Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Partnerství a klientský přístup ve spolupráci rodiny a školy
Slancová, Ladislava ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Teoretická část se zabývá významem partnerství a spolupráce rodiny a školy. Zaměřuje se na různé formy a způsoby spolupráce rodiny a školy, které ovlivňují spolupráci a dobré vzdělávací klima pro žáky. Přibližuje inovativní komunikaci v době uzavření škol. Empirická část se zabývá výzkumem komunikace mezi rodiči a školou na vybrané škole. Využívá formu strukturovaného rozhovoru, ohniskové skupiny a dotazníků pro rodiče a pedagogy. Mapuje spolupráci školy s rodinou za běžného provozu i v době distanční výuky. KLÍČOVÁ SLOVA škola, učitel, rodina, žák, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, názory, dotazník, partnerství, klientský přístup, distanční výuky
Fenomén střídavé péče z pohledu sociální práce
PROKOPOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá fenoménem střídavé péče. Cílem je zjistit, jaké mají pracovníci a pracovnice v sociální práci zkušenosti s rodiči, kteří žádají, či už mají dítě ve střídavé péči. Dále zjistit, jaké nástroje sociální práce nabízí v pomoci rodinám se střídavou péčí. Byla zvolena jedna výzkumná otázka, kterou se zkoumalo, s jakými problémy se sociální pracovníci se setkávají u rodičů, kteří žádají o střídavou péči. Tato práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části byla popsána rodina a rozpad rodiny, orgán sociálně-právní ochrany dětí a střídavá péče. Praktická část se zabývá výzkumem, pro jehož zpracování byla aplikována strategie kvalitativního výzkumu. V souladu s touto strategií byla použita metoda dotazování spolu s technikou polostrukturovaného rozhovoru. Dále byla vyhodnocena pomocí otevřeného kódování. Jednotlivé kódy byly následně přiřazeny do kategorií a vloženy do tabulky. Výzkum ukázal, že zkušenosti sociálních pracovnic jsou prakticky stejné. V mnoha věcech se shodují a v několika názorech ne. Většina odpovědí směřovala k dítěti, které je ve všech případech nejvyšším zájmem v procesu nařízení střídavě péče. Tuto bakalářskou práci mohou využít lidé, kteří se zajímají o problematiku střídavé péče a kteří se chtějí dozvědět informace z pohledu zkušených sociálních pracovníků.
Nepříbuzenská pěstounská péče
DVOŘÁKOVÁ, Iveta
Tato práce se zabývá nepříbuzenskou pěstounskou péčí. Cílem je zjistit názory a zkušenosti pěstounů s nepříbuzenskou pěstounskou péčí. Byly zvoleny dvě výzkumné otázky: 1. "Jaká jsou pozitiva pěstounské péče z pohledu nepříbuzenských pěstounů?" 2. "Jaká jsou negativa pěstounské péče z pohledu nepříbuzenských pěstounů?" Práce se člení na teoretickou a praktickou část, kdy v teoretické části byly ve zkratce popsány instituty náhradní rodinné péče a problematika pěstounské péče. Konkrétně byla popsána motivace, rozdělení, dávky, práva a povinnosti, proces zprostředkování, ukončení pěstounské péče, dále problematika doprovázení a činnost orgánů sociálně právní ochrany dětí. Praktickou část jsem zpracovala pomocí kvalitativní strategie, metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory jsem vedla s nepříbuzenskými pěstounkami, které jsem oslovovala na základě metody snowball sampling. Rozhovory jsem vyhodnocovala metodou otevřeného kódování, na základě kterého jsem vytvořila sedm kategorií. Výzkumem bylo zjištěno, že pěstounsky mají pozitivní i negativní zkušenosti s pěstounskou péčí. Na základě vyhodnocených rozhovorů bylo zjištěno, že by systém pěstounské péče potřeboval v některých oblastech inovovat. Výsledky práce mohou sloužit jako podklad pro další výzkum nebo pro vylepšení systému pěstounské péče. Dále mohou sloužit jako studijní materiál, ale i jako příručka pro zájemce o nepříbuzenskou pěstounskou péči.
