Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chování návštěvníků gastro podniků Moravskoslezského kraje
Toflová, Klára
Toflová, K. Chování návštěvníků gastro podniků Moravskoslezského kraje. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Hlavním cílem práce je zhodnocení míry spokojenosti s vybranými faktory v gastronomických podnicích v Moravskoslezském kraji a jak tyto faktory ovlivňují jejich loajalitu. K dosažení cíle budou použita data, která byla sesbírána pomocí dotazníkového šetření. Otázky jsou zaměřeny na faktory spokojenosti zákazníka, jejich následný vliv na loajalitu a také jaké vlivy je ovlivňují při vyhledávání nových podniků a jejich reakce na ne/spokojenost s podnikem.
"Hmyzí královna v říši neobvyklých pochoutek": Zážitkový turismus, jídelní festivaly a soukromé ochutnávky v perspektivě sociokulturní antropologie
Matušínská, Radka ; Slavková, Markéta (vedoucí práce) ; Zandlová, Markéta (oponent)
Diplomová práce pojednává o tom, jak jsou konceptualizovány neobvyklé pochoutky z pohledu sociokulturní antropologie, konkrétně v kontextu subdisciplíny antropologie jídla. Neobvyklými pochoutkami jsou myšleny takové pokrmy, které se z našeho pohledu zdají být netradiční a unikátní, ale také šokující či vnímané jako "bizarní". Skrze komplexní zachycení zkušenosti jednotlivce při celém procesu konzumace těchto pokrmů bude interpretováno, co pro něj tato zkušenost znamená, jaké jsou pro ni motivace a jak je následně zvýznamňována v rámci sebeprezentace. Dále bude zkoumáno, jakou mají neobvyklé pochoutky roli v rámci poznávání cizích zemí a zda jsou nositeli kulturního a symbolického významu.
Kulinářský cestovní ruch
ROUSOVÁ, Dagmar
V souladu se změnami poptávky ze strany účastníků cestovního ruchu se prosazují nové trendy i v jeho nabídce. Rozvíjí se celá řada alternativních směrů. Jedním z nich je kulinářský (gastro) turismus. Cílem práce je popsat základní charakteristiky, vývoj a motivace pro vznik této formy jak na globální úrovni, tak i na úrovni jihočeského regionu. Vymezuje základní pojmy v této oblasti, popisuje historii vzniku tohoto trendu, akce, organizace, projekty, které tento trend podporují. Tato práce na základě mapových výstupů ukazuje, kolik podnikatelských subjektů působí v našem regionu, dále jaké mají jejich majitelé zkušenosti v oblasti spojení gastronomie a cestovního ruchu a zda by pro ně bylo výhodné se na tuto oblast více zaměřit. Ukazuje zároveň i povědomí a zájem lidí, potenciálních zákazníků, o tuto oblast. Práce zkoumá, zda rostoucí potenciál tohoto trendu v cestovním ruchu ve světě, je možné více uplatnit i v našem regionu a zda poznat cizí zemi znamená tuto zemi i ochutnat.. Proto jsou součástí této práce i nové návrhy a strategie pro tuto oblast, které by pomohly zvýšit počet návštěvníků v našem regionu.
"Hmyzí královna v říši neobvyklých pochoutek": Zážitkový turismus, jídelní festivaly a soukromé ochutnávky v perspektivě sociokulturní antropologie
Matušínská, Radka ; Slavková, Markéta (vedoucí práce) ; Zandlová, Markéta (oponent)
Diplomová práce pojednává o tom, jak jsou konceptualizovány neobvyklé pochoutky z pohledu sociokulturní antropologie, konkrétně v kontextu subdisciplíny antropologie jídla. Neobvyklými pochoutkami jsou myšleny takové pokrmy, které se z našeho pohledu zdají být netradiční a unikátní, ale také šokující či vnímané jako "bizarní". Skrze komplexní zachycení zkušenosti jednotlivce při celém procesu konzumace těchto pokrmů bude interpretováno, co pro něj tato zkušenost znamená, jaké jsou pro ni motivace a jak je následně zvýznamňována v rámci sebeprezentace. Dále bude zkoumáno, jakou mají neobvyklé pochoutky roli v rámci poznávání cizích zemí a zda jsou nositeli kulturního a symbolického významu.
