Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Filozofie pro děti jako pomoc mezigeneračnímu dialogu o charakteru společnosti "dříve" a "dnes"
MEDALOVÁ HŮDOVÁ, Václava
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda metoda Filozofie pro děti může sloužit jako prostředek pomoci mezigeneračnímu dialogu. V teoretické části vysvětluje principy metody v souvislosti s její historií, filozofickým základem, rozvojem trojdimenzionálního myšlení a intelektových dovedností. Vymezuje základní charakteristiku životního období adolescence a stáří s důrazem na proces hledání vlastní identity, význam vrstevnických skupin u adolescentů a adaptaci na stáří u seniorů. V rámci otázky mezigeneračního dialogu se zabývá také vzájemnými konflikty těchto věkových skupin a jejich příčinami zejména v podobě ageismu, věkové segregace nebo negativních stereotypů. Výzkumná část hledá pomocí kvalitativního výzkumu v ohniskových skupinách odpověď na dvě výzkumné otázky - "Lze v průběhu diskuse v ohniskové skupině vnímat prvky filozofického dialogu?" a "Lze v průběhu diskuse v ohniskové skupině vnímat problémy týkající se charakteru doby "dříve" a "dnes", které skupina společně řeší?". Samotný výzkum je vedený formou hodiny Filozofie pro děti, na níž společně diskutují dvě ohniskové skupiny - skupina adolescentů a skupina seniorů. Získaná data jsou analyzována pomocí kódování a následně interpretována ve vztahu k formulovaným výzkumným otázkám.
Bariéry autoevaluace u učitelů základních a středních škol
Davídková, Šárka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zabývá překážkami autoevaluace učitelů základních a středních škol. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda existují subjektivně vnímané překážky, které brání učitelům základních a středních škol v procesu autoevaluace jejich pracovního výkonu. Dále tyto překážky popsat, zjistit, kde je jejich příčina a navrhnout opatření, jak tyto překážky odstranit. Teoretická část je zpracována na základě studia odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Seznamuje se základními pojmy dané problematiky, popisuje profesi učitele a způsob ukotvení autoevaluace v legislativě. Z hlediska potřeby podrobného vhledu do problematiky je zvolen kvalitativně orientovaný výzkum a metoda ohniskové skupiny. Analýza získaných dat je inspirována metodou zakotvené teorie. Získaná data byla nejdříve kódována a dále izolována do kategorií. Každá z kategorií byla pro účel vyšší přehlednosti rozdělena do subkategorií. Prostřednictvím analýzy byly vytvořeny čtyři kategorie - kontext profese, bariéry na straně učitele, nedostatek podpory a specifické bariéry. Kategorie kontext profese zahrnuje subkategorie nedostatek času, velké množství pracovních povinností a náročnost profese. Kategorie bariér na straně učitele obsahuje subkategorie negativní přístup učitele k autoevaluaci, nezkušenost učitele s autoevaluací,...
Interkulturní komunikační kompetence. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka
Uličná, Klára
Interkulturní komunikační kompetence Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka Abstrakt: Cílem předložené dizertační práce je hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence u studentů učitelství anglického jazyka v rámci studijního předmětu Intercultural Communicative Competence vyučovaném na Katedře anglistiky a amerikanistiky Univerzity Pardubice. V úvodu vymezujeme terminologii, kterou v průběhu práce konsistentně využíváme. Následně představujeme potřebná teoretická východiska, a to zejména východiska filosofická a lingvisticko-didaktická, která naznačují pozice, z nichž přistupujeme k diskutovanému fenoménu, tj. fenoménu interkulturality, který v současném globalizovaném světě klade nové nároky nejen na pedagogickou praxi, ale i výzkum. V další části práce je pozornost zaostřena na interkulturní výchovu a vzdělávání s klíčovým cílem rozvoje interkulturní komunikační kompetence. Tematizovány jsou současné trendy interkulturní výchovy a vzdělávání s akcentem na specifika výuky anglického jazyka. Stěžejní část teoretické části práce se zaměřuje na konceptualizaci konstruktu interkulturní komunikační kompetence a její následnou didaktizaci, tj. rozvoj a hodnocení. Empirické šetření zahrnuje dvě fáze: první (vedlejší) fáze je zaměřena na uchopení kontextu...
Seriál Život je ples očima seniorů: recepční analýza zobrazených témat
Höschlová, Aneta ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na recepční analýzu českého seriálu Život je ples. Jedná se o rodinný seriál z produkce České televize, jehož ústředním tématem jsou osudy klientů domova seniorů, jejich rodin a zaměstnanců, kteří o ně pečují. Analýza recepce se věnuje zejména tomu, jak seriál vnímali senioři, tedy skupina lidí, o které dílo pojednává. Teoretická část představuje tři přístupy k výzkumu publik, největší důraz klade na sociokulturální výzkum, který odmítl moc textu a připustil, že mediální texty jsou otevřené několika možným interpretacím v závislosti na určitém společenském kontextu každého recipienta a dalším zvyklostem. Z tohoto přístupu vzešel výzkum recepce, který tato diplomová práce také přibližuje. Dále se věnuje problematice života seniorů a předkládá tak teoretický základ pro následnou analýzu. V neposlední řadě se zabývá utvářením identity na základě mediální fikce. V empirické části se práce soustředí na několik vybraných témat, která vzešla z kvalitativní obsahové analýzy jednotlivých dílů pořadu. Jedná se o sny seniorů a vzdělávání, rodinné i partnerské vztahy starších lidí a specifika života v domově seniorů. Tato práce prostřednictvím metody ohniskových skupin zjišťuje, zda vnímání výše uvedených témat seniory souzní se seriálovým zobrazením těchto oblastí, jak se toto...
