Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odraz komunistické propagandy v dětských pořadech Československého rozhlasu mezi lety 1968 a 1974
Kaňka, Josef ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Od začátku své už více než stoleté historie nabízel Český a Československý rozhlas řadu programů pro dětské posluchače. Ať už se jednalo o pohádky, vzdělávací relace, publicistické pořady nebo i speciální formáty, které mezi programy pro dospělé nenajdeme. Na tvorbě obsahu se často děti mohly také samy podílet. V politicky turbulentním 20. století, během kterého rozhlas zažil začátky demokracie, nacistickou okupaci, dlouhou socialistickou éru pod kontrolou Sovětského svazu i návrat ke svobodě, se v závislosti na společenské situaci proměňovaly i mediální obsahy. Od dramaturgie přes formu až po klíčový obsah. Citelné to je zvlášť v případě totalitních režimů. Vytěsněním nebo naopak častým opakováním určitých témat a kritickým či servilním způsobem jejich zpracování mohli zástupci vládní garnitury kontrolovat dominantní diskurz a s tím také ovlivňovat veřejné mínění a potlačovat hlasy kritiky. Využita k tomu mohla být vedle zpravodajství a publicistiky i dramatická tvorba. Pomocí různých mediálních výstupů lze velmi efektivně vytvořit fiktivní konstrukci reality, která může mít se skutečnou situací pramálo společného. Cílem práce je tyto propagandistické narativy hledat, analyzovat a porovnávat v rámci dětské rozhlasové tvorby v letech 1968-1974. Předmětem výzkumu budou ale i pokusy o demokratizaci...
Sdílení dětí na internetu z pohledu českých dětských influencerů a jejich rodičů
Pospíšilová, Tereza ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Diplomová práce "Sdílení dětí na internetu z pohledu českých dětských influencerů a jejich rodičů" si klade za cíl zmapovat fenomén dětského influencerství v České republice. Kombinuje teoretický přístup s výzkumným šetřením na základě individuálních rozhovorů s dětskými influencery a jejich rodiči. Data získaná z rozhovorů jsou analyzována pomocí metody otevřeného kódování. Klíčovými oblastmi výzkumu jsou zejména otázky etiky, soukromí, digitální stopy spojené se sdílením dětí na internetu, ale i pozitivní aspekty této věci, jako je rozvoj kreativity a komunikačních dovedností dětí vystupujících na sociálních sítích. Práce se také dotýká tématu sharenting a jeho dopadů na soukromí a bezpečnost dětí online, stejně tak jako právních a etických rámců ochrany dětí na internetu. Zdůrazněna je zde potřeba vzdělávání dětí i rodičů v oblasti digitální gramotnosti a nutná opatření pro zajištění bezpečnějšího digitálního prostředí nejen pro děti. Závěry práce nabízejí ucelený pohled na problematiku tuzemského dětského influencerství a nabízí cenné postřehy pro rodiče, odborníky pracující s dětmi, ale i širší veřejnost zajímající se o otázky digitálního věku.
Vliv stravovacích návyků rodičů na rozvoj poruch příjmu potravy u dětí
Černá, Barbora ; Krch, František (vedoucí práce) ; Konečná, Judita (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývala problematikou poruch příjmu potravy (PPP), a to z hlediska vlivu stravovacích návyků rodičů na vznik a rozvoj poruch příjmu potravy u dětí. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda tento vliv hraje v rámci vzniku onemocnění roli, jak velký tento vliv může být a o které konkrétní stravovací návyky se může jednat. Teoretická část bakalářské práce byla zaměřena na popis onemocnění, epidemiologii, diagnostiku, nástup, průběh, léčbu a mortalitu. Dále byly přiblíženy jednotlivé typy poruch příjmu potravy včetně jejich diagnostiky a následků. Poslední část se věnovala rizikovým faktorům, a to především vlivu stravovacích návyků rodičů na vznik a rozvoj PPP. Praktická část byla realizována pomocí dotazníkového šetření. Toho se zúčastnilo 19 respondentů. Jednalo se o rodiče pacientek ambulantní péče psychiatrické kliniky VFN léčících se s PPP. Výsledky poukázaly na spojitost mezi stravovacími návyky rodičů a rozvojem poruch příjmu potravy u jejich dětí, nicméně nebyly jednoznačné. Je potřeba vzít v potaz existenci řady rizikových faktorů a rozdílnost jejich vlivů na vznik a rozvoj onemocnění.
Podnikatelský záměr
Kabeláč, Michal ; Skalník, Jaromír (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vypracování podnikatelského záměru pro pořádání letních fotbalových kempů pro děti ve věku od 6 do 12 let. Práce popisuje teoretická východiska potřebná k vypracování podnikatelského záměru. Praktická část se dále zabývá analýzou trhu, marketingovým průzkumem a návrhem podnikatelského plánu.
