Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008
Žáček, Jan ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Cílem práce ‚Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008' je mapování reklamy v časopise ABC, její typologie a množství. Práce je zaměřena na otázky jako: Jaké je množství a typologie reklamy v titulu? Na co se reklama zaměřuje? Jak se případně jednotliví inzerenti profilují ve vztahu k cílové skupině titulu? Existuje systém reklamních kampaní tvořený inzerenty? Další částí je pohled na vnímání reklamy dětmi: Jak děti vnímají reklamu v časopise a jak hodnotí její vliv? Jaký vývoj by situace mohla mít v budoucnu? Práce okrajově zkoumá, jak jsou děti připraveny školním kurikulem k přijímání reklamních sdělení a jak samy hodnotí jejich příjem či ovlivnění. Téma práce je modelováno ve dvou rovinách: Za prvé jako případová studie časopisu ABC, která se věnuje obsahové analýze inzerce a to jak po kvantitativní, tak kvalitativní stránce. V této části jsou tématem také největší inzerenti, jejich reklamní kampaně i jejich profil. V druhé rovině jde o zkoumání příjemců sdělení - tedy žáků a žákyň prvního stupně základní školy - které má odhalit jejich pohled na reklamu, jejich vnímání reklamy jako ‚média', stejně jako její podvědomou percepci. V poslední části práce bude prostor pro konfrontaci výsledků výzkumu pohledu dětí na reklamu a školního kurikula, ve smyslu přípravy dnešních dětí na...
Žák na 1. stupni ZŠ a svět pohádek
NOVOTNÁ, Jitka
Diplomová práce se zabývá vztahem žáků 1. 3. ročníku ZŠ k současným pohádkám. Teoretická část práce je zaměřena na pohádku jako žánr (klasickou folklórní a moderní autorskou pohádku), na mediální vliv pohádky, na její aktuální stav, vývojové tendence, vliv na recipienta apod. Práce má výzkumný charakter. Zaměřuje se na čtenářské chování žáků, na jejich návyky, vliv rodiny a školy, na rozvoj čtenářství, resp. zaměřuje se na tento žánr, na vliv médií apod. Na základě dotazníku a rozhovoru se žáky a jejich rodiči je zachycen současný stav. Výsledky výzkumu jsou porovnány s teoretickou částí práce a doloženy přílohovým materiálem. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu.
Srovnání struktury témat v časopise Mateřídouška v době normalizace a v 90. letech
Budská, Kateřina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním struktury témat v časopise Mateřídouška v době normalizace a po změně politického režimu v 90. letech. Obsahuje podrobnou obsahovou analýzu témat nalezených v časopise ve zvolených letech. Pro účely analýzy byly vybrány dva ročníky z období normalizace a dva ročníky vydávané po nástupu demokracie, konkrétně se jedná o ročníky č. 28 (1971/1972), č. 45 (1988/1989), č. 48 (1991/1992) a č. 55 (1999). Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se od sebe ročníky lišily a tyto odlišnosti popsat a zhodnotit. Úvodní část práce zahrnuje informace o smyslu a cíli práce a o metodologii, která byla použita. V teoretické části je zahrnut výklad základních mediálních a psychologických pojmů, které s výzkumem souvisí: dětský čtenář, socializace jedince, agenda setting a sociální konstrukce reality. Dále jsou zde uvedeny informace o historickém kontextu, ve kterém vycházely jednotlivé zvolené ročníky, a část, která se zabývá portfoliem dětských časopisů v každém ze zvolených let a postavením časopisu Mateřídouška mezi nimi. Část obsahuje i celkovou stručnou historii časopisu Mateřídouška od jeho vzniku po současnost. Analytická část potom nabízí samotnou obsahovou analýzu, její podrobný výchozí popis a výsledky výzkumu. Blíže seznamuje s jednotlivými tématy, jejich charakteristikou a...
Způsoby překonávání komunikačních bariér vyskytujících se při interakci s dětským čtenářem
Veselková, Anna ; Sluková, Petra Zia (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována tématu překonávání komunikačních bariér při interakci s dětským čtenářem. Nejprve jsou vymezeny základní pojmy jako komunikace, komunikační bariéry, čtenář a dětský čtenář, je vysvětlena důležitost rozvoje čtenářské gramotnosti a podpora dětského čtenářství. Jádrem práce je popis konkrétních opatření, která vedou ke snižování komunikačních bariér s důrazem na roli rodiny, školy a knihovny. Praktická část je zpracována jako případová studie efektivní práce s dětským čtenářem ve druhé třídě 1. základní školy v Plzni. Závěr shrnuje současnou situaci a obsahuje úvahu o možném budoucím vývoji a roli knihoven v této oblasti.
Nakladatelství Baobab-profil nakladatelství, jeho mediální obraz a postavení na českém knižním trhu
Vocílková, Lenka ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Nakladatelství Baobab - profil nakladatelství, jeho mediální obraz a postavení na českém knižním trhu" pojednává o alternativním nakladatelství zaměřujícím se na dětského čtenáře. Baobab na trhu funguje již desátým rokem, v práci proto představím jeho dosavadní činnost a přínos českým čtenářům. V práci je popsán vznik a vývoj nakladatelství, jeho profil, vize a zaměření, ediční plány i doprovodné akce. Prostor je věnovaný i oceněním, které Baobab sbírá v Česku i v zahraničí, ale i například aktuálnímu problému zvýšení DPH, které může mít velký dopad zvláště na činnost malých nakladatelství. Dále se práce věnuje mediálnímu obrazu nakladatelství a na základě článků v českých periodikách hodnotí, jaká média a v jakém rozsahu se činnosti nakladatelství věnují. Stejně tak se zabývá i problémem nedostatku novinářů, kteří se kontinuálně zabývají dětskou knihou a jsou schopni ji profesionálně hodnotit. Tématem práce je i postavení nakladatelství na knižním trhu a jeho místo jak mezi srovnatelnými producenty dětské literatury v České republice, tak mezi většími nakladatelskými domy, jakými jsou Albatros či Mladá fronta.
Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008
Žáček, Jan ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Cílem práce ‚Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008' je mapování reklamy v časopise ABC, její typologie a množství. Práce je zaměřena na otázky jako: Jaké je množství a typologie reklamy v titulu? Na co se reklama zaměřuje? Jak se případně jednotliví inzerenti profilují ve vztahu k cílové skupině titulu? Existuje systém reklamních kampaní tvořený inzerenty? Další částí je pohled na vnímání reklamy dětmi: Jak děti vnímají reklamu v časopise a jak hodnotí její vliv? Jaký vývoj by situace mohla mít v budoucnu? Práce okrajově zkoumá, jak jsou děti připraveny školním kurikulem k přijímání reklamních sdělení a jak samy hodnotí jejich příjem či ovlivnění. Téma práce je modelováno ve dvou rovinách: Za prvé jako případová studie časopisu ABC, která se věnuje obsahové analýze inzerce a to jak po kvantitativní, tak kvalitativní stránce. V této části jsou tématem také největší inzerenti, jejich reklamní kampaně i jejich profil. V druhé rovině jde o zkoumání příjemců sdělení - tedy žáků a žákyň prvního stupně základní školy - které má odhalit jejich pohled na reklamu, jejich vnímání reklamy jako ‚média', stejně jako její podvědomou percepci. V poslední části práce bude prostor pro konfrontaci výsledků výzkumu pohledu dětí na reklamu a školního kurikula, ve smyslu přípravy dnešních dětí na...
Comparative study of methods of librarians work with school aged children in order to develop reading literacy
Kadučáková, Mária ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
KADUČÁKOVÁ, Mária. 2016. Srovnávací studie metod práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku s cílem rozvoje čtenářské gramotnosti. Praha, 106 s. Diplomová práce. Karlova univerzita. Filozofická fakulta: Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí práce: PhDr. Hana Landová, Ph.D. Diplomová práce se věnuje metodám práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku za účelem rozvoje jejich čtenářské gramotnosti. Cílem práce je seznámit se se specifiky čtenářů mladšího školního věku, analýza knihovníka v dětském oddělení a propojení těchto dvou elementů pro dosažení souhry v rozvoji čtenářské gramotnosti. Práci můžeme rozdělit do tří hlavních částí, a to teoretické, analytické si empirické. První dvě kapitoly jsou zaměřeny na teorii v oblasti čtenářské gramotnosti, specifik dětí mladšího školního věku, dále se zaměřuje na pracovní prostředí dětských knihovníků, jejich kompetence a dovednosti, zejména v oblasti pedagogiky a základní metody práce s dětmi. Následující dvě kapitoly mají analytický charakter a zkoumají podporu čtenářské gramotnosti v zahraničí. Součástí je analýza a srovnání podpory čtenářské gramotnosti dětí ve dvou zkoumaných zemích, v České republice a na Slovensku. Zároveň jsou tyto dvě země součástí třetí, empirické části, která porovnává metody práce,...
Čtenářský deník a ICT - tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií
GRÚZ, Michael
Rigorózní práce Čtenářský deník a ICT tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií je rozdělena na dva oddíly. Teoretická část se nejprve zabývá základními principy uměleckého textu, jeho recepcí a motivací k četbě. Pozornost je dále věnována literární a čtenářské výchově ve škole, ale i v mimoškolním životě dítěte, a to i v tzv. předčtenářském období. Stěžejní oddíl je zaměřen na vliv moderních technologií na výuku literatury a problematiku čtenářských (kulturních) deníků. Výzkumná část obsahuje výsledky dvou dotazníkových šetření. První z nich bylo určeno pro učitele českého jazyka a literatury, kteří působí na druhém stupni základních škola a na nižším stupni gymnázií, a kladlo si za úkol zmapovat jejich přístup k zadávání, kontrole, hodnocení a dalšímu využití čtenářských deníků v hodinách literární výchovy. Druhý dotazník zjišťoval žákovský přístup k individuální mimočítankové četbě a využívání tzv. online literárních příruček.
Školní a mimoškolní aspekty rozvoje čtenářství žáků 2. stupně ZŠ
MUŽÍKOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce je zjištění, zda a jak je rozvíjeno a budováno čtenářství žáků středního školního věku ve školním a mimoškolním prostředí. Práce je tvořena dvěma částmi teoretickou a empirickou. Teorie vysvětluje hlavní pojmy vztahující se ke čtenářství, uvádí psychologickou charakteristiku období pubescence a podává informace o působení školního a mimoškolního prostředí na dítě a jeho vztah k četbě. Empirická část, jež je stěžejní částí práce, se věnuje vlastnímu výzkumnému šetření žáků 2. stupně základní školy, které je zaměřeno na budování a podporu dětského čtenářství především ze strany rodiny a školy. Není vynechán ani pohled na vlastní vztah žáků k vybraným titulům určeným pro děti a mládež. Obsahem závěru této části je konfrontace výsledků výzkumného šetření s výzkumem dětského čtenářství a také podněty pro podporu čtenářství žáků základní školy, na níž bylo šetření realizováno.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.