Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Aktuální metody výuky výchovy ke zdraví na základních školách v Benešově
KAHOUNOVÁ, Jana
V bakalářské práci jsem se zabývala aktuálními metodami výuky výchovy ke zdraví na základních školách v Benešově. Cílem mé práce bylo zmapování používaných metod a forem práce v daném předmětu. V teoretické části jsem se zabývala charakteristikou předmětu výchova ke zdraví (dále jen VZ) jako celku a obsahem učiva, které je v souladu s RVP. V praktické části jsem se snažila přenést teoretické informace na praktické činnosti v hodinách, poukázat na nové trendy, formy práce a kreativitu ve výuce VZ. Data, která jsem získala pomocí dotazníkového šetření od žáků a učitelů, mi potvrdila mou hypotézu, že vhodné a pestré volení výukových metod ovlivňuje vliv předmětu VZ na žáky. Na základě zpracovaných dat jsem vyhodnotila, že předmět VZ je z pohledu žáků i učitelů hodnocen pozitivně, jako potřebný, s více i méně zajímavými tématy. Používané metody jsou pestré a inovativní a mají širší spektrum využití. Výsledky této práce mohou přispět učitelům ke kreativnějšímu přístupu k výuce VZ, vedení škol a metodikům prevence při plánování preventivních programů. Informace jsou využitelné i pro pedagogy z jiných oblastí či učitele I. stupně.
Využití metod výuky na středních odborných školách
Maršálková, Libuše
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití metod výuky na středních od-borných školách, práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Cílem teoretické části je získání poznatků z odborné literatury se záměrem objas-nění výchovně vzdělávacího procesu. Dílčím cílem teoretické části je seznámení se s historickým vývojem pedagogiky a jejich pojmů. Jedná se zejména o přiblížení významu vzdělání, jednotlivých metod a forem výuky a informací v oblasti vzdělá-vání dospělých. Praktická část je zaměřena na aplikaci metod výuky na střední škole v rámci den-ního studia a na výukové metody v dálkovém studiu. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jaké výukové metody jsou aplikovány při vzdělávání žáků na střed-ní škole a jaké výukové metody jsou využívány v dálkovém studiu. V rámci praktické části bylo realizováno průzkumné dotazníkové šetření na čtyřech středních školách v Brně prostřednictvím vyučujících na obou formách studia. Cílem praktické části bylo z rozboru dotazníkového šetření v obou uvede-ných skupinách zjistit, jaké metody vzdělávání jsou využívány nejčastěji.
Individualizace ve výuce jako prostředek k vzdělávání nadaných žáků na ZŠ
Pospíšilová, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je individualizace ve výuce jako prostředek ke vzdělávání nadaných žáků na základní škole. Cílem práce je zjistit, jak učitelé vzdělávají nadané žáky na základní škole a jaké uplatňují individualizační techniky v běžném vyučování, jaký je přístup učitelů ke vzdělávání nadaných žáků, jaká je jejich orientace v problému a jak jsou diferencovány vzdělávací nabídky. Těžištěm teoretické části je popis specifických charakteristik a problémů nadaných žáků, které ovlivňují jak vzdělávací proces, tak jejich vztahy s učiteli a vrstevníky, dále jsou zde uvedeny možnosti vzdělávání nadaných žáků, modifikace metod, forem a prostředí výuky. Empirická část obsahuje vícepřípadovou studii tří základních škol, jejíž součástí je zúčastněné pozorování výuky a rozhovory s učiteli. Výzkum popsal nejednotný přístup učitelů k nadaným žákům a jejich vzdělávání. Srovnání škol mezi sebou ukázalo velké rozdíly ve vzdělávání nadaných žáků v běžné základní škole. Každá škola pracuje s jiným systémem vzdělávání nadaných žáků, má jiné cíle ve vzdělávání nadaných žáků a jiný přístup k problému nadaných dětí. Klíčová slova Nadaný žák, individualizace, diferenciace, metody, formy výuky, motivace, rozvoj schopností, učitel.
Želvušky (Tardigrada) a jejich využití ve výuce
Gruntová, Zuzana ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Tématem diplomové práce je kmen želvušek (Tardigrada) a jeho implementace do výuky na základních a středních školách. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část představuje pět základních okruhů témat - představení kmene želvušek, představení ostatní mechové fauny, metody extrakce těchto organismů, analýzu učebnic základních i středních škol a možnosti využití tématu želvušek ve výuce. Želvušky jsou v této práci použity jako modelové organismy pro tvorbu praktických návrhů metod a forem výuky, které mohou být aplikovány při implementaci tohoto tématu do výuky. Empirická část se skládá z metodologického postupu a výsledků výzkumného šetření, jehož cílem bylo sledování výskytu želvušek v různých biotopech. Klíčová slova: mechová fauna, kryptobióza, formy výuky, metody výuky, analýza učebnic, výzkum
Skupinové učební činnosti u studentů učitelství
Břízová, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce jsou skupinové učební činnosti u studentů učitelství. Cílem práce je zjistit, jakou úlohu mají skupinové učební činnosti ve studiu učitelství. Obecným rámcem pro zkoumání je chápání skupinových učebních činností jako výukových strategií, které jsou využitelné ve vysokoškolské výuce a především v přípravě budoucích učitelů. Důraz je kladen na popis a analýzu forem výuky ve studiu učitelství ve vztahu k jejich využití pro skupinové učební činnosti. Těžiště teoretické části spočívá v popisu skupinové výuky na vysoké škole se zaměřením na jednotlivé koncepce vycházející ze skupinového učení a technologii skupinové výuky, která tvoří základ pro výzkum. Empirická část obsahuje případovou studii studia učitelství na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, jejíž součástí je pozorování pedagogicko-psychologických předmětů a rozhovory se studenty a učiteli.
