|
Vývoj nového produktu s využitím přístupu design thinking
Školová, Alena ; Jiřinová, Kateřina (vedoucí práce) ; Špaček, Miroslav (oponent)
Předmětem předkládané diplomové práce je inovační proces podle metodiky design thinking, jehož výsledkem je potenciálně úspěšný nový produkt v podobě deskové hry. Práce prvně reflektuje teoretické přístupy k inovacím obecně, k dělení inovací podle různých hledisek i k modelům inovačního procesu. Dále je podrobněji představen přístup design thinking, neboť je tento přístup aplikován v praktické části na konkrétní případ vývoje nového produktu. Teoretickou část uzavírají metody hodnocení investic, které napomohou zhodnotit ekonomickou smysluplnost dalšího rozvoje a případně zavedení nového produktu na trh. Praktická část je uvedena zadáním předmětu inovačního procesu a představení trhu deskových her, které je následováno již samotným vývojem nového produktu podle design thinking, tedy fází inspirace, ideace a implementace. Výsledkem inovačního procesu je desková hra, která díky empatii vůči potenciálním zákazníkům v úvodní fázi reaguje a odpovídá jejich potřebám a přáním a která má tak potenciálně možnost být na trhu úspěšná. Její ekonomickou životaschopnost se podařilo potvrdit skrze aplikaci vybraných metod finančního hodnocení investic.
|
|
Řízení výkonnosti inovující firmy ve vazbě na strategii
Beran, Jiří ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Švejda, Pavel (oponent) ; Šefl, Pavel (oponent) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Předkládaná práce se věnuje řízení českých firem na trzích, kde jsou časté inovace klíčové pro úspěch. Teoretická část práce se soustředí na metodiky dostupné pro strategické řízení a pro řízení inovací, které management může v praxi používat. V teoretické části je také zahrnutý stručný popis českého inovačního prostředí, zaměřený především na vzdělání a na směřování finančních toků. Na teoretickém základě jsou pak prezentovány výsledky výzkumu. Ten je založen na strukturovaných rozhovorech s topmanažery českých inovačních firem a návazných dotaznících. Informace získané z dotazníků jsou zkombinovány s ekonomickými výsledky firem a jsou nalézány vzájemné závislosti. Práce také obsahuje seznam pěti doporučení založených na výsledcích výzkumu a směrovaných k podnikové manažerské praxi.
|
|
Kongresový cestovní ruch ČR se zaměřením na využití hybridních konferencí
Krátká, Veronika ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Vaško, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na kongresový cestovní ruch v České republice. Přináší souhrnně jeho statistiky a další důležité informace. Dále se zaměřuje na kongresový cestovní ruch světový a především na oblast inovací. V rámci práce jsou popsány inovace, které se v kongresovém cestovním ruchu využívají nebo využívat budou. Největší pozornost je zaměřena na oblast hybridních konferencí. V rámci praktické části této práce byl zpracován výzkum, který se na oblast inovací zaměřoval.
|
|
Innovation management
Bačová, Michaela ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá inovacemi, které charakterizuje jako hnací motor světové ekonomiky. První kapitola se věnuje manažerskému pojetí inovací v podniku a následně na mikroekonomický pohled následuje pohled makroekonomický. Cílem této části je definovat klíčové faktory, které mají přímý dopad na inovace a konkurenceschopnost ekonomiky. Třetí kapitola je věnovaná institucionální podpoře vědy a výzkumu v Evropské unii, Spojených státech amerických, Japonsku a v Číně. Výsledkem této práce jsou teoretická doporučení a vytvoření jednoduchého modelu inovačního podniku a ekonomiky.
|
|
Profil konkurenceschopnosti čínské ekonomiky a její posun ke kvalitativně vyšším komparativním výhodám
Kamenská, Lenka ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Jeníček, Vladimír (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat vývoj konkurenceschopnosti čínské ekonomiky od konce 70. let do současnosti včetně nastínění vývoje ekonomiky v následujících 2 desetiletích. Pro účely práce je použit tzv. zjednodušený pohled na rozvoj konkurenceschopnosti čínské ekonomiky, což znamená, že v období od r. 1978 až do současnosti lze identifikovat 2 základní přístupy (strategie) rozvoje konkurenceschopnosti Číny. V první kapitole je teoreticky vymezen pojem konkurenceschopnost a představen způsob jejího měření. První model rozvoje konkurenceschopnosti byl v Číně aplikován v období 1978-2005 a je předmětem 2., 3. a 4. kapitoly. Hlavním cílem těchto tří kapitol je představit základní reformy, které byly přijaty vládou s cílem rozvíjet konkurenceschopnost Číny a zhodnotit dopady těchto reforem na jednotlivé pilíře konkurenceschopnosti. V poslední kapitole jsou představeny základní charakteristiky nové strategie, kdy je pozornost věnována především opatřením zaměřujícím se na posílení inovační výkonnosti ekonomiky.
