Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Aerodynamické prvky vozidel Formule 1
Mazáč, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aerodynamické prvky vozidel Formule 1. Začátek práce je věnován základům aerodynamiky a vytváření přítlaku. Poté se zabývá vývojem aerodynamiky od počátku Formule 1 až po současnost. Následuje kategorizace jednotlivých aerodynamických prvků, které se vyskytly na monopostech, jak v současnosti, tak v minulosti, a jejich konstrukční popis. Shrnuje také aktivní aerodynamické prvky.
Sportovní vozy BMW - od historie až po současnost
Bartoš, Martin ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
V této práci je uveden chronologický přehled nejvýznamnějších sportovních vozů BMW od počátku automobilky až po současné modely, které se určitým způsobem zapsali do historie motoristického sportu. V první části práce je pojednáno o historii automobilky BMW. V další části se pak práce zaměřuje na jednotlivé vozy. U každého modelu je popsáno jeho konstrukční řešení, případně poukázáno na různé netradiční konstrukce. Dále velmi stručný výčet jeho úspěchů na závodních tratích a nakonec jsou uvedeny jeho nejdůležitější technické parametry.
Vývoj vozů Formule 1
Studeník, Juraj ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem vývoje, výzkumu, výroby a zkoušení komponentů pro vozy formule 1. Na základě těchto zlepšení dochází k posunu ve vývoji technologií, které podporují větší bezpečnost pro jezdce a neustále zvyšují hranice rychlosti. Tím dochází k větší vyrovnanosti jezdeckého pole a zajímavosti závodů.
Vyhotovení modelu formule 1 metodou rapid prototyping
Fibikar, Luboš ; Slaný, Martin (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vyhotovení modelu monopostu Formule 1 pomocí grafického software SolidWorks. Konečnou verifikací bude výroba 3D modelu aditivní technologií rapid prototyping s využitím komerčně dostupné metody Fused Deposition Modeling.
Vývoj vozů Formule 1
Šopík, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem vozů formule 1 od počátku Mistrovství světa formule 1 a popisuje prvních 20 let tohoto vývoje. Toto období je charakterizováno jako přechod předválečných vozů s motory vpředu na vozy s motory za jezdcem, které jsou charakteristické pro současnou formuli 1. Jsou zde popsány hlavní konstrukční prvky a podskupiny, které se zlepšovaly za použití nových materiálů a technologií.
Vozy formule 1
Zbožínek, Adam ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce uvádí základní pravidla a předpoklady pro konstrukci a použití vozů formule 1. Hlavní zaměření je na aerodynamiku, která je nejdůležitější disciplínou v tomto motoristickém sportu, dále je tato práce zaměřena na základní faktory týkající se motoru vozu, kol, nové technologie KERS a provedení volantu.
Použití inerteru ve vozidlové technice
Lanzendörfer, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší uplatnění inerteru ve vozidlové technice. Cílem bylo provést teoretickou analýzu jeho funkce, porovnat jednotlivá konstrukční řešení, sestavit multibody model zavěšení a analyzovat vliv inerteru při různých jízdních manévrech. Analýzy byly provedeny převážně v softwaru MSC Adams View, s mírnou podporou softwaru Matlab. Inerter v případě většiny jízdních manévrů dokázal zlepšit jízdní komfort, zvětšit maximální dostupnou trakční sílu a v některých případech zase snížit zatížení odpružení. Pro automobilový průmysl je tedy inerter zařízením s velkým potenciálem, které ale stále vyžaduje více praktického výzkumu a větší tlak na snížení jeho pořizovacích nákladů.
Motory formule 1
Kaňa, Roman ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem konstrukce některých funkčních částí motoru Formule 1. V první části práce jsem se zaměřil na klikové hřídele, ojnice, písty, ventilové rozvody a jejich porovnání se sériovými motory. Dále práce pokračuje uvedením několika netradičních řešení u motorů Formule 1 a porovnáním parametrů známých pohonných jednotek.
Historie a současnost aerodynamických prvků vozidel formule 1
Olšák, Jiří ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma historie a současnost aerodynamických prvků vozidel F1. Je zaměřena především na ty prvky, které významně ovlivnily aerodynamické vlastnosti a chování vozidel F1, jak v minulosti, tak i v současnosti. Zabývá se také kategorizací jednotlivých prvků současných vozů F1 a následným zhodnocením vhledem k celkovému aerodynamickému zatížení.
Historický přehled vývoje podvozků a motorů formule 1
Hrudík, Jan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakaláská práce se zabývá pehledem hlavních milník v oblasti vývoje konstrukce závodního vozu. Pozornost je vnována vozm formule 1, které jezdí v závodech od roku 1950. Ped samotným popisem technických ešení vozu formule 1 je zaazena ást, která strun osvtluje postupné smování k formuli 1. V následující kapitole jsou v pehledné tabulce zpracovány technické omezení a pedpisy pro konstrukci voz Velkých cen. Tabulka je uspoádaná vzestupn podle jednotlivých let. Další ást se vnuje aktuální sezón 2008 svtového šampionátu. Je zde uveden výtah z technických regulí a také pehled všech tým, jezdc a voz v této sezón. Jeden z tým je v samostatné ásti popsán podrobnji vetn nkolika obrázk. Poslední oddíl má za cíl doplnit historii vývoje o konstrukní zvláštnosti a experimenty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.