Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komunikace udržitelnosti v kávovém průmyslu
Mičolková, Martina ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou udržitelné komunikace v kávovém průmyslu, s důrazem na značky Nespresso a Starbucks, a zkoumá, jak jsou tyto iniciativy vnímány spotřebiteli. Teoretická část práce se zaměřuje na green marketing a kávový průmysl, přičemž identifikuje specifické výzvy v rámci udržitelnosti v tomto odvětví. Praktická část práce kombinuje dvě hlavní metody výzkumu: obsahovou analýzu sociálních sítí a kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. Obsahová analýza sleduje udržitelnou komunikaci značek Nespresso a Starbucks na sociální síti Instagram, s cílem identifikovat, jaká témata a pomocí jakých klíčových slov značky udržitelnost komunikují a jaké jsou reakce uživatelů na tyto příspěvky. Kvantitativní výzkum pak zkoumá postoje a angažovanost veřejnosti vůči udržitelnosti v kávovém průmyslu a komunikačních inciativách značek Starbucks a Nespresso. Výsledky výzkumu této práce pak mohou poskytnout značkám údaje o preferencích a očekáváních spotřebitelů ohledně udržitelnosti a její komunikaci v tomto odvětví.
Vývoj a implementace green marketingu v hodinářském průmyslu od roku 2019 do současnosti
Donnerová, Denisa ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Práce na téma vývoj a implementace green marketingu v hodinářském průmyslu od roku 2019 do současnosti má za cíl zjistit, jak moc hodinářské značky green marketing využívají, a jak jej implementují do své strategie. Zároveň je cílem zjistit, zda má sociální třída cílové skupiny značky vliv na množství využití green marketingu značkou. V teoretické části práce vysvětluje koncept green marketingu, který je stěžejní pro celý výzkum. Dále jej propojuje s konceptem sociální odpovědnosti firem. Zbylé kapitoly jsou věnovány vztahu spotřebitelů s udržitelným chováním a představení hodinářského průmyslu, jeho vývoje a environmentálních otázek s ním spojených. Mimo jiné jsou představeny i značky Citizen, Oris a IWC, které jsou dále zkoumány. Samotný výzkum byl proveden kvantitativní obsahovou analýzou a na sociálních sítích Facebook a Instagram i na webových stránkách pomocí klíčových slov zjišťoval, jak moc značky komunikují green marketing. V závěru práce jsou diskutovány nejen výsledky výzkumu, ale také jeho limity a příležitosti pro budoucí výzkum.
Greenwashing - fenomén falešné udržitelnosti na trhu kosmetiky
Šimlová, Angelika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
V současnosti je veřejnost zahlcena takzvanými zelenými pojmy na obalech kosmetických produktů. Marketingová komunikace se posouvá ke své zelené verzi, která se orientuje na uspokojení rostoucího zájmu o ochranu životního prostředí. Tato práce zkoumá vnímání fenoménu falešné udržitelnosti generací Z a jeho vliv na důvěru a nákupní rozhodování. Výsledky naznačují, že většina respondentů je informována o ekologických snahách značek prostřednictvím sociálních médií. Data ukazují, že důvěra ve značky je ovlivněna nejen komunikovanými hodnotami, ale i faktickým plněním ekologických slibů. Výzkum též odhalil, že většina zástupců generace Z pojem greenwashing zná. Pouze u menší části z nich faktor greenwashingu ovlivňuje i nákupní chování. Závěry práce poskytují pohled na vnímání a chování generace Z vzhledem k rozšířenému zelenému marketingu a jeho stinným stránkám.
Green marketing a jeho využití ve vybraném podniku
Žáková, Dominika
Bakalářská práce se zabývá green marketingem a jeho využitím ve vybraném podniku, kterým je kosmetická společnost Notino, s.r.o. Jejím cílem je navrhnout způsoby komunikace, které by vedly k posílení vztahu mezi firmou a jejími zákazníky za využití green marketingu. Teoretická část je zpracovaná na základě odborné literatury a objasňuje základní pojmy z marketingu a ze sledované problematiky. Výsledky zjištění jednotlivých faktorů ovlivňující zákazníky při nákupu a vhodná marketingová doporučení byly stanoveny dle analýz vnitřního prostředí organizace, jejího vnějšího prostředí a dotazníkového šetření. Jednotlivé návrhy pro tvorbu marketingové strategie jsou stanoveny vždy pro vybraný segment, kdy z výsledků vyplynulo, že by respondenti nejvíce uvítali komunikaci přímo na produktové stránce a na sociálních sítích, přičemž je u nákupu kosmetických produktů nejvíce ovlivňuje cena, kvalita a značka.
Potravinový odpad a motivy vedoucí generaci Z k uvědomělé spotřebě
Bártová, Tereza
Potravinový odpad, lze omezit, ale bohužel je jako jiný odpad nevyhnutelný a v domácnostech jednoduše vzniká, aniž bychom si to uvědomovali. Co se tedy stane s potravinami, které skončí v koši? Hnijí na skládkách, kde se z nich stávají skleníkové plyny, které zapříčiňují negativní klimatické změny. Proto je tak důležité informovat domácnosti o této problematice, aby si uvědomili, že jejich chování má dopady na životní prostředí a motivovat je k udržitelnějšímu smýšlení. Výzkumným problém je identifikovat, jaký postoj mají mladí lidé z generace Z ke třídění potravinového odpadu, zda by se o této problematice chtěli dozvědět více a jakou formou komunikace by chtěli být osloveni, aby je motivovala k zamyšlení a v lepším případě i ke změně chování. Následně na základě identifikace navrhnout doporučení k oslovení této generace.
