Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
CHRSTOŠOVÁ, Vlasta
Bakalářská práce s názvem Problematika vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí je zaměřena na metody a formy práce včetně alternativních přístupů ve výuce, které pedagogové využívají při vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Dále se v teoretické části zabývá podpůrnými opatřeními, které mají za úkol zmírnit dopad sociálního znevýhodnění těchto dětí při jejich vzdělávání, neboť v něm nebývají úspěšní. Následkem je tak jejich předčasný odchod ze vzdělávacího systému, a to jim posléze přináší problémy jak v profesním, tak i v osobním životě a v konečném důsledku tato skutečnost ovlivňuje společnost, politiku a odráží se i na ekonomice státu. Účelem praktické části bylo na základě kvalitativního výzkumu metodou sběru dat rozhovory/interview s vybranými pedagogy získat přehled o používaných metodách a přístupech ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků v běžné prezenční formě výuky a pak v souvislosti s opatřením vztahující se ke koronavirové epidemii v distanční výuce. Dalším z cílů bylo zjistit s jakými problémy se pedagogičtí pracovníci setkávají při začleňování sociálně znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu tzn. "běžných" základních škol. Na základě zpracovaných rozhovorů pořízených od informantů učících na základních školách dle jejich zkušeností a postřehů, jsou v praktické části uvedeny možnosti vzdělávání, které tyto děti ze sociálně znevýhodněného prostředí mají a současně nastíněno i řešení jejich vzdělávacích nerovností.
Vyrůstání v dysfunkční rodině
KOSTELECKÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá problematikou vyrůstání v dysfunkčních rodinách se zaměřením na agresivní a autoagresivní projevy chování. Cílem práce je na základě odborných zdrojů popsat dysfunkční rodinu a problémové chování a následně pomocí výzkumného šetření zjistit, jaký dopad má vyrůstání v dysfunkční rodině na život jedince (především v oblasti problémového chování). Práce seznamuje se základními pojmy týkajícími se rodiny a dysfunkční rodiny, zmiňuje funkce a typy rodiny, důležitost vývoje citové vazby a dále vymezuje problémové chování. Praktická část se zaměřuje na popis vyrůstání v dysfunkční rodině jednotlivými respondenty. V praktické části je využito kvalitativního výzkumu. Pro sběr dat je použit polostrukturovaný rozhovor. Data jsou zpracována metodou tematického kódování.
Dítě v prostředí dysfunkční rodiny
JANOUCHOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se v první kapitole zaobírá funkcemi rodiny a jejich poruchami s ohledem na dítě. Ve druhé kapitole je popsána dysfunkční rodina. Třetí část ukazuje nevhodná působení takových rodin na vývoj osobnosti dítěte a jeho primární socializaci. Cílem praktické části je prostřednictvím případových studií ukázat příklady možných dopadů psychické deprivace v dětství prožité ve vlastní rodině na rodičovskou a partnerskou roli v dospělosti.
Hodnoty, zájmy a perspektivy dětí z dětských domovů
Dubcová, Martina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
1 Resumé Děti přichází do zařízení pro výkon ústavní výchovy z rodin, které neplnily své funkce, neuspokojovaly základní potřeby dítěte. Rodiče těchto dětí často páchali trestnou činnost, byli pod vlivem alkoholu, své děti zanedbávali nebo i v některých případech týrali či zneužívali. Rodina pro tyto děti byla často negativním vzorem. Děti vyrůstaly část svého života v nepodnětném prostředí. Tyto rodiny velmi negativně ovlivnily osobnost dítěte. U dětí z dětských domovů se objevují již handicapy na biologické úrovni. Děti z dětských domovů mívají nižší hodnoty tělesných rozměrů, trpí různými zdravotními handicapy, psychiatrickými onemocněními, jejich mentální schopnosti jsou podprůměrné, trpí poruchami pozornosti, zvýšenou afektivitou, zvýšenou agresivitou, apod. Děti přicházejí do dětských domovů z dysfunkčních rodin až většinou ve starším školním věku, tudíž rodina měla na děti velký vliv po celou dobu jejich raného dětství a u některých i ve věku povinné školní docházky či dospívání. Některé děti navštěvují své rodiny i po umístění do dětských domovů a jsou rodiči ovlivňovány i nadále. Všechny tyto faktory mimo jiné ovlivňují jejich zájmy, hodnoty a perspektivy. Pro děti z dětských domovů jsou nejdůležitější vztahové hodnoty - rodina, dále láska a přátelství. Naopak hodnoty materiální - peníze, práce či...
Sanace rodiny drogově závislých rodičů
Dubová, Tereza ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
DUBOVÁ, T. Sanace rodiny drogově závislých rodičů. Praha 2012. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce J. Koťa. Klíčová slova: Abstinenční syndrom, abstinenčně - orientovaná léčba, dysfunkční rodina, resocializace, sanace rodiny, syndrom závislosti Diplomová práce se zabývá otázkou drogové závislosti a rodičovství. Zaměřuje se na pohled společnosti na drogově závislé rodiče a stručně vymezuje pojem závislost. Jádrem práce je sanace těchto rodin a její různé formy. Je zde popsána role odborných institucí, které se zabývají ochranou zájmů dítěte i prací s drogově závislými rodiči a podílí se tak na sanaci rodiny. Práce obsahuje také specifické aspekty drogové závislosti žen a následky užívání návykových látek v těhotenství na dítě. Na konci teoretické části je věnována kapitola odborným institucím a jejich programům na práci s rodinou. Praktická část této práce obsahuje tři kasuistiky, které popisují rodiny drogově závislých rodičů a cestu jejich snahy o obnovení či udržení rodiny.
