Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Exploring the Functioning of Peer-to-peer Online Marketplace Platforms in France and Germany
PLENZ, Rikarda Dorothea Ariane
Purpose - To study the habits and preferences of P2P online marketplace platform users overall and also with regard to national differences between a German and a French P2P platform in the context of the sharing economy and sustainable consumption. Methodology - A literature review identified specific items of interest related to sustainable consumption on P2P online marketplace platforms in the con-text of the sharing economy. A questionnaire was developed and self-administered by two groups of respondents: users of the German platform eBay Kleinanzeigen and users of the French platform leboncoin. Findings - There were some distinct differences between user preferences and habits of both platforms, as well as overarching findings about general use and motivations for P2P platform use. ANOVA results, Chi-square Tests of Independence, as well as t-tests identified amongst other things connections between sustainable intentions and higher use frequency, which in turn was connected to a stronger willingness to increase product life cycles by buying, selling, gifting or receiving broken things. Research limitations/implications - The samples for this study were assembled through snowball and convenience sampling. This limited sampling frame may affect the generalization of findings. For some of the hypotheses, the sample size was insufficient to obtain conclusive results. Practical implications - Both researchers on the topic of sustainable consumption in the sharing economy and managers the P2P platforms in question, as well as similar platforms or those who plan to implement similar platforms with the goal of sustainability, can benefit from the findings of this study. Value - This research contributes to the literature by studying user behaviour and preferences regarding P2P online marketplace platforms in the context of sustainable consumption.
Analysis of Determinants of Carsharing
Špiroch, Jakub ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Hájek, Jan (oponent)
Sdílená ekonomika je fenomén, který je v naší společnosti čím dál víc rozšířený. Tato práce se zaměřuje na případ B2C carsharingu. Na základě posbíraných dat jsme sestavili několik ekonometrických modelů zkoumající charakteristiky měst, kde je carsharing úspěšný. Nejprve byla použita logit regrese, díky které jsme zjistili, jaké faktory ovlivňují samotnou přítomnost car sharingu ve městě. Objevili jsme signifikantně pozitivní vztah mezi přítomností prestižní univerzity a samotnou fungující car-sharingovou platformou. Dále jsme vypočítali regresi metodou nejmenších čtvreců, kde jsme zlogaritmovali závislou proměnnou a hledali jsme determinující faktory ovlivňující množství sdílených aut ve městě. Co víc, jsou poskytnuty charakteristiky jednotlivých demografických a geografický nezávislých proměnných. V závěru je presentován možný postup pro budoucí navazující výzkum úspěchu carsharingu. Klíčová slova sdílení aut, sdílená ekonomika, B2C, Logit, metoda nejmenších čtverců E-mail autora spiroch.jakub@gmail.com E-mail vedoucího práce julie.chytilova@cuni.cz
Sdílená ekonomika jako inovativní nástroj směny v oblasti finančních služeb v kontextu přetrvávající digitální revoluce na území ČR v roce 2016
Demyanenko, Sergey ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
Bakalářská práce zkoumá problematiku tzv. sdílené ekonomiky a jejího dopadu na spotřebitelské chování jedinců v České republice. Teoretická část práce vymezuje historický, sociální a ekonomický kontext, jenž umožnil zrod tohoto moderního modelu směny, a poskytuje přehled o finančních službách sdílené ekonomiky, které působí na českém trhu. Empirická část pojatá formou dotazníkového šetření odhaluje hlavní přínosy služeb sdílené ekonomiky, charakterizuje vnímání finančních služeb spoluspotřebitelství vymezenou skupinou obyvatelstva České republiky a zkoumá potenciální vývoj tohoto modelu jako celku. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že nehledě na poměrně nízkou úroveň důvěry ve služby spoluspotřebitelství a jen velice omezené povědomí o finančních službách sdílené ekonomiky, lze předpokládat budoucí pozitivní vývoj tohoto modelu směny, který za správných podmínek nabyde značného národohospodářského významu.
