Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hyperdigitalizace fotbalového prostředí z pohledu fanoušků fotbalového klubu AC Sparta praha
Novák, Filip ; Pergl, David (vedoucí práce) ; Tremčinský, Martin (oponent)
The bachelor thesis deals with the influence of hyperdigitalization on the relationship between fans and AC Sparta Prague, a club participating in the highest Czech football competition. In the theoretical part of the thesis I define the concept of hyperdigitalization and the processes that come with the rapid development of digital technologies and communication tools. These include, for example, the naturalization of digital communication or the deterritorialization of the fandom. Furthermore, I discuss the methodology of my work, in which I use semi-structured in-depth interviews with Sparta fans to collect data. Among other things, the social network Twitter and the Sparta fan community operating there were used to select respondents. In the practical part, I analyse the generated data in chapters dealing with establishing a relationship with the club, consumption of digital content, traditional 'offline' fandom, the complications of digital technologies and the financial functioning of the club. The themes of the analytical chapters were developed primarily based on the categories emerging from the open coding results. Answers to the research questions and opportunities for further research are emerged in the final chapter.
Avenger z hlediska fanouškovské recepce
ŠURANSKÁ, Barbora
Bakalářská práce na téma fanouškovské recepce Avengers se zaměřuje především na výsledný produkt konkrétního fandomu, ve formě sdíleného fanouškovského umění na sociálních sítích. V první části se zaměřuji na teoretickou stránku fanouškovství. Věnuji se jeho historii i postupnému vývoji. Snažím se představit fanouškovská studia, jež mají tradici na univerzitách ve Spojených státech amerických a u nás si postupně klestí cestu v rámci mediálních, televizních a kulturárních studií. V následujících dvou kapitolách vymezuji kategorie fandomů a typy fanoušků i nefanoušků, dle vynaložené míry aktivity. Poté, na základě typických fanouškovských aktivit označenými akademiky a akademičkami jsem sepsala několik praktik. Na závěr teoretické části rozebírám tři nejpodstatnější práce Henryho Jenkinse, Matta Hillse a Paula Bootha, na kterých staví fanouškovská studia a jsou často citována. Ve druhé části se podívám blíže na dvě práce zaměřené na hypersexualitu ženských komiksových postav webové stránky The Hawkeye Inititative a "rasového" muže, Black Panthera z pera amerického autora černé pleti, Reginalda Hudlina. Rozeberu video, natočené o fyzikálních milnících Marvel Universa s fyzikem Minnesotské univerzity Jimem Kakaliosem, který při přednáškách sám využívá některé scény k vysvětlení různých faktů. Následně se podívám na zásadní potitulkové scény, jež vedly k rozuzlení konce čtyř fází Infinity ságy, populární konspirační teorie fór, jako je Reddit na závěr uvedu několik příkladů z české fanouškovské tvorby na YouTube i umění sdílené na sociální síti Facebook apod.
Mediální obraz Petera Sagana v českých a slovenských médiích během Tour de France
Petrášová, Alžběta ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz Petera Sagana v českých a slovenských médiích během Tour de France se zabývá referováním o slovenském cyklistovi Peteru Saganovi na internetových zpravodajských serverech Sme.sk a iDnes.cz. Peter Sagan je historicky jedním z nejúspěšnějších cyklistů a na Tour de France dosáhl na velká vítězství své kariéry. Teoretická část práce shrnuje vývoj sportovní žurnalistiky, nastiňuje fenomén fanouškovství, budování národní identity prostřednictvím sportu a představuje základní informace o Peteru Saganovi a Tour de France. Praktická část pomocí kvantitativní obsahové analýzy zkoumá Saganův mediální obraz během ročníků 2017, ze kterého byl po 4. etapě za kontroverzních okolností vyloučen, a 2019, při kterém jednu etapu vyhrál a získal rekordní sedmý zelený dres pro vítěze bodovací soutěže. Výzkum zkoumá cyklistův obraz ve vybraných médiích, zda se od sebe liší a jestli se pod vlivem událostí mění. Praktickou část doplňují rozhovory s novináři ze zkoumaných médií.
" Kdo neskáče, není z Brd ": Sociologická studie o fenoménu sportovního fanouškovství na Příbramsku
Černohous, Tomáš ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Vrbíková, Lucie (oponent)
Tato práce se zabývá významem sportu a fanouškovství pro sportovní příznivce. Snahou je studovat především ty skupiny sportovních fanoušků, které byli do dnešních dní výzkumy často opomíjené. Studie obsahuje analýzu rozhovorů provedených s fanoušky (konkrétně s členy fanklubu) volejbalových a fotbalových klubů z Příbrami. Výsledky ukazují, že je fandění spojenou nejen se sledováním sportovního zápasu, ale také s různými vnějšími skutečnostmi a může mít i sociální rozměr. Následně je aplikován model čtyř ideálních typů fotbalových příznivců vytvořený Richardem Giulianottim na volejbalové příznivce. Ukazuje se, že je tento model vhodný pro identifikování některých skupin fanoušků, ale příznivci mohou vykazovat některé znaky jak tradičních, tak konzumních kategorií.
