Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bezpečné prostředí ve sportu
Cvachová, Adéla ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Buriánková, Jitka (oponent)
Diplomová práce Bezpečné prostředí ve sportu shrnuje vědecké teoretické poznatky s odkazy na další odbornou literaturu a předkládá návrh struktury didaktického materiálu, který může být odrazovým můstkem pro zvyšování povědomí a rozvoj vzdělávání v oblasti bezpečného sportovního prostředí v České republice. Vlastní text práce je rozdělen na dvě části, teoretickou a praktickou. První, teoretická část vymezuje pojem bezpečné sportovní prostředí shrnutím odborných pojmů a vědeckých poznatků s využitím metod analýzy, syntézy, komparace a kompilace. Pro zasazení do kontextu a zhodnocení stavu českého sportovního prostředí jsou tyto pojmy a poznatky doplněny informacemi z dostupných českých mediálních kauz. Navazující praktická část práce předkládá návrh struktury didaktického materiálu odrážející současný stav a potřeby českého sportovního prostředí. Jeho součástí jsou kromě zestručněných vědeckých teoretických poznatků také praktické návrhy prevence a možné postupy řešení konkrétních příkladů situací překračující hranice bezpečného sportovního prostředí. Klíčová slova: prevence, obtěžování, zneužívání, nenáhodné násilí, didaktický materiál, vzdělávání, mládež
ICT: moderní zbraň proti vyučujícím v rukou studentů a studentek?
Flekácsová, Katarína ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tématem diplomové práce je elektronická komunikace dospívajících s vyučujícími a vzájemná elektronická komunikace mezi dospívajícími o vyučujících. Při zpracování jsem vycházela z uvedené literatury a realizovaného výzkumu. Vzhledem k tomu, že se jedná o dosud málo zmapované téma, kladla jsem si za cíl vytvořit ucelený pohled zaměřený na funkci elektronické komunikace ve vztahu vyučující - student/ka. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a empirické. Teoretická část je tvořena čtyřmi kapitolami, v nichž se zaměřuji na specifika virtuálního světa a na jeho místo v životě a komunikaci dospívajících. Ve třetí a čtvrté kapitole se pak věnuji prostředí školy: vztahům dospívajících s vyučujícími a vrstevníky a problematice virtuální komunikace ve vztahu ke škole a vzdělávání. V praktické části prezentuji kvantitativní dotazníkové šetření, realizované ve 3. ročnících středních škol. Výzkum se zaměřuje na neutrální, pozitivní či negativní způsoby užívání ICT dospívajícími ke komunikaci s vyučujícími a o vyučujících. Diplomová práce podněcuje nový způsob uvažování nad problematikou zneužívání ICT k zesměšňování a urážení učitelů a nabízí interpretaci tohoto jevu například z pohledu období dospívání a vývojových úkolů, které s sebou přináší. Klíčová slova Virtuální svět Informační a komunikační...
Homofobní obtěžování a šikana na škole
Drbohlav, Lukáš ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá oblastí, která mapuje homofobní šikanu a obtěžování v třídním kolektivu na základních a středních školách. Zobrazuje ji jako psychologickou oblast, která ale interdisciplinárně přesahuje i do oblasti pedagogiky. Cílem této práce je v teoretické části definovat různé přístupy k homosexualitě, bisexualitě a transsexualitě z pohledu psychologického a tím objasnit různé homofobní předsudky a negativní postoje u žáků k této problematice. Zaměřuje se na vymezení různých variant sexuálních orientací a její rozmanitosti ve společnosti, i s ohledem na genderové stereotypy. Dále se zabývá specifikou homofobní šikany a obtěžování, jako sociálně patologickým jevem, který se často vyskytuje v současné škole. Výzkumná část práce má za úkol zjistit postoje žáků k osobám s neheterosexuální orientací a jejich představy o postojích vůči těmto menšinám v jejich sociálním okolí a v neposlední řadě se zabývá šikanou této minority. Klíčová slova: Homofobie, homosexualita, gender, šikana, obtěžování, třídní kolektiv
ICT: moderní zbraň proti vyučujícím v rukou studentů a studentek?
Flekácsová, Katarína ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tématem diplomové práce je elektronická komunikace dospívajících s vyučujícími a vzájemná elektronická komunikace mezi dospívajícími o vyučujících. Při zpracování jsem vycházela z uvedené literatury a realizovaného výzkumu. Vzhledem k tomu, že se jedná o dosud málo zmapované téma, kladla jsem si za cíl vytvořit ucelený pohled zaměřený na funkci elektronické komunikace ve vztahu vyučující - student/ka. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a empirické. Teoretická část je tvořena čtyřmi kapitolami, v nichž se zaměřuji na specifika virtuálního světa a na jeho místo v životě a komunikaci dospívajících. Ve třetí a čtvrté kapitole se pak věnuji prostředí školy: vztahům dospívajících s vyučujícími a vrstevníky a problematice virtuální komunikace ve vztahu ke škole a vzdělávání. V praktické části prezentuji kvantitativní dotazníkové šetření, realizované ve 3. ročnících středních škol. Výzkum se zaměřuje na neutrální, pozitivní či negativní způsoby užívání ICT dospívajícími ke komunikaci s vyučujícími a o vyučujících. Diplomová práce podněcuje nový způsob uvažování nad problematikou zneužívání ICT k zesměšňování a urážení učitelů a nabízí interpretaci tohoto jevu například z pohledu období dospívání a vývojových úkolů, které s sebou přináší. Klíčová slova Virtuální svět Informační a komunikační...
Mobbing v pracovním prostředí
PIXA, David
Bakalářská práce se zabývá fenoménem psychického teroru v pracovním prostředí a nabízí kompaktní náhled na tento celospolečenský problém. Náplní empirické části bylo kvantitativní průzkumné šetření, jehož cílem bylo poodhalit stav mobbingu na českých pracovištích. Sběr dat byl realizován formou onlinového Dotazníku negativních aktů (NAQ-R) od příležitostného souboru pracujících (N = 306; Ž = 66,0%). V rámci sebe-identifikační strategie uvedlo 16,0% respondentů, že se v průběhu posledních 6 měsíců na pracovišti stali terčem mobbingu (4,9% pravidelně; 11,1% příležitostně). Komplementární behaviorální metoda zároveň detekovala 21,9% (11,4%) respondentů zakoušejících každý týden alespoň jednu (dvě) z forem negativního jednání. Nejčastěji zakoušené negativní akty byly pracovní povahy. Původci mobbingu byli ve většině případů deklarováni lidé v nadřízených pozicích (73,5%). Mezi pohlavími ani zaměstnanci veřejného a soukromého sektoru nebyl v incidenci mobbingu signifikantní rozdíl.
Stres na pracovišti : možnosti prevence
Svobodová, Lenka
Předmětem výzkumné a vývojové činnosti řešení projektu je zaměření na identifikaci nejčastějších a nejzávažnějších stresorů působících na pracovišti, na hodnocení závažnosti včetně návrhu opatření k omezení jejich vlivu či eliminaci. Stres na pracovišti představuje jeden ze závažných fenoménů ovlivňujících vedle zdraví pracovníků i produktivitu a kvalitu práce. Projekt také reaguje na přijaté závazky vyplývající z českého předsednictví v Radě EU v roce 2009. Priorita a příspěvek české strany je orientován na identifikování a rozpracování problematiky stresu, neúměrné zátěže, dalších negativních jevů (násilí, obtěžování) na pracovištích ve veřejné správě. Cílem je zmapování dané problematiky nejen ve veřejné správě, ale i v celé ČR.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.