Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalita života rodin s dětmi s poruchou autistického spektra a dětskou mozkovou obrnou
BALOUN, Ingrid
Cíl práce: Disertační práce s názvem Kvalita života rodin s dětmi s poruchou autistického spektra a dětskou mozkovou obrnou má celkem sedm cílů. První dva cíle jsou zaměřeny na pasportizaci sociálních služeb pro rodiny s dětmi s poruchou autistického spektra a pro rodiny s dětmi s dětskou mozkovou obrnou v Jihočeském kraji. Obsahem třetího a čtvrtého cíle je zjištění kvality života rodin s dětmi s poruchou autistického spektra a rodin s dětmi s dětskou mozkovou obrnou. Pátým a šestým cílem je zjistit dostupnost sociálních služeb pro rodiny s dětmi s poruchou autistického spektra a pro rodiny s dětmi s dětskou mozkovou obrnou. Sedmým a posledním cílem je vytvoření návrhu na zlepšení kvality života pro rodiny a jejich děti (myšleno pro rodiny s dětmi s poruchou autistického spektra a pro rodiny s dětmi s dětskou mozkovou obrnou). Způsob dosažení cíle: Byl zvolen kombinovaný výzkum, tzn. kombinace kvantitativní a kvalitativní výzkumné strategie. Kvantitativní část výzkumu je realizována za pomocí dvou druhů dotazníků. Prvním dotazníkem je tzv. základní dotazník, který měl za úkol zjistit základní údaje o rodině a dítěti. Základními údaji je myšleno věk dítěte, pohlaví dítěte, školní docházka, diagnóza, pobírání příspěvků, pracovní status obou rodičů, průměrný příjem celé domácnosti a funkčnost rodiny. Další dotazníky byly již zaměřeny na měření kvality života. Měření kvality života proběhlo pomocí dotazníků PedsQLTM. Byly využity tři moduly tohoto dotazníku: PedsQLTM 4.0 generický modul, PedsQLTM 2.0 modul pro rodiny a PedsQLTM 3.0 modul pro dětskou mozkovou obrnu. Soubor tvořilo celkem 115 rodin, z toho 34 rodin s dětmi s poruchou autistického spektra, 42 rodin s dětmi s dětskou mozkovou obrnou a 39 rodin se zdravými dětmi (jako kontrolní skupina). V kvalitativní části byl využit polostrukturovaný rozhovor s totožnými rodiči s dětmi s poruchou autistického spektra a s rodiči s dětmi s dětskoumozkovou obrnou. Získané poznatky, závěry: Cíl 1 a 2: Z pasportizace služeb je jasné, že je nedostatek sociálních služeb, které by mohly využívat rodiny s dětmi s poruchou autistického spektra. Existující sociální služby mají naplněné kapacity. Cíl 3 a 4: V kvantitativní části výzkumu bylo pomocí vyhodnocení dotazníků PedsQL? 2.0 modul pro rodinu, 4.0 generický modul a 3.0 dětská mozková obrna zijštěno, že názory dětí a rodičů se vesměs shodují, pouze v některých oblastech jsou rodiče kritičtější. Výsledky dále ukázaly, že kvalita života dle PedsQLTM 4.0 u dětí s dětkou mozkovou obrnou je značně nižší než kvalita života dětí pocházejících z kontrolního vzorku intaktní populace, a to jak dle hodnocení jejich, tak jejich rodičů. Dále bylo zjištěno, že kvalita života rodin dětí s dětskou mozkovou obrnou je dle PedsQLTM 2.0 taktéž výrazně nižší než u rodin zdravých dětí, přičemž se neliší v časovém horizontu. Z hlediska PedsQL? 3.0 dětská mozková obrna pak lze podotknout, že největší problém děti s dětskou mozkovou obrnou vykazují v oblasti denních aktivit. Cíl 5 a 6: Rodiny dlouze čekají na uvolnění místa v sociálních službách. V Jihočeském kraji je nedostatek služeb, které by mohli využít rodiny s dětmi s poruchou autistického spektra. Temto rodinám chybí všechny služby počínaje od rané péče po pobytové služby. Pro rodiny dětí s dětskou mozkovou obrnou chybí převážně pobytové služby, např. týdenní stacionáře. Cíl 7: Výzkumník navrhuje vznik center, které by využívali koordinované rehabilitace. Základem je však uzákonění koordinované rehabilitace v České republice. Dále je důležitá psychologická podpora, která by měla začít již po narození dítěte se zdravotním postižením, případně hned po zjištění podezření na zdravotní postižení.
Aplikovaná atletika jako forma pohybové výchovy pro osoby s kombinovaným postižením
ČÁPOVÁ, Lenka
Pohybové aktivity jsou v životě člověka velmi významnou složkou. Může se jednat o aktivity jak rekreační, tak sportovní na vrcholové úrovni. U osob s postižením mají sportovní aktivity často klíčový význam, a to nejen pro sport samotný, ale zejména umožňují kontakt s vrstevníky, představují náplň života a přispívají ke zlepšení kvality života. Cíleně zaměřená pohybová výchova se stává základní životní potřebou. Jedním ze sportů, kterému se mohou celoročně věnovat osoby s kombinovaným postižením je aplikovaná atletika, jež může vést ke zmírnění důsledků zdravotního oslabení a zvýšení funkční výkonnosti a celkové zdatnosti. V praxi se jedná o realizaci jednoduchých atletických prvků, překážkových běhů, upravených atletických disciplín, popřípadě cvičení s použitím náčiní.
