Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Figura v pohybu
Havelková, Gabriela ; Gebauer, Kurt (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Celé své bakalářské studium jsem si vybírala náhodné náměty na zadaná nebo nezadaná témata, a když jsem se nad svými výběry zamýšlela zpětně, objevila jsem mezi nimi spojitosti, které nebyly zamýšlené. Zjistila jsem, že celou mojí dosavadní tvorbou je v určitých prvcích protkaný vývoj mé osobnosti, emocí. Je zde patrný můj vnitřní boj. ...témata mých děl byly vybrány náhodně bez patrného emočního podtextu, ale přesto když se na ně podívám, tak vidím sochy znázorňující můj vnitřní emoční vývoj.
Vstupní znalosti a představy o vybraných mimoevropských státech u žáků 6. tříd základních škol
SAMEC, Martin
Práce se zabývá vstupními znalostmi a představami žáků šestých tříd základních škol o mimoevropských státech. Cílem práce je zmapovat úroveň znalostí, kterými žáci šestých tříd disponují předtím, než se o daných státech učí v rámci předmětu zeměpis. K naplnění cíle práce slouží šetření pomocí výzkumného dotazníku provedené v šestých třídách základních škol, kterého se zúčastnilo 489 žáků. Dotazník byl kromě zmapování konkrétních znalostí a představ o daných státech zaměřen na zjištění rozdílů mezi těmito znalostmi na základě typu škol, jejich lokalizace ve městech či na vesnici a na základě pohlaví respondentů. Pozornost je též věnována sebehodnocení žáků zaměřeném na jejich znalosti, žákovské sympatie k daným státům a zdroje, ze kterých se žáci dozvídají informace o světě. Práce hodnotí všechny zjištěné výsledky, dochází k jejich komparaci a následné interpretaci. Na analytickou část je následně navázáno praktickou částí, která přináší konkrétní náměty, jak proběhlý výzkum využít v hodinách zeměpisu. Praktická část obsahuje materiály založené na zjištěných skutečnostech o vstupních znalostech žáků, které jsou zaměřeny na jejich upevňování a rozšiřování.
Vstupní znalosti a představy o krajích Česka u žáků mladšího školního věku
KAZDOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá vstupními znalostmi a představami, které mají žáci mladšího školního věku o krajích Česka ještě před jejich vlastní výukou v hodinách vlastivědy v pátém ročníku základních škol. Získávání dat probíhalo výzkumným šetřením na několika vybraných základních školách Kraje Vysočina a Jihočeského kraje. Žáci třetích a čtvrtých tříd vyplnili dotazníky, které zkoumaly jejich komplexní představy a znalosti o krajích Česka. Součástí analytické části bylo i porovnávání rozdílností mezi jednotlivými ročníky, pohlavími, velikostí, umístěním a typem šetřených škol. Na základě výsledků vznikl edukační materiál "Z kraje do kraje" zaměřený na kritické myšlení metodou E-U-R, který může sloužit učitelům základních školách v aktivnějším přístupu žáků k učivu. Závěr diplomové práce hovoří o potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz.
Vstupní znalosti a představy o evropských státech u žáků 6. a 7. tříd základních škol
VLTAVSKÁ, Ivana
Tato diplomová práce se zabývá vstupními znalostmi a představami, které mají žáci 6. a 7. tříd základních škol o evropských státech. Výsledná data vzešla z výzkumného šetření, kterému předcházela diskuse odborné literatury a dalších zdrojů spojených s tématem práce a koncipování samotného výzkumného šetření. Analytická část práce se zaměřuje na úroveň vstupních znalostí a představ, která je porovnána dle rozdílných typů, rozmístění a velikosti šetřených škol. Práce se také soustředí na rozdíly ve znalostech mezi jednotlivými ročníky a pohlavími a na zdroje těchto informací. Rovněž je zde předloženo několik možností aplikace těchto výsledků přímo do výuky Evropy na 1. i 2. stupni základních škol. Praktická část práce přináší návrh výukových aktivit s použitím metody CLIL, které vychází z výsledků výzkumného šetření, odborné literatury a praktických poznatků. Aktivity jsou doplněné o metodickou příručku pro učitele a jsou použitelné ve výuce zeměpisu i anglického jazyka.
Figura v pohybu
Havelková, Gabriela ; Gebauer, Kurt (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Celé své bakalářské studium jsem si vybírala náhodné náměty na zadaná nebo nezadaná témata, a když jsem se nad svými výběry zamýšlela zpětně, objevila jsem mezi nimi spojitosti, které nebyly zamýšlené. Zjistila jsem, že celou mojí dosavadní tvorbou je v určitých prvcích protkaný vývoj mé osobnosti, emocí. Je zde patrný můj vnitřní boj. ...témata mých děl byly vybrány náhodně bez patrného emočního podtextu, ale přesto když se na ně podívám, tak vidím sochy znázorňující můj vnitřní emoční vývoj.
