Název:
Performance a medium fotografie. 60.- 80. léta v Československu
Překlad názvu:
Performance and the medium photography. 60´s and 80´s in Czechoslovakia
Autoři:
Mertová, Alexandra ; Vančát, Pavel (vedoucí práce) ; PREKOP, Rudolf (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je teoretickou studií na téma performance ve vztahu k médiu fotografie 60. až 80. let v Československu. V první části práce se věnuji médiu fotografie, fotografickému záznamu performance a objasnění pojmu performance. Dále okrajově nastiňuji historický kontext performančního umění a vysvětluji pojmy happening, event a performance, přičemž uvádím příklady některých světových, ale převážně československých umělců - performerů. Jádrem práce je vytvoření typologie ve vztahu performance a fotografie, tedy jeho rozdělení na dokumentační fotografii, inscenovanou fotografii performance a fotografii performance, která je využitá v multimediálním díle. Dále představuji pojmy autorská fotografie a fotografie autorizovaná a neautorizovaná. Tuto typologii přístupů k médiu fotografie jsem vypracovala na základě osobních rozhovorů, které z hlediska své práce považuji za klíčové.This thesis is a theoretical study on performance in relation to the medium of photography from the 1960s to 80s in Czechoslovakia. The first part is devoted to the medium of photography, photographic recorded performance and to the clarification of the concept of performance. Furthermore it marginally outlines the historical context of the Performing Arts and the concepts of happening, event and performance, and gives some examples of the world, but mostly Czechoslovak artists - performers. The core of the work is the creation of a typology in so far as it is related to both performance and phography, namely it's distribution into documentary photography, staged photographic performance and photo performance which is used in the multimedia work. Furthermore I present concepts of copyright photographs and photographs both authorized and unauthorized. This typology of approaches to the medium of photography I developed on the basis of personal interviews, in terms of this work considered crucial.
Klíčová slova:
60. léta 20. stol.; 70. léta 20. stol.; 80. léta 20. stol.; fotografové; happeningy; inscenovaná fotografie; Kovanda, Jiří, 1953-; Miler, Karel, 1942-; Mlčoch, Jan, 1953-; performance (umění); teorie fotografie; teorie umění; výtvarní umělci; česká fotografie; české výtvarné umění; Štembera, Petr, 1945-
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7760