Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pasivní bezpečnost - čelní srážka
Sendlerová, Kateřina ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá pasivní bezpečností, konkrétně pasivní bezpečností při čelní srážce. Práce obsahuje rešeršní část v oblasti pasivní bezpečnosti, a to od její historie až po detailní popis chování karoserie při čelní srážce automobilu. Je zde i rozebrána nehodovost s ohledem na zranění posádky a chodců. Cílem práce je pak návrh opatření pro zlepšení pasivní bezpečnosti nejen automobilu a jeho posádky, ale i chodců při dopravní nehodě.
Konvenční a malé modulární reaktory
Vintr, Lukáš ; Lisá, Hana (oponent) ; Milčák, Pavel (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá jadernou energetikou. Obsahuje stručnou historii vývoje tohoto odvětví a poskytuje vhled do problematiky průběhu a řízení štěpné řetězové reakce, kterou využíváme v jaderných reaktorech. Dále popisuje konvenční typy reaktorů a současný stav jejich rozšíření po světě. Následně zmiňuje výzkumné cíle stanovené Mezinárodním fórem pro IV. generaci. Na závěr definuje malé modulární reaktory, popisuje množství koncepčních návrhů a obsahuje analýzu současného stavu jejich vývoje spolu s možnostmi jejich využití pro výrobu elektrické energie nebo procesního tepla.
Systémy pasivní bezpečnosti vozidel
Jelínek, Adam ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá detailním popisem prvků pasivní bezpečnosti moderních vozidel a charakterizací vývoje těchto prvků vzhledem k elektromobilitě a autonomním vozidlům. Detailní konstrukční i materiálový popis karoserie vozidla z hlediska pasivní bezpečnosti je společně s popisem zádržných systémů doplněn o nastínění historického vývoje jednotlivých prvků. Závěrečná část práce čtenáři přibližuje aplikace a nutné změny těchto prvků v případě elektromobilů a autonomních vozidel.
Vývoj aktivních a pasivních bezpečnostních prvků osobních automobilů
Kubín, Tomáš
V mé bakalářské práci se zabývám problematikou aktivní a pasivní bezpečnosti osobních automobilů. V úvodní části se věnuji historickému vývoji bezpečnosti motorových vozidel a základnímu rozdělení bezpečnostních prvků. V druhé části uvádím nároky na plnění homologačních předpisů v oblasti bezpečnosti vozidel. V další části se bakalářská práce soustředí na současné prvky aktivní a pasivní bezpečnosti. V poslední části mé práce přibližuji trendy v oblasti pasivní bezpečnosti osobních automobilů.
Automatizace návrhu šroubované mříže z pozinkovaných trubek
Hůlka, Radek ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá automatizovaným návrhem mříží z pozinkovaných trubek a snaží se tak rozšířit možnosti pasivní ochrany majetku. Cílem je prostudovat problematiku návrhu mříží a podobných problémů. Následně popisuje postup návrhu funkčního řešení, které je nakonec implementováno a otestováno.
Malé modulární reaktory a možnosti jejich využití
Křeček, Tomáš ; Števanka, Kamil (oponent) ; Katovský, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá slibným typem nových jaderných reaktorů – malé modulární reaktory (SMR). Definuje základní vlastnosti SMR a jejich zásadní rozdíly od velkých jaderných reaktorů, stručně hodnotí jednotlivé výhody a nevýhody. Shrnuje historii a aktuální směr jejich vývoje v nejvíce aktivních zemích. V bakalářské práci jsou dále rozebrány nejpokročilejší návrhy SMR a možnosti jejich využití. V poslední řadě je provedena krátká analýza o využitelnosti SMR v energetickém mixu a možnostech aplikace na území Česka.
Komplexní systém pro analýzu silničních nehod typu střet vozidla s motocyklem
Slepánek, Petr ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato disertační práce popisuje problematiku komplexního systému pro analýzu střetu motocyklu s vozidlem a navrhuje vhodnou metodiku pro řešení tohoto typu střetu. Jsou zde shrnuty dosavadní znalosti v oblasti problematiky nehodovosti motocyklů s vozidly včetně jejich statistik a kategorizace dopravních nehod za účasti motocyklů. Autor statisticky vyhodnocuje nehodovost dle příčin vzniku nehod a navrhuje metodiku pro řešení jednotlivých typů střetů motocyklů s vozidly. Pro doplnění a zpřesnění vstupních údajů pro analýzu silničních nehod za účasti motocyklů je do práce zahrnut soubor vlastních měření provedených na různých typech motocyklů. Práce obsahuje měření jejich zrychlení, zpomalení a vyhýbacího manévru. Vlastní přínos práce představují také vývojové diagramy, nabízející komplexní postup při řešení jednotlivých typů střetů motocyklu s vozidlem.
