Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 191 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Design městského elektrokola
Růčka, Jakub ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Dopravní situace ve městech se každým dnem zhoršuje. Neustále roste počet automobilů, které jeho infrastruktura nezvládá pojmout. Jako téma pro tuto práci byl zvolen design městského elektrokola s cílem analyzovat problematické stránky produktu a prostředí, ve kterém je využíván, a pokusit se je vyřešit. Proto finální design primárně respektuje uživatele a jeho potřeby. Splňuje jednotlivé ergonomické a technické parametry. Vyladění elektrokola do posledních detailů zlepšuje komfort a bezpečnost při jízdě. Díky vhodné integraci světelných prvků přímo do jednotlivých částí elektrokola bylo dosaženo dostatečného množství osvětlení. Elektrokolo umožňuje upozornit na změnu směru jízdy pomocí světelných signálů. Pro elektrokolo byl navržen také úložný prostor, který umožňuje převoz menších předmětů. Tato práce přináší nový pohled na městské elektrokolo. Ukazuje, jak lze přistupovat k jeho jednotlivým částem a pracovat s různými praktickými doplňky. Nastiňuje také, jak by mohlo být elektrokolo propojeno s chytrým telefonem s cílem zpříjemnit uživateli jeho použití.
Podnikatelský záměr
Kašpar, Michael ; Koplík, Petr (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje návrhu podnikatelského záměru na založení společnosti SportHC s.r.o., která bude prodávat sportovní vybavení prostřednictvím jak kamenné prodej, tak i internetového obchodu. Práci budu zpracovávat ve třech částech. V první části se zaměřím na teoretická východiska práce vhodná pro podnikatelský záměr. Ve druhé analytické části se zaměřím na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí společnosti a ve třetí praktické části se budu snažit dosavadní poznatky z teoretické a analytické části uvést do realizovatelného podnikatelského plánu.
Návrh jízdního kola pro městský provoz
Sunek, Ondřej ; Nedoma, Jiří (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vozidly, která jsou poháněná lidskou silou, konkrétně návrhem rámu cyklistického kola určeného pro městský provoz. Součástí práce je část, která popisuje historický vývoj cyklistických kol, a dále přehled jednotlivých koncepcí kol se zaměřením na jejich výhody a nevýhody.
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Dolkošová, Vendula ; Hrabec, Josef (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
ANOTACE Předmětem bakalářské práce je urbanistický a architektonický návrh zástavby nárožní proluky domovních bloků na území poblíž křižovatky ulic Brabansko- Malá Dlážka. Lokalita se nachází na situačně exponovaném místě poblíž nábřeží řeky Bečvy s výhledem na protější historické centrum Přerova, zároveň přiléhá k hranici ochranného pásma městské památkové zóny. Předmětná městská část představuje oblast, kde jsou soustředěny možnosti pro sportovně rekreační aktivity. Východní nábřežní území je rekreační zónou navazující na městský park a přírodní rezervaci. Západním směrem na nábřeží je rozsáhlý areál tělocvičné jednoty Sokol. Poblíž křižovatky, která je vymezena vodním náhonem bývalého mlýna, je sportovní centrum Mlýn s přilehlým parkovištěm. Zdejší lokalita je sportovně významná, je křižovatkou místních cyklistických stezek, pěších i naučných. Vzhledem k vysoké popularitě cyklistiky byla jednou z hlavních funkcí bytového domu zvolena služba cyklocentra se servisem. Pětipodlažní budova je situována jako solitér, území pozemku tvoří otevřený prostor orientovaný ke křižovatce a nábřežní komunikaci. Z architektonického hlediska představuje objekt budovy tvar jednoduché kostky s fasádou tvořenou hladkým proskleným pláštěm černé barvy. Exteriér je řešen parkovou úpravou s architektonickými prvky. Dispoziční členění budovy je zcela podřízeno základním funkcím budovy, které zhodnotí charakter lokality: bydlení, cyklocentrum, služby veřejnosti. V budově je situováno 12 malometrážních bytů, sportovní prodejna, cykloservis, prodejna pekařských výrobků s občerstvením, podzemní garáže. Hlavní nosná konstrukce je železobetonová monolitická, opláštění prosklené sendvičové s tepelnou izolací. Zakládání objektu pomocí železobetonové monolitické vany je ovlivněno vysokou hladinou spodní vody a přeložkou stávající trasy parovodu. Realizací objektu navrhovaného městského domu budou doplněny služby okolních objektů. Přerov je městem cyklistů. Hlavní ideu cyklistického centra je možno dále rozvinout. Nabízí se realizace široké sítě cyklistických stanic, sloužících jako půjčovny kol „citybike“, jejichž pohyb by byl sledován elektronicky. Podpora cyklistiky je v souladu s tendencemi redukce motorové dopravy ve městech.
Design městského elektrokola
Sojka, Vojtěch ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je design asistovaného městského elektrokola – tzv. pedelec. Cílem bylo navrhnout takový design, který bude splňovat jak požadavky zadavatele práce, tak kritéria nadčasového designu za použití moderních materiálů a technologií. Výsledkem je návrh, který ve srovnání s běžně prodávanými elektrokoly, vyniká především výrazně lepším rozložením hmotnosti a uživatelským komfortem. Práce je řešena po designérské, technické, ergonomické, psychologické a také ekonomické stránce. Diplomová práce má 84 stran.
