Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profil žen nakladatelek/redaktorek a jejich mediální obraz
Procházková, Ivana ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Zavřelová, Monika (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá profilem žen nakladatelek/redaktorek a také jejich mediálním obrazem. První část práce představuje nejprve v historickém kontextu tradiční roli žen ve sféře knižní kultury. Stěžejním tématem jsou vybrané významné ženy nakladatelky a redaktorky a nakladatelství, ve kterých působily a působí během třicetiletého období od roku 1989 do roku 2019. V této části práce se snažím přinést jejich ucelené profily, analyzovat jejich profesní přístup i rozdíly v jejich činnosti. Další kapitolu tvoří představení dalších významných nakladatelek/redaktorek pracujících v tuzemské knižní kultuře. Druhá část představuje analýzu mediálního obrazu těchto vybraných žen nakladatelek a redaktorek. Zkoumanými médii byly jak kulturní a literární časopisy, tak denní tisk. Sledované období zahrnuje roky 1989 až 2019. V samostatné kapitole přináší práce také dva rozhovory s našimi stěžejními nakladatelkami, Ivanou Pecháčkovou a Markétou Hejkalovou.
Profil nakladatelství Práh od jeho vzniku až po současnost
Vaňková, Michaela ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je představit české nakladatelství Práh, které je mezi dalšími středně velkými nakladatelstvími unikátní tím, že za ním nestojí žádný z velkých nakladatelských domů, naopak dlouho za jeho fungováním stál jediný člověk. Jelikož není možné od sebe oddělit osobu Martina Vopěnky, zakladatele Práhu, a samotné nakladatelství, je úvodní část první kapitoly věnována představení jeho osoby a práce nejenom jako zakladatele a majitele Práhu, ale především jako spisovatele. V další části první kapitoly se práce zabývá situací v oblasti nakladatelské činnosti krátce před a po vzniku Práhu, neboť nakladatelství vzniklo v roce 1991, dva roky po sametové revoluci, kdy v Československu velmi rychle vznikalo a zanikalo nepřeberné množství nakladatelů a nakladatelská činnost u nás procházela divokým obdobím. V dalších částech je již práce vyhrazena samotnému nakladatelství Práh, kdy nejprve popisuje okolnosti vzniku, první roky fungování a také současné fungování. Třetí kapitola práce se zabývá produkcí Práhu, představuje nejdříve edice a poté nejvýznamnější autory. Největší část práce je věnována zhodnocení toho, jak knihy vydané Práhem vnímají vybraná česká média a čtenáři. Práce také rozebírá postavení Práhu na českém knižním trhu a v závěrečné kapitole částečně seznamuje s edičním plánem...
Žánr fantasy v českých nakladatelstvích
Behenský, Petr ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá českými nakladatelstvími vydávajícími fantasy literaturu a stavem žánru fantasy na českém knižním trhu. Tuto situaci zkoumá skrze analýzu tvorby tří nakladatelství - Laser, Polaris a Straky na vrbě. Cílem bylo zjistit, jak se vyvíjel trh s fantasy literaturou během posledních deseti let, a porovnat úspěšnost jednotlivých nakladatelství a jejich strategií. V teoretické části se práce nejprve věnuje roli nakladatele na knižním trhu, a to především skrze vzájemné působení nakladatele jako podnikatele a jako nositele kultury. Dále popisuje současnou situaci panující na českém knižním trhu. V následující části je vymezen žánr fantasy, nastíněn jeho vznik a vývoj a také vývoj vydávání fantasy v České republice. Poté jsou představena tři zkoumaná nakladatelství, a to především s ohledem na jejich nakladatelské strategie. Praktická část srovnává fantasy tituly těchto nakladatelství vydané mezi lety 2009-2019 a jejich mediální ohlas v časopise Pevnost, v internetovém fanzinu FantasyPlanet, na stránkách internetové Databáze knih a v pravidelných žebříčcích prodejnosti Svazu českých knihkupců a nakladatelů. Nejprve jsou představena jednotlivá média a formy ohlasu (recenze, uživatelská hodnocení, pozice v žebříčku) a následně analyzovány publikované tituly. Výsledky této analýzy...
Children's books from the Baobab publishing house for pre-schoolchildren and their role in the development of the reading literary
Smutná, Petra ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat specifika nakladatelství Baobab ve vztahu ke knihám pro děti předškolního věku a zjistit, jaký je názor rodičů i pedagogických pracovníků mateřských škol na vybrané knihy z tohoto nakladatelství, na jejich obsah i výtvarné zpracování. V teoretické části popisuji a vysvětluji základní pojmy týkající se čtenářské pregramotnosti a nastiňuji současnou situaci na knižním trhu pro děti, zejména předškolního věku, tedy ještě nečtenáře. Zaměřila jsem se na malé alternativní nakladatelství Baobab, jeho produkci knih pro děti a nominace a ocenění těchto knih v literárních soutěžích. V empirické části jsem prostřednictvím dotazníků pro rodiče (celkem 41 vyplněných dotazníků) zjišťovala povědomí a názor na výše zmiňované nakladatelství a dále na konkrétní knihy, které díky Baobabu spatřily světlo světa, konkrétně na knihu Jak zvířata spí, Šmalcova ABECEDA a Z domu a zahrady. Rovněž jsem vedla rozhovory s pedagogickými pracovníky mateřské školy (celkem 7 učitelek) a zjišťovala také jejich znalosti v oblasti nakladatelství Baobab a jejich názory na vybrané knihy. Ukázalo se, že všechny učitelky nakladatelství znaly, na rozdíl od rodičů. Potvrdilo se, že ačkoliv knihy vydané v tomto nakladatelství získaly několik ocenění, zejména za výtvarnou složku, dospělí na jejich tvorbu mají...