Vzdělanostní reprodukce a kulturní kapitál. Kvalitativní studie
Vojtíšková, Kateřina ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Kreidl, Martin (oponent) ; Kučera, Miloslav (oponent)
Školy, rodiny a nerovnosti. Výběr středního vzdělání v současné české společnosti Disertační práce se zabývá výběrem středního vzdělání v rodinách, vlivem rodiny a školy na volbu žáků a žákyň narozených v 1. polovině 90. let. Zvláštní význam této fáze spočívá v tom, že střední školy v České republice jsou vysoce diferencované a volba proto patří ke klíčovým bodům školní kariéry. Typ studované střední školy podstatně ovlivňuje vzdělanostní aspirace a šance absolventů na přijetí do dalšího vzdělání, strukturuje pole příležitostí v životní dráze mladých lidí. Analýza se opírá o data získaná ve dvou kvalitativních studiích: 1. focus groups s matkami dětí v 9. ročníku školní docházky: studentů a studentek (výběrových) víceletých gymnázií; žáků a žákyň ze základních škol (hlavní vzdělávací proud); 2. případové studie prováděné ve dvou pražských školách zaměřené na dvě třídy v osmém a devátém ročníku (2008-2010). Cílem obou studií bylo zmapovat subjektivní perspektivy zúčastněných aktérů - rodičů, žáků a pedagogů, ukázat různé zájmy, připisované významy, hodnoty ve výchově, vzdělávání, schopnosti rozlišování typů středních škol vzhledem k vyhlídkám nové generace v současné společnosti. Ústřední výzkumnou otázkou je, jaké mechanismy přispívají k diferenciaci vzdělávacích drah českých žáků mezi základní a střední...
Mladí lidé a jejich vztah k tištěným novinám v éře nových médií
Přečková, Alexandra ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Mladí lidé a jejich vztah k tištěným novinám v éře nových médií" přibližuje, jak mladí lidé ve světě i v České republice nahlíží na tištěné noviny. Práce vychází z hypotéz, které věští novinám problematickou budoucnost. Existenci novin může podle řady citovaných výzkumníků ohrozit i nezájem mladého publika o toto médium. V první části práce seznamuji s tím, jak je vztah mladých lidí k tištěným novinám reflektován ve vybraných mezinárodních studiích a výzkumech. Závěry, které z těchto dokumentů vyplývají, mi dále slouží jako vstupní materiál pro vlastní výzkum. Součástí práce jsou také konkrétní data vypovídající o situaci na českém novinovém trhu. Tato podtrhují skutečnost, že zájem o čtení tištěných novin klesá, a to i v České republice. V metodologické části seznamuji se zvolenou metodou vlastního výzkumu, kterou je kvalitativní analýza, konkrétně metoda ohniskových skupin. Výzkumným souborem mi bylo celkem čtyřicet studentů z řad středoškoláků a vysokoškoláků. V části věnující se výsledkům výzkumu přibližuji konkrétní tematické oblasti, které se během diskuzí rozebíraly. Tyto doplňuji citacemi jednotlivých respondentů. V závěru nabízím základní hypotézy, které z výzkumu vyplynuly. Práci ještě doplňuji o reflexi zkoumané problematiky ze strany šéfredaktorů tří českých...
Interkulturní komunikační kompetence. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka
Uličná, Klára
Interkulturní komunikační kompetence Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka Abstrakt: Cílem předložené dizertační práce je hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence u studentů učitelství anglického jazyka v rámci studijního předmětu Intercultural Communicative Competence vyučovaném na Katedře anglistiky a amerikanistiky Univerzity Pardubice. V úvodu vymezujeme terminologii, kterou v průběhu práce konsistentně využíváme. Následně představujeme potřebná teoretická východiska, a to zejména východiska filosofická a lingvisticko-didaktická, která naznačují pozice, z nichž přistupujeme k diskutovanému fenoménu, tj. fenoménu interkulturality, který v současném globalizovaném světě klade nové nároky nejen na pedagogickou praxi, ale i výzkum. V další části práce je pozornost zaostřena na interkulturní výchovu a vzdělávání s klíčovým cílem rozvoje interkulturní komunikační kompetence. Tematizovány jsou současné trendy interkulturní výchovy a vzdělávání s akcentem na specifika výuky anglického jazyka. Stěžejní část teoretické části práce se zaměřuje na konceptualizaci konstruktu interkulturní komunikační kompetence a její následnou didaktizaci, tj. rozvoj a hodnocení. Empirické šetření zahrnuje dvě fáze: první (vedlejší) fáze je zaměřena na uchopení kontextu...
Vnímání telekomunikačních společností v ČR ze strany klientů
Sámek, Michal ; Francová, Tereza (vedoucí práce) ; Králová, Lenka (oponent)
Práce analyzuje vnější komunikaci tří hlavních operátorů zastoupených na českém trhu. Pomocí dotazovacích metod je zkoumáno vnímání komunikace operátorů, jejich pověsti a image u cílové skupiny respondentů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.