Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Loajalita zaměstnanců jako projev pracovní spokojenosti - psychologické aspekty zaměstnanecké loajality
Drnková, Veronika ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je teoreticky vymezit loajalitu zaměstnanců v širším kontextu a na základě empirické části popsat koncept loajality zaměstnanců. Pomocí využití teoretických poznatků, polostrukturovaných rozhovorů a kvalitativní metody tematické analýzy s prvky zakotvené teorie byla navržena koncepce loajality zaměstnanců. Koncepce odpovídá na výzkumné otázky, tedy formuluje teoretické vymezení loajality zaměstnanců, aspekty a důsledky loajality a možnosti ovlivňování loajality v rámci organizačních procesů. Teoretické zdroje a výsledky kvalitativní analýzy společně poskytují bližší náhled na vztah pracovní spokojenosti a loajality zaměstnanců. Ukázalo se, že pracovní spokojenost ovlivňuje vznik a udržení loajálního vztahu zaměstnance s organizací, ale také může být důsledkem loajálního vztahu. Mezi aspekty loajality zaměstnanců lze zařadit: osobnostní předpoklady a spokojenost, vzájemnost investic do vztahu, interpersonální důvěru, sdílení podobných hodnot a přesvědčení, zkušenosti, přání dobrého, morální podstatu, vyjasněná očekávání a mapování jejich případných změn z obou stran, znalost vzájemných cílů, ochotu nadřadit společný cíl nad cíl vlastní, odpovědnost vůči společným cílům, oboustrannou víru ve vztah, určitou formu společného vlastnictví, vzájemnou důvěru, podporu a zpětnou...
Loajalita zaměstnanců jako projev pracovní spokojenosti - psychologické aspekty zaměstnanecké loajality
Drnková, Veronika ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je teoreticky vymezit loajalitu zaměstnanců v širším kontextu a na základě empirické části popsat koncept loajality zaměstnanců. Pomocí využití teoretických poznatků, polostrukturovaných rozhovorů a kvalitativní metody tematické analýzy s prvky zakotvené teorie byla navržena koncepce loajality zaměstnanců. Koncepce odpovídá na výzkumné otázky, tedy formuluje teoretické vymezení loajality zaměstnanců, aspekty a důsledky loajality a možnosti ovlivňování loajality v rámci organizačních procesů. Teoretické zdroje a výsledky kvalitativní analýzy společně poskytují bližší náhled na vztah pracovní spokojenosti a loajality zaměstnanců. Ukázalo se, že pracovní spokojenost ovlivňuje vznik a udržení loajálního vztahu zaměstnance s organizací, ale také může být důsledkem loajálního vztahu. Mezi aspekty loajality zaměstnanců lze zařadit: osobnostní předpoklady a spokojenost, vzájemnost investic do vztahu, interpersonální důvěru, sdílení podobných hodnot a přesvědčení, zkušenosti, přání dobrého, morální podstatu, vyjasněná očekávání a mapování jejich případných změn z obou stran, znalost vzájemných cílů, ochotu nadřadit společný cíl nad cíl vlastní, odpovědnost vůči společným cílům, oboustrannou víru ve vztah, určitou formu společného vlastnictví, vzájemnou důvěru, podporu a zpětnou...
Specifika japonského managementu na příkladu Mitsubishi Electric Automotive Czech, s.r.o.
Nováková, Anna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
V této diplomové práci jsou zkoumány některé prvky japonského modelu managementu v kontextu euroatlantického modelu managementu. Protože jednotný integrální model japonského managementu neexistuje, jsou nejdříve v teoretické části vysvětleny dvě skupiny vybraných prvků japonského řízení. Cílem práce je analyzovat, zda jsou tyto japonské přístupy k řízení uplatňovány ve společnosti Mitsubishi Electric Automotive Czech s. r. o. a jakým způsobem jsou modifikovány v českém prostředí. První skupina prvků japonského řízení zahrnuje přístupy, jež díky aktivním zaměstnancům umožňují organizaci dosahovat vysoké kvality výrobků a služeb - jde o strategii kaizen, o činnost zaměstnaneckých kroužků kvality a o absolutní kontrolu kvality. Japonské prvky řízení, které jsou zařazeny do druhé skupiny, vedou k minimalizování nákladů organizace. Konkrétně je v této práci popsán způsob výroby právě včas, strategie absolutní údržby výrobních prostředků, metoda 5S, technika systematického odstraňování plýtvání a fenomén loajality zaměstnanců. Realizací kvalitativního šetření se sedmi respondenty bylo zjištěno, že vybrané přístupy se v organizaci s výjimkou kroužků kvality uplatňují. Strategie kaizen byla zúžena na zlepšovací návrhy vytvářené určenými skupinami zaměstnanců. Absolutní kontrola kvality je úzce spojena s...
Analýza vlivu CSR na pracovní spokojenost zaměstnanců
Krasnikova, Darina ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
V současné době jsou zaměstnanci nejcennějším zdrojem ve všech komerčních a neziskových organizacích. Zaměstnavatelé se snaží vytvořit co nejlepší podmínky, aby získali a udrželi ty nejlepší a nejkvalitnější zaměstnance. Jedním z komplexních nástrojů pro vytvoření příznivých podmínek pro zaměstnance a jejich dlouhodobou spokojenost je koncept společenské odpovědnosti korporace (corporate social responsibility, CSR). CSR je dobrovolná politika pro řízení organizace, která umožňuje dlouhodobý udržitelný rozvoj a je založena na třech pilířích: ekonomickém, ekologickém a sociálním. V rámci sociálního pilíře CSR poskytuje pro zaměstnavatele celou řádu možnosti pro zvýšení úrovně spokojenosti zaměstnance a získání jeho loajality.
Organizational culture in hotel Adria Prague
Pauličková, Katarína ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Organizační kultura je důležitou determinantou každé organizace. Tato práce se zabývá vybranými aspekty organizační kultury a skládá se ze čtyř částí. V první části jsou definována teoretická východiska týkající se organizační kultury, loajality zaměstnanců a zážitkového vzdělávání. Druhá část podává ucelený přehled o hotelu Adria, jeho zaměstnancích, klientech, konkurenci a specifických aktivitách hotelu. Další část je věnována samotnému empirickému výzkumu, jehož cílem bylo především analyzovat strategii a podnikové hodnoty, míru identifikace zaměstnanců s těmito hodnotami a faktory podporující loajalitu zaměstnanců. V závěru práce jsou shrnuty konkrétní rady a doporučení pro vedení hotelu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.