Státní identita a zahraniční politika Gruzie po roce 1991
Lewandowski, Jakub ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Horák, Slavomír (oponent)
Diplomová práce zkoumá vztah státní identity a zahraniční politiky Gruzie v období 1991 - 2014. Přestože se Gruzie nachází na křižovatce mezi Evropou a Asií, zdejší elity prezentují zemi jako součást Evropy. Gruzie dlouhodobě usiluje o integraci do západních struktur a toto směřování je popisováno jako důkaz vlivu idejí na zahraniční politiku. Ačkoliv je problematika zkoumání identity v mezinárodních vztazích již zpopularizována, netýká se to mladých postsovětských států. Za užití analýzy zahraniční politiky a sociálně- konstruktivistického přístupu zkoumám vývoj a podstatu identity gruzínského státu a současně také její vztah se zahraniční politikou. Cílem diplomové práce je tak pochopení moderního vývoje země z hlediska ideových a zahraničně-politických faktorů.
Vzdělávací ideje a jejich generační přenos
Slabá, Zuzana ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá způsoby výchovy, motivací dítěte ke vzdělávání či její absencí a také faktory ovlivňujícími úspěšnost žáka ve škole. Cílem této práce bude obecné zjištění, jak v dnešní době dochází k motivaci ke vzdělávání a zda dochází k mezigeneračnímu přenosu postoje ke škole a učení. Výše uvedené skutečnosti obecně zjistíme na základě provedených rozhovorů mezi rodinnými generacemi a vyplněných dotazníků žáků osmých a devátých tříd ZŠ. Touto prací alespoň v obecném a širokém spektru zjistíme, jaké jsou v současnosti ideje ve vzdělávání u nynější mladé generace a zda dochází k mezigeneračnímu přenosu. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, vzdělání, ideje, motivace, podpora, výchova, prostředí
Rolníci na Polesí během zrušení nevolnictví. Vývoj reakce venkovského obyvatelstva Pinského újezdu Minské gubernie Ruského impéria na zrušení nevolnictví v letech 1861-1864
Badzevich, Dzmitry ; Horský, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Jiří (oponent) ; Komendová, Jitka (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA HUMANITNÍCH STUDIÍ KATEDRA OBECNÉ ANTROPOLOGII - INTEGRÁLNÍ STUDIUM ČLOVĚKA MGR. BC. DZMITRY BADZEVICH ROLNÍCI NA POLESÍ BĚHEM ZRUŠENÍ NEVOLNICTVÍ Vývoj reakce venkovského obyvatelstva Pinského újezdu Minské gubernie Ruského impéria na zrušení nevolnictví v letech 1861-1864 Abstrakt dizertační práce Praha 2017 2 ABSTRAKT Tato disertační práce se již svým titulem pokouší o zapojení do širších kulturně- antropologických a sociologických debat a diskuzí o dopadech zrušení nevolnictví v Pinském újezdu Minské gubernie Ruského impéria v letech 1861-1864 na všední den jeho účastníků. Zasvěcenému čtenáři v historiografii různých národů a metodologii univerzitního dějepisectví by se mohlo na prvním pohled zdát, že samotné téma zrušení nevolnictví v Ruském impériu a jeho dopad na kulturu a společnost jednotlivých společenství bylo vesměs probádáno, ale ve chvíli, kdy se kriticky uvažující čtenář zamyslí nad tím, jakými pravidly se řídilo otevírání opony této události v dějepisectví za posledních sto let, stane pro něj očividným, že nikdo z tohoto tuctu univerzitních intelektuálů a zpravodajských amatérů se ani na krok nepřiblížilo k podstatě věci a pouze se pohyboval v abstraktních polích terminologií a zabýval se pouhým kompilováním cizích textů. To byl závažný důvod, proč...
Ideas, Identity, Interests: China's Enhancing Engagement in International Organizations
Xia, Xiaolin ; Karlas, Jan (vedoucí práce) ; Vlček, Václav (oponent)
Titles: Power, Ideas, Identity: China's Growing Engagement in UN Peacekeeping Operations Abstract Since China's reform and opening-up, China has taken concrete steps to integrate into the international community. China's role and influence within the international organization are in the midst of an evolution. Before, China has remained outside and reluctant to join US-led international organizations, but nowadays, China becomes the firm upholder of current multilateral organizations. The UN Peacekeeping Operations provides a prominent example. China has earlier doubted the role of the UN and upholds strong opposition to PKOs. After China restored its legal seat in the UN in 1971, it took a wait-and-see attitude toward PKOs. In the late 1980s, with China's internal political and economic reform and changes in the international environment, China began to reconsider the UN's role in maintaining international peace and security. Subsequently, China gradually supported and took part in PKOs. Since the twenty-first century, China has been even more committed to peacekeeping. This thesis attempts to identify the key factors motivating China's active engagement in PKOs in the 21st century. This thesis figures out three factors are power, ideas, and identity. On the role of power, this thesis adopts a rationalist...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.