Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 260 záznamů.  začátekpředchozí251 - 260  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Propočet výnosnosti investic do vzdělání v ČR
Malinová, Kateřina ; Fischer, Jakub (vedoucí práce) ; Münich, Daniel (oponent)
Cílem této práce je odhad individuální míry výnosnosti investic do vysokoškolského vzdělání v České republice. Nejprve se zaměřuji na teoretické objasnění problematiky lidského kapitálu a investic do vzdělání jako nejdůležitějších investic do lidského kapitálu. Na základě získaných teoretických poznatků uvádím výčet výnosů a nákladů spojených s investicemi do lidského kapitálu, ze kterých později vybírám kvantifikovatelné výnosy a náklady vhodné pro výpočet míry výnosnosti investic do vysokoškolského vzdělání a uvádím i data, která ve výpočtech využívám. V práci popisuji mimo mnou použité metodiky výpočtu i metodiku výpočtu této míry, kterou používá OECD, jelikož z této metodiky vycházím. Po vlastním výpočtu popisuji skutečnosti, které můj výpočet omezují z hlediska výpočtů i interpretace míry, ke které jsem došla. V závěru mé práce zmiňuji i další možné směry bádání v této oblasti.
Znalostní společnost a otevřená ekonomika - dopady na konkurenceschopnost ekonomiky ČR v globálním prostředí
Kamrlová, Lucie ; Petrášek, František (vedoucí práce) ; Zabranská, Monika (oponent)
Ve své diplomové práci se chci věnovat konkurenceschopnosti České Republiky v současném globálním světě. Považuji za důležité detailněji popsat co znamená pojem "znalostní ekonomika" či "znalostní společnost". Moje práce se bude opírat o autoritativní prameny z oblasti lidského kapitálu, knowledge economy, inovací a další dostupné literatury. Po seznámení s těmito pojmy a vývojem ekonomických teorií v oblasti lidského kapitálu a hospodářského růstu, přejdu k představení Lisabonské strategie. Zde porovnám celkovou situaci Evropské Unie se světem a také s Českou republikou. Neboť cílem této práce je ukázat možné cesty rozvoje České republiky a jejího ekonomického růstu v delším časovém období, Lisabonská strategie reflektuje tuto skutečnost v celé její komplexitě. V tomto okamžiku, je vhodné provést srovnání České republiky s jinou zemí, zvolila jsem Finsko. Následuje stručná analýza amerického a francouzského systému vzdělávání, vědy a výzkumu. Získané poznatky mi poslouží k nastínění možných řešení pro Českou republiku neboť naše současná situace nám dává jedinečnou možnost inspirovat se tím čím jsou tyto ekonomiky jedinečné a zasadit toto jejich know-how do širšího kontextu České republiky.
Odborné vzdělávání zaměstnanců ve firmách v Ústeckém kraji
Lopata, Jan ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Lapáček, Michal (oponent)
Diplomová práce se podrobněji zabývá odborným vzděláváním zaměstnanců ve firmách. V teoretické části nejprve nahlíží na vzdělávání jako na investici do lidského kapitálu, ze které v ideálním případě profituje jak zaměstnanec, tak jeho zaměstnavatel. Dále pojednává o vzdělávání jako o instrumentu růstu zaměstnanosti a produktivity práce. Analytická část se zabývá přístupem firem k rozvoji lidských zdrojů a konkrétněji, jaké typy vzdělávání firmy nejvíce poptávají a v jakých oborech. Nejdůležitějším podkladem pro analytickou část budou výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi vybranými firmami v Ústeckém kraji. Dotazník byl sestaven tak, aby mimo jiné zjistil, v jaké oblasti a pro které pozice by firmy nejvíce uvítali rozšíření nabídky odborného vzdělávání. V závěru se práce zaměřuje na možnosti vzdělávání v rámci jednotlivých kurzů, které nabízí jak úřady práce, tak soukromé subjekty a na možnosti čerpání dotačních prostředků na vzdělávání ze strukturálních fondů Evropské unie. Analytická část bude ukončena bilancí mezi potřebami dalšího vzdělávání a faktickým čerpáním peněz, které má Ústecký kraj na vzdělávání k dispozici.
Může být zavedení profesního bakaláře alternativou pro současný systém vysokoškolského vzdělávání?
Konůpková, Lenka ; Lipka, David (vedoucí práce) ; Kučerová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zavedení profesního bakaláře formou duálního studia v České republice jako odpovědí na rostoucí nespokojenost firem na trhu práce s kvalitou a strukturou vysokoškolských absolventů. Cílem je zjistit, zda a v jakých oborech je zavedení profesního bakaláře možnou alternativou k současnému systému vysokoškolského vzdělávání, a do jaké míry by byly firmy ochotny se na tomto systému vzdělávání sami podílet, v podobě vyučování na školách, financování a zaměstnávání studentů během jejich praxe.