Tvorba v historickém prostředí města Kroměříže Úprava nábřeží v úseku mezi hlavním a Zborovským mostem
Šónová, Marcela ; Karas, Tomáš (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Objekt volnočasového centra a nový most byly navrženy v souladu se všemi potřebami a limity území, na které reagují. Studie navazuje na předchozí komplexní analýzu a návrh nábřeží v úseku mezi hlavním a Zborovským mostem v Kroměříži. Obecným cílem práce je aktivně začlenit řeku a její přilehlé okolí do městského prostředí. Tento cíl se snaží podpořit studie zpracovaná v této práci. Studie volnočasového centra navrhuje společenské zázemí a centrum této oblasti, které by se stalo důležitým bodem v Kroměříži, odkud a kam se lidé mohou přepravit po řece, na kole nebo jen po svých. Studie mostu zkoumá možnosti řešení nového mostu přes řeku v Kroměříži, který v této oblasti chybí.
Konstrukce rámu lehokola
Gayer, Tomáš ; Maňas, Pavel (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem nového modelu tříkolky pro malosériovou výrobu. Práce popisuje konstrukční postup od návrhu jednotlivých dílů a samotného rámu v CAD systému Autodesk Inventor, po vytvoření kompletní výkresové dokumentace. Další část práce se věnuje základní deformačně-napěťové analýze užitím metody konečných prvků v systému ANSYS Workbench a určením okrajových podmínek pro tuto analýzu. V závěru práce je provedena vizualizace tříkolky.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / - architektonická studie - design
Gebhardt, Tomáš ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce předcházel specializovaný ateliér ,,Architektonická studie bikrosového areálu Favorit Brno. Tento ateliér byl zaměřen na návrh zázemí pro Bikrosovou trať. Dále na vypracování architektonicko-urbanistické studie sportovního areálu v Komárově s předpokladem dominanty cyklistické haly. Propojení pěších cest, a zjednodušení dopravní obsluhy. Diplomová práce se věnuje vypracování nového konceptu území, kde bude mít místo jak sport profesionální, tak i rekreační. Hlavní část práce je věnována návrhu nového cyklistického stadionu, patřící TJ Favoritu Brna. Hala by měla splňovat dostatečnou kapacitu a zázemí pro konání mezinárodních sportovních utkání v dráhové cyklistice. Zároveň by měl být využitelná pro trénink, konání menších závodů a jiné sportovní i kulturní akce. Dalším požadavkem je, aby stadion mohl nabízet dostatečné zázemí pro domácí cyklistický klub TJ Favorit Brno. Jehož domácím místem je v současnosti nevyhovující cyklistický stadion na Brněnském výstavišti. Tento stadion dnes nesplňuje podmínky podle parametrů mezinárodní federace UCI. Pozornost si v neposlední řadě zaslouží návrh variabilního prostoru haly, který bude sloužit míčovým sportům a dalším sportovním akcím. Cyklistický stadion je umístěn v severní části areálu. Klade důraz na oddělení vstupů diváků a sportovců. Hlavním výrazovým prvkem jsou dvě hmoty, z niž jedna umožňuje veřejnosti vystoupat po rampě po obvodu stadionu do vyhlídkových míst. Z rampy je možno vidět děj uvnitř stadionu. Atraktivitu celého areálu zvyšuje navržené dopravní hřiště a pumptrack. Celkový areál bude oddělen od dopravy. Na území areálu vzniknou 3 nové parkoviště.
Modifikace uložení klik na jízdním kole
Kupčák, Radim ; Osička, Karel (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
První část této bakalářské práce se věnuje rešerši nejčastěji používaných materiálů ve veloprůmyslu. Srovnává je s ohledem na to, jaké mechanické vlastnosti konstruktérům komponentů jízdních kol nabízejí a jaké jsou jejich výhody a nevýhody. Součástí rešerše je i charakteristika nejčastěji použitých středových složení, od nejstaršího klínkového, až po nejmodernější typu press-fit. V praktické části byly navrženy kliky jízdního kola s ohledem na informace získané rešerší. Velký důraz byl kladen na volbu vhodného středového složení pro rekreační cyklistiku. Bylo provedeno dimenzování klik a následně popsána jejich výroba.
Optimalizace rozhledových trojúhelníků v ČSN 73 6110
Kejvalová, Lucie ; Jakl, Tomáš (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou návrhových parametrů pro rozhledové trojúhelníky vozidel, chodců a cyklistů normy ČSN 73 6110. Vymezuje se na dvě hlavní kapitoly, jimiž jsou Rozbor problému a Vlastní analýza. První kapitola se zaměřuje na některé z nejčastějších používaných technických nebo odborných výrazů k problematice týkající se této práce. Druhá kapitola přináší zhodnocení a možné úpravy a optimalizace, které mohou vést ke zlepšení rozhledových poměrů ve vybraných oblastech. V závěru jsou shrnuty poznatky, kterých bylo dosaženo v průběhu zpracování práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 191 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.