Testování pohybové výkonnosti členů Sporotvních středisek Českého atletického svazu
Mrázková, Karolína ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název práce: Testování pohybové výkonnosti členů Sportovních středisek Českého atletického svazu Cíle práce: Cílem práce je zjistit, zda trenéři Sportovních středisek Českého atletického svazu chápou význam povinného testování a sledují i jiným způsobem motorický a tělesný vývoj svých svěřenců. Zda jsou trenéři spokojeni s formou povinného testování a zda vědomě ovlivňují výsledky svých svěřenců. Metody: K sestavení teoretické části, která popisuje danou problematiku, byla použita metoda literární rešerše. Vstupní data k výzkumu byla získávána pomocí elektronického dotazníku. Data byla z webové podoby převedena do excelového souboru a následně statisticky zpracovávána. Otevřené otázky byly vyhodnocovány individuálně. Vyhodnocení výsledků je přehledně demonstrováno v grafech. Výsledky: Vyhodnocením odpovědí dotazníků bylo zjištěno, že většina dotazovaných trenérů vnímá význam testování. Motivací k povinnému testování je pro ně možnost sledovat motorický a tělesný vývoj svých svěřenců. Důležitost testování také stvrdil fakt, že 78,18 % respondentů testuje své svěřence i pro vlastní účely mimo rámec povinného testování. Většina trenérů také potvrdila, že své svěřence testuje vždy ve stejný čas v roce, což je důležité ke sledování atletů v dlouhodobém měřítku. Více než polovina respondentů potvrdila,...
Multikulturní výchova mezi dětmi na prvním stupni základní školy.
Škoudlínová, Simona ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Multikulturní výchova na základní škole na 1. stupni je v dnešní době stále více součástí formálního vzdělávání, ovlivňuje prostředí vzdělávání, také vztahy mezi samotnými žáky. Tato diplomová práce se věnuje tomu, v čem je potenciál a svízel multikulturní výchovy, čím se multikultura zabývá, kam směřuje, také nahlíží na projektovou výuku, u které je velký potenciál v rámci výuky průřezových témat, která jsou součástí RVP, protože umožňuje nahlédnout na řešený problém z pohledu různých vzdělávacích oblastí. Je zde také nahlédnutí na její realizaci při výuce ve školách, jakým způsobem je začleňována do různých předmětů v rámci výuky na základních školách. Praktická část je věnována jednomu z velmi aktuálních témat multikulturní výchovy a tím je v současné době začleňování žáků s OMJ do třídního kolektivu. Jsou zde vyjádřeny názory a postoje učitelů, kteří se s touto problematikou, kterou multikulturní vzdělávání v sobě skrývá setkávají velmi často, také jsou zde zobrazeny výsledky tohoto zkoumání, kdy učitelé anonymně vyplňovali dotazník, který byl následně mnou vyhodnocen. V menší míře jsou zde také zaznamenány názory a postoje žáků, které považuji též za důležité, jedná se o žáky jednoho 5. ročníku základní školy, jak na tuto stále řešenou problematiku nahlíží oni sami, jelikož je provází od...
