Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pozoruhodné světy Kacuhita Išiiho
Holý, Šimon ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; Pavlíček, Tomáš (oponent)
Kacuhito Išii patří bezesporu mezi ty nejzajímavější žijící japonské filmové režiséry. Cílem bakalářské práce Pozoruhodné světy Kacuhita Išiiho je vytvořit kombinaci biografické monografie a rozboru jednoho z jeho filmů, která se bude snažit postihnout, v čem je Išiiho tvorba výjimečná nejen v kontextu tamější kinematografie. Výběr filmu připadl na jeho nejúspěšnější snímek Chuť čaje. Ten v mnohém působí jako pomyslný průsečík všech formálních figur a tematických okruhů, které během své filmografie využíval.
Serge Reggiani, důležitost nenápadnosti
Hrzina, Václav ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; Slavíková, Nataša (oponent)
Ve své práci se snažím odhalit význam herce pro film. Vybral jsem si Serge Reggianiho, nepříliš známého francouzského herce, který ale prošel mnoha důležitými filmy, ať už v hlavních anebo menších úlohách. Co vlastně znamená herectví ve filmu, co umožňuje herci svobodu před kamerou a je vůbec schopen hrát v každém filmu jinak. Pestrost a délka jeho filmografie a různé režijní styly, kterými prošel, mi umožní konkretizovat si postoj jednoho herce a percepci jeho „různých“ postav divákem. Zároveň se chci ve své práci věnovat filmovým metodám práce s herci.
Styl filmů Davida FIinchera
Těšitel, Jan ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; BLAŽEVIČ, Jasmina (oponent)
Diplomová práce navazuje na mou bakalářskou práci, která se věnovala tvorbě režiséra Davida Finchera v období rámovaném jednak existencí produkční společnosti Propaganda Films, a jednak běžným standardem natáčení celovečerních snímků na filmový materiál. Nové milénium přineslo pak konec této produkční společnosti a rovněž, alespoň pro Finchera, konec práce s filmovou surovinou. Na základě analýzy jedné signifikantní scény z každého snímku, které Fincher natočil v digitální éře se pokusím determinovat, jakými filmovými postupy je scéna vyprávěna, co jí předchází a co následuje, jakou úlohu hrají v jejím zpracování herci a scénář, v čem je stylisticky zajímavá práce kamery a střihu, co tvoří stylistickou specifičnost Fincherova vyprávění.
Vnitřní krajina?
Mielnik, Tomasz ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; MAREK, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Vnitřní krajina ? prostor a čas na příkladu Sanatoria na věčnosti W.J.Hase? se zabývá pojetím prostoru a času ve filmu Sanatorium na věčnosti v kontextu stejnojmenné literární předlohy Bruna Schulze. Komparatisticky se zabývá porovnáním pojetí času a prostoru v literární předloze a ve filmu. Na konkrétních příkladech zkoumá archetypální a mytologický charakter prostoru a času tohoto filmu, jež tvoří dohromady autonomní svět.
Sidney Lumet - Téma určuje styl
Pavlíček, Tomáš ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; Hába, Věroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s tvorbou amerického režiséra Sidneyho Lumeta a popsat jeho režijní styl, který vychází zásadně z tématu filmu. Práce současně hledá témata a motivy procházející celou režisérovou filmografií.
Cesty k Mrtvym úvaha nad filmovým rozprávaním v diele Lisandra Alonsa
Námerová, Barbora ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Táto práca sa snaží ukázať postavenie významného argentínskeho režiséra Lisandra Alonsa v kontexte argentínskej a svetovej kinematografie a rieši otázky naratívnosti jeho diela. Na základe analýzy filmu Mŕtvi sa táto práca snaží sledovať, akými postupmi pracuje Lisandro Alonso v budovaní dramatična vo svojich filmových dielach. Analýza sa zameriava na skúmanie dosahovania prežitku drámy u diváka a jednotlivé prvky filmovej reči, ktoré tomu slúžia.
Filmová výprava a její zakotvení v 60. letech v tvorbě režiséra Karla Kachyni
Vigner, David ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; OLMER, Vít (oponent)
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá vztahy mezi jednotlivými výtvarnými uměleckými disciplínami, jež jsou stavebními kameny každého filmového díla. Zejména se jedná o lokace, architektonickou, rekvizitní a kostýmní výpravu. Zároveň zkoumá jednotlivé vazby a kontinuitu mezi těmito profesemi, jejichž výtvarno se tak excelentně promítlo v tehdejší filmové tvorbě. Fotogenie, emotivnost a uvěřitelnost filmového příběhu je jedna ze základních prvků filmu. V praktické části se práce zabývá filmovou tvorbou režiséra Karla Kachyni. Především pak analýzou filmové výpravy ve filmech Trápení (1961), Závrať (1962) a Vysoká zeď (1964). Z bakalářské práce mohou čerpat studenti filmové režie, kamery, scénografie či produkce. Práce umožňuje úvod a náhled do této problematiky. Vymezuje základní témata a rozdílnosti ve výtvarném pojetí filmu. Tímto rozšířuje i náhled na československou filmovou tvorbu v šedesátých letech z hlediska filmové výpravy.
Kinematografie Carlose Reygadase v kontextu jeho vzorů: Bressona, Tarkovského a Rosselliniho
Klein, Tomáš ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; KOPECKÁ, Anna (oponent)
Carlos Reygadas patří se svými pouhými čtyřmi filmy Japón, Souboj s nebem, Tiché světlo a Post Tenebras Lux k nejvýraznějším a zároveň nejkontroverznějším tvůrcům současnosti. Je jedním z mála režisérů, kteří jsou navzdory možné krizi kinematografie zárukou jejího dalšího vývoje jako svébytného uměleckého vyjádření. Mým tématem však není pouhá monografie tohoto autora. Práce s nehercem, nenarativní přístup a kontext místa, ve kterém se film odehrává, jsou tři konkrétní složky filmového vyjádření, které charakterizují jeho tvorbu a stejně tak jsou blízké i mým kinematografickým postojům. Chtěl bych se zaměřením na tyto složky přesněji pojmenovat ty postupy, které se dají označit za ryze filmové a není je možné snadno nahradit jinou uměleckou formou.
Peter Watkins - Monoform
Hogenauer, Michal ; Musil, David (vedoucí práce) ; VALAK, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem a dílem britského filmového režiséra Petera Watkinse. Od jeho amatérské tvorby se postupuje k jeho poslednímu snímku. Na jednotlivých dílech se reflektuje autorova neustála snaha tvořit proti zavedeným a jednotvárným způsobům režie a produkci filmů. Druhá část práce popisuje onen monotónní formální koncept pojmenovaný Watkinsem jako Monoform a jeho osobní a vědomé distancování se od něho.
Kto seje vietor, žne búrku obraz atentátu v hranom filme a ďalšie s úvislosti
Maráky, Daniel ; BOUDA, Marek (vedoucí práce) ; VALAK, Radim (oponent)
Práca sa zaoberá všetkými aspektami vzniku atentátu, na príkladoch voľne vybraných filmových spracovaní analyzuje rozdielny prístup k štylizácii a autenticite.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.