Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
POHYB
Strach, Adam ; Coufal, Matěj (oponent) ; Tobola, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce zkoumá dynamiku pohybu člověka v interakci se sportovním náčiním ve vztahu k radosti z pohybu. Součástí tvůrčího procesu je objevování vlastní motivace k pohybu. Nově nabyté poznatky využívá při experimentování s různými pohybovými prostředky. Výsledke práce je nová sportovní aktivita a nové sportovní náčiní.
POHYB
Strach, Adam ; Coufal, Matěj (oponent) ; Tobola, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce zkoumá dynamiku pohybu člověka v interakci se sportovním náčiním ve vztahu k radosti z pohybu. Součástí tvůrčího procesu je objevování vlastní motivace k pohybu. Nově nabyté poznatky využívá při experimentování s různými pohybovými prostředky. Výsledke práce je nová sportovní aktivita a nové sportovní náčiní.
Osvobození z tělesné výchovy ve středním školství
Zálešák, Daniel ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Osvobození z tělesné výchovy ve středním školství Cíle: Cílem této práce je zjištění rozsahu a také hlavních příčin částečného i úplného osvobozování žáků z tělesné výchovy na středních školách. Toho bude dosaženo pomocí analýzy výsledků odpovědí z dotazníkového šetření, jehož respondenty budou ředitelé pražských gymnázií. Bude rovněž vysvětleno, jak řeší školy kompenzaci absence žáků v tělesné výchově a jakým způsobem je řešena závěrečná klasifikace. Metody: Pro sběr dat byl vytvořen elektronický dotazník zkoumající problematiku osvobozování v tělesné výchově. Ten byl odeslán k vyplnění kompetentním osobám na pražských gymnáziích. Jejich odpovědi pak byly uspořádány a analyzovány pro závěrečné výsledky. Výsledky: Na všech sledovaných školách studoval alespoň jeden žák částečně osvobozený z TV. Jediná škola neměla žádné žáky osvobozené úplně. V porovnání s výsledky České školní inspekce z roku 2016 byly průměrné počty osvobozených žáků nižší. Poměr dívek a chlapců byl téměř vyrovnaný. Nejčastějšími zdravotními důvody pro osvobození byla oslabení hybného systému, z nezdravotních důvodů to byly mimoškolní sportovní aktivity. Ve většině případů není neúčast ve výuce kompenzována. Částečně osvobození žáci jsou nejčastěji klasifikováni za účast na povolených pohybových aktivitách, úplně...
Zdravý životní styl policistů a policistek Integrovaného operačního střediska Policie Jihočeského kraje
NOWAKOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá kvalitou životního stylu policistů a policistek Integrovaného operačního střediska Jihočeského kraje, kteří pracují v nepřetržitém, 24hodinovém, nebo méně častěji, ve dvanáctihodinovém provozu. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuji Policii ČR jako celek, její činnost, zaměřuji se na charakteristiku Integrovaného operačního střediska Jihočeského kraje a jeho pracovní náplň. V dalších teoretických blocích bakalářské práce popisuji zdravý životní styl, se zaměřením na stravování, pitný režim, pohybovou aktivitu, vznik obezity, stres, psychosociální aspekty, spánkovou hygienu a regeneraci. Praktická část práce se zabývá dotazníkovým šetřením se zaměřením na zdravý životní styl. Výzkum byl prováděn mezi mými kolegy na Integrovaném operačním středisku pro Jihočeský kraj. Celkem se výzkumu zúčastnilo 60 respondentů. Výsledky dotazníkového šetření byly následně zpracovány a vyhodnoceny. Závěr bakalářské práce obsahuje doporučení pro zlepšení životního stylu.
Kondiční trénink u jedinců po poranění míchy
Mandát, Marek ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Kondiční trénink u jedinců po míšní lézi Cíle: Cílem bakalářské práce je prokázat pozivitní vliv kondičního tréninkového plánu u osob s míšní lézí na zlepšení jejich fyzické kondice. Vedlejším cílem je zkoumání subjektivních postojů probandů k realizovanému kondičního programu, dle Feldenkreisova dotazníku na spokojenost doplněného o písemné hodnocení probanda. Metody: V rámci kvantitativně-kvalitativního výzkumného šetření byli ve formě případových studií sledováni 4 probandi po míšní lézi účastnící se rekondičního pobytu v Centru Paraple. Průměrný věk probandů byl 45 let. U probandů bylo provedeno vstupní vyšetření a následně realizován měsíční kondiční trénink s instruktorem. Pro zhodnocení efektu byly využity tyto metody: pozorování, hodnocení tělesného složení přístrojem Bodystat a hodnocení fyzické kondice na veslovacím a běžkařském trenažéru. Výsledky: Všichni sledovaní probandi dosáhli mírného zlepšení v oblasti tělesného složení hodnocených přístrojem Bodystat: snížení tělesného tuku v procentech a zvýšení podílu aktivní tělesné hmoty. Uvedené výsledky potvrzovaly s naměřenými časy na trenažerech zlepšení fyzické kondice. Závěr: Měsíční kondiční trénink u 4 jedinců s míšní lézí napomohl zlepšení fyzické kondice. Po měsíční intervenci byly potvrzeny všechny předem stanovené hypotézy....