Fanouškovství jako aktivní konzumace kultury
VANÍČKOVÁ, Simona
Tato bakalářská práce se zabývá tematikou fanouškovství, konkrétně fanouškovskými komunitami fikčních kulturních děl. V první části mapuje postupný výzkum masových médií od 20. století a rozvoj přístupu k publiku konzumujícímu mediální sdělení. Shrnuje, že otázka recipientů masmediálních sdělení byla dříve vnímána jako otázka jednolité masy pod totální nadvládou kulturního průmyslu; s postupem času výzkum však prokázal diverzitu v publiku, jejímž výsledkem je různorodost vnímání mediálních sdělení. Od obecného přístupu přechází v druhé části ke zkoumání specifické skupiny v rámci publika, fanoušků. Nastiňuje měnící se vhled akademického světa do světa fanouškovství skrz komparaci různých prací o této tematice a informuje o obecných kvalitách fanouškovských komunit v různých časových vymezeních. Dochází k závěru, že při práci s fanouškovskými komunitami je nosné se zabývat tématy jako rezistence vůči kulturnímu průmyslu, komunitní aspekt fanouškovství, aktivita a pasivita fanouška, a jeho reprezentace na akademické půdě a v médiích samotných.
Televizní fandovství a fenomén hry. Historicko-sociologická studie fenoménu televizního fanouškovství
Veselský, Matouš ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Vávra, Martin (oponent)
Tato diplomová práce předkládá analýzu povahy televizního fanouškovství, které interpretujeme jako formu hry. Práce se v teoretické části vymezuje vůči současným typologiím fanoušků, dále teoreticky pracuje s antropologickými a filosofickými výměry hry a s konceptem flow. Práce se rovněž zaměřuje na některé aspekty modernity. Empirická část práce sestává z kvalitativního výzkumu postaveného na kombinaci archivního výzkumu, pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s televizními fanoušky. Cílem archivního výzkumu, který byl proveden v archivu České televize, je zachytit fenomén televizního fanouškovství v čase a poukázat na fakt, že televizní fandění není záležitostí pouze posledních dvaceti let. Pozorování a rozhovory s televizními fanoušky pak přinášejí popis současnosti, přičemž kombinujeme perspektivu pozorovatele s výpověďmi z rozhovorů, kterých bylo učiněno deset. Cílem této diplomové práce je tak popsat povahu televizního fanouškovství.
Projevy a míra vlastenectví a fanouškovství v tištěných denících na příkladu zápasů české a slovenské hokejové reprezentace
Moravec, Vít ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce zkoumá, zda na stránkách českých a slovenských tištěných celostátních deníků dochází v hokejovém zpravodajství k projevům vlastenectví a fanouškovství. Sportovní klání mezi dvěma národy, které dřív patřily do společného státu, mají všechny předpoklady být pro obě strany speciální a prestižnější než běžná utkání. Z toho důvodu byly jako vhodné události k analýze vybrány finálové utkání z mistrovství světa 2000 mezi Českem a Slovenskem (5:3) a semifinále z roku 2012 mezi stejnými soupeři (1:3). V teoretické části jsou představeny koncepty národa, nacionalismu, národní identity, národních symbolů, mýtů, stereotypizace a fanouškovství. V empirické části dochází za pomoci diskurzivní analýzy k jejich zkoumání a uplatnění na výzkumném vzorku, který byl složen z textů z období vybraných zápasů mezi reprezentacemi Česka a Slovenska. Jako pomocná metoda byla zvolena kvantitativní obsahová analýza, jež poskytla odpovědi na otázky týkající se počtu a umístění článků v jednotlivých denících daných zemí. Výsledky práce dokázaly, že na stránkách českých i slovenských tištěných deníků běžně docházelo ve sledovaném období k projevům vlastenectví a fanouškovství, typicky používáním první osoby množného čísla "my" nebo tendenčním popisem odehraných utkání ve prospěch národního týmu země, ze které...
Kdo jsou fanoušci seriálu BBC Sherlock?
El Bournová, Amal ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Kdo jsou fanoušci seriálu BBC ?" se zabývá seriálem televize BBC a charakteristikou jeho českých fanoušků. Práce se nejprve zaměřuje na obraz proměny technologií a vývoj médií, které vedly ke změně chování publika v mediálních obsahů. To zahrnuje primárně digitalizaci a její důsledky, druhy publik a přeměnu souvislosti se změnami technologií prošla. Zabývá se také seriálem jakožto druhem proměnou narativity, tedy strategií seriálových zápletek. . Část diplomové fanouškovství a fandomů. Vzhledem k tomu, že seriál Sherlock má původ v literární předloze od sira Arthura Conana Doyla, práce se věnuje i jeho životu a dílu zkoumá, kdo jsou fanoušci seriálu Sherlock. K tomu byly použity dva druhy výzkumů - kvantitativní dotazníkové šetření a kvalitativní rozhovory. Cílem kombinace těchto dvou výzkumů je zjistit demografické rysy fanoušků seriálu a jejich zvyky při sledování seriálu, dále to, jaké jsou motivy fanoušků pro sledování seriálu, co se jim na seriálu líbí a jaký mají vztah hlavnímu protagonistovi seriálu Benedictu Cumberbatchovi a postavě, kterou ztvárňuje.
Vztah fanouška, celebrity a komunit fanoušků v prostředí e-sportů
Vlačiha, Tomáš ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Tesařová, Šárka (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje světu e-sportů, který se za posledních několik let stal významným tématem na poli sociologie. Cílem bakalářské práce je výzkum vztahů, které vznikají v rámci online komunit e-hráčů: vztah fanouška a e-celebrity a vztah fanouška v rámci online komunity. Výsledky se opírají o kvalitativní výzkum - polostrukturované rozhovory s fanoušky e-sportů. Na základě těchto rozhovorů je popsán vývoj vztahu fanouška, který byl rozdělen do třech fází. Tyto fáze byly děleny dle vývoje vztahů fanouška: 1) Vztah hráče s úzkou komunitou přátel, 2) Vztah hráče s e-celebritou, 3) Vztah fanouška s velkou komunitou hráčů. Tyto fáze podrobně popisují, jakým způsobem se z hráče her stává fanoušek e-sportů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.