Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie českých škol v přírodě a jejich vývoj v posledních 50 letech z pohledu občanů ČR
Zimová, Tereza ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Historie českých škol v přírodě a jejich vývoj v posledních 50 letech z pohledu občanů ČR Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit vlastní zkušenost občanů ČR se školou v přírodě. Respondenti byli především dotázáni na cíl školy v přírodě, její formu, obsah a význam. Metody: Tato bakalářská práce je teoreticko-empirickou prací s kvantitativním šetřením, kdy výzkumnou technikou byla online anketa. Anketa měla 24 otázek, na které odpovídalo 151 respondentů, kteří absolvovali základní školu v České republice. Výsledky: Výsledky ukázaly, že většina škol v přírodě dnes trvá kolem jednoho týdne, což je výrazně kratší než v minulosti, kdy mohly trvat i několik týdnů. Nejčastěji se jezdí ve 4. třídě, ale jsou školy, které jezdí pravidelně v každém ročníku. 89,6 % respondentů odpovědělo, že na ŠVP se učili pouze v dopoledních hodinách a vyučování nejčastěji probíhalo uvnitř. Pokud jde o mimoškolní aktivity, respondenti nejčastěji uvedli turistiku a hry v přírodě jako běžné činnosti na školách v přírodě. Socializační cíl ŠVP byl respondenty zdůrazňová jako klíčový, tedy zlepšení vztahů mezi žáky i mezi žáky a učiteli. Další často zmiňovanou hodnotou byla možnost strávit čas v přírodě, což je obzvláště důležité pro děti z městských oblastí. Závěr: Školy v přírodě mají významný přínos pro rozvoj...
Využití outdoorového prostředí v tréninku Crossfitu
Sovová, Michaela ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Využití outdoorového prostředí v tréninku Crossfitu Cíle: Hlavním cílem závěrečné práce je pomocí anketního šetření zjistit, zda cvičenci CrossFitu zařazují do své tréninkové nebo soutěžní přípravy sporty, které se dají provozovat ve venkovním prostředí. Metody: Ve své bakalářské práci jsem využila kvantitativního výzkumu, a to prostřednictvím anketního šetření, které bylo soustředěno primárně na zjištění míry využití outdoorových sportů a jejich propojení do tréninku u širokého vzorku cvičenců, ať už se jednalo o závodníky či "rekreační" nadšence. Výsledky: Vyplnění ankety dokončilo celkem 126 respondentů. Výzkum prokázal 67 % úspěšnost spojenou s provozováním sportovních aktivit v outdoorovém prostředí. Tento typ aktivit provozuje několikrát týdně 46,6 % respondentů. Nejčastěji volenou aktivitou byly atletické disciplíny, které získaly zastoupení až 56,7 % hlasů. 80,6 % respondentů, kteří aktivity venku provozují, v nich plánuje i nadále pokračovat. Mezi 33 % respondenty, kteří v současnosti venku nesportují, na tyto aktivity nejčastěji nemají čas nebo o ně nemají zájem. Závěry: Tato závěrečná práce se zabývala výzkumem míry využití sportů ve venkovním prostředí u CrossFitových cvičenců. Výzkum prokázal pozitivní výsledky, neboť více než polovina respondentů ve venkovním prostředí...
Tréninky atletické přípravky a jejich aplikace do přírodního prostředí
Kramolišová, Markéta ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Vostatková, Pavlína (oponent)
Název: Tréninky atletické přípravky a jejich aplikace do přírodního prostředí Cíle: Cílem práce je aplikace tréninků atletické přípravky do přírodního prostředí, mimo atletický ovál. Metody: Jedná se o odbornou práci. V teoretické části naší práce byla použita metoda literární rešerše, kde jsou popsány aktivity v přírodě a je zde charakterizován mladší školní věk. Dále práce porovnává koncept atletické přípravky u nás a v zahraničí. V závěru práce se nachází dopady hypokinézy. Praktická část pojednává o metodických a didaktických materiálech, které jsou podloženy empírií trénování v atletickém klubu a dále studiem na FTVS. Výsledné tréninky jsou vhodné pro atletickou přípravku, tj. pro děti mladší 12 let. Výsledky: Výsledkem jsou čtyři běžné tréninky na ovále a vedle toho čtyři tréninky na stejné zaměření, které se odehrávají v přírodním prostředí. Jedná se o tréninky zaměřené na rychlost a koordinaci, hry, skoky a hody a trénink všeobecný s překážkovými dráhami. Závěr: Tréninky dětské atletiky v přírodě nám otevírají nové možnosti pro různé aktivity a přinášejí mnoho výhod. Přírodní prostředí je velmi rozmanité s nestálými podmínkami, a právě to se pro děti může stát novou výzvou a motivací, proč se hýbat. Důležitým faktorem, proč zařazovat tréninky v přírodě, je i ekologie. Čím více budou děti...
