Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Digitalizace a nové metody vzdělávání pracovníků
Dostálek, Radovan ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou a možnostmi dalšího profesního vzdělávání na pracovišti v kontextu digitalizace. Ta přináší nové možnosti rozvoje pracovníků a moderní nástroje dalšího vzdělání, které bylo v několika posledních letech ovlivněno společenskými a hospodářskými změnami - zejména pandemií covid-19. Další vzdělávání a rozvoj pracovníků v této době přirozeně umožňovaly přechod na on-line prostředí a v současné době jsou klíčovou technologií pro vzdělávání a rozvoj pracovníků. Firmy aktuálně využívají zejména hybridní nástroje, které kombinují prezenční a on-line prvky edukace a učení. Rovněž působí na rozvoj digitálních a specifických profesních kompetencí zaměstnanců. Na základě těchto teoretických východisek, která jsou zpracována v teoretické části práce, byl proveden výzkum se zaměřením na identifikaci a analýzu vzdělávacích metod na pracovištích u vybrané firmy. Cílem výzkumu bylo popsat nejčastěji využívané platformy a metody dalšího profesního vzdělávání a rozvoje pracovníků s důrazem na přístup a technickou podporu firem. Zároveň se výzkum zaměřuje na sledování vlivu pandemie covid-19 na další vzdělávání v kontextu rozvoje digitálních kompetencí u zaměstnanců firem a jejich integraci do podnikových procesů. Výzkum byl realizován kvantitativní formou a jako výzkumný nástroj...
Současné podoby fotografie ve výtvarné výchově
Zavadilová, Šárka ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím současné fotografie ve výtvarné výchově a jejím vlivem na rozvoj kreativity a vnímání umění u žáků základních a středních škol. Teoretická část práce představuje vývoj fotografie za posledních třicet let, zahrnuje definice nových termínů a směrů a představuje nejvýznamnější autory této doby. V didaktické části práce jsou navrženy, realizovány a zhodnoceny výukové programy pro nižší ročníky víceletého všeobecného gymnázia pracující se současnou fotografií a na závěr je představen autorský soubor reflektující trendy v současné výtvarné fotografii. Cílem práce je prozkoumat různé metody a strategie, které umožňují efektivní začlenění digitální a postdigitální fotografie do výtvarného vzdělávání a analyzovat přínosy tohoto přístupu pro rozvoj vizuálního myšlení a expresivity žáků. KLÍČOVÁ SLOVA fotografie, digitální fotografie, výtvarná výchova, didaktická transformace, digitální kompetence, digitální technologie, grafické editory
Tvorba digitálního atlasu místního regionu a jeho využití ve výuce na ZŠ
VEJVAROVÁ, Gabriela
Bakalářská práce se zabývá tvorbou digitálního atlasu a jeho využitím ve výuce na základní škole. Teoretická část práce je zaměřena na význam a funkce atlasu ve výuce a také na jeho slabé a silné stránky. Dále je v práci popsána mapová tvorba s přesahem do geografických informačních systémů (GIS) jako nástroj rozvoje geografických (mapových) a digitálních dovedností. Cílem práce je sestavení digitálního atlasu pro místní region a vytvoření pracovního listu pro žáky a metodické příručky pro učitele. Témata ukázkových map v atlasu byla vybrána pomocí polostrukturovaného rozhovoru s vyučujícími na vybraných školách.
Digitální technologie v životě českých škol
JANČIJOVÁ, Markéta
Práce se zabývá postoji pedagogů a rodičů k sílícímu trendu posilování digitálních kompetencí u žáků i učitelů na prvním stupni ZŠ. Teoretická část práce je věnována historicky postupnému pronikání důležitosti vzdělávání ve vztahu k technologiím do legislativních dokumentů, ze kterých školy vycházejí, a vysvětlení nových pojmů, které se začaly s novou dekádou digitalizace českého školství často objevovat v diskuzích zaměřených na technologie ve výuce. Praktická část výzkumu je realizována za pomoci pilotního šetření v prostředí běžných ZŠ i na školách, které se profilují jako alternativní, a to konkrétně polostrukturovanými rozhovory.
