Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konflikty ve školním prostředí a možnosti jejich řešení i prevence
Holmanová, Marcela ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Školní prostředí je samo o sobě složitým sociálním mechanismem vztahů a vzájemných vazeb. V jednom z pohledů na problém se jedná se o psychologicko sociální a rovněž tak ekonomicko sociální model relací jednotlivců. Nejde jen o komunikační pole mezi dětmi a učiteli a mezi rodiči a učiteli, ale také mezi jednotlivými učiteli a mezi učiteli a vedením školy stejně jako mezi rodiči a vedením školy nebo mezi vedením školy a zřizovatelem a rovněž tak mezi rodiči a zřizovatelem. Kompetence subjektů ve školním prostředí se často ne zcela jednoduše definují. Jde totiž nejen o zmíněný problém psychologicko sociální jistě i o pedagogický a legislativní. Podle různých pohledů na věc je možné nahlížet i na tento fenomén z filozofického hlediska a z kulturně antropologického hlediska. Konflikt patří ke škole jako k instituci dokonce i politicky a historicky. Konflikt jako sociálně kulturní pojem má také obecné i konkrétní řešení. Na konflikt lze nahlížet jako na katarzi v jednání a chování jednotlivců i v rámci společnosti. Pro danou diplomovou práci je vpravdě rozměrem pouze školní prostředí se zaměřením na pedagogy a jejich podporu při řešení konfliktů směrem k žákům a jejich rodičům. Výzkumnou otázkou - hypotézou je možnost řešení konfliktů ve školním prostředí ve smyslu procesu i prevence konfliktu na...
Kouzlo a moc červených rtěnek. Jak ovlivňují naše vnímání a komunikaci s okolím?
Nevšímalová, Nikola ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce Kouzlo a moc červených rtěnek představuje teoreticko-empirickou analýzu, která se zabývá tím, jak červené rtěnky ovlivňují naše vnímání a jak jejich prostřednictvím komunikujeme s naším okolím. Práce vychází ze základního předpokladu, a to, že červená rtěnka je velice výrazným komunikačním prostředkem, který je schopen s naším okolím za nás komunikovat zcela jinak než jiné barvy či barevné odstíny. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda se náš výše stanovený předpoklad shoduje s realitou. Stěžejními se pro tuto práci staly i další výzkumné otázky, jako například: Jak ženy prostřednictvím červené barvy (rtěnky) komunikují se svým okolím? Co od těchto komunikačních prostředků očekávají? Jak se cítí, když těmito komunikačními prostředky komunikují (když nosí červenou rtěnku)? Jak ženy vnímají reakce na tento druh komunikace? Jaké jsou tyto reakce (ze strany žen i mužů)? Diplomová práce tak také vychází z výzkumů, které na poli krásy, lidské atraktivity či vnímání červené barvy již byly uskutečněny a představuje nejrůznější teorie zabývající se právě lidskou zdobností, ale i historickým vývojem kosmetiky a vývojem vnímání krásy jako takové. Kromě toho je v první části práce věnován prostor i mediálním obsahům a tomu, jak média, konkrétně sociální sítě a další platformy,...
Komunikační proces mezi zaměstnanci v přímé péči v domově sociální péče v návaznosti na standardy kvality sociálních služeb: analýza stavu a zavedení změn ve struktuře multidisciplinární porady zaměstnanců
Medková, Tereza ; Tollarová, Blanka (vedoucí práce) ; Vrzáček, Petr (oponent)
Tato práce pojednává o komunikačním procesu mezi zaměstnanci v přímé péči v rámci Domova sociální péče (zařízení si nepřeje být jmenováno). Dále potom o zavádění změny ve struktuře multidisciplinární porady zaměstnanců přímé péče tohoto Domova za účelem zvýšení kvality týmové spolupráce a lepšího naplnění standardů kvality sociálních služeb. V teoretické části se autorka ve čtyřech kapitolách z důvodu vymezení zkoumané oblasti věnuje úvodu k tématům mezilidské komunikace a komunikace v organizacích. Za stejným účelem dále pojednává o pracovních týmech, jejich tvorbě, vedení a týmových rolích. Předposlední kapitola teorie se zabývá poradami, jejich přínosy, typy a zásadami úspěšného vedení. Část končí zasazením komunikačního procesu v domově sociální péče do konceptu standardů kvality sociálních služeb. Praktická část obsahuje diagnostiku komunikačních procesů mezi pracovníky v přímé péči v Domově sociální péče, na jejímž základě byla spatřena potřeba změny ve struktuře multidisciplinární porady zaměstnanců. Další kapitoly se zabývají procesem této změny od vytyčení požadovaného cíle, přes diagnostiku současného stavu porady prostřednictvím kvalitativního výzkumu, až po vytvoření nového metodického pokynu k multidisciplinární poradě zaměstnanců. Klíčová slova: komunikační proces v sociálních...
