Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj reprezentace antických hrdinů ve filmové a televizní tvorbě
Lacinová, Andrea ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Šuhajová, Klára (oponent)
Antické mýty jsou po staletí neutuchajícím zdrojem inspirace pro všechny oblasti lidské tvorby. Nedílnou součástí mýtů jsou jejich hrdinové. Tato bakalářská práce si klade za cíl popsat vývoj reprezentace antických hrdinů ve filmu. V úvodu teoretické části jsou vymezeny pojmy mýtus a mytologie. Následuje krátká studie okolností vzniku mýtů, jejich významu pro antickou společnost a úlohy héroů v těchto mýtech. Závěr teoretické části je věnován zkoumání reprezentace ve filmu a dalším relevantním pojmům z oblasti filmové a mediální teorie. V kapitole metodologie jsou stanoveny postupy užité pro vypracování praktické části. Ke zkoumání byly vybrány tři dvojice filmů se stejným mytickým námětem. Praktická část obsahuje provedené analýzy a komparace zkoumaných snímků. Na konci práce jsou prezentovány interpretace analýz a výsledky výzkumu a nastíněny možné příčiny popsaného vývoje v reprezentaci. Práce naplnila svůj cíl a potvrdila stanovenou hypotézu určité korelace mezi proměnami společnosti a vývojem reprezentace antických hrdinů ve filmech.
"Bouřlivé devadesátky" v Rusku: současný pohled na film Bratr (1997)
Stepanova, Liubov ; Marková, Alena (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
NÁZEV: "Bouřlivé devadesátky" v Rusku: současný pohled na film Bratr (1997) AUTOR: Bc. Liubov Stepanova KATEDRA (ÚSTAV) Studijní obor Historické sociologie ŠKOLITEL: Mgr. Alena Marková, Ph.D. ABSTRAKT: Předkládaná diplomová práce se zabývá dobovou kinematografií jako artefaktem, který ovlivňuje proces formování kulturní paměti současné mládeže. Hlavním cílem práce je odhalit, jak současná mládež zahrnuje dobovou filmovou tvorbu do své kolektivní kulturní paměti. K tomuto účelu byl vybrán dobový film Bratr (1997), který byl natočen v devadesátých letech a zakomponoval vybrané období do svého kinematografického prostoru. Devadesátá léta jsou diskusním prostorem v ruské kolektivní paměti, protože tehdejší kontroverzní historické události stále ovlivňují ruskou současnost. Kulturní narativ o devadesátých letech působí na nejednoznačných výkladech, které jsou občas ovlivněny současnými politickými a mediálními institucemi. Z těchto důvodů procesy formování kulturní paměti mladé generace o devadesátých letech v Rusku jsou relevantním vědeckým prostorem pro daný výzkum. Teoretická část daného výzkumu popisuje filmovou tvorbu jako nástroj formování kulturní paměti, a také obsahuje krátký přehled historického kontextu zkoumaného období. Empirická část zahrnuje proces provádění rozhovorů, jejich přepisy a podrobné...
Padlé ženy: genderové vyobrazení žen v instituci vězení v české/československé filmové tvorbě
Moravuszová, Klára ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí obrazů žen, které mají zkušenost s institucí vězení, ve filmové tvorbě. Prostřednictvím genderové perspektivy diplomová práce analyzuje, jak jsou tyto konstrukce zobrazovány a reflektovány jako součást příběhů postav ve vybraných českých a československých filmech. Práci tvoří pět částí. V první části jsou představena teoretická východiska, dále pak je ve druhé části pozornost věnována tématu genderu a vězení, resp. vězeňství v České republice. Součástí této specifikace se práce věnuje tématu moci, kriminality žen a velkou část se věnuje genderovým normativním představám v instituci vězení a zobrazením těchto témat v mediální (filmové) tvorbě. Čtvrtá empirická část pojednává o metodologických východiscích a samotné metodologii výzkumu. V poslední páté části je proveden výzkum a prezentace jeho výsledků. Prostřednictvím filmové tvorby jsou reprodukovány genderové normativní představy o ženách a tím neustále ukotvují nebo naopak vyvrací konkrétní představy o tom, jaké by "správné" a "žádoucí" ženy měly být, aby byly ve společnosti přijímány. Spojení žen a restriktivního zařízení, jakým instituce vězení je, patří mezi celospolečensky tabuizovaná témata. Práce tedy zkoumá, jak je toto téma předkládáno divákům a divačkám českých a československých filmů. Klíčová...
