Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 305 záznamů.  začátekpředchozí212 - 221dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Internetové pirátství v oblasti elektronických knih
Bradaričová, Johana ; Nováček, Libor (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou pirátství e-knih, popisuje jejich vývoj a snaží se odůvodnit, proč se e-knihy staly oblíbeným artiklem pirátů. Dále se zabývá zákony, kterými se státy snaží pirátství zabránit a činnostmi majitelů autorských práv, kterými se tito snaží pirátství zabránit i předcházet.
Internet a autorské právo - rozsah odpovědnosti jednotlivých subjektů a způsob ochrany proti pirátství
Mačenbacher, David ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Hlavním smyslem p edkládané diplomové práce je analýza a zhodnocení sou asného stavu autorského práva s d razem na odpov dnost jednotlivých subjekt v informa ní spole nosti. Nedílnou sou ástí práce je i p ehled právních norem, a to jak mezinárodních a národních, tak zejména komunitárních. Záv r práce se pak zaobírá problematikou porušování autorského práva s návrhy, jak tento zna ný rozsah porušování eliminovat nebo alespo snížit. vodem pro výb r diplomové práce s tématem "Internet a autorské právo - rozsah odpov dnosti jednotlivých subjekt a zp sob ochrany proti pirátství", pro m byl edevším ten, že má profesní specializace je orientována na prost edí po íta a Internetu. Velmi m také zaujal neustálý legislativní vývoj v tomto sm ru, který kontinuáln p ichází s novými zp soby ochrany autorského práva. Práce je d lena do p ti kapitol, které jsou d leny do množství podkapitol. V úvodu a v prvních dvou kapitolách je Internet definován právn i laicky, p emž se asto snažím najít i hlubší souvislosti, které mají sv j p vod v ostatních oblastech práva, zejména v právu ústavním a dále v lidských právech a svobodách. etí kapitola je zam ena na prameny autorského práva. tená e by tento p ehled l informovat o p vodu autorského práva a zárove mu nastínit aktuální právní edpisy s nastín ním budoucího vývoje....
Autorskoprávní ochrana v hudebním průmyslu
Cittová, Gabriela ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Ve své práci se zabývám autorskoprávní ochranou v hudebním průmyslu. Zaměřuji se především na popis autorských práv, práv souvisejících s právem autorským, kolektivní správu a ochranu těchto práv. Nejdříve uvádím vnitrostátní, mezinárodní a evropské prameny autorského práva a vysvětluji pojmy autorské právo, autorské dílo (včetně díla hudebního a díla zpracovaného) a autorství. Dále se zabývám autorským právem z hlediska jeho vzniku, obsahu a omezení. Autorské právo je založeno na kvazidualistické koncepci, což zjednodušeně znamená, že se rozlišují práva osobnostní a majetkové povahy. Ve své práci se zabývám vysvětlením obsahu všech těchto jednotlivých práv. Věnuji se úpravě licenční smlouvy, kterou autor opravňuje jinou osobu k výkonu práva užít jeho dílo. Zaměřuji se i na případy tzv. mimosmluvního užití děl, což znamená, že uživatel smí dílo užít bez souhlasu autora a bezplatně. Dále se věnuji vymezení pojmů a obsahu práv výkonného umělce k jeho uměleckému výkonu, výrobce zvukového a zvukově obrazového záznamu k jeho záznamu a rozhlasového a televizního vysílatele k jeho vysílání. Dále se zaměřuji na činnost kolektivních správců a v závěru se věnuji soukromoprávní a veřejnoprávní ochraně poskytované autorským právům a právům souvisejícím s právem autorským.
Harry Potter v oficiálním a amatérském překladu
Ešnerová, Kateřina ; Jettmarová, Zuzana (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Předmětem této diplomové práce je amatérský překlad beletrie, který zatím stál na rozdíl od amatérského překladu anime a počítačových her poněkud stranou zájmu translatologického výzkumu. Detailně se přitom zaměříme na amatérské překlady románů o Harry Potterovi do češtiny. Cílem této práce je postihnout co nejširší škálu aspektů, kterými se amatérský překlad beletrie vyznačuje. V úvodních kapitolách nastíníme vývoj tohoto fenoménu a dosavadní stav jeho zkoumání. Na základě srovnání s amatérskými překlady anime a počítačových her vyvodíme, jakou funkci amatérské překlady beletrie zastávají vůči překladům oficiálním. Následně fenomén amatérského překladu zasadíme do širšího kontextu a pojednáme o jeho vztahu k fanouškovským komunitám a zodpovíme otázku legálnosti této činnosti. K poznání vlastností amatérského překladu beletrie přispěje také srovnání s překladem oficiálním, které provedeme na příkladu románů o Harry Potterovi. Nejprve porovnáme proces vzniku obou typů překladu a následně překlad úryvků z posledního dílu série, Harry Potter and the Deathly Hallows. Kromě porovnání s překladem oficiálním srovnáme amatérské překlady i mezi sebou, čímž odhalíme, jak se liší překlad kolektivní od překladu vytvořeného jednotlivcem. Na základě tohoto srovnání vyvodíme u všech zkoumaných překladů závěry...
