Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Akce
Zakharova, Iryna ; MUSILOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MĚŘIČKA, Jan (oponent)
Svoji práci jsem zaměřila na akční umění. Zajímá mne povaha akce, prostředí, ve kterém dílo vznikalo (včetně záměru autora), socio-kulturní dopad a také duchovní a umělecké role autora. Svoji práci uvádím rozhovorem s Angelou o umění. Dále zavádím pojem nazírání jako duchovní kategorii, která zadává rytmus společenského dění. Nazírání jako přerušení běžného chodu věcí. Uvádím akce, příklady tělesné performance, které v sobě obsahují více uměleckých metod, ale snažím se posunout definici akce tím, že uvádím různorodé příklady. Pokračuji tématem dokumentace akce, kde např. fotografie může být nezbytným prvkem k tomu, aby se akce odehrála a uskutečnila.
Prostor pro rituál ?
Straub, Mathias ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
V první části práce pomocí kulturní antropologie, religionistiky a teorie performance objasňuji základní rysy rituálu a spojitosti mezi rituálem a divadlem. Ve druhé části analyzuji různé faktory, které při tvorbě rituálu hrají důležitou roli. S těmito faktory následně pracuji při analýze své vlastní rituálně-divadelní tvorby na příkladech projektů: Hudební modlitba Lety 1942 (divadlo Ponec ? Praha, CZ, 2014) a instalace a performance Memories (HISTeRIA festival ? Gračišče, SL, 2013).
Živé programování - metoda, umění a ideologie
Rouš, Jiří ; CÁB, Michal (vedoucí práce) ; PEŠEK, Kryštof (oponent)
Cílem této práce je zobrazení a popsání významných stránek nedávno vzniklé formy audiovizuální performance, která se nazývá live coding. Pro tento účel je v práci představena trojice rozdílných způsobů nahlížení na tento fenomén. Předtím než jsou v textu definovány tyto metody nahlížení, je přistoupeno k popisu základních principů překladu zdrojového kódu, které jsou pro praxi live codingu klíčové. První perspektiva pozoruje live coding jako metodu práce, druhá jako formu umění a třetí jej vidí jako ideologické gesto. Pomocí těchto perspektiv se podařilo odkrýt část charakteristických rysů této metody, její kontextualizace v rámci uměleckých tradic a nastínění některých implictních a explicitních ideologických aspektů, jež se k ní vážou. Přínosem práce je vytvoření obecného obrazu tohoto fenoménu v kontextu českojazyčných teoretických prací, které se mu věnují.
V hlavní roli divák
Straub, Linda ; HRAB, Ondřej (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
Cílem práce je představit různé způsoby zapojení diváka aplikované v současné divadelní praxi. V úvodní části nastiňuji problematiku zapojení diváka ve vztahu ke konvenční divadelní praxi. Následně předkládám historický přehled významných tvůrců 20. století, kteří svou tvorbou zásadně ovlivnili dnešní vnímání možností divadelní interakce s publikem. V ústřední části práce uvádím konkrétní způsoby zapojení diváka podložené příklady z divadelní praxe 20. a 21. století. V závěrečné kapitole nastiňuji teoretickou diskuzi o interaktivním divadle v souvislosti s problematikou estetické distance.
Prvky rituálu v autorském divadle
Silich, Sviatlana ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
V této bakalářské práci se budu zabývat prvky rituálů v autorském výtvarném divadle. Vysvětlím výběr tématu, můj vztah k němu a jeho propojení s rituálem. Zanalyzuji dva vlastní realizované projekty, ve kterých se objevuje téma smrti a prvky rituálu. Krátce popíšu, jak jsem na téma pohřbů přišla a jaké byli zdroje inspirace. Jednotlivé kapitoly věnují tvorbě umělců, kteří mne zvlášť inspirovali k vytvoření Styx. Zamyslím se nad souvislostmi mezi vlastní tvorbou a například divadelní teorií Antonina Artauda či jiných umělců (Paradžanov, AKHE, Jodorowsky). V první části vysvětlím výběr tématu a inspirační zdroje, budu se krátce zabývat definicí rituálu a jak s tím souvisí - sleď pod kožichem. Dál je text práce rozdělen do dvou částí - experiment s průvodem a realizace ve fotokomoře V části Čtyři rozplynutí. Průvod krátce popíšu, jak to nedopadlo. V další části je popis hledání prostoru, praktické přípravy, zkoušení a realizaci rituálů ve fotokomoře, výběru jednotlivých složek, a průběh představeni. V závěru se snažím shrnout dosažené zkušenosti a výsledky, a reflektuji, jaké nové možnosti tvorby se mi otevřely. V obrazové příloze jsou fotografie průběhu příprav a výsledných inscenací i analogie s inspiračními zdroji.