Referenčnosť a sebareflexivita v tvorbe Edgara Wrighta
Podmanický, Jakub ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá prvkami referenčnosti a sebareflexivity v tvorbe britského režiséra žánrových komédii Edgara Wrighta. Porovnávaním jeho amatérskych filmov, televíznej tvorby a celovečernej filmografie skúma, ako sa premenil Wrightov vzťah k citovaným predlohám a rozsah ich vplyvu na jeho diela. Následne práca analyzuje prostriedky sebareflexie Wrightovej tvorby a ich prejav na komunikácii s divákom.
Hodnoty sametové revoluce a film
Rousek, Jan ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá nejdůležitějšími audiovizuálními díly, které byly natočeny o sametové revoluci v Československu v roce 1989. Jejich vyznění dává do komparace se současnými historickými výzkumy o hodnotách, které si přála veřejnost v revoluci – demokracie, socialismus a nenásilí. Měří tak míru jejich revolučnosti, autenticity, autorského záměru a vlivu na diváka. Zastoupení hodnot revoluce je nejsilnější ve filmech natočených v letech 1989 – 1990. V ostatních jsou jen částečné zmínky, což ukazuje na ideologizaci audiovizuálních děl s odstupem času od historické události.
Feministická audiovize: My, ženy, umělkyně
Ševčíková, Martina ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; Kontra, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá počátky feministické audiovizuální tvorby vztažené k vlastnímu bakalářskému filmu a filmové básni. Mapuje významná umělecká díla vytvořená během druhé vlny feminismu. Věnuje se také současné české ženské tvorbě jako zázemí pro vlastní tvorbu autorky práce.
Kontaktní mikrofony a jejich využití ve filmové praxi
Bláha, Adam ; NEUBAUER, Petr (vedoucí práce) ; Titěra, David (oponent)
Cílem tohoto textu je seznámit čtenáře s problematikou různých druhů kontaktních mikrofonů v rámci filmové tvorby. Spíš než na technické specifikace se zaměřuje na praktické aspekty jejich užití. Pojednává o specifikách nahrávání s tímto typem mikrofonů, o charakteristikách, které zvuky zaznamenané skrze tato zařízení jeví a o možnostech jejich využití z hlediska zvukové dramaturgie audiovizuálního díla. Praktická část obsahuje příklady takových nahrávek.
Serge Reggiani, důležitost nenápadnosti
Hrzina, Václav ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; Slavíková, Nataša (oponent)
Ve své práci se snažím odhalit význam herce pro film. Vybral jsem si Serge Reggianiho, nepříliš známého francouzského herce, který ale prošel mnoha důležitými filmy, ať už v hlavních anebo menších úlohách. Co vlastně znamená herectví ve filmu, co umožňuje herci svobodu před kamerou a je vůbec schopen hrát v každém filmu jinak. Pestrost a délka jeho filmografie a různé režijní styly, kterými prošel, mi umožní konkretizovat si postoj jednoho herce a percepci jeho „různých“ postav divákem. Zároveň se chci ve své práci věnovat filmovým metodám práce s herci.
Vývoj narativity vybraných českých filmů posledního desetiletí
Zeman, Stanislav ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; Musil, David (oponent)
Na vzorku filmů oceněných Českou filmovou akademií za nejlepší film a nejlepší režii, na vzorku distribučně nejúspěšnějších a na třech vybraných filmech analyzuje práce vývoj některých aspektů narativity a anylýzy mýtu. Zjištěné výsledky pak porovnává s klasickým hollywoodským modelem.
Výtvarná koncepce filmu "Ronnie Rocket or The Absurd Mystery of The Strange Forces of Existence" podle scénáře Davida Lynche, vizuální svět filmů režiséra Davida Lynche.
Mayerová, Anna ; NEKVASIL, Ondřej (vedoucí práce) ; IBLOVÁ, Radmila (oponent)
Abstrakt Náplní mé diplomové práce je výtvarná koncepce filmu na motivy nerealizovaného scénáře Davida Lynche. Diplomová práce sestává z části teoretické a praktické. Teoretická část, s podtitulem Vizuální svět filmů Davida Lynche, popisuje vliv kulturního prostředí, inspiračních zdrojů a volné tvorby na vizuální svět jeho filmů. Poukazuje na základní estetické symboly vycházející z kulturního prostředí a podvědomí umělce a demonstruje jejich užití na vybraných filmech. Ve filmovém rozboru následně sleduje vývoj dalších vizuálních prostředků charakteristických pro vizuální styl filmů Davida Lynche. Praktická část prezentuje vlastní výtvarný návrh filmu RONNIE ROCKET OR The Absurd Mystery of The Strange Forces of Existence na motivy scénáře Davida Lynche. Popisuje základní dějovou linii příběhu a jeho výtvarnou koncepci. Zahrnuje obrazovou část včetně komentářů k jednotlivým obrazům, scénosled a reference.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.