Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komiks v české současné dětské literatuře
Richterová, Tereza ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na téma komiks v české moderní dětské literatuře s důrazem na výtvarnou tvorbu komiksu. Práce se skládá ze tří částí - z teoretické, praktické a didaktické. V teoretické části je tento pojem rozdělen podle kritérií - na vymezení termínu komiks a jeho definici, na českou historii komiksu a na rozšíření komiksu v české moderní dětské literatuře. V této části jsou zmíněna konkrétní česká díla a čeští autoři, kteří se tomuto tématu věnují. S vybranými autory je veden rozhovor o jejich cestě ke komiksu. Praktická část se věnuje projektu, komiksové příručce Dneska budu offline, který je vytvořen komiksovou formou a je určen pro děti mladšího školního věku. Druhým projektem, který je součástí praktické části, je uplatnění komiksu ve výtvarné výchově na vybrané základní škole. Tento projekt propojuje část praktickou a část didaktickou, využití komiksu ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA Komiks, literární žánr, dětská literatura, čeští autoři, výtvarná výchova
Comics as a method for improvement of redaing skills in the teaching of german as foreign language
Neradová, Zuzana ; Kafka, Clemens (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Eine Steigerung der Lesekompetenz, die in fünf Stufen verläuft, wobei die fünfte Stufe als literarische Kompetenz zu verstehen ist, bei der die Lesenden die gesamte Gefühlswelt der Geschichte und alle implizit beinhaltenen Information aufnehmen und auswerten können. Die Steigerung der Lesekompetenz hat einen positiven Einfluss sowohl auf das gesamte Sprachvermögen als auch auf die interkulturelle Kompetenz. Eine mögliche Methode zur Steigerung der Lesekompetenz stellen Comics - zu räumlichen Sequenzen angeordnete, bildliche oder andere Zeichen, die Informationen vermitteln und/oder eine ästhetische Wirkung beim Betrachter erzeugen sollen - dar, die über mehrere Vorteile wie z.B. kurze Texte, durch Bilder gegebenen Kontext oder authentische Sprache verfügen. Comics bieten eine direkte Methode der Überlieferung von den im Text beinhaltenen Emotionen. Um die Wirksamkeit von Comicbüchern zur Steigerung der Lesekompetenz wurde ein Experiment mit zwei Adaptation von E.M. Remarques "Im Westen nichts Neues" durchgeführt - in einer sprachlich vereinfachten Version und in einer Literatur-Comic-Form. Anhand der Untersuchung wurde festgestellt, dass sich auf dem Niveau A2 für die Steigerung der Lesekompetenz Lektüren in einfacher Sprache besser eignen, da die gemessene Steigerung der Lesekompetenz bei den...
Komparace reprezentace homosexuálních mužských postav v superhrdinských komiksech vydavatelů Marvel a DC v 90. letech
Dolejš, Jakub ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Kýrová, Lucie (oponent)
Práce se věnuje analýze reprezentace homosexuálních mužských postav v komiksech vydavatelů Marvelu a DC v 90. letech 20. století. Prostřednictvím komparativní analýzy na základě získaných dat se porovnají přístupy vydavatelství ke třem aspektům reprezentace homosexuality - tou je coming out, následná reprezentace sexuality a téma HIV/AIDS. Pro komparaci bylo od obou vydavatelství vybráno pět postav podle určitých kritérií, jako je počet výskytů v komiksech nebo rok odhalení sexuality. U těchto vybraných postav autor práce sleduje zmíněná témata a jejich následné zobrazení poté porovná.
Čtenáři webtoonů v Česku
Víchová, Veronika ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá webtoony a jejich čtenáři. Webtoony jsou komiksy vhodné k publikování na webu. Často jsou publikované skrze sociální média a specializované platformy, které jsou často přístupné zdarma a dají se zobrazit na telefonu. Přístup k webtoonům je tedy pro uživatele snadný. Díky absenci prostředníka jako nakladatelství, mají autoři velkou tvůrčí svobodu, a tak webtoony mohou být velmi rozmanité. Mohou mít různé výtvarné zpracování, žánr, děj, nebo mohou obsahovat zvuk či animaci. Mohou proto oslovit široké množství konzumentů. Při využití některých platforem může autor na publikovaných webtoonech i vydělat (např. skrze program pro tvůrce na webtoon.com). Případně navázat na úspěšný titul vydáním knihy nebo nějakých produktů. Cílem práce je zjistit, zda respondenti webtoony znají, zda je aktivně konzumují, jaký na ně mají názor nebo jaké jsou jejich preference. V neposlední řadě také zjistit, zda je respondenti sdílí s okolím. V praktické části respondenti uvádějí jejich preference žánru, čtenářské návyky, oblíbené platformy nebo autory. Respondenti uvedli, že mezi na webtoonech oceňují jejich praktičnost a dostupnost, díky které je mohou číst i během cestování nebo čekání.
Popularizace vybraných témat psychologie prostřednictvím komiksu
HORNOVÁ, Eliška
Cílem diplomové práce je deskripce, analýza a ověření možností využití moderní výukové metody - komiksu ve výuce psychologie na střední škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou zpracovány základní poznatky vztahující se k výukovým metodám s akcentem na výukový komiks. Taktéž se práce zaměřuje na komunikaci skrze komiks a akcentuje to, že se výzkum odehrává na dvou středních školách. Dále je řešena tvorba komiksu. Část praktická zkoumá možnosti a limity užití komiksu ve výuce psychologie na střední škole s přihlédnutím ke všem stěžejním proměnným, které tuto výuku ovlivňují.
