Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 983 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interpretace elektrokardiogramů na resuscitačním oddělení a v urgentní přednemocniční péči
Vanča, Michal ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Hocková, Jana (oponent)
(v ČJ) 1) východiska - uvedení do problému Diplomová práce interpretace elektrokardiogramů sestrami a zdravotnickými záchranáři na resuscitačním oddělení a v urgentní přednemocniční péči obsahuje teoretický souhrn EKG patologií, dále se zabývá problematikou správné interpretace elektrokardiogramů ve vztahu mezi pohlavím, věkem, pracovištěm, délkou praxe a návrhem zlepšení. 2) formulace cílů, metodologie Cílem diplomové práce bylo zmapovat úroveň znalostí interpretace elektrokardiogramů sestrami a zdravotnickými záchranáři na resuscitačním oddělení a v urgentní přednemocniční péči v závislosti na věku, pohlaví, délce praxe a pracovním zařazením se zaměřením na interpretaci EKG. Pro empirickou část práce, která se zabývá odpovědí na předem určené cíle, byl zvolen kvantitativní výzkum, který probíhal na resuscitačním oddělení a záchranné službě. Sběr dat byl realizován dotazníkovým šetřením s využitím dotazníku vlastní konstrukce. Šetření bylo zaměřeno na teoretické znalosti interpretace EKG sester a zdravotnických záchranářů. 3) hlavní výsledky Bylo zjištěno, že orientace v základních EKG patologiích nedělá respondentům velké obtíže, u obtížnějších interpretací již byla chybovost vyšší bez větších rozdílu mezi porovnávanými pracovištěmi, nedostatky byly překvapivě shledány v technické stránce...
Measurement and assessment techniques in nursing care
Moncoľová, Zuzana ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Haluzíková, Jana (oponent)
Bakalárska práca "Meracie a hodnotiace techniky v ošetrovateľskej starostlivosti" sa venuje základnej charakteristike, negatívam a vyhodnocovaniu jednotlivých hodnotiacich a meracích nástrojov. Cieľom práce bolo zistiť znalosti praktických a všeobecných sestier o aktuálne používaných meracích a hodnotiacich technikách v ošetrovateľskej starostlivosti. Ďalším cieľom bolo zistiť čo sestry považujú za najväčšie limity pri používaní hodnotiacich škál a ich záujem o vzdelávanie na riešenú problematiku. V teoretickej časti práce sa nachádzajú základné informácie ohľadne riešenej problematiky ako popis vybraných meracích a hodnotiacich nástrojov. V empirickej časti sú uvedené výsledky vlastného výskumu a ich porovnávanie s ďalšími odbornými prácami. Metódou výskumu bolo dotazníkové šetrenie pomocou dotazníka vlastnej konštrukcie, ktorý bol distribuovaný praktickým a všeobecným sestrám vo Fakultnej nemocnici v Motole. Výsledky: Na základne vlastného výskumu bolo zistené, že takmer 59 % respondentov nepovažuje hodnotiace a meracie techniky ako stratu času a skoro 60 % opýtaných udáva ako najväčší limit hodnotiacich škál čas. Menej pozitívnym zistením bolo, že len necelých 30 % opýtaných absolvovalo v minulosti prednášku na riešené téma. Záver: Z vlastného výskumu je zrejmé, že je potreba upriamiť pozornosť...