Digitální dovednosti
VÚBP
Mezi digitální dovednosti patří informační a datová gramotnost; tvorba digitálního obsahu; digitální dovednosti; komunikace a spolupráce a řešení problémů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Možnosti zapojení digitálních kompetencí do výuky českého jazyka na základních školách
Botková, Anna ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Wildová, Zuzana (oponent)
Na základě Malé revize Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání přibyly do seznamu kompetencí i tzv. kompetence digitální. Úkolem škol tedy bylo tyto změny zanést do svých školních vzdělávacích programů, ale především těmito kompetencemi začít vybavovat své žáky. V teoretické části práce jsou vymezeny klíčové pojmy související s problematikou digitálních kompetencí a zároveň jsou ve stručnosti představeny dostupné podpůrné nástroje. Výzkumná část práce mapuje současný stav zapojení digitálních kompetencí do výuky českého jazyka na třech vybraných základních školách. Pro popis tohoto stavu bylo zvoleno dotazování pedagogů a koordinátorů revize školního vzdělávacího programu. Toto bylo doplněno pozorováním výuky a obsahovou analýzou příslušných dokumentů. Výzkumný vzorek tvořili 3 koordinátoři a 4 vyučující 2. stupně ZŠ, se kterými byly provedeny řízené rozhovory. Za použití kvalitativních postupů analýzy dat jsou představena klíčová zjištění týkající se zapojení digitálních kompetencí do výuky českého jazyka, zejména samotná příprava revize a metodická podpora, dále připravenost vyučujících digitální kompetence do výuky českého jazyka zapojovat a následně samotný způsob zapojení digitálních kompetencí do výuky českého jazyka. V závěru jsou představena metodická doporučení, která mohou...
Možnosti rozvíjení digitálních kompetencí v rámci výuky výtvarné výchovy na základní škole
Tihon, Štěpán ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje digitálním kompetencím a možnostem jejich rozvíjení v rámci výuky výtvarné výchovy na základní škole. V teoretické části se soustředí na vymezení terminologie vztahující se k digitálním formám umění, pojmenovává základní principy nových médií a zaměřuje se na nové technologie či fenomény digitálního světa, jež mají značný vliv na současné požadavky směřující k osvojení těchto specifických kompetencí. Při definování oblastí digitálních kompetencí se text opírá o koncepční modely, které se snaží vymezit ucelený jazyk sjednocující termíny, jež se k rozmanitým digitálním dovednostem vztahují. V závěru teoretické části pak práce mapuje strategii vzdělávací politiky České republiky ve vztahu k implementaci těchto modelů do kurikulárních dokumentů. Výsledným vyústěním je pak konfrontace sledovaných témat s oborem výtvarné výchovy a jeho teoretickými východisky. Praktická část práce představuje konceptové analýzy navržených hodin výtvarné výchovy směřujících k systematickému rozvíjení digitálních kompetencí žáků a je podpořena prezentací vlastních tvůrčích činností, které sloužily jako reflektivní nástroj využitý během navrhování předložených zadání. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální kompetence, digitální gramotnost, základní vzdělávání, výtvarná výchova, digitální technologie, nová média,...
Digitální upskilling v malých a středních firmách
Kosková, Karin
Diplomová práce se zabývá vnímáním digitálního upskillingu v malých a středních firmách Jihomoravského kraje. Cílem je objasnit, jakým způsobem vní-mají digitální upskilling firmy a jejich zaměstnanci, proč je důležité se jím začít za-bývat a co sebou přináší za příležitosti, případné hrozby. V práci jsou provedeny dva výzkumy. Kvantitativní formou dotazníkového šetření pro zaměstnance 12 vybraných firem. Který zkoumá jejich digitální kompetence, vnímání digitálního upskillingu, preference, motivace, výhody a nevýhody. Kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů s jednateli a s personalisty. V rozhovorech se probírá reflexe digitalizace, vnímání digitálního upskillingu, přínosy a případné hrozby apod. Na základě provedených analýz obou výzkumů je výstupem objas-nění přístupu firem a zaměstnanců k tomuto tématu a také vypsaná doporučení pro zavádění digitálního upskillingu. Tato práce je přínosná pro malé a střední firmy a jejich HR oddělení konkrétně v oblasti vzdělávání.
Využití online komunikace nejen ve výuce angličtiny
LIŠKOVÁ, Iva
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využívání mezinárodní online komunikace v hodinách angličtiny na 2. stupni základních škol. Informační a komunikační technologie mají v tomto případě posloužit ke zvýšení efektivity výuky a také ke zvýšení vnitřní motivace ke studiu anglického jazyka, a to poskytnutím autentického prostoru pro komunikaci se zahraničními žáky podobného věku. Výraznou roli v takové komunikaci hrají průřezová témata a mezipředmětové vztahy s důrazem na zeměpis. V rámci teoretické části práce jsou prozkoumána teoretická východiska mezinárodní online komunikace, za účelem zvýšení potenciálu jejího využití ve výuce. Diskutovány jsou proto klíčové kompetence zejména digitální a komunikativní. Dále také pedagogické a psychologické aspekty tématu. Praktická část se již zaměřuje na konkrétní využití v praxi, přičemž prvním cílem je aktivitu připravit, vyzkoušet a reflektovat. Druhým ověřit, zda mají aktivity opravdu takový efekt, jaký byl zamýšlen - obzvláště rozvoj kompetencí a zvýšení motivace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.