Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Edukace umělé inteligence v mimoškolní výuce
Szymeczek, Martin ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Lacko, Branislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na problematiku umělé inteligence. Po první úvodní části jsou představeny klíčové pojmy a historický vývoj umělé inteligence od starověku až po současnost. Třetí část se zabývá vlivem umělé inteligence na Průmysl 4.0 a popisuje výhody a nevýhody implementace umělé inteligence. Ve čtvrté části se zabýváme výukou umělé inteligence na středních školách. Poslední, pátá část, představuje návrh posterů pro Vida! Brno, jakožto prostředek podpory výuky umělé inteligence mimoškolním vzděláváním.
Budoucnost středisek volného času v Děčíně
Hochwalderová, Světluše ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice zájmového vzdělávání v Děčíně. Cílem práce je analýza nabídky kroužků zájmového vzdělávání ve střediscích volného času a v základních školách. Dílčím cílem práce je zjištění, zda podmínky pro uskutečňování zájmového vzdělávání mohou ovlivnit budoucnost středisek volného času. Teoretická část vychází z odborné literatury, zákonů, vyhlášek a dostupných pramenů. Výzkumná část se zabývá nabídkou a podmínkami pro uskutečňování volnočasových aktivit. Soubor respondentů je z řad dětí a rodičů. Zvolený vzorek pochází z okruhu osob participujících na zájmovém vzdělávání pro děti a mládež v rámci školských zařízení ve městě Děčíně. Přínosem práce je poznání toho, co ovlivňuje výběr volnočasových aktivit. Jak je důležité strategické plánování a využití SWOT analýzy při jeho tvorbě. Připomenutí důležitosti marketinku při propagaci aktivit středisek volného času.
Vztah učitele a žáka v mimoškolní výchově
Strakatá, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Tématem bakalářské práce je vztah učitele a žáka v mimoškolní výchově. Toto téma jsem vybrala na základě toho, že o mimoškolní výchově, konkrétně o utváření vztahu učitele mezi žáky v mimoškolní výchově, není podle mě dosud dostatečné množství literatury a je to stále oblast méně diskutovaná. V teoretické části bakalářské práce jsem se zabývala interakcí učitele a žáka, což bylo předmětem mého výzkumu. Porovnala jsem mimoškolní a školní výchovu, zaměřila jsem se na osobnost učitele a žáka a na utváření vztahu mezi učitelem a žákem. Cílem teoretické části bylo porovnat školní a mimoškolní výchovu, charakterizovat osobnost učitele a žáka a popsat proces utváření vztahu učitele a žáka v mimoškolní výchově. V empirické části jsem provedla výzkum, na který jsem použila kvalitativní metodu a jako nástroj zvolila polostrukturované interview. Interview bylo směřováno učitelům, kteří se zabývají mimoškolní výchovou. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké faktory ovlivňují vztah učitele a žáka. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké vlastnosti jsou podle učitelů žáky oceňovány a jaké metody výuky učitelé nejčastěji volí. Cílem celé práce bylo charakterizovat mimoškolní výchovu, poukázat na osobnost učitele a žáka, jako účastníky mimoškolní výchovy a vymezit hlavní faktory působící na jejich vzájemný vztah v...
Analýza aktuální nabídky volnočasových aktivit se zaměřením na pohybovou aktivitu pro žáky základních škol se speciálními potřebami na území hl. m. Praha
Nováková, Eva ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Půlpán, David (oponent)
Název: Analýza aktuální nabídky volnočasových aktivit se zaměřením na pohybovou aktivitu pro žáky základních škol se speciálními potřebami na území hl. m. Praha Cíle: Hlavním cílem této práce je provést analýzu nabízených služeb v oblasti volnočasových aktivit se zaměřením na sport a pohybovou aktivitu (PA) pro pražské žáky základních škol (ZŠ) se speciálními vzdělávacími potřebami. Metody: V rámci našeho kvalitativního výzkumu využíváme dva zdroje dat. Prvním zdrojem jsou data získaná z analýzy MŠMT speciálně pro tento výzkum. Druhým zdrojem dat je modifikovaný anketní dotazník, který byl vytvořen Linhartovou (2018). Anketní dotazník byl vyplněn 49 respondenty, vedoucími pracovníky center a instruktory zajišťujícími volnočasové PA na území hl. m Praha. Výsledky: V rámci výzkumu byla zjištěna nedostatečná podpora PA u pražských žáků ZŠ se speciálními potřebami (SP) v jejich volném čase. Ukázalo se, že jednak nabídka poskytovaných pohybových kroužků není přizpůsobena dětem se speciálními potřebami a stejně tak nabízené kroužky PA jsou využívány těmito dětmi jen ve velmi malé míře, kde se jedná spíše o jednotlivce. Studie také poukazuje na soubor bariér omezující realizaci těchto pohybových a sportovních aktivit. Překážky jsme identifikovali v oblasti nedostatečné kvalifikace vedoucích pracovníků...
