Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Střídač pro trojfázový motor
Mikuška, Martin ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom jednotlivých obvodov trojfázového meniča. Riadenie meniča zabezpečuje digitálny signálový kontrolér MC56F8013 spolu s jeho obslužným programom. Princíp riadenia je navrhnutý pre jednotlivé motory, celý menič je navrhnutý s ohľadom na univerzálnosť a možnosť použitia pre akýkoľvek trojfázový elektromotor, len výmenou koncového stupňa. Prípadne jednotlivých blokov, ktoré sú navzájom kompatibilné.
Relativní snímač polohy
Koutný, Petr ; Havránek, Zdeněk (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem optimálních parametrů relativního snímače polohy, pracujícího na elektrodynamickém principu. Snímač je založen na indukci napětí do cívky umístěné v proměnném magnetickém poli. Práce je rozdělena na část úvodní, teoretickou a praktickou. V úvodní části jsou uvedeny základní vztahy mezi snímači výchylky, rychlosti a zrychlení. Teoretická část obsahuje fyzikální pojmy a souvislosti nutné k výpočtům a tvorbě modelu permanentního magnetu v programu COMSOL Multiphysics. Dále je uveden patentový průzkum elektrodynamických snímačů. Praktická část popisuje samotnou tvorbu modelu permanentního magnetu a následný výpočet indukovaného napětí do cívky v programu Matlab. Následuje popis provedených měření v laboratoři a srovnání jejich výsledků se simulací, při kterém byly zjištěny některé neshody, způsobené pravděpodobně chybně provedeným výpočtem indukovaného napětí. Na závěr jsou uvedena obecná doporučení pro návrh snímače vyplývající ze simulací a měření.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Vala, Tomáš ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V automobilové technice se pro elektrické pohony nejčastěji používají stejnosměrné motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorků v automobilu je startér a stěračový motorek skel. Tato práce má za cíl přiblížit konstrukci jednotlivých motorků v automobilové technice, tedy se blíže seznámíme s konstrukcí stejnosměrného motoru. Nevýhodou stejnosměrných motorků je tzv. „kluzný kontakt“, který je mezi kartáči a komutátorem zdrojem elektromagnetického rušení a poruch. Dále se zaměříme na možnosti a předpoklady inovace a modernizace motorků včetně příkladů výpočtů ztrát u stejnosměrného motoru.
Řešení rozložení magnetického pole ve stejnosměrném stroji
Hájek, Jan ; Makki, Zbyněk (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o rozložení magnetického pole ve stejnosměrném stroji. Součástí této práce je seznámení se stejnosměrnými stroji, principem činnosti a rozdělením stejnosměrných strojů. Dále je zde pojednáno o elektricky komutovaných motorech. V práci jsou ukázány typy permanentních magnetů a jejich vlastností. Poté je zde provedena analýza magnetického pole elektricky komutovaného motoru Atas Náchod v programu Ansoft Maxwell. Pomocí programu Ansoft Simplorer je provedeno spínání tohoto motoru. Další součástí této práce je provedení analýzy magnetického pole elektricky komutovaného motoru Atas Náchod pro tři typy drážek statoru tohoto motoru. Zde je patrné, jaký vliv má změna drážek na rozložení magnetického pole v EC motoru. Nakonec je provedeno cvičné měření elektricky komutovaného motoru BOYANG BY92BL48-4000-2200.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Špaček, Ladislav ; Grmela, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Pro elektrické pohony v automobilu se nejčastěji používají stejnosměrné a krokové motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorů je elektrický spouštěč a motor stěrače skel. Krokové motory se nejčastěji používají k elektrickému nastavování vnějších zrcátek a polohy sedadel. Tato práce se zabývá analýzou a inovací stejnosměrného motoru s permanentním magnetem. Nevýhodou stejnosměrných motorů je tzv. „kluzný kontakt“. Možnou náhradu za stejnosměrné motory jsou EC (elektronicky komutované) motory, který k činnosti nepotřebují kluzný kontakt.
Program pro výpočet EC motorů
Chloupek, Karel ; Janda, Marcel (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na problematiku návrhu EC motorů. Je členěna na dvě části: teoretickou a praktickou. V první části je čtenář seznámen s danou problematikou, příčinami jejich vzniku, výhodami a nevýhodami. Dále jsou popisovány jejich různé provedení a konstrukce. Největší pozornost je věnována segmentovému statoru. Pro tento typ magnetického obvodu je vytvořen výpočetní program. Tento program provede návrh a výpočet motoru podle zadaných parametrů a vygeneruje zdrojový kód pro program FEMM, ve kterém se následně spustí simulace. Takto si může každý konstruktér snadno ověřit reálnost výpočtu.
Elektronicky komutovaný motor
Bláha, Martin ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Melichar, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o problematice elektronicky komutovaných motorů a možnostech jejich řízení. V úvodní části je shrnuta teorie EC motorů a možnostech jejich řízení. V další navazující části je proveden návrh včetně praktické realizace měřící verze řídící elektroniky pro EC motor z diskrétních součástek. Pro realizaci měniče z diskrétních součástek byla navržena komutační logika a následně realizována pomocí hradel. Dále je v této diplomové práci je řešena kompaktní jednotka řídící elektroniky EC motoru obsahující snímače polohy, hlídání teploty vinutí a řízení otáček motoru. V závěrečné části jsou uvedeny výsledky a vyhodnocení měření charakteristik EC motoru.
Rotational Induction Heating Device with External Rotor
Musálek, Lubomír
A novel way of induction heating of nonmagnetic cylindrical billets is proposed and modeled. The system works with unmoving charge and rotating magnetic field produced by permanent magnets mounted along the internal perimeter of the rotor. The model is solved numerically by own code Agros2d based on the finite element method of higher order of accuracy.
Static and dynamic calculations of two spinning rotors in permanent magnet combined suspension and with feedback controlled electromagnetic forces
Kozánek, Jan
The aim of the present report is the strength calculation of the two small rotors with given material constants for maximum speed and calculation of dynamic properties with regard of operational speed and danger of resonance oscillations.
Modal and spectral properties of the rotor on permanent magnet bearings
Kozánek, Jan ; Scopel, D. ; Svoboda, R. ; Šafr, M.
V rámci společného projektu Ústavu termomechaniky AV ČR, Katedry elektrických pohonů a trakce FEL ČVUT, ČKD NOVÉ ENERGO, a.s., VUES, a.s. Brno a Centra mechatroniky ÚT AV ČR v Brně je vyvíjen nový způsob bezkontaktního uložení rotoru elektrického motory pomocí permanentních magnetů. Uvádíme výsledky výpočtů vlastního kmitání navrhovaného rotoru dvěma různými programy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.