Komiks a jeho využití v literární výchově ve volném čase
BREICHA, Emanuel
Diplomová práce se věnuje tématu komiks a jeho využití v literární výchově ve volném čase mládeže. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část představuje různé pohledy autorů na téma komiks, mapuje jeho specifika i historii. Dále předkládá výsledky výzkumů českého čtenářství a zařazení komiksu do jejich souvislostí včetně představení několika konkrétních komiksových děl. Praktickou část tvoří projekt volnočasového literárního klubu. V rámci projektu klubu jsou představeny a v praxi ověřeny metody práce s komiksem za účelem rozvoje čtenářství ve volném čase.
Problémy sexuality a genderové identity v produkci společnosti Marvel
HORVÁTH, Roman
Diplomová práce se zabývá analýzou podob sexuality a genderové identity v produkci společnosti Marvel se zaměřením na komiksy. Zkoumá reprezentaci sexuality a genderové identity v komiksech. Také je analyzována stereotypizace zobrazování ženských hrdinek a soustřeďuje se na reprezentaci maskulinity, feminity a queer znaků. Zároveň usiluje o analýzu genderových stereotypů při konstrukci ženských hrdinek za pomoci psychoanalytického pojmu male gaze. Vývoj těchto témat je rovněž prokládán socio-kulturním kontextem. Cílem je také nastínit a analyzovat možný vliv emancipačních hnutí a historických událostí na komiksovou tvorbu. Práci lze pomyslně rozdělit na dvě části, přičemž první teoretická část obsahuje kapitoly zaměřující se na teorii komiksu čerpanou od komiksového teoretika Scotta McClouda. Dále se zaměřuje na formální prvky komiksu doplněné teorií Martina Foreta. Následují pasáže věnované metodologii komiksu, jež vycházejí z teorie Michala Uhla. V dalších kapitolách se vyskytují témata jako tělesnost hrdinů a jejich reprezentace, historie Marvelu a problematika genderu, identity a sexuality. Další část je již věnována samotné analýze komiksů, která je svou povahou spíše kompilací dílčích textů. Analytické texty jsou zaměřené na Kapitána Ameriku, Black Widow, X-Meny a mutanty v celkovém kontextu a skupinu mladých hrdinů Young Avengers, ve kterých jsou zkoumána témata jako provázanost propagandy a tělesnosti, feminismus a emancipace ženských hrdinek, queer tématika jako metafora pro mutantství a stereotypní zobrazování homosexuálních hrdinů.
Zámek
Čech, David ; Motal, Tomáš (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Bakalářská práce kombinuje autorský komiks a gamebook. Po vzoru klasických gamebooků je narativ členěn do očíslovaných segmentů, mezi kterými hráč volí. V rámci tematického zaměření se práce soustředí na architekturu, zejména na interiéry a jejich vzájemné propojení s vybranými předměty. Jednotlivé segmenty v tomto případě odpovídají konkrétním fyzickým prostorům ilustrované budovy. Práce obsahuje minimum textu a hlavní část informací se zde komunikuje skrze obraz. Výstupem bakalářské práce je papírová podoba autorského interaktivního komiksu, jehož základním obsahem je série navazujících ilustrací. Na základě číselné navigace se lze pohybovat mezi jednotlivými stránkami a poskládat tak obraz situace, kterou se příběhová část práce zabývá. Cílem práce je vytvoření autorského interaktivního komiksu, který nestojí na textu, ale nechává hráče interagovat přímo s vizuálem prostředí.
Solomonovy dcery
Brůčková, Kamila ; Prokůpek, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Komiks Solomonovy dcery přináší nové pojetí tématu honu na čarodějnice zasazením do období před a během druhé světové války, přičemž vědomě pracuje s asociacemi na dobu, která už je dnes většině lidem pouze zprostředkovaná literaturou a filmem, a i když se některá témata týkající se lidskosti a krutosti stále vynořují, vnímáme toto období s jistým odstupem a komplexním zhodnocením. A právě díky tomu, jak jednoznačná a všem známá jsou fakta, si nyní můžeme dovolit pracovat s prostředím a dobou převážně jako s kulisou, která nám nabízí určité možnosti pro rozvíjení příběhu a estetickou ucelenost.
Lingvistická charakteristika současného komiksu
Hradečný, Aleš ; Palkosková, Olga (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Práce se zabývá komiksem a zejména jeho jazykovou stránkou. V první části představuje komiks jako kulturní fenomén a jeho různé definice, z nichž pak vybere nejlepší možnou. Dále se věnuje stručné historii komiksu a jeho vývoji z různých geografických pohledů. Pozornost je věnována jazyku komiksu a zejména jeho specifika, totiž unikátního vztahu slov a obrazů. Ve druhé části je proveden rozbor dvou komiksových knih od autorky Lucie Lomové, totiž Anča a Pepík z roku 1990 a Na odstřel z roku 2014. Výsledky rozborů jsou porovnány a z nich jsou vyvozeny závěry. Na pozadí rozborů jsou představeny společné znaky komiksového jazyka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.