Využívání vzdělávacích portálů jako jedna z forem mimoškolního vzdělávání
Kašparová, Veronika ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Zelinková, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využíváním vzdělávacích portálů dostupných na internetu. Práce se zaměřuje na důvody využívání vzdělávacích portálů z pohledu jejich uživatelů a na důvody zřízení z pohledů jejich zřizovatelů. Dále se práce věnuje popisu tohoto typu neformálního vzdělávání probíhajícího za pomoci informačních a komunikačních technologií. Také se zabývá otázkou nabídky a poptávky ve vztahu ke vzdělávání a vzdělanostními nerovnostmi. Veškerá zjištění vznikla na základě expertních rozhovorů se zřizovateli a online dotazníkového šetření s uživateli vybraných vzdělávacích portálů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Volnočasové aktivity žáků 9. tříd ZŠ v regionu Praha a v Jihočeském kraji
Nováčková, Jana ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit jak tráví svůj volný čas žáci 9. tříd v Praze a v Jihočeském kraji,porovnat, jak moc se liší zájmy a volnočasové aktivity této věkové skupiny v Praze a v okresním městě a rovněž zjistit, zda mají žáci ponětí o tom, kde mohou trávit svůj volný čas. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou obsaženy pojmy týkající se volného času, pedagogiky volného času, adolescentů, mimoškolních aktivit a školských zařízení. V praktické části jsou popsány cíle a výsledky výzkumu dotazníkového šetření. Dotazník seznamuje se způsoby trávení volného času žáků 9. tříd a rovněž se pokouší zhodnotit, zda žáci mají přehled o institucích a zařízení sloužící k volnočasovým aktivitám v daných regionech. Klíčová slova:Adolescent, komparace, mimoškolní výchova, pedagogika volného času, volnočasové aktivity, volný čas
Vztah učitele a žáka v mimoškolní výchově
Strakatá, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Tématem bakalářské práce je vztah učitele a žáka v mimoškolní výchově. Toto téma jsem vybrala na základě toho, že o mimoškolní výchově, konkrétně o utváření vztahu učitele mezi žáky v mimoškolní výchově, není podle mě dosud dostatečné množství literatury a je to stále oblast méně diskutovaná. V teoretické části bakalářské práce jsem se zabývala interakcí učitele a žáka, což bylo předmětem mého výzkumu. Porovnala jsem mimoškolní a školní výchovu, zaměřila jsem se na osobnost učitele a žáka a na utváření vztahu mezi učitelem a žákem. Cílem teoretické části bylo porovnat školní a mimoškolní výchovu, charakterizovat osobnost učitele a žáka a popsat proces utváření vztahu učitele a žáka v mimoškolní výchově. V empirické části jsem provedla výzkum, na který jsem použila kvalitativní metodu a jako nástroj zvolila polostrukturované interview. Interview bylo směřováno učitelům, kteří se zabývají mimoškolní výchovou. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké faktory ovlivňují vztah učitele a žáka. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké vlastnosti jsou podle učitelů žáky oceňovány a jaké metody výuky učitelé nejčastěji volí. Cílem celé práce bylo charakterizovat mimoškolní výchovu, poukázat na osobnost učitele a žáka, jako účastníky mimoškolní výchovy a vymezit hlavní faktory působící na jejich vzájemný vztah v...
Budoucnost středisek volného času v Děčíně
Hochwalderová, Světluše ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice zájmového vzdělávání v Děčíně. Cílem práce je zjistit, zda podmínky pro uskutečňování zájmového vzdělávání mohou ovlivnit budoucnost středisek volného času. Dalším cílem je popis a analýza nabídky kroužků zájmového vzdělávání ve střediscích volného času a v základních školách. Teoretická část vychází z odborné literatury, zákonů, vyhlášek a dostupných pramenů. Výzkumná část se zabývá nabídkou a podmínkami pro uskutečňování volnočasových aktivit. Soubor respondentů je z řad dětí a rodičů. Zvolený vzorek pochází z okruhu osob participujících na zájmovém vzdělávání pro děti a mládež v rámci školských zařízení ve městě Děčíně. Přínosem práce je poznání podmínek, které ovlivňují výběr volnočasových aktivit, z pohledu dětí a rodičů. Důležitost využívání manažerských znalostí a dovedností pro řízení středisek volného času a připomenutí důležitosti marketinku při propagaci aktivit střediska volného času k získávání klientů pro svou činnost. Klíčová slova: Středisko volného času - DDM - dům dětí a mládeže, zájmové vzdělávání, zájmové útvary, klienti, školní kluby, školní družiny, školy, SWOT, strategické plánování, řízení, marketing

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.