Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Česká kultura očima zahraničních studentů českých vysokých škol (pražské vysokoškolské prostředí)
Votavová, Radka ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Pargač, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje české kultuře očima zahraničních studentů českých vysokých škol v pražském prostředí a byla vypracována na základě terénního výzkumu a studiu dostupné literatury. Text je řazen do šesti základních kapitol. Úvodní kapitola představuje téma a strukturu práce. Druhá kapitola se věnuje studované literatuře a respondentům. Ve třetí je popsána metodika práce, především terénního výzkumu, který proběhl ve formě dotazníkového šetření a rozhovorů se zahraničními studenty. Teoretická část zavádí důležité pojmy a obsahuje popis života a možností zahraničních studentů. Empirická část zpracovává výsledky proběhlého terénního výzkumu. V závěrečné kapitole je shrnuta bakalářské práce.
Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v kontextu mimořádné životní situace
Dusová, Veronika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce na téma Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v kontextu mimořádné životní situace se zabývá problematikou začleňování ukrajinských žáků v běžné základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V první kapitole je vymezena relevantní terminologie a jednotlivé pojmy související se situací žáka s odlišným mateřským jazykem, jeho příchodem do nové země a se začleněním do vzdělávacího procesu. Druhá kapitola navazuje na vysvětlené pojmy a definuje právo dítěte na vzdělávání v kontextu národních a nadnárodních dokumentů. Další kapitoly jsou zaměřeny na proces přijetí žáka do běžné základní školy, na možnosti podpory, na možné způsoby financování, případné bariéry a podpůrná opatření. Poslední kapitola teoretické části se zabývá vymezením mimořádné životní situace a možnostmi podpory. Výzkumné šetření je vedeno jako deskriptivní případová studie konkrétní základní školy a klade si za cíl poskytnout hloubkovou analýzu procesu začleňování a vzdělávání žáků v kontextu mimořádné životní situace ve vybrané základní škole. Ke sběru dat jsou využity metody kvalitativního výzkumu. Výzkum je realizován na základě polostrukturovaných rozhovorů s pedagogickými pracovníky a žáky dané školy. Informace získané rozhovory jsou doplněny o pozorování a analýzu vybraných...
Tendence a význam migrace zahraničních studentů především z nečlenských zemí EU za účelem studia do ČR a Evropy.
Zábranská, Agáta ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Hanuš, Josef (oponent)
Diplomová práce "Tendence a význam migrace zahraničních studentů především z nečlenských zemí EU za účelem studia do ČR a Evropy" pojednává o fenoménu migrace za účelem studia, a to především u zahraničních studentů z nečlenských zemí EU (především z Ruska, Ukrajiny a Bosny a Hercegoviny), zastoupených v ČR. Procento imigrantů za účelem studia má v ČR vzestupnou tendenci a je významným nástrojem pro pozitivní rozvoj mezinárodní spolupráce. Cílem práce je na základě dotazníkové metody a odborných textů popsat a analyzovat důvody vedoucí k výběru tohoto typu migrace, ale také možné administrativní, ekonomické či sociální bariéry. Dále také zhodnocení následné míry participace takto kvalifikovaných cizinců na pracovním trhu v ČR a jaký lidský, kulturní a sociální kapitál jim přináší evropský diplom z ČR s odkazem na konkrétní případy sesbírané kvalitativní metodou. Práce se snaží nabídnout částečnou analýzu a komparaci akademické mobility jako dočasné cirkulační migrace, která by měla vypovídající hodnotu o aktuálním trendu a tendenci migrace za účelem studia z antropologické perspektivy v dnešním globalizovaném světě se zohledněním na obtížnost adaptace, asimilace a akulturace migrantů ze zemí mimo EU. Klíčová slova: Migrace, akademická mobilita, integrace, zahraniční student, EU
Integrace mezinárodních studentů mezi studenty domácí
Dvořáková, Klára ; Řezáčová, Vendula (vedoucí práce) ; Pašková, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problémem integrace zahraničních studentů mezi domácí studenty při studiu v cizí zemi. Zdrojem jsou vedle odborné literatury především údaje získané při vlastním výzkumu. Výzkum je prováděn na základě polostrukturovaných rozhovorů se skupinami zahraničních studentů studujících ve Francii (v Lyonu) a v České republice (v Praze). Autorka vychází také z vlastní zkušenosti z pobytu ve Francii v rámci programu Erasmus a při práci v Mezinárodním klubu Univerzity Karlovy. V teoretické části se práce zabývá komunikací jako základním předpokladem úspěšné integrace. Zamýšlí se, co ovlivňuje komunikaci mezi zahraničními a domácími studenty a z tohoto hlediska potom zkoumá konkrétní příklady. Práce popisuje, jakou možnost mají studenti studovat v zahraničí, a udává přehled jednotlivých programů, které vysoké školy nabízejí. Analytická část nabízí srovnání míry integrace studentů mezi domácí studenty v obou z těchto zemí. Zabývá se tím, jak integrace probíhá, jak sami studenti vnímají integraci, zda ji považují za důležitou, do jaké míry ji považují za obtížnou. Dále poukazuje na obtíže, které integraci komplikují, a zkoumá, co ji naopak podporuje.
Tendence a význam migrace zahraničních studentů především z nečlenských zemí EU za účelem studia do ČR a Evropy.
