Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce malosériových sportovních automobilů
Brhel, Štěpán ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracování přehledu použitých řešení podvozků a karoserií malosériových sportovních vozů. Dále volba vhodných hnacích ústrojí, tedy motorů a převodovek. Poslední část je pak věnována legislativě upravují schvalování malosériových vozů pro běžný silniční provoz. Závěr obsahuje přehled nejčastějších řešení.
Laserové pájení v automobilním průmyslu
Podstavek, Michal ; Mrňa, Libor (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci inženýrského studia oboru M-STG Strojírenská technologie popisuje základní metody spojování v automobilovém průmyslu. Dále se zabývá optimalizací pájecího procesu na zadním víku ŠKODA Superb. V rámci optimalizace procesu bylo navrženo šest vzorků, na kterých byla provedena změna pájecích parametrů. Vzorky byly následně vyhodnoceny tahovou a metalografickou zkouškou. Poté byla provedena EDS analýza a pohledové posouzení jednotlivých spojů.
Moderní materiály v automobilovém průmyslu
Vaníček, Jan ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konvenčních a nekonvenčních materiálů, které jsou využívány ke stavbě automobilu. Jednotlivé druhy materiálů jsou řazeny dle šíře uplatnění a charakterizovány z hlediska vlastností a reálného využití. Konec každé kapitoly je věnován možným budoucím trendům.
Renovace historické tramvaje
Rozsypal, Josef ; Černý, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této závěrečné bakalářské práce je vytvoření metodiky základních prací pro renovaci historické tramvaje a následně tuto metodiku aplikovat na renovaci historické tramvaje 4MT. Práce začíná obecným historickým přehledem. Následuje část věnovaná fázi před renovací a s tím spojenými úkony. Další kapitola vypovídá obecně o renovaci vozidel. Tato problematika je hlouběji rozebrána v následující kapitole, ve které je též popsán samotný postup renovace jednotlivých částí. Předposlední kapitola se zaobírá dokončovacími pracemi, které následují po renovaci. V poslední části je rozebrána problematika schvalování vozidel podle drážních předpisů.
Porovnání ocelí a technologií při výrobě automobilové karoserie
Wojcik, Rudolf ; Šlais, Miroslav (oponent) ; Dohnal, Ivo (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia obsahuje popis využívaných typů ocelí a technologií při výrobě automobilové karoserie. Úvodní kapitola obsahuje stručnou charakteristiku jednotlivých částí karoserie. Poté následuje rozdělení, charakteristika a použití jednotlivých ocelí. Na což navazuje souhrn několika technologií, mezi které patří metoda hydroforming, hydromechanické tváření, tváření za tepla a technologie „tailor-welded blanks“.
Karoserie sportovního automobilu
Janda, Tomáš ; Vančura, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukci karoserie jednomístného sportovního automobilu. Taktéž obsahuje aerodynamickou analýzu karoserie a optimalizaci výsledného modelu.
Automobilové soutěže a používaná technika včetně seriálu WRC
Novák, Pavel ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je přehled současného stavu techniky používané v automobilových soutěžích se zaměřením na seriál WRC. Práce je rozdělena do pěti částí. V první části jsou uvedeny soudobé automobilové soutěže a federace FIA. Druhá část je zaměřená na specifikaci vozů WRC. Třetí část seznamuje se způsobem organizace šampionátu WRC. Jsou představeny posádky se svými týmy, jejich výsledky v šampionátu a v poháru konstruktérů. Největší pozornost je věnována čtvrté a páté části, které jsou zaměřeny na soudobou techniku používanou ve WRC a vývojové trendy v této oblasti. Jsou zde uvedeny způsoby virtuálního navrhování, počítačové simulace a testování.V závěru práce jsou zmíněny příklady vývoje vozů WRC a řešení převzaté na sériové vozy z techniky WRC.
Vyprošťování osob z havarovaných vozidel s ohledem na jejich konstrukci
Pirner, Adam ; Kupka, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tématem vyprošťování osob z havarovaných vozidel s ohledem na jejich konstrukci. Část zdrojů, ze kterých jsem vycházel při jejím zpracování, pochází z literární rešerše zhotovené za pomoci Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové podle zadaného tématu a klíčových slov. První část práce se věnuje vybraným částem konstrukcí automobilů. Na to navazuje tématika dopravních nehod, jejich druhů a možnosti následných deformací vozidel. Dále práce pojednává o samotném vyprošťování osob z havarovaných vozidel jednotkami požární ochrany, vhodné taktice, jednotlivých typech zásahů a v neposlední řadě o použitých technických prostředcích. Další část přináší návrhy opatření pro zachování stop a důkazů během záchranných prací u dopravní nehody. Závěr práce je věnován celkové analýze dané problematiky na základě vlastních zkušeností, návrhům, nedostatkům současného stavu a odlišnostem nácviku a modelových situací od reálné skutečnosti na místě nehody.
Snižování hmotnosti karoserií osobních automobilů na základě volby materiálů
Petrucha, Roman ; Pernica, Vítězslav (oponent) ; Šenberger, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje popis nejčastěji využívaných materiálů a výrobních technologií pro karoserie osobních automobilů. Za tímto účelem je v první kapitole popsána karoserie osobního automobilu s bezpečnostními požadavky, které jsou na ni kladeny. Dále jsou rozebrány přínosy celkového snížení hmotnosti automobilu. Práce především uvádí přehled materiálů, jenž se pro stavbu karoserie používají. V poslední kapitole je rozebrána problematika výroby karoserií, kde jsou uvedeny některé výrobní technologie.
Výroba součásti z plechu s využitím technologie hlubokého tažení
Jurča, Jan ; Dvořák, Milan (oponent) ; Žák, Ladislav (vedoucí práce)
JURČA Jan: Výroba součásti z plechu s využitím technologie hlubokého tažení. Závěrečná práce magisterského studia, 5.roč., ak. rok 2008/2009, ústav strojírenské technologie, odbor technologie obrábění, FSI VUT Brno. Práce se zabývá návrhem výroby dílu karoserie pátých dveří u automobilu pomocí technologie hlubokého tažení. Materiál zvolený na výrobu dílu je pozinkovaný plech HX220YD EN 10292. Mechanické vlastnosti a vhodnost materiálu jsou ověřeny pomocí mechanických zkoušek. Struktura materiálu je zhodnocena na základě metalografického výbrusu. Jsou provedeny potřebné výpočty a pomocí programu AutoForm je analyzován tažný proces spolu s vyrobitelností dílu. Pro výrobu dílu je navržena výrobní linka, stanoveny potřebné stroje a zpracováno konstrukční řešení tvářecího nástroje. Závěrem je provedeno ekonomické zhodnocení výroby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.