Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přípravné třídy v období legislativních změn
Dragounová, Lucie ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Tématem diplomové práce jsou přípravné třídy v období legislativních změn. Cílem bylo zjistit, jak ředitelé a pedagogové vnímají vývoj přípravných tříd, zdali se přípravná třída za dobu působení na jejich konkrétní škole nějak proměnila a jaký je význam přípravné třídy pro žáky, kteří ji navštěvují. Stěžejním cílem práce pak bylo zjistit, jak vedení škol a vyučující vnímají budoucnost přípravných tříd po změně legislativy, popřípadě jak by mohla vypadat z jejich pohledu ideální přípravná třída budoucnosti. Jako výzkumný design jsem zvolila vícepřípadovou studii. Výzkumná data jsem získávala z informací o škole a metodou polostrukturovaného rozhovoru s řediteli/ředitelkami základních škol a s učitelkami přípravných tříd. Výsledkem výzkumu je zjištění, že přípravné třídy mají z pohledu ředitelů/ředitelek a pedagogů své platné místo ve vzdělávacím systému, že jsou přínosné pro děti, které je navštěvují. Zároveň však bylo zjištěno, že jednotlivé školy se liší složením dětí v přípravné třídě a přistupují jinak ke koncepci výuky. Shodná byla výpověď ředitelů/ředitelek a pedagogů týkající se budoucnosti přípravných tříd. Obávají se, zda budou moci přípravné třídy zachovat, jelikož se po změně legislativy obávají nízkého počtu dětí s odkladem povinné školní docházky.
Vzdělávání dětí s odkladem školní docházky
Böhmová, Nikola ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odkladů školní docházky v České republice. Reaguje na vysoké procento dětí s odkladem školní docházky v mateřských školách. V teoretické části chce autorka poskytnout všeobecné informace o odkladu školní docházky, a kdo o něm rozhoduje. Dále se zaměří na diagnostiku školní zralosti v pedagogicko-psychologické poradně a na pedagogickou diagnostiku realizovanou pedagogy v mateřských školách. Významná část bude věnována problematice vzdělávací práce v mateřské škole. V praktické části bude nastíněno vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně, vypracování individuálního vzdělávací plánu pro rozvoj nejčastějších oblastí, kvůli kterým se odklad školní docházky uděluje a hry pro děti s odkladem školní docházky. Dílčí kazuistiky budou doplněny rozhovory s rodiči na téma, jak probíhá rozhodovací proces o OŠD. Výzkumné šetření bude realizováno kombinací metod rozhovoru a pozorování. Klíčová slova Odklad školní docházky, školní zralost, školní připravenost, stimulační programy, oblasti školní zralosti, diagnostika školní zralosti, pedagogická diagnostika, individuální vzdělávací program, přípravné třídy, testy školní zralosti
Životní podmínky dětí ze sociokulturně znevýhodněných rodin
Podstawková, Edita ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Ve své práci se věnuji rodinám a dětem, které jsou sociokulturně znevýhodněny. Snažím se objasnit, jaké mají podmínky pro život, vzdělávání a jak tyto rodiny své děti vychovávají. V teoretické části se zaměřuji na rodinu majoritní společnosti a zmiňuji také rodinu romskou, jelikož v naší společnosti je převaha těchto rodin, které nesou status sociokulturně znevýhodněná rodina. Aby byly patrné rozdíly ve výchově dítěte v těchto rodinách, zmiňuji také, jaké potřeby dítě má. To nám umožní poznat, které potřeby nejsou ze strany sociokulturně znevýhodněných rodin naplněné. Kapitola práva dítěte nám má připomenout, že všichni jsme si rovni, nehledě na to, s jakou barvou pleti jsme se narodili, nebo na to, že se nacházíme v tíživé životní situaci, díky které se stáváme sociálně slabými. Další část se věnuje vzdělávání sociokulturně znevýhodněných dětí. Je zde popsáno, jaké vzdělávání pro ně v naší společnosti existuje, zda mají jiné podmínky pro vzdělávání než majoritní společnost a jak se této oblasti věnuje MŠMT. Poslední kapitola je věnovaná sociální otázce. Uvádím zde, na jakou pomoc státu mají tyto rodiny práva. Jedná se především o příspěvky hmotné nouze a přídavky na dítě, bydlení. Praktická část je zaměřena na počet sociokulturně znevýhodněných dětí navštěvujících MŠ. Čtenáři se dozví, kolik...
Inkluzivní vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí v mateřské škole
VOBEJDOVÁ, Helena
Téma bakalářské práce je inkluzivní vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí v mateřské škole. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám problematikou sociálně znevýhodněných dětí a možnostmi jejich vzdělávání integrací a inkluzí. V teoretické části je dále popisována historie, kultura, jazyk a specifika romské kultury. V neposlední řadě je teoretická část zaměřena na předškolní věk dítěte a na stupeň vzdělávání v tomto období mateřskou školu a přípravné třídy. Praktická část je zaměřena na mé zkušenosti získané při vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí v mateřské škole. Praktická část je koncipována formou projektu.
Vývoj kresby a specifika výtvarného projevu u romských dětí
NOUZOVÁ, Veronika
Bakalářská práce sleduje rysy výtvarného zobrazování romských dětí na přechodu mezi přípravnou třídou a základní školou. V teoretické části se bakalářská práce zabývá charakteristikou romského etnika a jejich vzděláváním, doplněné o specifika výtvarného zobrazení romských dětí, dětskou kresbu, a jejím vývojem. Výzkumná část má podobu longitudinální studie, v níž jsou opakovaně, u týchž dětí, sledovány kresby lidské postavy, a to od přípravné třídy až do počátku 1. třídy. Cílem práce je sledovat a následně posoudit kresby lidské postavy, jejich proměnu a vývoj v jednotlivých aspektech kresby. Dalším cílem práce je zjistit a popsat případné společné rysy kreseb dětí romského etnika.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.