Komunikační aktivity Prague Food Festivalu pro ročník 2011
Kolevová, Iva ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce Komunikační aktivity Prague Food Festivalu pro ročník 2011 obsahuje úvod do zážitkového cestovního ruchu s vymezením kulinářského turismu jako součásti cestovního ruchu spojeného s jídlem, jež pod zážitkový cestovní ruch spadá. Následuje popis festivalu a jeho historie, následně rozebírám také značku a image Prague Food Festivalu, jeho cílovou skupinu a positioning festivalu. V analýze komunikačních aktivit se pak zaměřuji na zmínky v médiích - tj. na formu public relations, jelikož placená propagace je festivalem využívána méně (pouze v podobě tištěné reklamy v partnerských a několika málo dalších médiích a v podobě citylights). Nejvíce jsou analyzovány komunikační kanály nových medií, tedy na internetu.
Gastronomie Argentiny
Cypriánová, Michaela ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Cílem této diplomové práce je charakterizovat argentinskou gastronomii s vyzdvihnutím regionálních rozdílů a také zjistit situaci zastoupení argentinské gastronomie v Praze. Práce je rozdělena do šesti kapitol, přičemž první dvě kapitoly se zabývají teoretickými východisky, a to konkrétně významem cestovního ruchu a gastronomie a jejich vzájemným vztahem, a dále charakteristikou lokality Argentiny z geografického, demografického, historického a ekonomického hlediska. Třetí kapitola je již věnována argentinské gastronomii: obsahuje charakteristiku argentinské kuchyně, popis způsobu stravovaní Argentinců, výčet nejtypičtějších argentinských pokrmů a nápojů a také přehled vybraných kulturně gastronomických atraktivit v zemi. Následující kapitola charakterizuje argentinské gastronomické regiony s důrazem na jejich geografické a gastronomické odlišnosti. Pátá kapitola analyzuje zastoupení argentinské gastronomie v Praze a detailně porovnává pět vybraných pražských provozoven zaměřujících se na argentinskou gastronomii. Poslední část shrnuje zjištění, vyvozuje závěry a dává doporučení na vylepšení dané situace.
Gastronomie jako moderní motiv cestovního ruchu
Lenhartová, Michaela ; Jenčková, Jiřina (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá gastronomickým cestovním ruchem v České republice. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a cílem je charakterizovat rostoucí důležitost gastronomie jako moderního motivu v cestovním ruchu. V praktické části jsou na toto téma zpracovány výsledky dotazníkového šetření a v poslední části bakalářské práce byla vytvořena analýza nabídky vybraných českých cestovních kanceláří, které nabízejí zájezdy za gastronomií.
Místní potraviny a gastronomické tradice jako nástroj podpory regionální ekonomiky
Bláhová, Anna ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá lokálními potravinami a gastronomickými tradicemi, které jsou jedním z důležitých nástrojů podpory cestovního ruchu v regionech. V teoretické části práce jsou objasněny vybrané pojmy z oblasti kulinářského turismu a gastronomie, dále je vymezena ekonomická lokalizace a její vazby k regionálním potravinám, zároveň jsou v této části zmapovány konkrétní formy podpory místních potravin v České republice. Praktická část se zaměřuje na analýzu konkrétního gastronomického projektu: Ochutnejte Moravu, který se věnuje regionální moravské gastronomii a podporuje propagaci regionální potravinářské produkce organizováním kulturních událostí. Výsledné poznatky jsou shrnuty v závěrečném zhodnocení ekonomických dopadů regionální gastronomie a je navrženo další možné využití potenciálů regionálních produktů při obnově místních tradic.
Gastroturismus - aktuální trend v současném turismu
Šejdová, Barbora ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Tittelbachová, Šárka (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá gastroturismum, jakožto novým směrem turismu. Vychází z definic daného oboru a jako vědeckou metodu používá rešerši odborné literatury a statistických údajů. Zaměřena je na zařazení pojmu v rámci typologie turismu. Řešena je problematika dopadu turismu na ekonomiku i úloha multiplikačních efektů v rámci obecné tématiky. Praktická část se zaobírá gastroturismem a jeho pojetím v Rakousku. Nejprve je rozebírána obecná problematika rakouského turismu, s tématy soustředícími se na způsob prezentace státu v rámci turismu. Dále je zpracována značka turismu "Dovolená v Rakousku" pod níž spadají rovněž témata zabývající se gastronomickým trhem, rakouským gastroturismem a iniciativou Genuss Region Österreich.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.