Pohybová negramotnost žáků základní školy
Zálešák, Daniel ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent)
Název: Pohybová negramotnost žáků základní školy Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění úrovně pohybové negramotnosti u žáků 8. a 9. tříd na základních školách. Toho bude dosaženo pomocí zjištění úrovně pohybové kompetence a postojů respondentů k pohybovým aktivitám, tělesné výchově a aktivnímu životnímu stylu. Budou stanoveny také faktory, které více či méně ovlivňují míru pohybové kompetence. Metody: Pro sběr dat byl v souladu s relevantními zdroji vytvořen dotazník zachycující problematiku obsahu pohybové gramotnosti. Dále byla sestavena testová baterie deseti elementárních cvičení. Výsledky: Respondenti dosáhli celkově lepších výsledků, než se předpokládalo. Chlapci byli pohybově gramotnější ve srovnání s dívkami. Respondenti měli vesměs pozitivní postoje k pohybovým aktivitám i tělesné výchově, vyskytly se však signifikantní rozdíly mezi postoji chlapců a děvčat. Klíčová slova: škola, obratnost, pohybová aktivita, zdatnost, motorika, negramotnost
Pohybový režim u dětí po vyléčení leukemie
Kořínek, Vít ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název: Pohybový režim u dětí po vyléčení leukémie Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je sledování hodnocení pohybového režimu u dětí, které prodělaly léčbu leukémie ve fakultní nemocnici v Motole. Na základě odpovědí budeme hodnotit předchozí a současný stav pohybového režimu u dětí. Dále se zaměříme na vliv herních konzolí s pohybovým snímačem v průběhu léčby. Dalším cílem je vymezení doby, ve které se děti začleňují zpět do školního prostředí. Posledním cílem je zjištění, jaký je průměrný věk, a kterou formou leukémie děti nejčastěji onemocní. Metody: Pro účely bakalářské práce byly využity celkem dvě metody. Pro určení pohybového režimu u dětí v této práci byl vytvořen anketní dotazník. Druhá použitá metoda byla formou rozhovoru. Rozhovor byl proveden s ošetřujícím lékařem. Výsledky: Celkově se daného zkoumaného vzorku zúčastnilo celkem 41 bývalých pacientů. Jednalo se o 22 chlapců a 19 dívek. Nejčastěji se u dětí vyskytovala akutní lymfoblastická leukémie, která zaujímá až 75 % všech dotazovaných. Průměrný věk byl 9, 6 let. Celkem 36 dětí (88 %) se před diagnózou věnovalo pohybové aktivitě. Chlapci se věnovali především sportům kolektivním, děvčata individuálním. Návrat ke stejné pohybové aktivitě zaznamenáváme u 20 dětí (56 %). Častější návrat zaznamenáváme u chlapců, kteří se před...
Analýza pozitivních aspektů životního stylu u studentek Jihočeské univerzity
ŠVÁBOVÁ, Marie
V současnosti je velmi diskutovaným tématem životní styl, především zdravý životní styl. Proto se má diplomová práce zabývá právě touto tématikou, a to analýzou pozitivních aspektů životního stylu u studentek JU v Českých Budějovicích. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se zabývám jednotlivými pozitivními aspekty životního stylu (pohybová aktivita, výživa, relaxace a regenerace). V empirické části bylo hlavním cílem porovnat výsledky výzkumu s výsledky jiných výzkumů, zabývající se podobným problémem. Pro kvantitativní výzkum jsem použila metodu dotazníku. Dotazník byl rozdán 500 respondentkám, návratnost byla 73,8%. Stanovila jsem si tři hypotézy: H1: Studentky, které mají kladný vztah k pohybovým aktivitám, absolvují alespoň 3x týdně pohybovou aktivitu. H2: Studentky, které znají zásady zdravé výživy, pravidelně denně snídají. H3: Studentky, které spí denně více než 8 hodin, jsou po probuzení dostatečně vyspalé. Na základě Pearsonova chí-kvadrátu jsem zjišťovala vztah mezi otázkami v hypotézách. Následně jsem tyto výsledky popsala a graficky znázornila pomocí grafů. Hlavní cíl empirické části byl splněn.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.