|
|
Marketing start- upů
Vatulya, Anna ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Pljaskovová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingem start-upů a jejich nejčastějšími chybami v této oblasti. Klade si za cíl vypracování doporučení pro zakladatelé start-upů, které jim pomůžou předejít chybným krokům při budování podniku. Práce je rozdělena do tří částí. První část se věnuje definici slova start-up, historii těchto podniků a představuje úvod do problematiky marketingu ve start-upech. Druhá část je postavena na rozhovorech s představiteli české start-upové scény. Třetí část identifikuje hlavní problematické oblasti v marketingu start-upů a představuje souhrn doporučení a nejvhodnějších postupů pro zakladatele start-upů pro vybudování úspěšné společnosti.
|
|
Ocenění inovativní organizace
Klim, Michal ; Špaček, Miroslav (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Cílem práce je kvantifikovat hodnotu inovativní organizace STOMATOLOGICKÉ CENTRUM MUDr. IVO MAREK s.r.o. a jejího inovačního procesu. Ocenění jsou provedena výnosovou metodou diskontovaných cash flow ve variantě APV. Hodnota inovačního procesu je určena jako rozdíl výnosové hodnoty podniku a hypotetického podniku, který je stejný jako oceňovaný, ale je očištěn o vliv inovačního procesu. Výsledný odhad hodnoty a jeho podíl na hodnotě podniku vykazuje velký význam inovačního procesu na hodnotě podniku.
|
|
Social CRM jako součást ERP
Králová, Veronika ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje fenoménu v oblasti informačních a komunikačních technologií, o kterém se již nějakou dobu slýchá a diskutuje. Jedná se o evoluční stádium klasického CRM řešení, tzv. Social CRM (jinak také CRM 2.0 nebo SCRM). Práce má za cíl zmapovat současnou nabídku na trhu se SCRM a porovnat ji s poptávkou u českých firem. V teoretické části jsou vysvětleny všechny základní pojmy spojené s tématem, jejich krátká historie a současný vývoj na trhu. Práce také mapuje průřez různých skupin Social CRM nástrojů, které jsou v současné době nejvíce využívány a snaží se nastínit jejich fungování. Hlavní částí je pak praktická část práce, pro kterou bylo provedeno dvojí dotazníkové šetření. Jedno se věnuje Social CRM z hlediska současných a potenciálních uživatelů sociálních sítí v oblasti malých a středních podniků. Cílem druhého šetření je zjistit současný stav a budoucí vývoj Social CRM mezi dodavateli ERP řešení. Z těchto dvou dotazníkových šetření vzešla řada dat, jejichž výsledky jsou prezentovány pomocí grafů. Výsledky práce najdou uplatnění u zájemců o inovace na trhu informačních a komunikačních technologií, ale také u dodavatelů ERP systémů, kteří by mohli výsledky z dotazníkového šetření považovat za impuls k jejich dalšímu vývoji.
|
|
Zážitková ekonomika. Dánský přístup ke kulturním a kreativním průmyslům.
Vandělík, Jakub ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Tato diplomová práce "Zážitková ekonomika. Dánský přístup ke kulturním a kreativním průmyslům" se primárně zabývá fenoménem zážitkové ekonomiky v Dánsku, jejím hlavním cílem je analýza a představení specifického dánského přístupu ke kulturním a kreativním průmyslům. První kapitola se zabývá historicko-ekonomickým vývojem Dánska. Následující kapitola vymezuje zážitkovou ekonomiku na historickém vývoji a následně dánský přístup k tomuto konceptu. Třetí kapitola se zabývá hledáním spojitostí mezi zážitkovou ekonomikou v Dánsku a specifickým socioekonomickým prostředím Dánska. Dále autor popisuje vliv dánské vlády a politické scény na vývoj zážitkové ekonomiky. Závěrečná kapitola se zabývá ekonomickými dopady zážitkové ekonomiky.
|
|
Kreativita v neziskové organizaci
Kocourková, Adéla ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Komárková, Alena (oponent)
Podstatou této bakalářské práce je zhodnocení úrovně kreativity ve vybrané neziskové organizaci. Dále aplikace kreativních technik s cílem nalézt možnosti pro případné zlepšení stávající činnosti organizace. Metodická část vymezuje cíle, metody a respondenty práce. Teoretická část vysvětluje pojmy související s tématem, především se zaměřuje na kreativitu jedince, týmu a celé organizace, a také na jednotlivé kreativní techniky. Stručně pak popisuje problematiku nestátních neziskových organizací. Praktická část vychází z teoretických poznatků první části. Nejprve je představena vybraná nezisková organizace, která je rovněž subjektem výzkumu. Následné vlastní zkoumání je založeno na kvalitativním výzkumu ve formě individuálních rozhovorů a skupinových sezení. Obsaženo je zhodnocení průběhu a výsledků výzkumu. Práci uzavírají návrhy a doporučení pro danou neziskovou organizaci.
|