Význam zážitkového vzdělávání ve vysokoškolské přípravě sester
Melicharová, Anna ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Raudenská, Jaroslava (oponent)
Význam zážitkového vzdělávání ve vysokoškolské přípravě sester je téma, které si zaslouží své zpracování, ale bohužel v eské republice je oproti zahranií v podstatě neprobádané. Z tohoto vyplývá, že v rámci diskuse byly výsledky výzkumného šetření v rámci této bakalářské práce porovnávány pouze se zahraniními studiemi. Hlavním cílem bakalářské práce je doložit poznatky o vlivu zážitkového vzdělávání na kvalitu výuky předmětů, kde je tato výuková metoda použita v rámci studia oboru ošetřovatelství. Dále doložit poznatky o pozitivech a negativech metody zážitkového vzdělávání z pohledu studentů ošetřovatelství a zmapovat subjektivní vnímání a přínos zážitkového uení ze strany studentů ošetřovatelství. Bakalářská práce má dvě ásti. ást teoretická je zaměřena na definování systému zážitkového vzdělávání a jeho jednotlivých složek. Zároveň jsou zde definovány výukové metody, typické pro vysokoškolské vzdělávání. ást praktická je zaměřena na kvantitativní výzkum formou anketního šetření vlastní konstrukce, zaměřujícího se na výuku komunikace v rámci vysokoškolského studia oboru ošetřovatelství. Respondenty byli v tomto případě studenti oborů Všeobecné ošetřovatelství a Pediatrické ošetřovatelství na vybraných vysokých školách. Vyhodnocením anketního šetření byl prokázán přínos výuky prostřednictvím...
Sexuální obtěžování sester ze strany pacientů
Laudová, Kristina ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Javůrková, Alena (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Sexuální obtěžování sester ze strany pacientů" pojednává o sexuálním obtěžování ve zdravotnictví. Cíle: záměrem práce je zjistit četnost a formu sexuálního obtěžování sester ze strany pacientů, zjistit reakce sester a porovnat sexuální obtěžování sester na chirurgických a interních odděleních. V teoretické části práce je nejprve definován pojem sexuální obtěžování dle mezinárodních institucí. Dále je popisováno sexuální obtěžování ve zdravotnictví, jeho rozpoznání, rizika, prevence, či nápravná řešení. V empirické části jsou uvedeny výsledky vlastního anketního šetření, statistické zpracování hypotéz a komparace výsledků s jinými studiemi. Metody: K dosažení záměrů práce bylo realizováno dotazníkové šetření, jehož cílovou skupinou byly sestry z šesti fakultních nemocnic v ČR z interních a chirurgických klinik. Bylo shromážděno celkem 482 vyplněných dotazníků. Výsledky: Třetina respondentů odpověděla, že byla sexuálně obtěžována ze strany pacienta, téměř ve všech případech byl agresorem muž. Frekvence, se kterou se se sexuálním obtěžováním respondenti setkávali, se pohybovala v řádech měsíců, přibližně desetkrát do roka. Jako nejčastější ovlivnění označovali znechucení či hněv (44 %) a ve 20 % případů nebyli nijak sexuálním obtěžováním ovlivněni. Nebyla nalezena souvislost...
Diferenciace muskuloskeletálních poruch souvisejících s výkonem povolání zdravotních sester na lůžkových a ambulantních odděleních
Malinová, Lenka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Diferenciace muskuloskeletálních poruch souvisejících s výkonem povolání zdravotních sester na lůžkových a ambulantních odděleních Cíle: Cílem této práce je zjistit prevalenci muskuloskeletálních poruch souvisejících s prací zdravotních sester a porovnat lokalizace těchto poruch u sester pracujících na ambulantních a lůžkových odděleních. Dalším cílem práce je zjistit spojitost výskytu MS poruch s dalšími faktory. Metodika: K provedení výzkumu byl vytvořen autorský dotazník, který vychází ze standardizovaného Skandinávského muskuloskeletálního dotazníku. Ten byl rozšířen v elektronické i tištěné formě do různých typů zdravotnických zařízení. Výzkumný soubor tvoří 146 respondentů převážně ženského pohlaví, pracujících na pozici zdravotní sestry. Ze získaných dat byly zpracovány výsledky a určeny závěry. Výsledky: Za posledních 12 měsíců se s muskuloskeletální poruchou související s výkonem povolání setkalo celkem 87 % a to v jednom či ve více segmentech těla. Nejčastěji postiženou oblastí pak byla krční a bederní páteř, v obou segmentech přibližně 65 %. Nejvýraznějším rozdílem mezi WRMDs u ambulantních a lůžkových sester je oblast zápěstí a ruky, kde je prevalence u ambulantních sester asi třikrát vyšší a v oblasti bederní páteře, kde je naopak téměř o 20 % nižší než u sester z lůžkových...