Zhodnocení potenciálu a dopadu portálu Airbnb v Česku
Arabadjieva, Stefana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce zkoumá fenomén ekonomiky sdílení (sharing economy) a na příkladu společnosti Airbnb ukazuje, jaké příležitosti poskytuje firmám a jaké změny může přinést celé společnosti. Ekonomika sdílení je poměrně nový jev ovlivněný rozšířením internetu a sociálních sítí po celém světě. Jedná se o systém společné spotřeby, v němž jsou sdílené jak statky, tak lidské zdroje. Tato práce podrobněji popisuje uvedený koncept a všímá si problémů spojených s legislativními normami, nedostatkem kontroly či bezpečnosti. Airbnb je internetový portál, jehož prostřednictvím mohou lidé krátkodobě pronajímat své domovy. Je využíván po celém světě a jeho hlavní myšlenkou je vytvoření komunity a pocitu sounáležitosti. Hosté jednotlivá ubytování hodnotí a sdílejí s ostatními své zkušenosti. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza, jež porovnává nabídky ubytování Airbnb s hotely a penziony v Praze. Na základě ceny a uživatelských hodnocení bylo zkoumáno, zda Airbnb dokáže konkurovat zavedeným hotelům a penzionům. Přestože je celkový počet jednotek Airbnb v Praze výrazně menší než počet hotelů a penzionů, výsledky výzkumu ukazují vysoký potenciál této služby, jejíž silnou stránkou jsou nižší ceny a vynikající hodnocení uživatelů.
Marketingové aktivity portálu Airbnb
Weinmannová, Jana ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na fenomén ekonomiky sdílení a na příkladu společnosti Airbnb ukazuje, jaké příležitosti a hrozby přináší firmám, jednotlivcům i celé společnosti. Práce je rozdělena do několika navazujících kapitol, kde teoretická část je věnována analýze marketingového prostředí, marketingové strategii, specifikům marketingového mixu služeb cestovního ruchu a teoretickým poznatkům o ekonomice sdílení. Praktická část se věnuje představení společnosti Airbnb a analýze jejích marketingových aktivit v České republice i v zahraničí. Cílem práce je za pomoci průzkumu trhu odhalit potenciál společnosti Airbnb na českém trhu na straně poptávky i nabídky, určit budoucí cíle společnosti a doporučit, jak těchto cílů dosáhnout.
Rostoucí trend sdílené ekonomiky a jeho dopad na cestovní ruch v Praze
Nguyen, Duy Quang ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Máslo, Lukáš (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje vliv sdílené ekonomiky v oblasti ubytovacích služeb (Airbnb) a dalších vybraných determinantů na poptávku po cestovním ruchu v Praze. Na základě měsíčních panelových dat za období leden 2014 až březen 2015 byl odhadnut ekonometrický model. Determinanty použité v modelu jsou následující: Airbnb nabídka krátkodobého pronájmů, reálné HDP per capita, relativní cena, teplota počasí, úhrn srážek, marketing a dummy proměnné léto, podzim a zima. Z výsledků ekonometrického odhadu vzešlo, že pozitivně působí na poptávku po cestovním ruchu Airbnb, která charakterizuje sdílenou ekonomiku, HDP per capita reprezentující složku příjmů, relativní cena a Prague.eu, která reprezentuje složku marketingu.
Analysis of the Role of Trust in the Sharing Economy
Cossu, Alessandro ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Tato práce si klade za cíl prozkoumat roli duvery v oblasti sdílené ekonomiky. K tomu je nezbytné zabývat se sdílenou ekonomikou jako takovou, jejím historickým vývojem a dynamikou prostredí, které bylo jiz dríve nastaveno nakupováním prostrednictvím internetu. Práce se dále zamerí na hlavní hráce v tomto odvetví a na sociálne-ekonomické faktory, které umoznily vznik sdílené ekonomiky. Druhá cást práce vymezuje pojem duvery v obecné rovine a zameruje se na ty aspekty duvery, jez jsou nejvíce relevantní pro úcely této práce. Záverecná kapitola obsahuje prípadovou studii, která analyzuje prední spolecnost ve sdílené ekonomice: Airbnb. Tato analýza se zamerí na to, jak firma utvárí a koncipuje sama sebe, aby byla duveryhodným prostredníkem mezi hostiteli a hosty, a aby úspesne preklenula informacní asymetrii a nejednoznacnost vycházející z nedostatku fyzické interakce s reálnými lidmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.