|
Rychlost vlaků na vybraném úseku tratě
Horák, Matouš ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zjišťováním rychlosti vlaků v daném úseku. V první části je popsána přímá metoda měření „in situ“ a zpracování takto získaných dat. V druhé části je popsán odlišný způsob, a sice modelování v programu OpenTrack, následuje srovnání výsledků z takto provedené simulace s reálnými naměřenými hodnotami
|
|
Návrh informačního systému
Plaček, Marek ; Svoboda, Radek (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem informačního systému pro oddělení dopravní zdravotní služby, které je součástí nemocnice. Práce popisuje teoretické poznatky potřebné pro analýzu a vlastní návrh, dále se věnuje analýze aktuálního stavu procesů a informačního systému. V neposlední řadě jsou na základě analýz a požadavků stanoveny návrhy na zlepšení stavu IS a návrh optimálního informačního systému, který účinně podporuje procesy a umožňuje efektivnější práci jeho uživatelům.
|
|
Studie rekonstrukce železniční stanice Viskafors
Blaňková, Monika ; Melecký, Martin (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rekonstrukce železniční stanice Viskafors a její přilehlé tratě v KM143+ 800 – 145+ 700 tak, aby vyhovovala současnému provozu a přitom byla splněna legislativa. Byla vyřešena geometrie kolejí a výhybek ve stanici podle švédských a českých norem a zvyklostí. V rámci rekonstrukce bylo vyřešeno napojení manipulační koleje ze severní strany.
|
| |
|
Návrh a posouzení ocelové konstrukce
Svoboda, Radek ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Zídek, Rostislav (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce průmyslové budovy pro úpravu sklářského písku. Budova má půdorysný rozměr 12,0 x 12,0 metrů a výšku v hřebeni střechy 15,6 metrů. Rozvržení jednotlivých prvků bylo navrženo dle požadavků technologie a výrobního procesu Práce se zaměřuje na vytvoření výpočetního modelu a posouzení na mezní stav použitelnosti a únosnosti jednotlivých prvků. Dále práce obsahuje navržení několika styčníků, které byly navrženy a optimalizovány.
|
| |
|
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Bojkovice-Bohuslavice nad Vláří
Ptáček, Jiří ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tato práce prověří možnosti zvýšení traťové rychlosti pro traťový úsek Bojkovice - Bohuslavice nad Vláří. Zvýšení rychlosti bude posuzováno se stávajícími geometrickými parametry koleje a s navrhovanými změnami geometrických parametrů koleje. Navrhované změny nesmí výrazněji zasahovat do tělesa tratě. V obou případech bude přihlíženo na omezení rychlosti v místech železničních přejezdů, kolejových rozvětví apod., popř. budou navrženy změny i těchto objektů.
|
| |
|
Rekonstrukce železniční stanice Uničov
Šafář, Zdeněk ; Vacek, Josef (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem rekonstrukce železniční stanice Uničov. Cílem bylo vytvořit řešení, které bude co nejlépe vyhovovat potřebám budoucího provozu a především potřebám cestujících. Záměrem bylo řešit vše v souladu se stávající legislativou, jednoduše a účelně. Všechny nové konstrukce byly navrženy tak, aby zajistily maximální možnou míru bezpečnosti. Velký důraz byl kladen na přístupnost stanice pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. V nově navržených kolejích došlo oproti původnímu stavu ke zvýšení rychlosti, byla navržena nová nástupiště a vytvořen nový systém odvodnění.
|
|
Studie rekonstrukce železniční stanice Zruč nad Sázavou
Hřib, Oldřich ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Hlavním úkolem práce je navrhnutí kolejového řešení železniční stanice Zruč nad Sázavou pro vybudování mimoúrovňových nástupišť, s přístupem pro osoby s omezenou možností orientace a pohybu v prostoru, s požadavkem na tři nástupní hrany a zajištění 4 dopravních kolejí. Dalším úkolem je navržení odvodnění železniční stanice a rekonstrukce železničního svršku a spodku.
|