Analysis of drug administration by nurses in health facility VIII
Vaclaviková, Iveta ; Malý, Josef (vedoucí práce) ; Šorf, Aleš (oponent)
Analýza podávania liečiv zdravotnými sestrami v zdravotníckom zariadení VIII Autor: Iveta Vaclaviková Vedúci diplomovej práce: doc. PharmDr. Josef Malý, Ph.D. Konzultant: Mgr. Ondřej Tesař Katedra sociálnej a klinickej farmácie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova Úvod a cieľ: Liekové pochybenia významnou mierou prispievajú k výskytu nežiadúcich udalostí, ktoré môžu mať dopad na zdravie pacienta. Cieľom tejto práce bolo analyzovať podanie liečiv zdravotnými sestrami pacientom hospitalizovaným v jednom zo štyroch sledovaných zdravotníckych zariadení v Juhočeskom kraji na oddelení chirurgickom, internom a oddelení následnej starostlivosti. Metodika: Táto diplomová práca je súčasťou observačne intervenčnej štúdie, prebiehajúcej v rokoch 2020-2023. Pozorovanie prebiehalo na oddeleniach interných, chirurgických a oddeleniach následnej starostlivosti. Zber dát prebiehal od 23. mája do 26. mája 2022 multidisciplinárnym tímom tvoreného farmaceutom a zdravotnou sestrou formou priameho pozorovania. Zbierané boli nasledovné dáta: informácie o pacientovi (napr. pohlavie, vek a všetky užívané liečivá), informácie o zdravotnej sestre, ktorými boli liečivá podávané (napr. vek, dĺžka praxe, najvyššie dosiahnuté vzdelanie) a informácie zaznamenané pri vlastnom podaní liečiv (napr. dodržiavanie...
Analýza podávání léčiv zdravotními sestrami ve zdravotnickém zařízení XIV
Newaldová, Sandra ; Doseděl, Martin (vedoucí práce) ; Rejmanová, Anna (oponent)
Analýza podávání léčiv zdravotními sestrami ve zdravotnickém zařízení XIV. Autor: Sandra Newaldová Vedoucí práce: PharmDr. Martin Doseděl, Ph.D. Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova Úvod: Léková pochybení jsou jednou z příčin vzniku nežádoucích událostí ve zdravotnických zařízeních, vedoucích k ohrožení pacienta nebo poškození jeho zdraví. Studie zabývající se touto problematikou uvádí, že nejčastější pochybení nastane při podávání léčiv zdravotní sestrou ve zdravotnickém zařízení. Cíl: Cílem diplomové práce je monitorovat léková pochybení zdravotních sester během přípravy a podávání léčiv pacientům, analyzovat jejich prevalenci, určit jejich typ, jejich vztah k dalším ovlivňujícím faktorům, a také jejich závažnost s ohledem na stav pacienta. Metodika: Prospektivní observační studie s metodou přímého pozorování, provedená ve specializovaném zdravotnickém rehabilitačním zařízení. Studie zahrnovala dvě fáze před a post-intervenční, ve kterých byla sledována, analyzována a hodnocena léková a procesní pochybení zdravotních sester. Sledování byla provedena v každé fázi během tří dnů vždy při ranním, poledním a večerním podání. Výsledky byly analyzovány v programech Microsoft Excel a Wolfram Mathematica. Výsledky: Studie zahrnovala před a po...
