Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prezentace společnosti za využití animované infografiky
Zunka, Ondřej ; Skácel, Ondřej (oponent) ; Smolíková, Lenka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si klade za cíl vytvoření animované infografiky, která vyčerpávajícím způsobem představuje společnost Visual Unity a nabídku jejich komplexních služeb. Výstupem má být přibližně dvouminutové video, které bude firma využívat jako základní informační zdroj pro potenciální klienty při navštěvování mezinárodních veletrhů. Výsledkem je návrh řešení, který by měl plně uspokojovat potřeby společnosti.
Model
Hládeková, Katarína ; Mazanec, Martin (oponent) ; Zahoranský, Dušan (oponent) ; Fajnor, Richard (vedoucí práce)
The dissertation thesis studies the extension of the context of the term model as a means of interpretation for Czech and Slovak post-conceptual works of art. Based on result of a historical excursion into the history of painting, sculpture and architecture, the thesis offers a new typology of a model which is exemplified on particular work of art of Czech and Slovak post-conceptual era in the first two decades of the 21st century. The historical part of the thesis concludes the following: model in the art is an emancipated form originating from different academic as well as layman discourse; emancipated model has a methaphorical layer and thus it reflects wide historical, cultural and social relations. The categories proposed include: a linear model, a physical model, a cognitive model and an immersive model. The linear model encompases the sketch themes and so-called visualization metaphors (graphs, charts, schemes, etc) and originates as a reaction to information saturation and complicated networks. The physical model is a form to architecture and hobby modelling, it is characterised by a simple, „sketchy“ structure reacting to social themes and individual and collective memory. The cognitive model points to the cognitive turn of the society, it evaluates the materialisation of mental space and explains the emancipated model as an open category. Finally, the immersive model interprets the medium of exhibition as a model form which is articulated by and artisitic manifesto or an architectural interference. Another form of immersion that is being discussed in the chapter about immersive models, is a photographic or 3 D computer illusion as a reaction to society‘s virtualisation. Simultaneously to theoretical-historical research, an artistic research was taking place which became the basis for the creation of different categories and typologies of model. Each proposed category thus includes a so-called author‘s note reflecting the practical part of the dissertation thesis.
Grafické prvky ve zpravodajských pořadech českých televizních stanic
Novotný, Jan ; Podzimek, Jan (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá podobou grafických prvků v hlavních zpravodajských pořadech nejsledovanějších českých stanic. S využitím nástrojů vizuální analýzy zkoumá, jakými způsoby digitálně generované titulky, lišty, jingly, infografiky a další elementy přispívají k efektivní komunikaci denních zpráv. Dále zjišťuje, nakolik se podoba grafických výbav mezi jednotlivými pořady liší. Sémiotická analýza, která v tomto případě kombinuje přístup multimodální sociální sémiotiky a konceptu distinktivních rysů, odhaluje, že české televizní stanice často používají stejné nástroje vizuální komunikace, a grafické zpracování prvků v jednotlivých pořadech je tak v některých ohledech znatelně podobné. Na druhou stranu je v souvislosti s nedávnými aktualizacemi vizuální stránky některých z pořadů vidět i častá snaha odlišit se a vymezit se proti klišé ve formální stránce zpravodajství. V diskuzi praktické části jsou proto naznačeny potenciální výhody i nevýhody obou z těchto přístupů.