Prvky performativity ve vlastní tvorbě
Hutečková, Klára ; LJUBKOVÁ, Marta (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Tato práce popisuje prvky performativity, které autorka nachází ve čtyřech inscenacích, představujících výsledek její dosavadní režijní praxe. Na základě rozboru daných prací a jejich komparace s jinými inscenacemi, performancemi či konceptuálními díly, odhaluje autorka mechanismy fungování vlastních projektů a zařazuje je do uměleckých kategorií. Nakonec se pokouší formulovat, co ji v její tvorbě vede k opakovanému používání těchto prvků.
Fenomén lidského hlasu v současném audiovizuálním umění
Abrahám, Stanislav ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; BLAŽÍČEK, Martin (oponent)
Diplomová práce navazuje na téma mé bakalářské práce: Lidský hlas, umělá řeč ? hlasový projev člověka a kontexty jeho reprezentace prostřednictvím technických nástrojů. V ní jsem vytvořil přehlednou strukturu pojmů a kategorií způsobů, kterými člověk šíří svůj hlasový projev prostřednictvím komunikačních technologií. Zabýval jsem se povahou změn, ke kterým u lidského hlasu v procesech jeho reprezentace dochází. V magisterské diplomové práci uplatňuji teoretická východiska bakalářské práce při analýze konkrétních děl současného audiovizuálního umění. Prostřednictvím rozboru konkrétních příkladů reflektuji kontext fenoménu lidského hlasu ve vybraných uměleckých konceptech. Klíčové pojmy tvoří termíny remediace, fonografie, zvuková instalace, performance, umělecký koncept.
Performance a medium fotografie. 60.- 80. léta v Československu
Mertová, Alexandra ; Vančát, Pavel (vedoucí práce) ; PREKOP, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce je teoretickou studií na téma performance ve vztahu k médiu fotografie 60. až 80. let v Československu. V první části práce se věnuji médiu fotografie, fotografickému záznamu performance a objasnění pojmu performance. Dále okrajově nastiňuji historický kontext performančního umění a vysvětluji pojmy happening, event a performance, přičemž uvádím příklady některých světových, ale převážně československých umělců - performerů. Jádrem práce je vytvoření typologie ve vztahu performance a fotografie, tedy jeho rozdělení na dokumentační fotografii, inscenovanou fotografii performance a fotografii performance, která je využitá v multimediálním díle. Dále představuji pojmy autorská fotografie a fotografie autorizovaná a neautorizovaná. Tuto typologii přístupů k médiu fotografie jsem vypracovala na základě osobních rozhovorů, které z hlediska své práce považuji za klíčové.
Konstitutivní momenty larpů (Live action role-playing games) na základě divadelní teorie a teorie hry
Brychta, Lukáš ; ETLÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Práce se pokouší pojmenovat konstitutivní momenty larpů (live action role-playing games) převážně na základě divadelní teorie a teorie hry. První kapitola se zabývá larpem jako takovým, nastiňuje jeho historické kořeny a uvádí několik příkladů. Druhá kapitola nastiňuje některé problémy obecné estetiky, které pak dále v textu pomohou chápat určité teoretické koncepty. Třetí kapitola pojednává o teorii hry, pokouší se nastínit její specifika a hledá paralelu mezi ní a larpem. Poslední kapitola nastoluje optiku teorie divadelní, dotýká se jak divadla v užším slova smyslu jako uměleckého média, tak i některých otázek obecněji pojímané performativity a nakonec hledá shodné prvky divadla a larpu. Závěr plynoucí ze zjištěných faktů shrnuje konstitutivní momenty larpů.
Remediace jako tvůrčí metoda
Bílková, Kateřina ; BLAŽÍČEK, Martin (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Ve své bakalářské práci vykládám termín remediace z pohledu umělce. Text zahrnuje konfrontaci s texty teoretiků Jay Davida Boltera a Richarda Grusina. Obhajuji zde tvrzení, že remediace je tvůrčí proces. Vycházím z přesvědčení, že umělec nehledá nejnovější médium, ale médium nejpřiléhavější tématu díla. Na začátku vykládám pojem médium a charakterizuji remediaci jako proměnu aury. A vysvětluji termín aury jako subjektivní vztah umělce či diváka/návštěvníka galerie k médiu. Nesoustřeďuji se na technické parametry, ale na dojem, který mění médium vytvořeného díla. Práce zahrnuje vybrané příklady ze současné tvorby s užitím metody remediace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.