Aktivity v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji
Zábojníková, Kateřina ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji Cíle práce: Hlavním cílem této práce bylo zjistit současný stav výuky aktivit v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji. Konkrétně jsme se zabývali, zda mají školy AP zaneseny ve svých ŠVP, v jaké formě, v jakém rozsahu jsou realizovány a jaký názor na jejich zařazování mají ředitelé škol a učitelé TV. Také jsme se pokusili zjistit, zda mají školy možnosti a jestli jsou vybaveny pro výuku aktivity v přírodě. Metoda: Dva semi-strukturované nestandardizované dotazníky pro ředitele a učitele TV. Výsledky: Aktivity v přírodě jsou na gymnáziích v Ústeckém kraji rozšířené. Jsou zařazovány v podobě kurzů i v rámci výuky tělesné výchovy, nejčastěji však v podobě kurzů. Nejvíce pořádanými kurzy jsou adaptační a lyžařské kurzy. Téměř všechny školy mají k dispozici vhodné podmínky pro aktivity v přírodě, ale jejich materiální vybavení pro tyto aktivity není optimální. Z výsledků vyplývá, že učitelé i ředitelé mají pozitivní názor na zařazování aktivit v přírodě do výuky, ale větší podporu mají v tomto ohledu od ředitelů. Klíčová slova: Učení v přírodě, sporty v přírodě, zkušenostní učení, tělesná výchova, sportovní kurzy, vzdělávání na gymnáziích
Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název: Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce bylo zjistit, zda-li aktivity v přírodě mají vliv na vztahy uvnitř skupiny u mládeže, která žije v podmínkách ústavní výchovy. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu, a to speciální sociometrický dotazník B3-U (Braun, 2006). V experimentální skupině bylo 11 respondentů a byly to děti z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova v Jablonce nad Nisou. V kontrolní skupině bylo 10 respondentů a byly to děti též z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova Semily. Obě skupiny byly ve věkové hranici od 8 do 15 let. Výsledky a závěry: Výsledky měření ukázaly, že nejvíce vyčleněné osoby ze skupiny si po intervenci našli nové vztahy v kolektivu. Výsledky ohledně nejvíce vyčleněné osoby ve skupině byly velmi pozitivní. Po intervenci měla nejméně atraktivní osoba méně, jak o polovinu záporných hlasů. Ve skupinové hierarchii byly odstupy mezi jednotlivými členy menší po intervenci. Pouze u výsledků pocitů přátelství, spolupráce a důvěry ve skupině se ukázalo, že po intervenci jsou nižší. Což je zvláštní k poměru k ostatním výsledků, které byly pozitivní. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, sporty v přírodě, ústavní výchova, skupinová dynamika,...
Outdoorové aktivity pro zdravotně postižené osoby
Trčka, Martin ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Hruša, Jan (oponent)
Název práce: Outdoorové aktivity pro zdravotně postižené osoby. Cíle práce: Připravit odbornou argumentaci pro zřízení profesionálního střediska nabízejícího outdoorové aktivity pro zdravotně postižené osoby. Prozkoumat stávající stav na poli outdoorových aktivit. Zjistit zájem pracovníků v oblasti výchovy zdravotně postižených osob o služby poskytované outdoorovým střediskem pro zdravotně postižené osoby. Zjistit zájem zdravotně postižených osob o služby poskytované outdoorovým střediskem pro zdravotně postižené osoby. Metoda: Hlavní metodou této práce je kvantitativní výzkum pomocí nestandardizovaného dotazníku distribuovaného odborným pracovníkům a organizacím zabývajících se výchovou zdravotně postižených osob a mezi zdravotně postižené osoby. Výsledky: Na základě průzkumu veřejně dostupných informací byl sestaven aktuální seznam organizací a spolků zabývajících se přípravou outdoorových aktivit pro zdravotně postižené osoby v České republice. Vlastním šetřením pak byl zjištěn i pozitivní zájem pracovníků se ZdP a samotných zdravotně postižených o outdoorové aktivity, byl sestaven žebříček nejžádanějších aktivit a zjištěno povědomí respondentů o organizacích zaměřujících se na outdoorové aktivity pro zdravotně postižené v ČR. Klíčová slova: Outdoor, outdoorové aktivity, outdoorové sporty,...
