|
Loajalita zaměstnanců jako projev pracovní spokojenosti - psychologické aspekty zaměstnanecké loajality
Drnková, Veronika ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je teoreticky vymezit loajalitu zaměstnanců v širším kontextu a na základě empirické části popsat koncept loajality zaměstnanců. Pomocí využití teoretických poznatků, polostrukturovaných rozhovorů a kvalitativní metody tematické analýzy s prvky zakotvené teorie byla navržena koncepce loajality zaměstnanců. Koncepce odpovídá na výzkumné otázky, tedy formuluje teoretické vymezení loajality zaměstnanců, aspekty a důsledky loajality a možnosti ovlivňování loajality v rámci organizačních procesů. Teoretické zdroje a výsledky kvalitativní analýzy společně poskytují bližší náhled na vztah pracovní spokojenosti a loajality zaměstnanců. Ukázalo se, že pracovní spokojenost ovlivňuje vznik a udržení loajálního vztahu zaměstnance s organizací, ale také může být důsledkem loajálního vztahu. Mezi aspekty loajality zaměstnanců lze zařadit: osobnostní předpoklady a spokojenost, vzájemnost investic do vztahu, interpersonální důvěru, sdílení podobných hodnot a přesvědčení, zkušenosti, přání dobrého, morální podstatu, vyjasněná očekávání a mapování jejich případných změn z obou stran, znalost vzájemných cílů, ochotu nadřadit společný cíl nad cíl vlastní, odpovědnost vůči společným cílům, oboustrannou víru ve vztah, určitou formu společného vlastnictví, vzájemnou důvěru, podporu a zpětnou...
|
|
Loajalita zaměstnanců jako projev pracovní spokojenosti - psychologické aspekty zaměstnanecké loajality
Drnková, Veronika ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je teoreticky vymezit loajalitu zaměstnanců v širším kontextu a na základě empirické části popsat koncept loajality zaměstnanců. Pomocí využití teoretických poznatků, polostrukturovaných rozhovorů a kvalitativní metody tematické analýzy s prvky zakotvené teorie byla navržena koncepce loajality zaměstnanců. Koncepce odpovídá na výzkumné otázky, tedy formuluje teoretické vymezení loajality zaměstnanců, aspekty a důsledky loajality a možnosti ovlivňování loajality v rámci organizačních procesů. Teoretické zdroje a výsledky kvalitativní analýzy společně poskytují bližší náhled na vztah pracovní spokojenosti a loajality zaměstnanců. Ukázalo se, že pracovní spokojenost ovlivňuje vznik a udržení loajálního vztahu zaměstnance s organizací, ale také může být důsledkem loajálního vztahu. Mezi aspekty loajality zaměstnanců lze zařadit: osobnostní předpoklady a spokojenost, vzájemnost investic do vztahu, interpersonální důvěru, sdílení podobných hodnot a přesvědčení, zkušenosti, přání dobrého, morální podstatu, vyjasněná očekávání a mapování jejich případných změn z obou stran, znalost vzájemných cílů, ochotu nadřadit společný cíl nad cíl vlastní, odpovědnost vůči společným cílům, oboustrannou víru ve vztah, určitou formu společného vlastnictví, vzájemnou důvěru, podporu a zpětnou...
|
|
Specifika japonského managementu na příkladu Mitsubishi Electric Automotive Czech, s.r.o.
Nováková, Anna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
V této diplomové práci jsou zkoumány některé prvky japonského modelu managementu v kontextu euroatlantického modelu managementu. Protože jednotný integrální model japonského managementu neexistuje, jsou nejdříve v teoretické části vysvětleny dvě skupiny vybraných prvků japonského řízení. Cílem práce je analyzovat, zda jsou tyto japonské přístupy k řízení uplatňovány ve společnosti Mitsubishi Electric Automotive Czech s. r. o. a jakým způsobem jsou modifikovány v českém prostředí. První skupina prvků japonského řízení zahrnuje přístupy, jež díky aktivním zaměstnancům umožňují organizaci dosahovat vysoké kvality výrobků a služeb - jde o strategii kaizen, o činnost zaměstnaneckých kroužků kvality a o absolutní kontrolu kvality. Japonské prvky řízení, které jsou zařazeny do druhé skupiny, vedou k minimalizování nákladů organizace. Konkrétně je v této práci popsán způsob výroby právě včas, strategie absolutní údržby výrobních prostředků, metoda 5S, technika systematického odstraňování plýtvání a fenomén loajality zaměstnanců. Realizací kvalitativního šetření se sedmi respondenty bylo zjištěno, že vybrané přístupy se v organizaci s výjimkou kroužků kvality uplatňují. Strategie kaizen byla zúžena na zlepšovací návrhy vytvářené určenými skupinami zaměstnanců. Absolutní kontrola kvality je úzce spojena s...
|
| |
|
Analýza vlivu CSR na pracovní spokojenost zaměstnanců
Krasnikova, Darina ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
V současné době jsou zaměstnanci nejcennějším zdrojem ve všech komerčních a neziskových organizacích. Zaměstnavatelé se snaží vytvořit co nejlepší podmínky, aby získali a udrželi ty nejlepší a nejkvalitnější zaměstnance. Jedním z komplexních nástrojů pro vytvoření příznivých podmínek pro zaměstnance a jejich dlouhodobou spokojenost je koncept společenské odpovědnosti korporace (corporate social responsibility, CSR). CSR je dobrovolná politika pro řízení organizace, která umožňuje dlouhodobý udržitelný rozvoj a je založena na třech pilířích: ekonomickém, ekologickém a sociálním. V rámci sociálního pilíře CSR poskytuje pro zaměstnavatele celou řádu možnosti pro zvýšení úrovně spokojenosti zaměstnance a získání jeho loajality.
|
|
Organizational culture in hotel Adria Prague
Pauličková, Katarína ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Organizační kultura je důležitou determinantou každé organizace. Tato práce se zabývá vybranými aspekty organizační kultury a skládá se ze čtyř částí. V první části jsou definována teoretická východiska týkající se organizační kultury, loajality zaměstnanců a zážitkového vzdělávání. Druhá část podává ucelený přehled o hotelu Adria, jeho zaměstnancích, klientech, konkurenci a specifických aktivitách hotelu. Další část je věnována samotnému empirickému výzkumu, jehož cílem bylo především analyzovat strategii a podnikové hodnoty, míru identifikace zaměstnanců s těmito hodnotami a faktory podporující loajalitu zaměstnanců. V závěru práce jsou shrnuty konkrétní rady a doporučení pro vedení hotelu.
|