Hipoterapie u dětských pacientů s dětskou mozkovou obrnou
ČIHÁKOVÁ, Kateřina
Dětská mozková obrna je doživotní neurovývojové onemocnění mozku, které vzniká následkem poškození vyvíjejícího se mozku prenatálně, perinatálně nebo postnatálně. Projevuje se především motorickým postižením a prognóza závisí hlavně na včasné diagnostice a léčbě. V dnešní době je stále více využívána alternativní metoda hipoterapie. Hipoterapie je forma animoterapie, která využívá speciálně vycvičeného koně. Tato terapie je velice často zahrnována do komplexní rehabilitační péče nejen u klientů s dětskou mozkovou obrnou. Zájmem této bakalářské práce je poznat tato témata a zjistit, jaký má hipoterapie efekt u dětí s dětskou mozkovou obrnou.
Využití ergoterapie při práci s klientem s DMO
Kudlíková, Vendulka ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
ABSTRAKT:ABSTRAKT:ABSTRAKT:ABSTRAKT: Tématem práce je využití ergoterapie při práci s klientem postiženým dětskou mozkovou obrnou (dále jen DMO). Cílem práce je vytvořit ergoterapeutický program pro klienta s DMO, dosáhnout při ergoterapeutické činnosti určitého rozvoje jemné a hrubé motoriky ruky a poskytnout klientovi pocit úspěchu, smysluplnosti a užitečnosti z vykonané práce. V teoretické části práce budou představeny základní pojmy týkající se vymezení pojmu DMO, možnosti vzdělávání žáků DMO, individuální vzdělávací plán, role asistenta pedagoga, vymezení ergoterapie, cíle a složky ergoterapie. Praktická část je věnována využití ergoterapie u klienta DMO. V práci budou využity tyto prostředky - analýza odborných pramenů, pozorování a přímá práce s klientem.
Sociální program klienta s tělesným postižením
Nešporová, Františka ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce,,Sociální program podpory klienta s tělesným postižením", sestává ze dvou částí. V teoretické části se věnuji kapitolám, které se zabývají filosofií duše a těla, tělesností, tělesným postižením, dětskou mozkovou obrnou a zákonem č. 108/2006 Sb., O sociálních službách. Pro výzkumnou část mé práce využívám case managment v případě klientky s DMO. Popisuji zde cíl práce, metodu sběru dat, stručně představuji svou respondentku a uvádím úkoly výzkumného šetření. V podkapitole nazvané,,Data a jejich interpretace", předkládám rozhovor, který je zaměřený na využití poskytovaných sociálních služeb konkrétním klientem. Rozhovor publikuji v celém znění jako nedílnou součást diplomové práce.
Možnosti a uplatnění jedince s dětskou mozkovou obrnou (DMO) ve sportovních aktivitách v Praze
Brůžková, Anna ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti sportovních aktivit handicapovaných lidí. Konkrétně se zabývá handicapovanými s tělesným postižením a jejich sportovními aktivitami. Část s názvem teoretická východiska práce je věnována problematice týkající se vymezení základních pojmů, druhům tělesného postižení, historickému pohledu na sport handicapovaných, paralympijským hrám a druhům sportovních aktivit, kterým se mohou věnovat tělesně postižení. Ve výzkumné části je seznam sportovních oddílů, které se věnují sportovním aktivitám handicapovaných v hlavním městě Praha a případová studie jedince s diagnózou DMO.
Intenzivní hipoterapie u dětí s diagnózou DMO a její krátkodobý a střednědobý efekt
Kopecká, Tereza ; Pivec, Martin (vedoucí práce) ; Kulichová, Jana (oponent)
Hipoterapie patří mezi proprioceptivní neuromuskulárně facilitační metody. Speci-fickými prvky obohacuje komplexní rehabilitační péči především neurologických pacientů. Práce teoreticky zpracovává metodiku hipoterapie. Dále je součástí práce studie hodnotící soubor 21 probandů s diagnózou dětská mozková obrna po intenzivní hipoterapii. Sledován byl bezprostřední, krátkodobý a střednědobý efekt po terapii. K hodnocení byly použity testy- interkondylický index, Collis příznak a polohové reakce. Testování doplňuje rodiči vyplňova-ný dotazník s 11 parametry, které zahrnovaly změny ve funkčních dovednostech a psychice dítěte. Z výsledků vyplývá, že dochází ke statisticky významným změnám po bezprostřední i týdenní terapii ve smyslu zlepšení hodnocených parametrů. Metodu lze doporučit jako jednu z možných variant komplexního přístupu terapie dětí s dětskou mozkovou obrnou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.