Porušování práv duševního vlastnictví v prostředí počítačových sítí
Jeřábek, Tomáš ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Název: Porušování práv duševního vlastnictví v prostředí počítačových sítí Těžiště předkládané diplomové práce leží v popisu relevantní legislativy, judikatury a v rozboru druhů právních odpovědností. Legislativa je popsána od úrovně mezinárodních smluv, včetně dohody TRIPS a Internetových smluv WIPO, přes evropské směrnice až po české vnitrostátní právo, zejména autorský zákon a další vybrané normy občanskoprávní i trestní. Práce se zabývá také předpisy Francie a Spojených státu amerických, známých tvrdou linií ochrany autorských práv. Krátce je pojednáno o metodickém návodu Nejvyššího státního zastupitelství. Naváže rozbor civilních, správních a trestních odpovědností. Judikatura zahrnuje rozhodnutí Ústavního soudu, Nejvyššího soudu a Nejvyššího správního soudu, dále rozsudek Evropského soudního dvora ve věci Scarlett a několik zahraničních rozhodnutí, zejména nizozemských rozsudků ve věcech profesní asociace BREIN a amerického případu Betamax.
Apropriace a recyklace mediálních obrazů
Černá, Iveta ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Apropriace a recyklace mediálních obrazů se zabývá tím, jakými způsoby se mediální obrazy dostávají mimo svůj původní kontext a jak tento proces mění jejich funkci a významy. Práce sestává ze tří částí. První část čtenáře seznamuje s metodou apropriace a recyklace, a to jak s jejími počátky, tak i s jejími specifiky. Druhá část se zabývá tím, co jsou ikony a jak je využívá umění. K tomu je nejdříve potřeba uvést základní sémiotické pojmy, abych se dále mohla věnovat tomu, jak se posouvá význam a jak fungují mediální ikony. V třetí části se věnuji konkrétním případům apropriace a recyklace, které jsou podle charakteru rozděleny do jednotlivých podtémat malířství, politická ikonografie, modely a autorovo promítnutí sebe sama do fotografických ikon. Čtvrtá část se zabývá apropriací a recyklací mediálních obrazů ve vztahu k autorským právům. Zahrnuje podkapitoly o českém autorském právu i o licencích Creative Commons, o teoretických návrzích svobodné kultury a o konkrétních případech apropriace zajímavých z hlediska porušení autorských práv.
Akademické plagiátorství v dramaturgické perspektivě
Tůmová, Markéta ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Šamánek, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Akademické plagiátorství v dramaturgické perspektivě" se zabývá prezentací problému akademického plagiátorství v médiích na případu profesora Ivo Budila. První část práce se věnuje teoretickému zázemí. Stručně shrnuje historii vnímání autora a autorství a ukazuje normativní pohled na problematiku z pohledu zákona, morálky a profesní etiky. V práci je klíčový dramaturgický přístup Ervinga Goffmana, na jehož základě společně s teorií nálepkování a stigmatizace přistupuje autorka k plagiátorství jako k sociální konstrukci, která je výsledkem dramaturgické úspěšnosti prosazení definice situace jako plagiátorství. V analytické části rozebírá na základě kvalitativní obsahové analýzy padesáti textů kauzu prof. Ivo Budila. Představuje hlavní aktéry, kteří se v kauze angažovali, a ukazuje, pomocí jakých prostředků se snažili dosáhnout toho, aby Budil byl nebo naopak nebyl označen za plagiátora. Dospívá k závěru, že určení plagiátora je výsledkem dramaturgického výkonu aktérů a tím úspěšného nalepení stigmatizující nálepky plagiátora.
