchova, středoškolské vzdělávání
Politická reklama v České republice
Jeřichová, Tereza ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Hořejší, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá politickou reklamou v České republice. Jejím cílem je rozebrat a na sebraném materiálu popsat jazykové persvazivní prostředky, které jsou v reklamních kampaních politických stran využívány. Na tuto problematiku je zde nahlíženo jak z hlediska politického, tak z hlediska reklamního diskurzu.
Marketingová komunikace ČSSD v parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny 2013 - Analýza využívání nástrojů politického marketingu
Zapletalová, Karolína ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat marketingovou komunikaci ČSSD v parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Práce je rozdělena na dvě základní části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje základní vymezení pojmů marketingová komunikace a politický marketing, včetně jeho vybraných nástrojů. Pro své zpracování jsem si vybrala koncept tzv. Promotion mixu od Jablońskiho, který se dělí na pět základních kategorií - politická reklama, přímý marketing, propagace prodeje, public relations a osobní prodej. Praktická část se věnuje konkrétně ČSSD a její volební kampani v roce 2013. Následně se práce zaměřuje na jednotlivé prvky výše uvedeného Promotion mixu.
Sémiotická analýza volebních spotů do Poslanecké sněmovny v roce 2013
Hájková, Zuzana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Diplomová práce Sémiotická analýza volebních spotů do Poslanecké sněmovny v roce 2013 s využitím sémiotické analýzy detailně rozebírá televizní spoty vysílané pro účely voleb v roce 2013 Českou televizí. Pro potřeby práce byly zvoleny spoty politických stran a hnutí, které překročily pětiprocentní hranici a dostaly se do Poslanecké sněmovny, tedy ČSSD, ANO, KSČM, Top 09, ODS, Úsvit a KDU-ČSL. Důraz je zde kladen na využité výrazové prostředky a znaky, které se ve spotech nalézají. Cílem práce je odpovědět na otázku, jaké sdělení je voličům skrze spoty adresováno. Práce se zároveň se snaží zjistit, zda se v jednotlivých spotech vítězných stran dají nalézt shodné prvky, které mohly ovlivnit výsledek voleb. Vychází z předpokladu, že všechny volební spoty vítězných politických uskupení a stran budou obsahovat shodné prvky a že všechny se budou snažit přimět voliče, aby dorazili k volbám. Dalším předpokladem je, že žádný z volebních spotů nebude přímo hanit jinou politickou stranu či její politiku. V teoretické části se práce zabývá základními pojmy politické komunikace, politickou reklamou a její regulací v České republice. Práce také představuje volební systém České republiky a politickou situaci před volbami 2013.
Marketingová komunikace ČSSD v parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny 2013 - Analýza využívání nástrojů politického marketingu
Zapletalová, Karolína ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat marketingovou komunikaci ČSSD v parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Práce je rozdělena na dvě základní části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje základní vymezení pojmů marketingová komunikace a politický marketing, včetně jeho vybraných nástrojů. Pro své zpracování jsem si vybrala koncept tzv. Promotion mixu od Jablońskiho, který se dělí na pět základních kategorií - politická reklama, přímý marketing, propagace prodeje, public relations a osobní prodej. Praktická část se věnuje konkrétně ČSSD a její volební kampani v roce 2013. Následně se práce zaměřuje na jednotlivé prvky výše uvedeného Promotion mixu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.