|
Přemostění řeky Svitavy a tratě ČD v Blansku
Smělíková, Petra ; Konečný, Vojtěch (oponent) ; Křižan, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je rozpracování studie přemostění řeky Svitavy a tratě ČD v Blansku. Jedná se o pětipolový ocelový trámový silniční most s dolní mostovkou, který převádí komunikaci III. třídy. Statický systém konstrukce je plnostěnný trám výšky 1,3m, který je ve třech středních polích vyztužen příhradovou konstrukcí s horním pasem a soustavou diagonál bez svislic. Výška hlavního nosníku v místě vyztužení příhradovinou je 4,75m. Rozpětí polí v ose komunikace je 18,5+30,525+44,4+30,525+18,5m. Mostovka je tvořena ocelovými příčníky spřaženými s železobetonovou deskou tl. 200mm. Volná šířka vozovky je 7,0m. Součástí mostu je pravostranný chodník na ocelových konzolách s volnou šířkou 3,0m. Jako materiál je použita ocel S355 a beton C30/37, ocel S460 je použita pouze pro trám v krajních polích mostu. Nosná konstrukce je posouzena v souladu s platnými technickými normami, tj. dle Eurokódů. Výpočet vnitřních sil je proveden pomocí výpočetního programu Scia Engineer 2013.0.
|
|
Lávka pro chodce a cyklisty
Pupík, Antonín ; Sýkora, Karel (oponent) ; Puchner, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a posouzením lávky pro chodce a cyklisty v městě Hranice, část města Rybáře. Lávka bude sloužit jako přechod přes řeku Bečvu a bude propojovat zdejší cyklostezku s ulicí Rybářskou. Obsahem této práce je návrh dvou odlišných variant konstrukcí. Na základě jejich ekonomického zhodnocení je jedna z těchto variant vybrána a dále podrobněji zpracovávána. Délka přemostění je 50m.
|
|
Průzkum a hodnocení mostu na dálnici D2
Výpustek, Libor ; Suza, Igor (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o průzkumu a hodnocení stávající ho mostního objektu na dálnici D2. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na stavebně technické průzkumy, diagnostiku stavebních konstrukcí a vybrané metody vyšetřování a zkoušení stavebních konstrukcí. V praktické části je provedena vizuální prohlídka a diagnostika poruch spodní stavby dálničního mostu ev. č. D2-058, zjištění materiálových charakteristik spodní stavby a vyhodnocení stavu mostu. V závěru praktické části je doporučení k návrhu a způsobu opravy mostu.
|
|
Vícepodlažní administrativní budova ve Zlíně
Bílek, Tomáš ; Sýkora, Karel (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Návrh nové ocelové nosné konstrukce administrativní budovy ve Zlíně. Budova se skládá ze tří částí. Konstrukce části A je tvořena třemi poli v příčném směru a pěti poli v podélném směru, o dvou nadzemních podlažích. Konstrukce části B je tvořena dvěmi poli v příčném směru a třemi poli v podélném směru, o šesti (5) nadzemních podlažích. Konstrukce části C je tvořena dvěmi poli v příčném směru a pěti poli v podélném směru, o dvou (3, 4) nadzemních podlažích. V obou směrech ve všech částech budovy je osová vzdálenost sloupů ve všech polích 6,0 metrů. Konstrukční výška všech podlaží je 3,5 metrů. Návrh tvaru a rozměrů konstrukce. Stálé, užitné, klimatické zatížení. Výpočet vnitřních sil a dimenzování hlavních nosných prvků pro tři varianty konstrukčního systému. Porovnání variant. Statický výpočet, výkresová dokumentace pro vybranou variantu. Výrobní výkres části budovy.
|
|
Nosná ocelová konstrukce kryté lávky pro pěší mezi budovami výukového areálu
Fiedlerová, Lucie ; Karmazínová,, Marcela (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh nosné ocelové konstrukce kryté lávky pro pěší mezi budovami výukového areálu A a D Fakulty stavební, Veveří ul. 95 v Brně. Konstrukčně je lávka řešena jako prostorová prutová konstrukce se dvěma hlavními nosníky. Nosníky jsou kombinací Vierendeelova nosníku a příhradové konstrukce. Nosníky jsou propojeny v úrovni horního a dolního pásu příčníky. Vodorovná tuhost horní a dolní plochy konstrukce je zajištěna ztužidly. Horní plocha lávky je v podélném směru vodorovná, dolní plocha lávky je zakřivená, aby byl překonán výškový rozdíl mezi budovami A a D. Toto řešení je výsledkem porovnání a zhodnocení tří variantních řešení.
|
|
Jeřábová kočka
Komůrka, Martin ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtu mechanismu zdvihu jeřábové kočky pro nosnost 20 000kg a zdvih 36m. Pro toto zadání jsou provedeny potřebné výpočty týkající se kladkostroje, jeřábového lana, kladek a lanového bubnu. Dále jsou vypracovány pevnostní výpočty čepu kladek, bočnic, příčníku a jeřábového háku. Následně je stanovena také pohonná část zdvihového mechanismu tvořená výpočtem a volbou motoru, převodovky a brzdy. Výsledkem práce je výkresová dokumentace kladnice a výrobní výkresy jednotlivých dílů.
|
|
Jeřábová kladnice - nosnost 12,5 t
Večeř, Petr ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Úkolem této bakalářské práce je návrh a výpočet jeřábové kladnice o nosnosti 12, 5 tun. Práce obsahuje popis částí kladnice a návrh jejich konstrukčního řešení pro danou nosnost. V následující části je proveden návrh lana, lanových kladek, pevnostní výpočet příčníku, osy kladek, bočnic, matice háku a nakonec návrh ložisek. Práce je doplněna přílohami, které se skládají z výkresu sestavení kladnice, seznamu položek a výrobního výkresu příčníku.
|
| |
|
Jeřábová kočka
Mikulec, Roman ; Řezníček, Milan (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá výpočtem a návrhem hlavních částí zdvihového mechanismu jeřábové kočky pro nosnost 45 000kg. Skládá se především z určení lana, kladek a lanového bubnu a přiřazení vhodného motoru, brzdy, převodovky a spojky. Dále je v práci uveden pevnostní výpočet a návrh rozměrů částí kladnice jako jsou čep kladnice, příčník, matice háku a lanové kladky, k nimž je jako výstup práce dodána výkresová dokumentace spolu s výkresem sestavy kladnice s rozpiskou.
|
|
Jeřábová kladnice - nosnost 8 t
Dudek, Kamil ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a výpočtem jeřábové kladnice se dvěmi kladkami pro nosnost 8 tun. Obsahuje popis jednotlivých částí kladnice a návrh jejich konstrukčního řešení. V další části řeší návrh lana, lanových kladek, příčníku, čepu kladek, bočnic, matice háku a ložisek. Závěrem práce je výkres sestavení, seznam položek a výrobní výkres příčníku.
|