Edukace matek sestrami o kojení u praktického lékaře pro děti a dorost
BEŇOVÁ, Aneta
Úvod: Tato bakalářská práce se zabývá edukací matek o kojení u praktického lékaře pro děti a dorost. Mateřské mléko je nejpřirozenější strava pro dítě v případě, že matka má správnou životosprávu. Rovněž obsahuje všechny podstatné vitamíny, živiny a minerální látky, které dítě potřebuje ke zdravému vývoji. Kojení je složitý proces a matky jsou propouštěny do domácího prostředí velmi brzy, tudíž je málo času na edukaci v rámci hospitalizace. Po propuštění z porodnice je předáván edukační proces o novorozenci dětské sestře a praktickému lékaři pro děti a dorost, který zahrnuje i kojení. Cílem edukace je, aby matka byla informována jak o teoretických poznatcích, tak i o vhodných praktických postupech o kojení. Cíle práce: Prvním cílem bylo zjistit, jak sestry u praktického lékaře pro děti a dorost edukují matky o kojení. Druhým cílem bylo zjistit, jak jsou matky spokojeny s edukací sestrou praktického lékaře pro děti a dorost. Výsledky: Z výzkumného šetření vyplynulo, že sestry nejčastěji edukují matky slovní, praktickou a písemnou metodou. Matky jsou nejčastěji edukovány při preventivních prohlídkách dítěte, v kojeneckých poradnách anebo individuálně dle potřeby matky. Dále z výzkumu vyplynulo, že čtyři matky z jedenácti nebyly spokojeny s edukací. Poté z výzkumu vyplynulo, že reedukace matek, které mají druhé dítě chybí anebo je nedostačující, protože sestry předpokládají, že vše již umí, ale dvěma matkám to tak vyhovovalo. Vystačila jim poskytnutá jistota od sester. Jedna matka nebyla reedukována a další matka dvou dětí byla částečně reedukována. Dále z výzkumu vyplývá, že dvě prvorodičky byly spokojeny s edukací sestrou v oblasti kojení a další matka, která má první dítě svoji edukaci hodnotí jako dostačující. Závěr: Z našeho výzkumu vyplývá, že existují rozdíly v tvrzeních obou výzkumných skupin ohledně edukace matek sestrou u praktického lékaře pro děti a dorost. Tato záležitost by měla být nadále řešena, aby se předešlo negativním zkušenostem s edukací sestrou o kojení u praktického lékaře pro děti a dorost, a aby více matek pokračovala v kojení po propuštění z nemocnice. Tato bakalářská práce může přispět ke zkvalitnění edukace matek sestrami o kojení u praktického lékaře pro děti a dorost a její výsledky budou prezentovány na konferenci Laktační ligy.
Kultúrne kompetentná starostlivosť v dvadsiatom prvom storočí
ČERVENÝ, Martin
Problematika poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti o pacientov z inej kultúry je stále aktuálnou témou. Rýchle sa meniace podmienky sociodemografického zloženia obyvateľstva prinášajú mnohé benefity, ale aj kultúrne výzvy do klinického ošetrovateľstva. Mnohé kultúrne výzvy sa však dajú vyriešiť prostredníctvom rozvoja kultúrnej kompetencie zdravotných sestier. Hlavným cieľom dizertačnej práce je hodnotiť, analyzovať a porovnávať úroveň kultúrnej kompetencie sestier v Českej republike a v Slovenskej republike, v Maďarsku a v Poľsku. Ďalším cieľom bolo zistiť, aké kultúrne výzvy sa vyskytujú pri ošetrovaní pacientov z inej kultúry v týchto krajinách. Na zber údajov bol použitý štandardizovaný dotazník Cultural Competence Assesment instrument a neštandardizovaný dotazník na skúmanie kultúrnych výziev v klinickej praxi sestier, ktoré boli prevedené do online formy. Zber dát sme realizovali v štyroch krajinách. Na spracovanie údajov boli použité programy SASD 1.5.8 a IBM SPSS ver. 28. Na overenie korelácie premenných bol použitý neparametrický test Mann-Whitneyho U test, Spearmanovho koeficientu, Chí kvadrát test, Test nezávislosti a Kruskal Wallis test. Výskumný súbor tvorilo celkovo 766 sestier z vybraných