Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv absence mužského vzoru v rodičovské výchově na postoje ke genderovým rolím a vlastní partnerský vztah
Hřebenářová, Veronika ; Hamplová, Dana (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vnímáním genderových rolí a partnerského vztahu mužů, kteří vyrostly bez otce. Obsahuje popis současné situace ohledně nestabilních rodin a rozbor vlivu rozvodů a neúplných rodin na děti a později také dospělé muže. Pozornost je věnovaná zejména vlivu na budoucí vnímání genderových rolí a na jejich partnerský vztah. Empirická část se tento vliv snaží potvrdit i v České republice na základě dat EVS z roku 2008.
Genderově stereotypní optika ve výchově několika pražských rodin
Novotná, Barbora ; Maříková, Hana (vedoucí práce) ; Grygar, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou genderových stereotypů v souvislosti s rodičovskou výchovou. Práce je založena na kvalitativním výzkumu a analýze jedenácti polo-strukturovaných rozhovorů s rodiči, kteří vychovávají nejméně dvě děti různého pohlaví. Zaměřuji se na vztah mezi identifikovanými genderovými stereotypy ve výchově a výchovným stylem rodičů. Dále se zaměřuji na genderově stereotypní postoje otců a matek v rámci jednotlivých rodin. Na základě analýzy rozhovorů docházím k závěru, že genderové stereotypy ve výchově a celkově genderově stereotypní optika náhledu na svět je pozorovatelná u všech rodin, bez ohledu na výchovný styl. Rozdíly mezi rodinami s různými způsoby výchovy nalézám především v míře uvědomování si těchto genderově stereotypních postojů a míře aktivního předávání těchto postojů svým dětem.
Obraz domácích prací v televizní reklamě optikou genderu
Pozníková, Veronika ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Fousek Krobová, Tereza (oponent)
Stereotypizace mužských a ženských rolí je v současné době předmětem mnoha diskuzí v rozličných společenských sférách. Stereotypy jsou hojně využívány v reklamním průmyslu, kde mají za úkol zjednodušit potenciálním zákazníkům ztotožnění se s daným produktem a podpořit image firmy. Výběr vhodného pohlaví pro určitou reklamu závisí na povaze produktu i na cílové skupině. Některé skupiny výrobků jsou genderově více diferenciované než jiné. Příkladnou skupinou jsou produkty určené k úklidu domácnosti, v jejichž reklamách tradičně převažují ženské postavy. Avšak doba, kdy úklidové produkty propagovaly výhradně ženy, je pryč a dnes již není překvapením, když se v reklamě objeví uklízející muž. O přibývajícím počtu postav, které v televizních reklamách vystupují v nestereotypních genderových rolích, se začalo výrazněji hovořit koncem 20. století. Ze sociologického hlediska je genderová role souborem sociálně definovaných behaviorálních norem, odrážejících to, co společnost obvykle od muže či ženy očekává. Z tohoto důvodu je právě zobrazování postav v inverzních genderových pozicích krok správným směrem při snaze O větší genderovou rovnost ve společnosti. Cílem této práce je zjistit, zda jsou reklamy na produkty spojené s úklidem zatížené stereotypním vyobrazením ženy jako hospodyňky a zda lze zaznamenat v...
Slaďování rodinného a profesního života lékařek v ČR
Handzelová, Juliána ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Tučková, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá slaďováním rodinného a profesního života lékařek v České republice. Na téma je nahlíženo z genderové perspektivy. Cílem práce je zjistit, jaké mají ženy lékařky pocity během studijních let a následně během profesního života, zda se někdy setkaly s genderovým znevýhodňováním či diskriminací a jak se lékařkám daří sladit rodinný a profesní život a s čím se při takto náročném povolání musí potýkat. Práce popisuje lékařskou profesi a její genderovanost, rodinu a rodičovství, veřejnou a soukromou sféru, harmonizaci rodinného a profesního života a jaké strategie lze při slaďování použít. Práce je metodologicky uchopena prostřednictvím kvalitativního přístupu, kdy zvoleným výzkumným designem je případová studie. Ke zodpovězení výzkumných otázek byly provedeny polostrukturované rozhovory s lékařkami, působícími na nemocničních odděleních, mající alespoň jedno dítě ve věku do 13 let včetně. Výsledky analýzy ukazují existenci genderové diskriminace, sexismu, popisují ženám nepříznivý atestační systém i čemu lékařky čelí při slaďování rodinného a profesního života a jak rodina v mnoha oblastech ovlivňuje jejich profesi. Na závěr práce jsou uvedeny eventuální možnosti k dalšímu bádání hlouběji do tématu.