Formy výuky na vyšších odborných školách
Slunečková, Zdena ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá organizačními formami výuky na vyšších odborných školách. Cílem práce je vymezení těchto škol v českém vzdělávacím systému. Studium problematiky organizačních forem výuky vede přes kategorizaci škol a oborů ke vzdělávacím cílům. Důležitou etapu ve studiu před samotným výzkumem zaujímají teorie týkající se forem výuky ve své obecné rovině. Tyto teorie jsou doplněné o poznatky spojené s formami výuky na vysokých školách. Cílem výzkumu je zjistit, jaké organizační formy výuky jsou skutečně využívané na vyšších odborných školách z hlediska času a způsobu interakce studentů ve výuce. Předmětem výzkumu je i vzdělávání mimo školu. Pro zpracování výzkumné části jsem zvolila kvalitativní výzkum ve dvou pražských školách poskytujících vyšší odborné vzdělání. Designem výzkumu je případová studie. Klíčová slova terciární vzdělávání, vyšší odborná škola, legislativa vyšších odborných škol, formy výuky, cíle vzdělávání, odborná praxe, modulová výuka
Motivace ke studiu francouzského jazyka na střední škole
Černá, Klára ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na motivaci studentů středních škol ke studiu francouzského jazyka. Cílem práce je zjistit, jak je možné motivovat studenty ve výuce francouzského jazyka. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce popisuje motivaci ke studiu francouzského jazyka z hlediska jejích tří hlavních složek: učení, sociálního prostředí školy a charakteru francouzského jazyka. Praktická část má výzkumnou podobu a zkoumá, co motivuje studenty středních škol ke studiu francouzštiny, porovnává motivaci pro tento jazyk na základní škole oproti střední škole a srovnává anglický a francouzský jazyk na střední škole. Hlavními zkoumanými aspekty motivace ve výzkumné části ke studiu francouzštiny byly: důvody studia, míra motivace, učební prostředí, okolní prostředí francouzského jazyka, formy výuky, sociální vliv a bariéry ve studiu francouzského jazyka. Poznatky k tématu jsem shromažďovala dotazníkovým šetřením na Gymnáziu v Ústí nad Labem, na Gymnáziu v Děčíně, na Základní škole Nativity v Děčíně. V přehledu výsledků výzkumu jsou slovně zhodnocena a interpretována nalezená zjištění s názorným doprovodem grafů. Cíle výzkumného zjištění uvádím v oddílu výsledky cílů výzkumu. Výzkumná zjištění syntetizuji v části shrnutí a diskuse. V závěru práce popisuji souvislost teoretických...
Kooperativní formy výuky a jejich využití na druhém stupni základní školy
Mitbauerová, Naděžda ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Na prvních stranách jsem se pokusila teoreticky zpracovat problematiku kooperace a jejího využití z několika různých hledisek. Hlavním cílem této práce bylo zjistit pohled pedagogů a žáků na kooperativní metody. Zda stejně tak, jak se píše v mnoha publikacích o kooperativním učení, považují kooperativní metody za vhodné, prospěšné a zábavné. Neopomenula jsem vymezení stěžejních pojmů. Kooperací jako takovou se ve společnosti zabývá nespočet vědních odvětví jako například sociologie, politologie, psychologie, ale i ekonomie, ekologie a v neposlední řadě didaktika a pedagogika jako taková. Základem pro můj výzkum bylo znát co nejvíce teoretických pohledů na kooperativní formy výuky. Aby zmapování dostupných poznatků o kooperativním učení a vyučování mělo nějaký smysl, součástí práce je i empirická část, která popisuje výzkumné šetření zaměřené na kooperativní formy výuky a jejich využití na druhém stupni základní školy a to od teoretické přípravy výzkumu, až po vlastní provedení výzkumu a vyhodnocení sebraných dat. Stěžejním cílem výzkumu bylo zjistit, jaký názor mají na kooperativní formy výuky žáci a pedagogové a také, jakou ze zvolených kooperativních metod považují za nejvhodnější. V závěru práce jsem se pokusila vytvořit přehled mnou získaných dat a jejich vyhodnocení. Klíčová slova: kooperace,...
Finanční gramotnost na SŠ VIZE
Skořepová, Anna ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Finanční gramotnost na SŠ VIZE" se zabývá úrovní finanční gramotnosti. Tato škola je součástí věznice v Jiřicích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich se zabývá finanční gramotností jako takovou. Rozebírá její složky, definici a vývoj. Dále pak obsahuje formy a metody výuky finanční gramotnosti. Druhá část, praktická, se zabývá výzkumným šetřením. Toto šetření se zabývá úrovní finanční gramotnosti osob ve výkonu trestu odnětí svobody, kteří se vzdělávají na SŠ VIZE.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.