Dysfunkční rodinná výchova a její vliv na kvalitu partnerského vztahu
Nováková, Pavla ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá výchovou v dysfunkčních rodinách a jejím vlivem na partnerské vztahy. V úvodní části vymezuji odborné pojmy jako jsou rodina, výchova a partnerské vztahy, zabývám se teoriemi s těmito fenomény souvisejícími. V praktické části na třech případových studiích ilustruji, jak dysfunkční rodinná výchova ovlivňuje u mladého člověka pohled na partnerství a očekávání od partnerského vztahu.
Sociální znevýhodnění dětí a mládeže na dětském psychiatrickém oddělení.
Buschtová, Gabriela ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá klienty dětského psychiatrického oddělení, kteří jsou zde hospitalizováni s poruchami chování a přizpůsobení. Charakteristickým rysem těchto dětí je problémové chování a maladaptace pramenící z jejich sociálního znevýhodnění, jež má více podob. Prostředí a režim dětské psychiatrie jim nastavuje odlišná sociální měřítka a výchovné vzory, s nimiž si zvnitřňují jiné hodnotové vzorce a potřeby. Teoretická část definuje pojem sociálně znevýhodněné dítě. Dále uvádí funkci rodiny, vztahovou vazbu, výchovné styly jako základ primární socializace a jako základní kámen jejich působení ve společnosti. Praktická část je zpracována v podobě sedmi případových studií, které popisují jednotlivé klienty zařízení a jejich působení v tomto specifickém prostředí. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo dokázat u těchto dětí školního věku vliv sociálního znevýhodnění na jejich psychiku, jež se projevuje špatnými autoregulačními mechanismy, malým sebehodnocením a poruchami chování. Dalším cílem této práce bylo třeba zjistit, do jaké míry má na tyto děti dopad odlišné sociální prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Umístění romského dítěte mimo biologickou rodinu
STŘELEČKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zaměřuje na umístění romského dítěte mimo biologickou rodinu. Práce se skládá z teoretické a z praktické části. Teoretická část se zabývá vymezením rodiny jako pojmu, funkcí rodiny, typologií rodiny, dysfunkční rodinou a jejími typy. Dále navazuje popis historie a kultury Romů. Praktická část obsahuje analýzu statistických dat o odebrání dětí z romských rodin a řízené rozhovory s pracovníky odboru sociálně právní ochrany dětí. Cílem je zmapovat, analyzovat a popsat nejčastější důvody, které v rámci České republiky vedou k umístění romského dítěte mimo biologickou rodinu a porovnat tyto důvody s analogickými situacemi rodin v majoritní společnosti.
Cesta k obnově narušených funkcí rodiny pomocí sanace
KUBLOVÁ HANAČÍKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá tématem rodiny z pohledu její nefunkčnosti, kdy je rodině nabídnuta pomoc a podpora pomocí sanace rodiny. První část charakterizuje rodinu jako celek, zabývá se současnou rodinou a typy rodin podle funkčnosti. Je představena dysfunkční rodiny, ve které je ohrožené dítě nebo v níž může dojít k ohrožení. Dále je blíže specifikováno ohrožené dítě v rodině. Je zde představena a charakterizována sanace rodiny jako jedna z metod pomoci rodině sanací. V závěru práce je uveden konkrétní příklad spolupráce orgánu sociálně-právní ochrany dětí a neziskové organizace, která se sanací rodiny zabývá. Příklad rodiny je uveden pomocí kazuistiky. Pojednáno je o vzájemné spolupráci subjektů podílejících se na pomoci rodině.
Arteterapeutická skupina pro děti v náročných životních situacích
KRÁSOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá popisem a analýzou arteterapeutické skupiny pro děti, která probíhala po dobu sedmi měsíců v rámci nabídky služeb nestátní neziskové organizace. Ve svém užším zaměření se pak soustředí na výtvarnou produkci dětí vyrůstající v konfliktním rodinném prostředí, na nestandartní projevy v jejich výtvarné produkci a na vývoj jejich výtvarného výrazu v průběhu docházení do arteterapeutické skupiny. Teoretická část je zaměřena na shrnutí základních poznatků z těchto oblastí, vycházeje z česky psané literatury a několika zahraničních studií. Analýza skupiny je realizován v praktické části a to se zaměřením na pozitivní a negativní faktory, které skupinu ovlivňovaly. V kontextu skupinového prostředí jsou předkládány dvě kazuistické studie dětí, jež skupinu navštěvovaly. S popisem jejich osobní, rodinné anamnézy a působení ve skupině je předkládána jejich výtvarná produkce se zprávou o vývoji vzniku a způsobu práce s jednotlivými artefakty ve skupině. Dle stanovených cílů je tak nahlédnuto na výtvarnou produkci dětí v náročných životních situacích se zaměřením na nestandartní projevy, které se v ní objevují. Výtvarný posun, který měl být, dle stanovených cílů, ve výtvarné produkci detekován, nebyl patrný. V diskuzi jsou nastíněny zkušenosti s dětskými arteterapeutickými skupinami, které by mohly dopomoci k objasnění závěrů této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.