Politická a regionální diferenciace Srbska v otázce vstupu do Evropské unie
Cvetkovićová, Katarina ; Tomeš, Jiří (vedoucí práce) ; Martínek, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat regionální diferenciaci v Srbsku v otázce vstupu země do Evropské unie (EU), a to na základě volebních preferencí proevropských či euroskeptických stran a lídrů. Předpokladem je severo-jižní polarizace těchto preferencí korelující se sociálně-ekonomickou vyspělostí regionu. Práce pomocí volební geografie zjišťuje, zda tato korelace existuje a jaká je její stabilita v čase. V první části je diskutována obecná teorie územní diferenciace volebních výsledků, vznik a vývoj nacionalismu v Srbsku a vztahy a spolupráce Srbska s EU. Ve druhé části se práce snaží podat co nejobjektivnější náhled na srbskou politickou scénu, volební historii a hlavní politické aktéry v Srbsku. Dvě předcházející části, ve kterých je diskutována tematická literatura, mají za úkol vytvořit teoretický rámec pro třetí část, která se zabývá samotnou analýzou volebních výsledků v sociálně-ekonomickém rámci a obsahuje diskuzi výsledků korelace. Klíčová slova Srbsko, volební preference, regionální diferenciace, Evropská Unie
Názory dětí na atletiku a jejich postoje k tréninku v atletických klubech Prahy 6 (komparační studie)
Drncová, Lucie ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název diplomové práce: Názory dětí na atletiku a jejich postoje k tréninku v atletických klubech Prahy 6 (komparační studie) Zpracovala: Bc. Lucie Drncová Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: zjištění názorů na atletiku a postojů k tréninku u dětí mladšího školního věku ve vybraných klubech Prahy 6 a monitorování oblíbenosti vybraných světových a českých atletů a znalost významných atletických osobností dětmi této věkové kategorie. Metodika práce: pro splnění cíle jsme použili dotazníkové šetření. Požádali jsme čtyři atletické kluby Prahy 6, které se věnují práci s mládeží. Od respondentů jsme vybrali n=154 správně vyplněných dotazníků. Dotazníky jsme rozdělili podle pohlaví, ale také podle věkových kategorií. Věková kategorie byla ve věku od 8 do 12 let. Hlavním předmětem a cílem výzkumu bylo zjištění postojů, názorů a motivace dětí k atletice a k jednotlivým atletickým disciplínám. Ve výzkumu jsme také zjišťovali znalost nejznámějších atletických osobností jak zahraničních, tak i tuzemských. Výsledky práce: Výzkum nám ukázal, že nejsou velké rozdíly v postojích a názorech mezi chlapci a děvčaty ani mezi věkovými kategoriemi. Hlavním důvodem, proč se děti začínají věnovat atletice, je radost z pohybu a zábava. Zábava je představena v pohybové činnosti, v programu tréninku...
Názory na atletiku a postoje k tréninku dětí v atletickém oddíle Spartak Praha 4
Brezíková, Barbora ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název bakalářské práce: Názory na atletiku a postoje k tréninku dětí v atletickém oddíle Spartak Praha 4. Zpracovala: Barbora Brezíková Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Cílem práce je zjišťování postojů a názorů dětí a jejich rodičů k tréninku v atletické přípravce na Spartaku Praha 4. Konkrétně jsem se zaměřila na výzkum postojů dětí k tréninku, zda se děti na trénink v atletické přípravce těší a jestli jsou tréninky zaměřeny na rozvoj sportovních dovedností dětí v mladším školním věku. Nezbytnou součástí mého průzkumu bude zjišťování spokojenosti rodičů s činností atletické přípravky ve vybraném klubu. Metodika práce: Jedná se o teoreticko-empirickou práci obsahující kvantitativní výzkumnou sondu. Zjištění a sběr dat byla uskutečněna pomocí nestandardizovaného dotazníku, který byl určen pro děti, jejich rodiče a trenéry. Výsledky práce: Výsledky výzkumu ukazují, že postoje dětí a jejich rodičů k tréninku v atletické přípravce se neliší. Odpovědi u sledovaných skupin byly převážně kladné. Dětem se v atletické přípravce na Spartaku Praha 4 líbí a na tréninky se těší. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že nejoblíbenějším sportem dětí je atletika a děti své trenéry mají hodně rády. Postoj rodičů k atletické přípravce je rovněž kladný. Rozdělení dětí na tréninku se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.