Interaktivní metody moderace (plazma, full grafika) a jejich využití ve zpravodajských pořadech ČT24
Gastová, Tereza ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
15 Abstrakt V práci se autorka zabývá moderací zpravodajských relací s pomocí grafického doprovodu, který se v průběhu studiového vystoupení moderátora či redaktora zobrazuje na velkoformátovém pozadí. Cílem práce je prostřednictvím rozhovorů s několika pracovníky zpravodajského kanálu ČT24 postihnout, co obnáší příprava a výroba těchto příspěvků, jak vypadá jejich odbavení a jakým způsobem jsou do celého procesu zapojeni různí členové zpravodajské posádky. Jednotlivé fáze autorka ilustruje na třech vybraných pořadech z produkce ČT24. Jejich relace v rámci jednoho vysílacího dne následně zkoumá metodou kvalitativní analýzy obsahu a popisuje konkrétní formy interaktivních příspěvků, které zde byly využity. Úvodní část textu nabízí výchozí teoretické informace - představí základní pojmy spojené se zkoumaným fenoménem a následně se věnuje digitalizaci, charakteristice zpravodajských studií ČT24, roli moderátora ve zpravodajství a zpravodajské grafice.
Model
Hládeková, Katarína ; Mazanec, Martin (oponent) ; Zahoranský, Dušan (oponent) ; Fajnor, Richard (vedoucí práce)
The dissertation thesis studies the extension of the context of the term model as a means of interpretation for Czech and Slovak post-conceptual works of art. Based on result of a historical excursion into the history of painting, sculpture and architecture, the thesis offers a new typology of a model which is exemplified on particular work of art of Czech and Slovak post-conceptual era in the first two decades of the 21st century. The historical part of the thesis concludes the following: model in the art is an emancipated form originating from different academic as well as layman discourse; emancipated model has a methaphorical layer and thus it reflects wide historical, cultural and social relations. The categories proposed include: a linear model, a physical model, a cognitive model and an immersive model. The linear model encompases the sketch themes and so-called visualization metaphors (graphs, charts, schemes, etc) and originates as a reaction to information saturation and complicated networks. The physical model is a form to architecture and hobby modelling, it is characterised by a simple, „sketchy“ structure reacting to social themes and individual and collective memory. The cognitive model points to the cognitive turn of the society, it evaluates the materialisation of mental space and explains the emancipated model as an open category. Finally, the immersive model interprets the medium of exhibition as a model form which is articulated by and artisitic manifesto or an architectural interference. Another form of immersion that is being discussed in the chapter about immersive models, is a photographic or 3 D computer illusion as a reaction to society‘s virtualisation. Simultaneously to theoretical-historical research, an artistic research was taking place which became the basis for the creation of different categories and typologies of model. Each proposed category thus includes a so-called author‘s note reflecting the practical part of the dissertation thesis.
Vytváření webové analytické zprávy z metabáze systému LISp-Miner
Nepomucký, Pavel ; Rauch, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností prezentace výsledků systému LISp-Miner na internetu. Práce je rozdělená do tří velkých částí. V první části práce je stručně popsán proces analýzy dat, včetně popisu nově vznikajícího oboru infografiky a jeho uplatnění při publikování výsledků nalezených během procesu DZD. V druhé části jsou popsány možnosti exportu systému LISp-Miner. Tato část obsahuje také popis výstupních formátů jednotlivých modulů včetně možného využití s jinými technologiemi. Následuje shrnutí všech možností exportu systému LISp-Miner a případné vylepšení přidáním nových formátů nebo úpravou stávajících. V poslední části diplomové práce je zachycen postup při vyvíjení webové aplikace pro publikování výsledků pro modul 4ft-Miner. Závěr práce obsahuje vyhodnocení a nastínění možného budoucího rozvoje projektu.
Komparace virtuality grafických výroků a počítačových 3D animací v hlavních zpravodajských relacích ČT, TV Nova a Prima Family
Kubičík, Martin ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce "Komparace virtuality grafických výroků a počítačových 3D animací v hlavních zpravodajských relacích ČT, TV Nova a Prima Family" se věnuje využívání zmíněných typů infografiky v televizním zpravodajství a zkoumá, do jaké míry posilují virtualitu zpráv. Úvodní část se zabývá schopností televizního zpravodajství zobrazovat realitu a prostřednictvím odborné literatury mapuje principy žurnalistické práce, které jí v tom brání. Další kapitola definuje pojmy grafický výrok a počítačová 3D animace a na základě jejich stavebních prvků a také jednotlivých příkladů demonstruje jejich virtuální rozměr. Poté následuje samotná analýza grafických výroků a počítačových 3D animací v hlavních zpravodajských relacích ČT, TV Nova a Prima Family v období tří týdnů. Zhodnocení jejich přínosu pro konkrétní příspěvky a komparace využití u shodných témat napříč stanicemi jsou doplněny reflexí ředitele zpravodajství České televize Zdeňka Šámala. Na závěr pak přináší shrnutí, v němž rekapituluje tendence jednotlivých stanic při zařazování propíraných typů infografiky.
