Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Vala, Tomáš ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V automobilové technice se pro elektrické pohony nejčastěji používají stejnosměrné motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorků v automobilu je startér a stěračový motorek skel. Tato práce má za cíl přiblížit konstrukci jednotlivých motorků v automobilové technice, tedy se blíže seznámíme s konstrukcí stejnosměrného motoru. Nevýhodou stejnosměrných motorků je tzv. „kluzný kontakt“, který je mezi kartáči a komutátorem zdrojem elektromagnetického rušení a poruch. Dále se zaměříme na možnosti a předpoklady inovace a modernizace motorků včetně příkladů výpočtů ztrát u stejnosměrného motoru.
Optimalizace systémů osvětlení vozidel
Vala, Tomáš ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Osvětlení silničních vozidel v dnešní době je jedno z nejdůležitějších témat bezpečnosti provozu. Od 1. července 2006 byla stanovena nová pravidla, která představují celodenní svícení za dne, za nesnížené viditelnosti po celý rok. Novelizace pravidel silničního provozu byla vyvolána zejména nutností zvýšit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Automobilová elektrotechnika se zabývá osvětlováním vozidel a zdokonalování osvětlení za nepříznivých situací (mlha, déšť, noc). Dochází k modernizaci osvětlení a přídavných světel jako jsou například adaptivní světlomety, systémy pro noční vidění. Osvětlení je nejzákladnějším prvkem aktivní bezpečnosti, který přispívá ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
Rozpoznávání SPZ z jednoho snímku
Vala, Tomáš ; Winkler, Zbyněk (oponent) ; Štanclová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou a návrhem systému pro automatické rozpoznávání SPZ z jednoho snímku. Vstupní data pochází ze systému pro měření rychlosti na silnicích v emirátu Abu Dhabi (Spojené arabské emiráty). Cílem je rozpoznat číselný identi fikační údaj na SPZ a její typ. V práci jsou detailně rozebrány jednotlivé části systému rozpoznávání SPZ. Zvláštní důraz je kladen na segmentaci jednotlivých znaků a jejich seskupování, aby mohly být při rozpoznávání využity informace specifi cké pro SPZ z Abu Dhabi. Diplomová práce nabízí srovnání několika metod na rozpoznávání znaků - klasi fikátor minimální vzdálenosti, dopředné neuronové sítě a skryté Markovovy modely. Jednotlivé metody (a různé jejich modi fikace) jsou otestovány na reálných datech a porovnány podle procenta správně rozpoznaných číslic (číslice byly nejprve ručně klasi fikovány). Špatně rozpoznané SPZ jsou nežádoucí. Místo toho je v některých případech lepší označit SPZ jako "nerozpoznanou". Proto byly zavedeny so fistikované testy pro ověření věrohodnosti rozpoznaných číslic. Součástí práce je i zhodnocení vlastních výsledků.
Optimalizace systémů osvětlení vozidel
Vala, Tomáš ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Osvětlení silničních vozidel v dnešní době je jedno z nejdůležitějších témat bezpečnosti provozu. Od 1. července 2006 byla stanovena nová pravidla, která představují celodenní svícení za dne, za nesnížené viditelnosti po celý rok. Novelizace pravidel silničního provozu byla vyvolána zejména nutností zvýšit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Automobilová elektrotechnika se zabývá osvětlováním vozidel a zdokonalování osvětlení za nepříznivých situací (mlha, déšť, noc). Dochází k modernizaci osvětlení a přídavných světel jako jsou například adaptivní světlomety, systémy pro noční vidění. Osvětlení je nejzákladnějším prvkem aktivní bezpečnosti, který přispívá ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Vala, Tomáš ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V automobilové technice se pro elektrické pohony nejčastěji používají stejnosměrné motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorků v automobilu je startér a stěračový motorek skel. Tato práce má za cíl přiblížit konstrukci jednotlivých motorků v automobilové technice, tedy se blíže seznámíme s konstrukcí stejnosměrného motoru. Nevýhodou stejnosměrných motorků je tzv. „kluzný kontakt“, který je mezi kartáči a komutátorem zdrojem elektromagnetického rušení a poruch. Dále se zaměříme na možnosti a předpoklady inovace a modernizace motorků včetně příkladů výpočtů ztrát u stejnosměrného motoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.