Současný vývoj kolektivní správy práv
Pařík, Jiří ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Institut kolektivní správy práv je zejména v posledních desetiletí pod velkým tlakem a čelí výzvám, které s sebou přináší výrazný technologický pokrok, který v multimediálním informačním prostředí globalizujícího se světa přináší nové problémy a otázky, které musí kolektivní správci i evropské orgány reflektovat a nějakým způsobem na ně reagovat. Pojmy jako teritorialita, digitalizace, přeshraniční správa práv nebo veřejných licence jsou v souvislosti s kolektivní správou práv často skloňovanými pojmy. Po stručném úvodu zaměřeném na definování základních charakteristik kolektivní správy práv v České republice se zaměřím na fenomén veřejných licencí Creative commons (dále jen "CC licence"). Jejich existence a popularita je více než patrná a již v úvodu této práce si dovolím tvrdit, že jejich vliv nadále poroste, jelikož autorům poskytují jednoduchý a srozumitelný nástroj, jímž mohou poskytnout oprávnění užít své dílo veřejnosti, což v případě kolektivní správy práv prozatím konstatovat nemůžeme. Jejich vznik je pevně spjat s technologickým vývojem a zejména internet, který je již v dnešní době velice snadno dostupným médiem, jehož prostřednictvím může docházet k šíření autorských děl, poskytuje licencím CC živnou půdu pro jejich další růst. Jelikož jsou tyto licence použitelné kdekoliv na světě, dochází při...
Autorskoprávní ochrana počítačového programu
Beluský, Michal ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
diplomové práce Cílem této práce bylo shrnout relevantní prost!edky ochrany po"íta"ového programu. M#m zám$rem bylo promyslet a popsat minulost i sou"asnost právní ochrany po"íta"ov#ch program% všech druh%, se zam$!ením zejména na "eské status quo této ochrany. Hlavním zdrojem pravidel v této oblasti byl a stále je "esk# Autorsk# zákon, pokusil jsem se však analyzovat i další, p!edevším evropské, normy. Spolu s popisem historie po"íta"ového programu bylo m#m cílem uvedení problematiky v širším kontextu. Na po"átku práce, za "ástí definující po"íta"ov# program a krátkém historickém exkurzu, v kapitole o p!edm$tu autorského práva, po"íta"ovém programu, se sna'ím vymezit rozdíly mezi zdrojov#m a objektov#m kódem. V procesu psaní této práce, jsem se dále pokusil shrnout p!íslušné zp%soby u'ití, a to zejména instalaci programu, právní d%sledky a konotace tohoto procesu. Také jsem psal o ší!ení po"íta"ového programu, pokud jde o autorova práva. Následn$ jsem stru"n$ zanalyzoval relativn$ "erstvé rozhodnutí Soudního dvoru Evropské unie, t#kající se ochrany grafického u'ivatelského rozhraní po"íta"ového programu. Ve dvou záv$re"n#ch kapitolách popisuji problémy v licencování softwaru a dále pak nástroje ochrany autorsk#ch práv. Pokud jde o strukturu dokumentu, sna'il jsem se dodr'ovat (s v#jimkou "ásti o...
Webové sociální sítě a galerie jako podpora při budování kariéry jednotlivce v oblasti umělecké fotografie
Synek, Pavel ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku současného prolínání fotografie s moderními informačními technologiemi a její přizpůsobení současným trendům. Zvláštní důraz je přitom kladen na fotografii uměleckou (výtvarnou). V první části se autor kromě vymezení problematiky věnuje historii a základům fotografie, kde poukazuje na dramatické změny, které se odehrály v samých začátcích tohoto oboru. Druhá část je zaměřena na fenomén současnosti, tedy sociální sítě a jejich rapidní rozmach do virtuálního prostoru Internetu v posledním desetiletí. Prostor je věnován klíčovým atributům sociálních sítí, které mají signifikantní vliv právě při spojení s fotografií. Další část se krátce zaměřuje na problematiku autorských práv a klíčové otázky, které v souvislosti s digitální fotografií vyvstávají. Součástí práce je také analýza vybraných systémů zaměřených na publikování děl v oblasti umělecké fotografie, popřípadě na jejich prodej. Autor popisuje jejich hlavní prvky, principy funkce a vzájemné rozdíly. Stěžejní část se věnuje praktickému pohledu na propojení umělecké fotografie s informačními technologiemi, přičemž se opírá o strukturované rozhovory provedené s vybranými fotografy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 305 záznamů.   začátekpředchozí212 - 221dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.