Zábranská, Agáta ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Hanuš, Josef (oponent)
Diplomová práce "Tendence a význam migrace zahraničních studentů především z nečlenských zemí EU za účelem studia do ČR a Evropy" pojednává o fenoménu migrace za účelem studia, a to především u zahraničních studentů z nečlenských zemí EU (především z Ruska, Ukrajiny a Bosny a Hercegoviny), zastoupených v ČR. Procento imigrantů za účelem studia má v ČR vzestupnou tendenci a je významným nástrojem pro pozitivní rozvoj mezinárodní spolupráce. Cílem práce je na základě dotazníkové metody a odborných textů popsat a analyzovat důvody vedoucí k výběru tohoto typu migrace, ale také možné administrativní, ekonomické či sociální bariéry. Dále také zhodnocení následné míry participace takto kvalifikovaných cizinců na pracovním trhu v ČR a jaký lidský, kulturní a sociální kapitál jim přináší evropský diplom z ČR s odkazem na konkrétní případy sesbírané kvalitativní metodou. Práce se snaží nabídnout částečnou analýzu a komparaci akademické mobility jako dočasné cirkulační migrace, která by měla vypovídající hodnotu o aktuálním trendu a tendenci migrace za účelem studia z antropologické perspektivy v dnešním globalizovaném světě se zohledněním na obtížnost adaptace, asimilace a akulturace migrantů ze zemí mimo EU. Klíčová slova: Migrace, akademická mobilita, integrace, zahraniční student, EU
Integrace mezinárodních studentů mezi studenty domácí
Dvořáková, Klára ; Řezáčová, Vendula (vedoucí práce) ; Pašková, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problémem integrace zahraničních studentů mezi domácí studenty při studiu v cizí zemi. Zdrojem jsou vedle odborné literatury především údaje získané při vlastním výzkumu. Výzkum je prováděn na základě polostrukturovaných rozhovorů se skupinami zahraničních studentů studujících ve Francii (v Lyonu) a v České republice (v Praze). Autorka vychází také z vlastní zkušenosti z pobytu ve Francii v rámci programu Erasmus a při práci v Mezinárodním klubu Univerzity Karlovy. V teoretické části se práce zabývá komunikací jako základním předpokladem úspěšné integrace. Zamýšlí se, co ovlivňuje komunikaci mezi zahraničními a domácími studenty a z tohoto hlediska potom zkoumá konkrétní příklady. Práce popisuje, jakou možnost mají studenti studovat v zahraničí, a udává přehled jednotlivých programů, které vysoké školy nabízejí. Analytická část nabízí srovnání míry integrace studentů mezi domácí studenty v obou z těchto zemí. Zabývá se tím, jak integrace probíhá, jak sami studenti vnímají integraci, zda ji považují za důležitou, do jaké míry ji považují za obtížnou. Dále poukazuje na obtíže, které integraci komplikují, a zkoumá, co ji naopak podporuje.
Česká kultura očima zahraničních studentů českých vysokých škol (pražské vysokoškolské prostředí)
Votavová, Radka ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Pargač, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje české kultuře očima zahraničních studentů českých vysokých škol v pražském prostředí a byla vypracována na základě terénního výzkumu a studiu dostupné literatury. Text je řazen do šesti základních kapitol. Úvodní kapitola představuje téma a strukturu práce. Druhá kapitola se věnuje studované literatuře a respondentům. Ve třetí je popsána metodika práce, především terénního výzkumu, který proběhl ve formě dotazníkového šetření a rozhovorů se zahraničními studenty. Teoretická část zavádí důležité pojmy a obsahuje popis života a možností zahraničních studentů. Empirická část zpracovává výsledky proběhlého terénního výzkumu. V závěrečné kapitole je shrnuta bakalářské práce.
Problematika rusko-českého mezijazykového transferu v rámci výuky českého odborného ekonomického jazyka na Vysoké škole ekonomické v Praze
Filip, Martin ; Hlavičková, Vlasta (vedoucí práce) ; Höppnerová, Věra (oponent) ; Hříbková, Radka (oponent)
Nezbytnou součástí studijních předpokladů studentů i profesního uplatnění absolventů VŠE v Praze jsou znalosti odborného ekonomického jazyka. Cílem předkládané disertační práce je přispět ke zkvalitnění a zefektivnění výuky odborného českého jazyka pro zahraniční studenty VŠE, s prioritním zaměřením na studenty rusky mluvící. Na základě teoretických východisek, splnění stanovených cílů a potvrzení hypotéz práce popisuje a zdůvodňuje, jak a nakolik ovlivňuje v morfologickém a lexikálním jazykovém aspektu ruský jazyk v případě rusky mluvících studentů proces osvojování českého odborného jazyka. Výzkumná část práce prostřednictvím analýzy odpovědí testového dotazníku potvrzuje skutečnost, že mezijazykový vliv je v případě českého odborného jazyka velice silný a projevuje se značnou měrou jak pozitivně, tak i negativně. Bylo prokázáno, že důležitými faktory ve výuce jsou: původ zahraničního studentů, úroveň jejich znalosti ruského jazyka i úroveň znalosti ruského jazyka na straně vyučujících. Na výzkumnou část práce navazují didaktická doporučení a návrhy konkrétních metodických postupů a cvičení pro co nejdůslednější omezení negativních vlivů ruského jazyka při osvojování českého odborného jazyka při výuce na VŠE v Praze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.