Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístup učitele k sociálně znevýhodněným žákům na 1. stupni ZŠ
BARDOVÁ, Nina
Tématem diplomové práce je přístup učitele k sociálně znevýhodněným žákům na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zaměřuje na sociální vyloučení a jeho roviny, spolupráci školy a rodiny sociálně znevýhodněného žáka, metodika práce se sociálně znevýhodněným žákem, nebo motivace k učení u takového žáka. Praktická část představuje kvantitativní výzkum s pomocí dotazníků, který má za cíl zjistit jednotlivé názory pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a provést porovnání pomocí kvantitativního výzkumu.
Možnosti individualizace a diferenciace výuky v současné škole
Bredová, Romana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku individualizace a diferenciace ve výuce na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce je zaměřena na odborná a teoretická východiska řešené problematiky. Cílem praktické části je zjišťování možností a mezí individualizace a diferenciace výuky ve vlastní práci učitelky ve 4. třídě na příkladu dvou vybraných žáků. Praktická část práce přináší výsledky akčního výzkumu, který je interpretován jako případová studie a popisuje proces individualizace a diferenciace z hlediska práce s učivem v naukových předmětech.
Strategický přístup ke vzdělávání zaměstnanců
Bilčíková, Martina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá strategickým přístupem ke vzdělávání zaměstnanců v organizaci poskytující konzultantskou činnost v oblasti technického inženýringu a technickoekonomického poradenství. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců je řízen mateřskou společností se sídlem ve Velké Británii a společnost, vědoma si dosahování strategie organizace a její vize, klade na vzdělávání značný důraz. Cílem diplomové práce je zhodnocení strategie vzdělávání pracovníků jako jedné z personálních činností vedoucí ke zvyšování konkurenceschopnosti organizace a získání konkurenční výhody na trhu. Pochopení důležitosti vzdělávání zaměstnanců tvoří jeden ze základních aspektů efektivního fungování organizace a správně definovaná strategie společně s personální strategií a v neposlední řadě strategií vzdělávání v organizaci vede ke spokojenosti jak na straně organizace, tak na straně lidských zdrojů. Práce je členěna na teoretickou část zabývající se strategií organizace, strategickým přístupem ke vzdělávání a organizací vzdělávání pracovníků a následně část praktickou, zahrnující analýzu organizace a rozbor vzdělávací strategie společně s návrhem změn na základě provedeného výzkumu. K analýze dat je použita kvantitativní výzkumná technika opírající se o analýzu dokumentů a materiálů organizace a dotazování formou...
Problémové chování žáků s autismem a střední mentální retardací
Jarošová, Petra ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá tematikou problémového chování u žáků s autismem a střední mentální retardací ve výchovně vzdělávacím procesu. Hlavním cílem práce je zjistit a popsat zkušenosti pedagogických pracovníků s výskytem a způsoby řešení problémového chování u těchto žáků. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s autismem, mentální retardací, nastíněn je historický kontext autismu, etiologie, jeho klasifikace a charakteristické projevy. Věnujeme se také diagnostickému procesu v psychologické a speciálně pedagogické diagnostice, uvádíme přehled základních obligatorních diagnostických nástrojů. Dále se zabýváme legislativním rámcem vzdělávání žáků s autismem a střední mentální retardací, popisujeme nejčastěji užívané výchovně vzdělávací metody a terapeutické přístupy ve speciálních školách. V další samostatné kapitole definujeme pojem problémové chování, nastiňujeme diagnostická posouzení a některé specifické postupy nápravy takového chování. Praktická výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty získanými z 11 polostrukturovaných interview realizovaných se zástupci ředitelů škol, speciálními pedagogy - učiteli, asistenty pedagoga - vychovateli ze tří základních škol samostatně zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami....
Možnosti individualizace a diferenciace výuky v současné škole
Bredová, Romana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku individualizace a diferenciace ve výuce na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce je zaměřena na odborná a teoretická východiska řešené problematiky. Cílem praktické části je zjišťování možností a mezí individualizace a diferenciace výuky ve vlastní práci učitelky ve 4. třídě na příkladu dvou vybraných žáků. Praktická část práce přináší výsledky akčního výzkumu, který je interpretován jako případová studie a popisuje proces individualizace a diferenciace z hlediska práce s učivem v naukových předmětech.
Nadaný žák na 1. st. ZŠ
Borová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
V mé diplomové práci se zabývám tématem nadaných žáků na 1. stupni základní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretickou část tvoří několik kapitol, ve kterých popisuji nadání, identifikaci nadaných žáků, metody a formy práce ve vzdělávacím procesu a nadaného žáka v běžné třídě základní školy. Dále se hlavně zabývám vzděláváním nadaných dětí, individuálním přístupem k těmto dětem ve výuce, podporou rodiny a školy. V praktické části na základě kvalitativního výzkumu navrhuji vzdělávací strategii pro konkrétního nadaného žáka, který by měl pomoci přirozenému a akcelerovanému vývoji.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.