Multimedializace agenturní produkce se zaměřením na infografický servis.
Zuska, Adam ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Zpravodajské agentury se v éře digitalizace a internetu snaží co nejlépe využít všech dostupných prostředků k co nejefektivnějšímu podání informací s důrazem na přesnost, jasnost a srozumitelnost. Zejména proto je nedílnou součástí současné agenturní produkce kromě tradičního textového zpravodajství také multimediální servis. Fotografie v něm doplňují videa, zvukové soubory a infografický servis. Skrze nejrůznější tabulky, grafy, diagramy a vícerozměrné animace může čtenář snadno získat ucelený přehled informací o momentálním dění či zhlédnout schematicky ztvárněnou událost, kterou se nepodařilo zachytit na video. Tato práce pojednává o procesu multimedializace produkce České tiskové kanceláře s konkrétními ukázkami na příkladu zpravodajské infografiky. V teoretické části rozebírá jednotlivé aspekty - rozkrývá významy pojmu multimedializace, popisuje činnost zpravodajských agentur a nastiňuje náležitosti tvorby efektivní informační grafiky. V praktické části se zabývá vlastním popisem tvorby infografiky v České tiskové kanceláři, a to jak v současné době, tak v historickém vývoji. Součástí je také kvantitativní přehled produkce infografiky od roku 1992 do roku 2011 a interpretace vývoje jejího objemu.
Relaunch Hospodářských novin (2009) a Mladé fronty Dnes (2010) - srovnávací analýza
Keményová, Zuzana ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou dva české celostátní deníky - Hospodářské noviny a Mladá fronta Dnes. Práce se zaměřuje na grafický relaunch, jímž tato periodika prošla v letech 2009 a 2010. Analyzuje, jak grafická přeměna ovlivnila podobu těchto deníků, obsah i jejich pozici na mediálním trhu. Analýza se podrobně věnuje změnám v oblasti grafiky layoutu, například velikosti titulků, úpravě fotek, použití barev či zlomení textů a doprovodným grafickým prvkům. Stejnou měrou práce analyzuje i změnu obsahu novin. Především jak relaunch ovlivnil obsah článků, například jazykovou stylistiku autorů a množství a způsob prezentace informací. Dalším analyzovaným aspektem je vliv relaunche na prodaný náklad, čtenost a výdělečnost novin, na složení publika a spokojenost dosavadních čtenářů. Obsahem práce je také porovnání pozic obou vydavatelů (Economia a Mafra) a rozhovory s jejich představiteli, v nichž vysvětlují, s jakým záměrem relaunch spustili a jak jsou s odstupem času spokojeni s jeho výsledkem.
Design informací vybrané tématiky
Novotná, Kateřina ; Hořava, Michal (oponent) ; Houf, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje informační design jako rozsáhlý, ale kompaktní celek. Historie oboru v širším rámci vizuální komunikace a kapitola o informačním věku představují podmínky a prostředí vývoje informačního designu až do současných podob. Následuje charakteristika a rozdělení do kategorií s výběrem reprezentativních příkladů. Vedle informačního designu je zde představena i oblast volnější tvorby – kdy naopak estetika převládá nad čitelností – informační umění. „Webové stránky nabízejí strukturovaný přehled informačního designu, pohled na různé vnímání informací prostřednictvím designu.“

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.