krajín. Do výskumu sa zapojilo celkovo 202 sestier z Českej republiky, 222 zo Slovenskej republiky, 124 z Maďarska a 218 z Poľska. Výsledky práce ukazujú, že najdominantnejšou kultúrnou výzvou v klinickej praxi sestier vo vybraných krajinách je jazyková bariéra. Hodnotenie kultúrnych kompetencií ukázalo, že väčšina sestier vo vybraných krajinách sa považuje za kultúrne kompetentné. Sestry ženského pohlavia z vybraných štátov vykazujú vyššiu úroveň kultúrnych kompetencií ako ich mužskí kolegovia. Pracovná pozícia sestier tiež má vplyv na úroveň kultúrnej kompetencie. Zistilo sa, že slovenské, české a poľské staničné sestry prejavujú vyššie skóre v oblasti kultúrneho povedomia a citlivosti. Naopak, slovenské, maďarské a poľské všeobecné sestry majú vyššie skóre v oblasti kultúrne kompetentného správania, pričom české staničné sestry dosahujú najvyššie skóre. Taktiež bola zistená štatistická korelácia medzi vzdelaním a kultúrnou kompetenciou. České, slovenské a maďarské sestry s vyšším vzdelaním vykazujú vyššiu mieru kultúrnej kompetencie. Je však pozoruhodné, že absolvovanie vzdelávacieho školenia v kultúrnej rozmanitosti nemá vplyv na kultúrnu kompetenciu. Výsledky práce poukazujú na aktuálne problémy v oblasti kultúrne kompetentnej starostlivosti o pacientov z inej kultúry. Kultúrna kompetencia je dôležitou súčasťou kvalitnej a bezpečnej starostlivosti o každého pacienta. Na základe zistených faktorov je možné riešiť nedostatky, zvýšiť úroveň kultúrnej kompetencie sestier, a tým zvyšovať kvalitu poskytovanej starostlivosti.
Edukační role sestry pracující v primární péči
MARKOVÁ, Monika
Diplomová práce se zabývá edukační rolí sestry pracující v primární péči. Edukace je výchova a vzdělávání jedince, jejíž cílem je změna jeho chování, postojů, jednání a názorů. Primární péče je komplexní a koordinovaná péče. Je souborem činností, které jsou zaměřeny převážně na prevenci, podporu zdraví, ale i na léčbu, ošetření a vyšetření. Na sestru v primární péči jsou kladeny vysoké nároky v oblasti správného a plynulého chodu ordinace, administrativy nebo provádění výkonů. Prvním cílem diplomové práce bylo zjistit, jakým způsobem sestry pracující v primární péči edukuji a motivují své pacienty ke změně životního stylu. Druhým cílem bylo zjistit v jakých oblastech nejčastěji sestra edukaci provádí. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativního výzkumu. Výzkumný soubor je tvořen dvanácti sestrami, které pracují v ordinacích praktických lékařů pro dospělé. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Sestrám bylo položeno 33 otázek, které byly zaměřeny na edukaci pacienta. Na základě rozhovorů a sesbíraných dat byly výsledky zpracovány otevřeným kódováním do šesti kategorií. Z výsledků výzkumného šetření bylo zjištěno, že se sestry pracující v primární péči nedrží žádného edukačního procesu ani nemají stanovený žádný edukační plán, spíše čerpají ze svých zkušeností. Bylo také zjištěno, že sestry nemají na pacienta dostatek času ani řádné edukační prostředí, ve kterém by mohly edukaci provádět. Dle výsledků bylo zjištěno, že sestry nejčastěji edukují pacienty o problematice diabetu mellitu, hypertenze, obezity, preventivního očkování nebo zvýšeného cholesterolu. Aktuálním problémem, k měsíci březnu 2024, kdy byl prováděn sběr dat, byla edukační činnost sester zaměřena na problematiku černého kašle. Na základě zjištěných výsledků je vytvořen podklad semináře pro sestry pracující v ordinacích praktických lékařů. Seminář je zaměřen na provádění efektivní edukace pacientů sestrou pracující v ordinaci praktického lékaře pro dospělé.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 983 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.