Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu
Michálková, Kamila ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Tématem diplomové práce je Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu. Cílem práce je zjistit, jaké činnosti pedagogický pracovník v takovém zařízení vykonává, co je jeho náplní práce, jak pracuje s klienty a jejich dětmi. Dále se práce zabývá potřebností pedagogického pracovníka v azylovém zařízení a jeho ne/dostatečnou kapacitou. Práce je také zaměřená na zjišťování úspěšnosti pedagogického pracovníka v takovémto zařízení, jak se pedagogovi daří naplňovat cíle své činnosti. V teoretické části práce popisuji konkrétní činnosti, jaké pedagogický pracovník vykonává v azylovém domě, tedy v sociálně znevýhodněném prostředí. V empirické části práce zkoumám, zda je pedagogický pracovník v tomto zařízení potřebný, nakolik a zda je jeho pracovní kapacita dostatečná. Součástí výzkumu bude zkoumání úspěšnosti pedagogického pracovníka především za pomoci splněných cílů stanovenými klienty. Klíčová slova: pedagogický pracovník, azylový dům, klient, děti, sociálně znevýhodněné prostředí, vzdělávání
Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků v zájmovém vzdělávání
Dostálková, Dana ; Šimek, Dušan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem diplomové práce je identifikace vzdělávacích potřeb pedagogů volného času v zájmovém vzdělávání. Teoretická část se zabývá identifikací a analýzou vzdělávacích potřeb. Dále se zaměřuje na vzdělávání zaměstnanců, jejich kompetence a využití kompetenčního přístupu k jejich vzdělávání. Teoretickou část uzavírá kapitola o zájmovém vzdělávání a působení pedagoga volného času. Cílem výzkumné části je identifikace vzdělávacích potřeb uvedených pracovníků a specifikace jejich kompetencí. Výzkumná část zahrnuje šetření realizované technikou nestrukturovaných písemných rozhovorů. Na základě analýzy získaných informací jsou specifikovány kompetence pedagoga volného času a je vytvořen jeho kompetenční model, který lze využít pro výběr, hodnocení, odměňování a další vzdělávání zaměstnanců působících v zájmovém vzdělávání. Identifikace vzdělávacích potřeb nabízí pedagogům volného času oblasti, témata a náměty pro jejich další profesní vzdělávání.
Právní aspekty kvalifikovanosti pedagogických pracovníků v kontextu řízení škol
Koudelková, Dana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou kvalifikovanosti a vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol. Dále se zabývá prací ředitelů mateřských škol v oblasti řízení (vytváření podmínek pro studium a organizace provozu mateřských škol v době studia učitelů). Je také zaměřena na hledání souvislostí mezi zájmem o vzdělávání a chystaným kariérním řádem. Vychází ze studia příslušných právních předpisů, odborné literatury, která se věnuje možnostem vzdělávání, kompetencím pedagogických pracovníků a jejich získávání, ze studia elektronických dokumentů, příspěvků a článků věnovaných problematice vzdělávání a ze studia příspěvků k problematice připravovaného kariérního řádu pro pedagogické pracovníky. Práce se opírá o analýzu výsledků dotazníkového šetření, které bylo směrováno k ředitelům a učitelům mateřských škol v okrese Pelhřimov. Práce přináší poznatky o vzdělanosti učitelů mateřských škol v okrese Pelhřimov, o znalosti možností vzdělávání a o jejich zájmu o další vzdělávání i v souvislosti s připravovaným kariérním řádem. Dále přináší poznatky o vytváření podmínek pro vzdělávání učitelů řediteli mateřských škol v okrese Pelhřimov a o organizaci provozu školy v době vzdělávání učitelů.
Syndrom vyhoření
Horáková, Andrea ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
NÁZEV: Syndrom vyhoření AUTOR: Andrea Horáková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá v současné době velmi aktuální tématem- syndromem vyhoření. Zabývá se základními definicemi, příznaky, průběhem, fázemi, příčinami, diagnostikou, léčbou a prevencí syndromu vyhoření. Součástí práce je výzkum zaměřený na porovnání míry psychického vyhoření u pedagogických pracovníků pracujících s dětmi "zdravými" a s dětmi "postiženými". KLÍČOVÁ SLOVA: syndrom vyhoření, vyčerpání, stres, únava, proces, dotazník BM, pedagogický pracovník
Působení absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v praxi poskytovatelů sociálních služeb
SALABOVÁ, Jana
Teoretická část se dělí na 4 kapitoly. První kapitola je věnována pomáhajícím profesím, kde tyto profese nejprve definuji a dále vkládám i vymezení studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství, se kterým v práci dále pracuji. Také se v této kapitole dotýkám připravenosti budoucích absolventů k vykonávání práce sociálního pracovníka, pracovníka v sociálních službách. Druhá kapitola nese název speciální pedagogika, kde tento vědní obor vymezuji předmět, cíle a její členění. Třetí kapitola se zaměřuje na sociální služby, a to konkrétně na definování tohoto pojmu, druhy a formy sociálních služeb, zařízení spadající do oblasti sociálních služeb a kdo je jejich poskytovatelem. Čtvrtá a poslední kapitola teoretické části se věnuje roli absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v sociálních službách, kde je popisován sociální pracovník definice, kvalifikační a další předpoklady a kompetence, také je zde podkapitola, kde je zmínka o pedagogickém pracovníkovi a to konkrétně o vychovateli, kde se nalézají osobnostní a jiné předpoklady pro výkon této práce a náplň práce, kterou vykonává vychovatel v zařízení sociálních služeb. Poslední stránky čtvrté kapitoly jsou věnované pracovníkovi v sociálních službách jeho činnostem a zároveň i osobnímu asistentovi, kde se zaměřuji na definici této pozice a samotné osobní asistence a přidávám i osobnostní předpoklady k této pozici. Cílem praktické části práce je zmapování působení absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v praxi sociálních služeb - konkrétně, jaká je jeho náplň práce, zda má kompetence k vykonávání této pozice, jestli je s prací spokojen a jaká byla jeho motivace pracovat právě v této oblasti. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum. K naplnění výše uvedených cílů byla zvolena technika sběru dat pomocí strukturovaného rozhovoru s respondenty, kterými mi byli absolventi studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství pracující v oblasti sociálních služeb. Lze říci, podle výsledků této práce, že absolventi se v oblasti sociálních služeb většinou uplatní na nižších pracovních pozicích a to jako pracovníci v sociálních službách, a to i přesto, že mají kvalifikaci i na vykonávání sociálního pracovníka. Věkové rozmezí klientů, se kterými respondenti pracují, se pohybuje od dětského věku a končí věkem seniorským. Motivace, která vedla dotazované k rozhodnutí zvolit právě oblast sociálních služeb je různá, někteří uváděli, že jim k tomu pomohla praxe při škole a to jak samotná práce, tak i zaujetí právě onou cílovou skupinou, již předešlá zkušenost s prací s lidmi s postižením či právě nabytí nových zkušeností. Také angažovanost rodinného příslušníka a jejich předešlé vzdělání bylo určitou motivací. Spokojenost s prací je podle zjištěných dat patrná a to přispívá i ke kvalitně a zodpovědně odváděné práci. Osobním přínosem je podle zjištěných výsledků především jejich potřebnost v činnostech, které v práci provádějí, nové zkušenosti, které získávají a také vidina pokroků jejich klientů. Výhodou zaměstnání, které provádějí je pro ně nejčastěji nestereotypnost, zmiňují cílovou skupinu, se kterou pracují, pokroky klientů a že je pro ně práce naplňující, i proto, že jsou v příjemném kolektivu lidí. Kamenem úrazu, tudíž nevýhodou je pro ně především finanční ohodnocení, které není moc uspokojující a pracovní doba. Vystudovaný studijní obor Speciální pedagogika - vychovatelství, je pro dotazované absolventy přínosem, hlavně co se týče praxe při škole, kterou měli možnost vykonávat a navštěvovat různá zařízení.
Etický kodex učitele
HÁJKOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku etického kodexu učitele u nás. Cílem práce je získání informací o názorech učitelů z praxe vztahujících se k tomuto tématu. Teoretická část zachycuje etické kodexy pomáhajících profesí a podrobněji představuje etický kodex učitele používaný na jedné ze základních škol. Dále představuje kodexy příbuzných oborů existující v zahraničí. V rámci praktické části za pomoci kvalitativního výzkumného šetření je zkoumáno povědomí vybraných učitelů o daném kodexu. Výzkumné šetření probíhá prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, kdy jsou osloveni učitelé základní školy, která si kodex sama stanovila a učitelé, kteří jím vázáni nejsou.
Právní vědomí pracovníků mateřských škol.
BAREŠOVÁ, Vladimíra
Bakalářská práce rozebírá problemaiku školského a pracovního práva. Jsou zde rozebrány základní právní pojmy, které by měly být základem právního vědomí každého pracovníka mateřských škol i základní právní předpisy, které se vztahují k profesi prcovníků mateřských škol, jejich znalost a uplatňování v praxi. Práce se zabývá právním vědomím ředitelek a učitelek mateřských škol, jejich vypořádávání se s neustále se novelizující legislativou. Práce obsahuje návrh informačního systému pro pracovníky mateřských škol v oblasti práva. Součástí práce je i stručný přehled základních právních předpisů, které se týkají činnosti mateřských škol a jejich pracovníků.
Analýza systému vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybrané organizaci
CHVOSTOVÁ, Lucie
Bakalářská práce s názvem {\clqq}Analýza systému vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybrané organizaci`` se zaměřuje na oblast vzdělávání pracovníků, a to konkrétně pracovníků ve školství. Obsahem bakalářské práce je analýza příspěvkové organizace v oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků Základní školy Poděbradova ve Strakonicích, jejímž zřizovatelem je město Strakonice. Cílem bakalářské práce je analýza systému vzdělávání a rozvoje pracovníků, analýza současného stavu, identifikace potřeb vzdělávání, hodnocení přínosu vzdělávání včetně návrhů změn v systému vzdělávání a rozvoje pracovníků. Výstupem bakalářské práce jsou návrhy na zlepšení procesu vzdělávání organizace, na využití vzdělávacích produktů, které poslouží k její transformaci. Rozvoj nejen pedagogických pracovníků je pro společnost velmi důležitý. Pedagogický pracovník ztělesňuje důležitou roli ve výchově a vzdělávání další generace, proto se jeho další vzdělávání netýká pouze jeho profesní stránky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.