Greenwashing - fenomén falešné udržitelnosti na trhu kosmetiky
Šimlová, Angelika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
V současnosti je veřejnost zahlcena takzvanými zelenými pojmy na obalech kosmetických produktů. Marketingová komunikace se posouvá ke své zelené verzi, orientuje se na uspokojení rostoucího zájmu o ochranu životního prostředí. Zároveň vzniká nebezpečný prostor, kterého značky využívají pro klamání veřejnosti způsobené, často i nechtěně, kvůli nedostatečné komunikaci dopadu jejich produktu na životní prostředí. Právě falešná udržitelnost neboli greenwashing v kosmetice je předmětem této práce. Výzkum zaměřený na generaci Z a její vnímání tohoto fenoménu ukazuje, že se i mladá generace s velkým množstvím zdrojů informací v tématu ztrácí a kvůli nadužívání zelených pojmů v marketingových kampaních se objevuje skepse i vůči značkám, které jdou správným směrem. Zásadním problémem je nedostatečná legislativa, přístup mnoha firem, které zákazníky klamou za účelem většího profitu, čímž podkopávají kredibilitu ostatních značek na trhu kosmetiky.
Vnímání udržitelných výrobků módních značek z pohledu zákazníků
Rybářová, Eliška ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
V bakalářské práci se věnuji tomu, jak zákazníci vnímají udržitelné výroky módních značek. Zkoumám, jak názory zákazníků ovlivňují jejich nákupní chování a jakým způsobem reagují na udržitelnou komunikaci módních značek. Cílem práce je zjistit, zda zákazníci jednají v souladu s jejich přesvědčením o udržitelnosti a do jaké míry se nechají ve svém rozhodování ovlivňovat. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části seznamuji čtenáře s pojmy udržitelnost, green marketing, green washing a nákupní chování. Uvádím příklady organizací, které se aktivně snaží o nastolení udržitelné společnosti. V praktické části seznámím čtenáře s metodikou výzkumu. Představuji data získaná z kvantitativního výzkumu doplněného o data z kvalitativního výzkumu. Na závěr hodnotím výsledky výzkumů a zodpovídám výzkumné otázky.
Greenwashing v módním průmyslu: pohled generace Z
Kyselová, Barbora ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem greenwashingu, jeho výskytem v módním průmyslu a zaměřuje se na konkrétní cílovou skupinu - generaci Z. Teoretická část nejprve popisuje koncept green marketingu, jeho definici, přínos pro firmy i společnost a také jeho kritiku. Následující kapitola se věnuje greenwashingu, jeho historii, uvádí nejčastější praktiky a následně se věnuje strategii pro udržitelnou komunikaci. Závěrečná kapitola teoretické části práce se věnuje samotnému módnímu průmyslu, fast fashion a trendům. Dále je pak přiblížena generace Z, její vnímání a nákupní a spotřební chování. V praktické části autorka na základě teoretické části stanovuje tři otázkové okruhy pro využití v kvalitativním výzkumu. Rozhovory jsou vedeny semi strukturovanou formou. Analýza rozhovorů se pak snaží odpovědět na výzkumnou otázku vnímání greenwashingu generací Z.
Výzkum postojů generace Z k fast fashion řetězcům
Kosaková, Michaela ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu komplexního vztahu mezi zástupci generace Z a řetězci rychlé módy. Jejím cílem definovat základní aspekty nákupního vztahu ke značkám těchto řetězců a vyhodnotit hlavní postoje zástupců. Důraz je kladen také na udržitelnost, která je v módním průmyslu stále více zmiňovaným tématem. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je představena problematika rychlé módy na příkladu její historie a její novodobá forma spolu s marketingovými strategiemi. Dále je rozebírána také generace Z jak z pohledu jejich hlavních charakteristik, tak i spotřební chování. Praktická část se věnuje analýze hloubkových rozhovorů se zástupci generační skupiny, kteří přibližují své osobní názory a postoje k řetězcům rychlé módy a udržitelnosti. Pro výzkum byla využita metoda kvalitativního šetření, díky které je možné nahlédnout do větší hloubky a lépe zanalyzovat pocity a postoje respondentů.
Co pro generaci Z představuje pojem ekologické chování
Beranová, Eliška ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Téma ekologie a ekologického chování je v současné době velmi aktuální a diskutované, neboť jde o problém, který se týká nás všech a naší budoucnosti. Hlavním cílem práce je zjistit, co si generace Z představuje pod pojmem ekologického chování, a to jak v kontextu chování samotných respondentů, tak z pohledu jejich interpretace a vnímání chování firem. Práce zahrnuje teoretickou část zabývající se zeleným marketingem, ekologickým chováním a souvisejícími teoretickými koncepty a praktickou část, která zahrnuje samotný výzkum. Ten byl prováděn kvalitativní metodou v podobě semi-strukturovaných rozhovorů, které byly následně analyzovány pomocí tematické analýzy a otevřeného kódování. Z analýzy uskutečněných rozhovorů vyplývá, že generace Z pod pojmem ekologické chování vidí především omezení osobní stopy, a to v čele s tříděním odpadu. V kontextu firem pak podle generace Z ekologické chování zahrnuje ekologické produkty a jejich obaly. Zároveň je však důležité, aby nešlo jen o pózu a ekologie stála skutečně v základu podnikání firmy a její hlavní filozofie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.