Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace kurzu povinné plavecké výuky s odlišnou periodou opakování lekcí z hlediska vlivu na výslednou plaveckou úroveň žáků mladšího školního věku spádových škol v Jablonci nad Nisou
Heidrichová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem mé diplomové práce je porovnání vstupní a výstupní plavecké úrovně dětí mladšího školního věku v rámci povinné plavecké výuky absolvované na prvním stupni základní školy. Zásadním kritériem porovnávání testovaných dovedností dětí bude, zda absolvují plaveckou výuku formou intenzivních kurzů či v časovém harmonogramu jedné návštěvy plaveckého zařízení týdně. Plavecké dovednosti budou sledovány u dětí druhých a třetích tříd, a to jak chlapců, tak i dívek. Finální uplavaná vzdálenost dětí bude následně kategorizována jak dle oficiálních diagnostických tabulek navržených Čechovskou, tak dle neoficiálních tabulek s podrobnějšími intervaly, které interně využívá plavecká škola, na které probíhal výzkum. V teoretické části jsou nejprve zmíněny počátky plavání a jeho historický vývoj ve světě i u nás v České republice, s přesahem do dnešní podoby plavání, a to zejména v kontextu plavecké výuky. Povinná plavecká výuka dětí mladšího školního věku, její financování, její organizace a ukotvení v RVP ZV jsou dalšími tématy teoretické části. Mimo to je popsána plavecká výuka, jakožto pedagogický proces, řešena z hlediska didaktiky. Popsány jsou také základní plavecké dovednosti a hodnocení dosažené plavecké úrovně vzhledem k oficiálním diagnostickým škálám. Praktická část je založena na získaných datech...
Specifika řízení bilingvní školy
Štunda, Christina ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá specifiky řízení bilingvní školy. Cílem práce bylo zjistit jaká jsou specifika managementu bilingvní školy v oblasti vedení lidí a řízení pedagogického procesu v porovnání se školou tradiční. K vytvoření této práce byla použita metoda studia odborné tuzemské i zahraniční literatury a dalších dostupných zdrojů. Díky této metodě bylo zjištěno jaké rozdíly jsou mezi řízením tradiční a bilingvní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na základní pojmové vymezení, které se týká zkoumané problematiky, a to na základě odborné literatury. První kapitoly definují školský management, dále charakterizují ředitele školy, jeho předpoklady a kompetence. Následuje kapitola věnující se vedení lidí, řízení lidských zdrojů a řízení pedagogických procesů. Závěrečné kapitoly teoretické části se věnují definování bilingvismu, jeho dělení a bilingvnímu vzdělávání na území České republiky včetně jeho základních principů a cílů. Praktická část se zabývá metodikou sběru dat a stanoví výsledky šetření získané prostřednictvím rozhovorů. Cílem bakalářské práce je vymezení specifik managementu bilingvních škol týkající se vedení lidí a řízení pedagogického procesu v komparaci s tradiční školou. Vlastním výzkumem se došlo k zjištění, že na...
Využívání jednotlivých kritérií měření efektivity pedagogického procesu - komparace ZŠ a SŠ v Pardubickém kraji
Hartlová, Martina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Zaměříme-li se na efektivnost škol jako na jednu oblast pedagogické evaluace, dostáváme se k pedagogickému procesu. Kvalita pedagogického procesu tvoří základnu efektivního fungování školy. Je proto nezbytné, aby evaluace pedagogického procesu byla nezbytnou součástí autoevaluace školy. Cílem bakalářská práce je zjistit, zda management základních a středních škol v Pardubickém kraji používá stejná kritéria evaluace v jednotlivých oblastech pedagogického procesu, a dále provést komparaci ZŠ a SŠ. Pro tento cíl je použita metoda dotazníkového šetření. Práce je v první části zaměřena na evaluaci pedagogického procesu v teoretické rovině a v druhé, praktické části se zabývá výše zmíněnou komparací. Závěr práce hodnotí výsledky výzkumu.
Reflexe změny v řízení pedagogického procesu na přelomu osmdesátých a devadesátých let
Kaplanová, Jitka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent) ; Pisoňová, Mária (oponent)
Disertační práce se zabývá reflexí změny v řízení pedagogického procesu na přelomu 80. a 90. let. Cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má změna společenských, politických a ekonomických podmínek na přelomu 80 a 90. let na pojetí řízení pedagogického procesu. Šlo nám především o objasnění způsobu řízení v historickém kontextu, stanovit, zda jsou příčinou těchto změn pouze koncepční a strategické dokumenty rezortu školství, či stále se proměňující legislativa, nebo zda zde hrají roli i jiné faktory. V teoretické části jsme reflektovali změny v řízení pedagogického procesu od roku 1989 do dnes, provedli deskripci vývoje fenoménu řízení základní školy s akcentací na pedagogický proces. Vycházeli jsme z teoretických přístupů pedagogiky i obecného managementu. Cílem výzkumné části bylo objasnění vztahů, tvorba a deskripce schématu proměny řízení pedagogického procesu vlivem měnících se podmínek po roce 1989. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu, jako výzkumná metoda orální historie. Sběr dat se skládal z analýzy a komparace dokumentů a následného provedení hloubkových rozhovorů s řediteli základních škol. Na základě výzkumného šetření byly stanoveny následující hypotézy: H1 - Změna společensko-politicko-ekonomických podmínek má vliv na pojetí pedagogického procesu, H2 - Změny ve společnosti v období...
Využívání jednotlivých kritérií měření efektivity pedagogického procesu - komparace ZŠ a SŠ v Pardubickém kraji
Hartlová, Martina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Zaměříme-li se na efektivnost škol jako na jednu oblast pedagogické evaluace, dostáváme se k pedagogickému procesu. Kvalita pedagogického procesu tvoří základnu efektivního fungování školy. Je proto nezbytné, aby evaluace pedagogického procesu byla nezbytnou součástí autoevaluace školy. Cílem bakalářská práce je zjistit, zda management základních a středních škol v Pardubickém kraji používá stejná kritéria evaluace v jednotlivých oblastech pedagogického procesu, a dále provést komparaci ZŠ a SŠ. Pro tento cíl je použita metoda dotazníkového šetření. Práce je v první části zaměřena na evaluaci pedagogického procesu v teoretické rovině a v druhé, praktické části se zabývá výše zmíněnou komparací. Závěr práce hodnotí výsledky výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.