Léčebna se speleoterapií Ostrov u Macochy
Okleštěk, Michal ; Štěpán, Marek (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce bylo vytvořit architektonickou studii léčebny se speleoterapií v Ostrově u Macochy. Cílem sanatoria je poskytovat odbornou péči dětem, které trpí chorobami dýchacího traktu, hlavně alergickými, ale i opakovanými infekcemi, zvláště pokud jsou spojeny s poruchou imunity. Samotný provoz je určen primárně dětem předškolního věku a dětem na prvním stupni základní školy. Cílem bylo požadované provozy rozdělit do dvou hlavních částí a zabezpečit nekonfliktní a přirozený provoz – dvě navzájem propojené budovy. Tyto budovy poté co nejšetrněji zasadit do krajiny Moravského krasu a přispět k rozvoji dané oblasti.
Hra pro výuku úplných základů programování
Rončka, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je vytvoření hry pro výuku úplných základů programování . První část této práce se zabývá studiem a analýzou současných her pro výuku programovaní a soudobých principů užívaných ve výukových hrách . Na toto navazuje návrh a implementace rozhraní pro vizuální programování v Unity3d a následná integrace tohoto rozhraní do jednoduché hry , která bude splňovat principy sepsané v první části této práce . Výsledek práce je poté vyhodnocen jak z hlediska technického tak uživatelského , s cílem zjistit efektivitu rozhraní pro vizuální programování a hry samotné jako nástroje pro představení programování .
Mimoškolní pohybové aktivity dětí ve věku 12-14 let
Hynek, Josef ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
Název práce: Mimoškolní pohybové aktivity dětí ve věku 12-14 let Cíl práce: Cílem této práce je identifikovat způsob trávení, množství volného času u prepubescentů a jaký mají děti pohybový režim. Jaké druhy pohybových aktivit provozují a kdo je ke sportu přivedl. Dále jaký mají vztah ke školní TV a zda jsou jejich rodiče pohybově aktivní. Metoda: Data jsme sebrali pomocí anketního šetření. Výzkumu se zúčastnilo 103 dětí ve věku 12-14 let. 27 dětí bylo z Perštejna (16 chlapců a 11 dívek) a 76 dětí z Klášterce nad Ohří (38 chlapců a 38 dívek). Výsledky: Potvrdilo se, že hlavním impulsem k tomu aby děti byli pohybově aktivní, jsou rodinní příslušníci. Dále se nám potvrdilo, že počet sportujících chlapců je vyšší než počet dívek v tomto věkovém rozmezí.
Design přenosného autorefraktometru
Kazlouskaya, Anastasiya ; Sládek, Josef (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je design přenosného autorefraktometru určeného k preventivnímu screeningu tupozrakosti a refrakčních vad u malých dětí. Cílem je vytvořit dobře vyvážený přenosný autorefraktometr s pohodlnou a správně umístěnou rukojeťi, který bude mít moderní, příjemný a hravý design. Práce vychází ze současného stavu poznání a byla tvořena s ohledem na ergonomické a technické požadavky.
Dramaticko výchovné lekce projektované s dětmi prvního stupně základní školy
Divoká, Michaela ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám přínosem dramatické výchovy pro žáky prvního stupně základní školy. V úvodu uvažuji nad teoretickými východisky dramatické výchovy, projektové výuky, jejich využití a vlivu na osobnost dítěte. Důležitou kapitolu teoretické části tvoří vývojová specifika prvostupňových dětí. Součástí diplomové práce je návrh dramaticko- výchovných lekcí pro všechny ročníky prvního stupně základní školy. Těžištěm práce je zpracování dramaticko-výchovných lekcí v rámci jednoho tématu (o patronce voršilského školství, svaté Voršile). Jednotlivé lekce jsou navrženy tak, aby každá odpovídala vývojovému stupni žáků konkrétního ročníku. Praktická část obsahuje akční výzkum a vyhodnocení dotazníku, který prověří hloubku znalostí žáků před a po projektu v rámci daného tématu. Dále zahrnuje dotazník pro zpětnou vazbu od učitelů jednotlivých tříd a odpovědi na výzkumné otázky. Realizace navrženého projektu je doplněna popisem, vlastní reflexí a porovnáním práce v jednotlivých ročnících. Druhá část diplomové práce zahrnuje také porovnání použitých metod dramatické výchovy z hlediska funkčnosti, vzhledem k věku a vývojovým specifikům žáků jednotlivých ročníků. V závěru se zamýšlím nad vlivem dramatické výchovy na osobnost žáků prvního stupně základní školy. Smyslem této práce je vytvořit...
Atletické dovednosti nejmladšího žactva
Štvánová, Anna ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název: Atletické dovednosti nejmladšího žactva Cíle: Popsat úroveň dovedností ve vybraných cvičení dětí navštěvujících atletickou přípravku, a srovnat tuto úroveň u dětí ve věku 5-6 let a 8-9 let. Zjistit, jestli děti navštěvující i jiné sportovní kroužky budou dosahovat vyšší úrovně dovedností. Metody: Ve své práci jsem použila metodu pozorování, metodu analýzy, metodu komparace a metodu rozhovoru. Výsledky: Předpoklad, že starší děti budou dosahovat lepších výsledků než mladší děti, se jednoznačně nepotvrdil. Celkově častěji dosáhli lepších výsledků, ale v některých cvičeních byly mladší děti na velmi podobné úrovni. Předpoklad, že děti navštěvující více pohybových kroužků budou dosahovat vyšší úrovně dovedností, se nepotvrdil. Klíčová slova: úroveň dovedností, atletická přípravka, děti, kinogram

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.