Právní problematika organizace aktivit v přírodě
Sýkorová, Klára ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Bílý, Milan (oponent)
Název: Právní problematika organizace aktivit v přírodě Cíle: Cílem této práce byla analýza právního prostředí v souvislosti s organizací a vedením programů v přírodě, a rozbor podmínek pro získání související kvalifikace. Metody: Pro rozbor právního prostředí jsem využila deskriptivně-analytický přístup, pro který jsem primárně využila obsahovou analýzu dokumentů. Další informace jsem získala na základě konzultací s odborníky v oblastech jednotlivých sportovních disciplín a pohybových aktivit, metodiky a právní regulace. Zjištěné informace jsem utřídila a systematicky zpracovala do přehledného shrnutí. Závěry: Provedená analýza poukázala na nejednotnost a roztříštěnost regulace, ve které chybí souhrnná doporučení a pravidla pro sporty a aktivity v přírodě. Část pravidel chování je navíc obsažena v nezávazných pokynech bez právní síly. Také jsem zjistila, že systém dalšího vzdělávání se nachází v přechodovém období. Jsou zaváděny změny, které by měly vést k větší přehlednosti právního prostředí. Dosavadní vývoj nicméně ukazuje, že půjde o pomalý a náročný proces. Kromě toho vedle obecného systému kvalifikací existují subsystémy, které využívají některé subjekty pro interní potřebu. Další vzdělávání pedagogických pracovníků postrádá přehlednost a jednotný systém. Jednotlivé vzdělávací kurzy se...
Aktivity v přírodě ve středních školách v Mládé Boleslavi pohledem studentů
Pelikán, Karel ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled o sportovních kurzech pořádaných středními školami v rámci povinné výuky. Zjistit skutečný náhled studentů na tyto kurzy pomocí reflexí na základě prováděných aktivit. Metoda: Údaje byly získány pomocí rozhovorů a dotazníků, které obsahovaly otevřené, uzavřené a škálové otázky. S pomocí grafů byla data interpretována a byly z nich vyvozeny závěry. Výsledky: Struktura sportovních kurzů je ve většině případů koncipována tak, že pedagogové nemají příliš starostí s přípravou, nevyužívají dostatečně možnosti přírodních prostředí, ale i přesto studenti vyjádřili spokojenost s průběhem sportovních kurzů. Klíčová slova: tělesná výchova, sporty v přírodě, výchova dobrodružstvím, výchova prožitkem a zkušeností, sportovní hry, ekologická výchova
Incidence zranění při kurzech aktivit v přírodě
Kladivo, Jaroslav ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název: Incidence zranění při kurzech aktivit v přírodě Cíl: Cílem práce je zjistit míru úrazovosti při aktivitách v přírodě prováděných v rámci výuky na Katedře sportů v přírodě FTVS UK. Metody: Kvalitativní a kvantitativní analýza dat z knihy úrazů, termínových předpisů a závěrečných zpráv z kurzů, vydaných jednotlivými odděleními Katedry sportů v přírodě FTVS UK ze školních let 2009/10 až 2014/15 a jejich následné statistické zpracování. Využití NACA scoring systému pro hodnocení závažnosti úrazů. Výzkumný soubor tvoří studenti a vyučující FTVS UK. Výsledky: Výsledkem této práce je přehledný souhrn četnosti a závažnosti úrazů vzniklých při jednotlivých aktivitách v přírodě prováděných v rámci výuky na Katedře sportů v přírodě FTVS UK. Klíčová slova: Sporty v přírodě, lyžování, kanoistika, úraz, kurzy FTVS UK.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.