Tracheostomie z pohledu klienta
Martinů, Kateřina ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Mrákava, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou tracheostomovaných klientů. Teoretická část je z počátku věnována vysvětlení anatomických a fyziologických poměrů hrtanu a průdušnice. Další, poměrně velká část pojednává o tracheostomické kanyle, snaží se shrnout informace od prvních pokusů otevření průdušnice, druhů tracheostomických kanyl s jejich výhodami a nevýhodami, až po toaletu dýchacích cest a správné ošetřovatelské péči. Tyto základy by měly napomoci k lepšímu chápání ošetřování tracheostomie klientům v domácím prostředí. Další důležitá část nás seznámí s edukačním procesem klienta od počátku hospitalizace až po dispenzární péči. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumnému šetření zaměřenému na dostatečnou informovanost klientů před operačním výkonem spojeným s tracheostomií a zjištění, v jaké míře klientům vadí negativa na tracheostomické kanyle a jak se je snaží kompenzovat. Ze získaných dat bylo zjištěno, že 65,00 % klientů dostalo od zdravotní sestry informace o postupu léčby i s názornou ukázkou tracheostomické kanyly, 35,00 % dostalo informaci o postupu léčby. Dále bylo zjištěno, že omezení verbální komunikace vnímá jako výrazný problém 55,00 % dočasně tracheostomovaných klientů. Klíčová slova v ČJ Tracheostomie Otorinolaryngologie Jednotka intenzivní péče Ošetřovatelská péče...
Mezilidská komunikace se zaměřením na neverbální komunikaci
ŠPOKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá celkovým představením fenoménu mezilidské komunikace se zaměřením na její neverbální složku. Popisuje celkový kontext a hlavní funkce komunikace. Stručně zmiňuje verbální sdělování. Hlavní část se poté zaměřuje na neverbální komunikaci. Představuje detaily, které určují výslednou podobu procesu, a vysvětluje signály, které můžeme pozorovat při setkání s člověkem.
Srovnání metod rozvíjející komunikativní kompetence skrze "Aktivity s využitím koní"
VOTÍPKOVÁ, Martina
Tato diplomová práce porovnává čtyři metodiky hiporehabilitace s cílem zjistit, jaké komunikativní kompetence jsou rozvíjeny v rámci Aktivit s využitím koní. Práce obsahuje terminologickou část, ve které jsou vysvětleny pojmy doprovázející celou práci a objasňuje i problematiku hiporehabilitačních termínů. Teoretická část práce seznamuje čtenáře se sociální komunikací koní a mezilidskou komunikací. Další část práce představuje specifika mezidruhové komunikace a její využití v rozvoji komunikativní kompetence a navazuje na kapitolu o rozvoji komunikativních kompetencí prostřednictvím Aktivit s využitím koní. Hlavní část charakterizuje čtyři metodiky hiporehabilitace a analyticky porovnává obsah jednotlivých aktivit s koňmi zaměřených na rozvoj komunikativní kompetence. Na závěr práce shrnuje zjištěné výsledky a podněcuje k tvorbě metodiky rozvíjející komunikativní kompetence v rámci vzdělávacích programů s koňmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.