Nakladatelství Franze Kafky a jeho role v kontextu české nakladatelské kultury
Korčeková, Denisa ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá Nakladatelstvím Franze Kafky. Jedná se o případovou studii, v níž je popsána problematika spojená s postavením malého úzkoprofilového knižního nakladatelství na současném knižním trhu. Nakladatelství oficiálně vzniklo v roce 1991 v Praze při nově vzniklé kulturní neziskové organizaci Společnost Franze Kafky a funguje dodnes. Pro pochopení dobového kontextu je nastíněna transformace a historie knižního trhu od roku 1990 do roku 2016. V druhé části práce je zpracována historie Nakladatelství Franze Kafky, rozdělená do dvou etap podle dvou doposud úřadujících šéfredaktorek - Marty Železné a Markéty Mališové. Dále je popsán a analyzován způsob nakladatelské praxe a vnitřní chod organizace a její možné odlišnosti od běžného procesu vzniku knihy. Následně je představena knižní produkce a tři hlavní profilové edice, u kterých je popsáno ideové a technické pozadí realizace. Cílem práce je ucelený popis historie a současnosti Nakladatelství Franze Kafky.
Dětská kniha a mediální konvergence
Parkanová, Šárka ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje dětské literatuře a cross-mediálnímu ztvárňování příběhů a postav určených dětem. Na problematiku je nahlíženo v kontextu České republiky a německojazyčné části Švýcarska. Cílem práce je pochopit vztah mezi dětskou literaturou a cross-platformním zpracováním dětských námětů z pohledu a zkušenosti knižních nakladatelů, odborníků na dětská média či média v životě dětí a samotných dětí. V rámci mezinárodního sociálního výzkumu byla zvolena metoda hloubkových rozhovorů v případě dospělých participantů a metoda ohniskových skupin v případě dětských participantů. Podle výsledků výzkumu není prozatím tržní prostředí ani postoj společnosti v České republice ani Švýcarsku ideální k tomu, aby vznikaly dětské cross- mediální obsahy, avšak situace se pozvolna proměňuje, a tak je možné, že v budoucnu podíl cross- platformně zpracovaných příběhů vytvořených lokálními tvůrci vzroste.
Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy na zvýšení její úrovně
Navrátilová, Petra ; Jiříček, Michal (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingového výzkumu, konkrétně marketingového výzkumu spokojenosti zákazníků. Analýza spokojenosti zákazníků je zaměřena na dva důležité segmenty - na konečného zákazníka a na distributory. Obsahem práce je tedy výzkum spokojenosti těchto zákaznických segmentů, jejichž názor má velký vliv na kvalitu a strukturu vydávaných knih zákazníkům.
Selfpublishing v českém prostředí a změny na knižním trhu s ním spojené
Blažek, Radek ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Jedna z prvních českých prací na téma selfpublishing. Ačkoliv si nepochopení, zakázaní a jinak omezení autoři v minulosti mohli vydat knihu vlastním nákladem, fenomén selfpublishingu, který spisovatelům s pomocí některého ze specializovaných portálů umožňuje zařídit publikaci díla během několika kliknutí a velice levně, je poměrně nový. Větší rozmach začíná zhruba od poloviny první dekády 21. století - a to jak v zahraničí, tak v Česku. Jak ale tato práce ukazuje, následný rozvoj se v USA, které jsou považovány za kolébku této technologie, a v tuzemském prostředí liší. První kapitola mapuje historii samopublikování a dává selfpublishing do kontextu samizdatu, vydávání knih vlastním nákladem a vydání přes klasického nakladatele, snaží se selfpublishing charakterizovat. V druhé kapitole se čtenář seznámí s technologiemi, které umožnily nástup a rozšíření selfpublishingu. Třetí kapitola analyzuje projevy selfpublishingu na knižních trzích v ČR a v USA, dává je do kontextu a porovnává také nejvýznamnější poskytovatele těchto služeb - a to jak ty americké, tak české. Stav, kdy se na veřejnost dostávají díla amatérských autorů, mnozí odborníci i zavedení spisovatelé kritizují, tato práce proto neignoruje ani kritiku, jež k selfpublishingu směřuje. Popsány jsou rovněž vzácné příklady selfpublikujících...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.