Teorie lidského kapitálu
Kadlecová, Lucie ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá teorií lidského kapitálu. Část práce je věnována vývoji teorie v ekonomickém myšlení, dále autorka vysvětluje význam pojmu lidský kapitál. Jsou popsány kritiky teorie lidského kapitálu a také lidský kapitál na pracovním trhu. Závěr práce je věnován lidskému kapitálu a hospodářskému růstu.
Lidský kapitál; finanční výnosnost terciárního vzdělávání
Poláková, Jaroslava ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Mikuláštík, Robert (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá významem terciárního vzdělávání jako součásti teorie lidského kapitálu. První část práce se zaměřuje na teoretický přístup chicagské ekonomické školy, popisuje investice do lidského kapitálu a metody hodnocení návratnosti investice z pohledu jednotlivce. Druhá část zkoumá finanční návratnost investice do vysokoškolského studia v České republice, měřenou prostřednictvím vnitřního výnosového procenta a čisté současné hodnoty pro studenta veřejné a soukromé vysoké školy.
Lidský kapitál a vzdělávání v ČR
Houžvičková, Nela ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice lidského kapitálu a vzdělávání. První část je zaměřena na teorii lidského kapitálu, která vychází především z práce ekonoma Garyho S. Beckera. V této části jsou popsány vlivy na utváření lidského kapitálu, podrobněji je rozepsáno téma investic do lidského kapitálu, jednotlivé typy investic, jejich výnosnost a rizikovost. Dále se tato část krátce zabývá spojitostí vzdělání s hospodářským růstem a s teorií signálů. Druhá část je zaměřena na vzdělávací systém v ČR, jeho komparaci s ostatními vzdělávacími systémy světa a v neposlední řadě na jeho financování.
Požadavky na lidský kapitál v kontextu strukturálních změn v ekonomice České republiky
Grušáková, Markéta ; Lapáček, Michal (vedoucí práce) ; Vostrovská, Zdenka (oponent)
V současné době panuje v odborné i laické veřejnosti debata ohledně nové dynamiky na trhu práce v České republice. Významně se snižuje nezaměstnanost. V některých odvětvích ekonomiky začíná být nedostatek kvalifikovaných pracovních sil. Objevují se signály, že vzdělanostní a profesní struktura nezaměstnaných a nově příchozích na trh práce neodpovídá poptávce zaměstnavatelů po kvalifikované práci. V teoretické části klasifikuji jednotlivé sektory, odvětví a profese. Vymezím vzdělanostní stupně. Popíšu teorii strukturálních změn v ekonomice na trh práce. Zaměřím se také na aktivní politiku zaměstnanosti. V praktické části budu zkoumat, jak úroveň dosaženého vzdělání a dosažená kvalifikace ovlivňují možnost získat zaměstnání v České republice. Součástí této úvahy bude také to, jak se liší zaměstnávání obyvatel, vzhledem k absolvovanému stupni školského systému v Praze a menších městech, jestli v tomto směru můžeme pozorovat nějaké významné rozdíly. Dále mě bude zajímat, jakou měrou nám usnadní získat novou pracovní pozici předchozí zkušenosti. Zda-li dnešní trend je obsazovat absolventy, nebo lidi, kteří na se pracovním trhu pohybují již delší dobu. Nedílnou součástí pracovních trhů jsou úřady práce a dnes také HR agentury, proto budu zjišťovat jakou klientelu mají ÚP a jakou agentury, v čem se podobají a v čem se liší. Opět mě bude zajímat to, zda je i tento faktor ovlivněn vzděláním. V závěru práce, podle zjištěných výsledků, se pokusím sepsat, kam směřuje trh práce v ČR -- vzhledem k ekonomickému vývoji a nastartovaným strukturálním trendům. Podle praktické části se pokusím zanalyzovat to, které pozice mají možnost většího uplatnění a tedy, které školní obory podporovat, a které naopak potlačit, protože produkují příliš mnoho lidí, kteří se nemají šanci na trhu práce uplatnit.
Vzdělávání seniorů - financování U3V
Zerzaňová, Amálie ; Kapinusová, Jana (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Tato práce se zaměřuje na financování vzdělávání, snaží se najít různé pohledy, výhody a nevýhody při financování vzdělávání z veřejných či soukromých zdrojů. Snaží se vykreslit a prezentovat data, která představují možnosti finančních zdrojů jak ze strany poskytovatelů, tak ze strany účastníků kurzů univerzity třetího věku.
Nástroje soukromého financování vysokoškolského vzdělání
Schmutzler, David ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Nemec, Juraj (oponent) ; Izák, Vratislav (oponent)
The main objective of the dissertation is to evaluate and compare higher education financing instruments in regard to their practical advantageousness. None of the publications covering higher education financing so far have dealt with the question of practicability and market acceptance of the different higher education financing instruments currently being offered. The author intended to close this gap, providing a practical analysis of the mode of operation as well as a thorough comparison of private higher education financing instruments in respect to their applicability.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 260 záznamů.   začátekpředchozí251 - 260  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.