Vliv rychlosti rázového zatěžování na napjatost, deformaci a spolehlivost komponenty palivového systému automobilu
Dobeš, Martin ; Horyl, Petr (oponent) ; Návrat, Tomáš (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Pasivní bezpečnost automobilu je pojem velmi známý, avšak tento pojem lze dále kategorizovat na různá témata pasivní bezpečnosti automobilu, bezpečnost zádržných systémů, bezpečnostních asistentů (ABS, ESP, ASR, atd.). Jedním z těchto témat je i pasivní bezpečnost palivového systému automobilu. Zde musí být zajištěna bezpečnost a těsnost systému i za nestandartních podmínek, jako je náraz automobilu do pevné překážky apod. V oblasti bezpečnosti vozidel se tato problematika často nezmiňuje, resp. je chápána jako standart. Ovšem za zdánlivě jednoduchými řešeními, které bezpečné chování palivového systému zajišťují, je mnoho zajímavých technických opatření a zařízení, často i patentovaných. Ve většině případů je vývoj těchto technických řešení podpořen výpočtovým modelováním a to v různých fázích samotného vývoje. Disertační práce se zabývá působením rázového zatížení na plastové komponenty palivového systému, konkrétně se jedná o palivový čerpadlový modul (FSM), který je zamontován uvnitř palivové nádrže. Zde je z hlediska pasivní bezpečnosti nejdůležitější částí celého čerpadlového modulu příruba. Tento dílec uzavírá celou sestavu FSM na vnější straně palivové nádrže. Práce se soustřeďuje na konečně-prvkové simulace kompletní, či částečné sestavy FSM během rázového zatížení. Hlavním zaměřením této práce jsou výpočtové materiálové modely, které zohledňují důležité aspekty mechanického chování polymerních materiálů během rázového zatížení. Je zde uvedeno široké množství experimentů, ať už vlastních, či standardizovaných, pomocí kterých se jednak stanovují materiálové charakteristiky, či verifikace numerických analýz s fyzickými experimenty. Pro numerické simulace byl použit převážně explicitní řešič LS-DYNA. Celkové výsledky práce přinášejí nové kvantifikované výsledky chování polymerního materiálu TSCP nejen pro rázové zatížení. Praktická část práce určuje metodiku výpočtu rázového zatížení pro produkt FSM. Tato metodika je přímo použitelná při samotném vývoji nového produktu. Během práce bylo vyvinuto a testováno několik výpočtových materiálových modelů. Nejlepší výsledky v době vypracování této práce vykazuje použití materiálového modelu *MAT_24 v kombinaci s *MAT_ADD_EROSION. Limity pro porušení v tomto modelu byly stanoveny empiricky vlastní metodikou. V dalších navazujících pracích by měla být věnována pozornost materiálovému modelu *MAT_SAMP-1, který byl částečně řešen i v této disertační práci.
Aktivní a pasivní bezpečnost automobilů
Dobiáš, Jan
Bakalářská práce se zabývá problematikou aktivních a pasivních bezpečnostních prvků automobilů. V úvodní části popisuje historii těchto bezpečnostních prvků. Ve druhé části se práce zabývá biomechanikou ke vztahu bezpečnosti automobilů. Třetí část se věnuje popisu jednotlivých aktivních a pasivních bezpečnostních prvků s důrazem na zádržné systémy. Ve čtvrté části se stručně věnuje metodice hodnocení bezpečnosti automobilů. A v závěru naznačuje předpokládaný budoucí vývoj bezpečnostních prvků.
Pasivní bezpečnost vozidel se zaměřením na nekompatibilní nárazy.
Tulach, Pavel ; Kovanda, Jan (vedoucí práce)
Disertační práce detailně popisuje problematiku pasivní bezpečnosti spojenou s biomechanikou poranění až po zpracované nárazové zkoušky. V první kapitole (Přehled současného stavu řešené problematiky) jsou uvedeny statistiky nehodovosti za posledních 10 let, ve kterých jsou znázorněny maximální a minimální počty nehod i usmrcených osob. Dále je stručně vymezen legislativní vztah mezi řidičem, jako účastníkem silničního provozu na straně jedné a nechráněným účastníkem provozu, chodcem na straně druhé. Problematika biomechaniky poranění a především závažná poranění jednotlivých částí těla (orgánů) jsou přehledně zpracovány v příslušných podkapitolách. Metodická část práce má za úkol popsat a vyhodnotit data z již provedených nárazových testů a sloužit tak jako podklad k porovnávání s dalšími testy. Dalšími testy se rozumí zkoušky provedené na zkušebním zařízení rázové komoře. Po vyhodnocení a zpracování naměřených údajů bude cílem stanovit a popsat limitní hodnoty působícího zatížení, kterému je lidské tělo vystaveno při nekompatibilních nárazech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.