Incorporating gender issues into EFL lessons
Štěpánová, Jitka ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Mikuláš, Martin (oponent)
Cílem této práce je tvorba, realizace a evaluace vyučovacích hodin zabývajících se genderovou problematikou. Teoretická část diplomové práce přestavuje téma gender a zasazuje ho do kontextu školy. Věnuje se genderově citlivému vzdělávání i postupům, kterým lze genderová témata začlenit do výuky. Dále se tato část práce zabývá metodikou výuky založené na obsahově orientovaném přístupu. Na závěr popisuje plánování výuky pomocí metody Six-Ts a její následné reflexe s využitím modelu ALACT. Praktický část spočívá v plánování příprav na jednotlivé vyučovací hodiny a tvorbě pracovních listů pro žáky, jejichž obsah se odvíjí od genderových témat. Jednotlivé přípravy byly následně pilotovány na Obchodní Akademii Heroldovy sady. Popis průběhu a zhodnocení těchto hodin jsou rovněž obsahem této části, a to společně s praktickým doporučením pro obdobné hodiny, jenž vychází z pilotáže navržených příprav. Nakonec práce konstatuje, že učitelé anglického jazyka i jiných cizích jazyků mají možnost poukázat na genderovou problematiku a současně rozvíjet jazykové dovednosti a kompetence svých studentů. Tato práce je přínosná, neboť nalézá řešení, jakým lze genderová témata začlenit do výuky anglického jazyka a nabízí ukázky této praxe. KLÍČOVÁ SLOVA angličtina jako cizí jazyk, EFL, výuka anglického jazyka, obsahově...
Role otců při váhání o očkování
Mejtská, Petra ; Sedláčková, Tereza (vedoucí práce) ; Hanzal, Petr (oponent)
Tématem této bakalářské práce je, jakou roli hrají otcové v jednotlivých krocích, kterými rodiče při váhání o očkování procházejí. Práce se zaměřuje na rodiče, kteří váhají o očkování, rozhodují se, zda očkovat, odkládat, odmítnout jedno anebo všechna povinná očkování. Výzkum má kvalitativní charakter a data byla získaná pomocí hloubkových rozhovorů s rodiči a skrze zúčastněné pozorování v online skupinách zaměřených na otázky ohledně očkování. Do hloubkových rozhovorů se zapojilo pět rodičovských párů a oba rodiče byli dotazováni současně. Text se snaží přiblížit, jakými kroky prochází rodiče při tom, když se rozhodnou odložit očkování, neočkovat, případně očkovat jen částečně a jakou roli hraje otec a otcovství v těchto krocích. Výsledná analýza ukazuje, v jakých chvílích a jak je muž jako otec důležitý, jaká je jeho role a kde naopak se tolik neangažuje.
Jak ženy v České republice reflektují způsob zobrazování žen v reklamě
Koláčková, Martina ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce Jak ženy v České republice reflektují způsob zobrazování žen v reklamě se zabývá reprodukcí genderových stereotypů a sexismu ve společnosti prostřednictvím reklamy. Práce si klade za cíl zjistit, jak tuto problematiku reflektují samy příjemkyně reklamních sdělení. Teoretická část se věnuje vymezení funkce reklamy, genderových rolí a genderových stereotypů, problematice sexismu a feminismu, a identifikaci základních znaků sexistické reklamy. Prostřednictvím uskutečněných výzkumů jsou demonstrovány možné důsledky stereotypní a sexistické reklamy na příjemce reklamních sdělení. Na základě analýzy rozhovorů s vybranými respondentkami a jejich hodnocení vybraných reklam jsem dospěla k závěru, že ženy vnímají obraz ženy v reklamě jako silně stereotypizovaný. Její prezentace je redukována do následujících kategorií: žena atraktivní a bezstarostná, žena hospodyňka, žena naivní a hloupá, a žena v roli sexuálního objektu. Přestože jsou ženy schopny identifikovat určité negativní dopady tohoto způsobu prezentace žen v reklamě na životy žen i mužů, jejich obavy z těchto dopadů jsou relativizovány ve vztahu k reklamě jako médiu, které nedisponuje dostatečným potenciálem ovlivňovat hodnoty a postoje společnosti. Respondentky jsou přesvědčeny, že v České republice jsou ženy v určitých oblastech...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.