Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ingrid Kurzová a její přínos pro vývoj teorie tlumočení
Šindelková, Markéta ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Vavroušová, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem Ingrid Kurzová a její přínos pro vývoj teorie tlumočení je deskriptivní teoretickou studií zabývající se dílem konferenční a televizní tlumočnice, teoretičky tlumočení a profesorky translatologie na Vídeňské univerzitě Ingrid Kurzové, rozené Pinterové. Mapuje jednotlivé výzkumné etapy, vývojové tendence a názorové i zájmové posuny, které se dají chronologicky sledovat v článcích, studiích i rozsáhlejších publikacích této badatelky. Práce rovněž informuje o badatelčiných pedagogických a tlumočnických projektech a v neposlední řadě reflektuje přínos Ingrid Kurzové v oblasti interdisciplinární spolupráce. Právě propojení tlumočnického a psychologického vzdělání ji přimělo k prvním experimentům v oblasti simultánního tlumočení. Klíčová slova: Ingrid Kurzová, teorie tlumočení, interdisciplinární výzkum, kognitivní psychologie, kvalita simultánního tlumočení, stres, média, audiovizuální tlumočení, didaktika.
Pojetí digitálního vzdělávání na 1. stupni ZŠ a jeho akceptace mezi žáky
Hovorková, Michaela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
4 ABSTRAKT Diplomová práce je věnována tématu digitálního vzdělávání na 1. stupni ZŠ a jeho akceptace mezi žáky. Práce je inspirativním pokusem, jak lze propojit formální a informální vzdělávání ve vzdělávacím procesu. Tato studie se stala inspirací pro zefektivnění výuky pomocí digitálních technologií a rozvoj digitální gramotnosti u žáků na 1. stupni ZŠ. Teoretická část je rozdělena na 3 základní kapitoly, které se věnují oblasti kognitivního vývoje u dětí mladšího školního věku, digitálnímu vzdělávání a digitálním technologiím užívaným ve výuce. Poznatky z odborné literatury v teoretické části jsou podkladem pro praktickou část, která prostřednictvím tvorby dvou edukačních geolokačních her zkoumá rozvoj jednotlivých digitálních kompetencí na vzorku dvou tříd. Cílem této práce je zjistit, jak lze na 1.stupni ZŠ rozvíjet digitální gramotnost a její jednotlivé kompetence vzhledem k věku a kognitivnímu vývoji žáků. Na základě kvalitativního výzkumu formou pozorování, terénních zápisků a záznamových archů bylo možné analyzovat míru rozvoje jednotlivých digitálních kompetencí na ZŠ v základní úrovni. Výstupem je popis a zhodnocení možnosti rozvoje digitální gramotnosti a jejích jednotlivých oblastí u dětí na 1. stupni ZŠ vzhledem k jejich kognitivnímu vývoji a věku. Výstupem práce jsou také možnosti postupu...
Afázie jako interdisciplinární problém
SYNEKVALVODOVÁ, Olga
Tato diplomová práce je zaměřena na afázii jako poruchu řeči, která je součástí vědeckého bádání v mnohých oborech. Cílem je interpretovat vědecká východiska a závěry. Afázie stojí v popředí zájmu afaziologie, lingvistiky, logopedie, neurologie, neurolingvistiky, psycholingvistiky, kognitivní psychologie a kognitivní neuropsychologie. Afázii je věnována pozornost na začátku této práce, jsou zde uvedeny příčiny vzniku, klasifikace a diagnostika. Ostatní kapitoly shrnují závěry z výše uvedených vědních disciplín.
Human-Computer Interaction - spolupráce člověka a počítače
Nápravníková, Hana ; Vacura, Miroslav (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá Human-computer Interaction a jejím hlavním cílem je více přiblížit problematiku tohoto oboru. První část popisuje dvě hlavní oblasti, tedy Kognitivní vědu a Kognitivní psychologii, z nichž HCI vychází. Druhá část se věnuje konkrétně Human-computer Interaction, historií vzniku, aspektům lidského faktoru a činitelů, prvky inter-akce a modelování interakce společně s příklady z každodenního života.
Ingrid Kurzová a její přínos pro vývoj teorie tlumočení
Šindelková, Markéta ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Vavroušová, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem Ingrid Kurzová a její přínos pro vývoj teorie tlumočení je deskriptivní teoretickou studií zabývající se dílem konferenční a televizní tlumočnice, teoretičky tlumočení a profesorky translatologie na Vídeňské univerzitě Ingrid Kurzové, rozené Pinterové. Mapuje jednotlivé výzkumné etapy, vývojové tendence a názorové i zájmové posuny, které se dají chronologicky sledovat v článcích, studiích i rozsáhlejších publikacích této badatelky. Práce rovněž informuje o badatelčiných pedagogických a tlumočnických projektech a v neposlední řadě reflektuje přínos Ingrid Kurzové v oblasti interdisciplinární spolupráce. Právě propojení tlumočnického a psychologického vzdělání autorky ji přimělo k prvním experimentům v oblasti simultánního tlumočení. Klíčová slova Ingrid Kurzová, teorie tlumočení, interdisciplinární výzkum, kognitivní psychologie, kvalita simultánního tlumočení, stres, média, audiovizuální tlumočení, didaktika.
Ingrid Kurzová a její přínos pro vývoj teorie tlumočení
Šindelková, Markéta ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Vavroušová, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem Ingrid Kurzová a její přínos pro vývoj teorie tlumočení je deskriptivní teoretickou studií zabývající se dílem konferenční a televizní tlumočnice, teoretičky tlumočení a profesorky translatologie na Vídeňské univerzitě Ingrid Kurzové, rozené Pinterové. Mapuje jednotlivé výzkumné etapy, vývojové tendence a názorové i zájmové posuny, které se dají chronologicky sledovat v článcích, studiích i rozsáhlejších publikacích této badatelky. Práce rovněž informuje o badatelčiných pedagogických a tlumočnických projektech a v neposlední řadě reflektuje přínos Ingrid Kurzové v oblasti interdisciplinární spolupráce. Právě propojení tlumočnického a psychologického vzdělání ji přimělo k prvním experimentům v oblasti simultánního tlumočení. Klíčová slova: Ingrid Kurzová, teorie tlumočení, interdisciplinární výzkum, kognitivní psychologie, kvalita simultánního tlumočení, stres, média, audiovizuální tlumočení, didaktika.
Kognitivní spojitosti ve vztahu k zákazníkům
Barková, Jana ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Žižka, Ondřej (oponent)
Ve své bakalářské práci budu prezentovat tvorbu myšlenkových map, jako poměrně méně známou metodu, která umožňuje iniciaci a zachycení individuálních příslušně zaměřených myšlenkových procesů, jejich obsahu a struktury u jednotlivých pracovníků obchodního oddělení, jež jsou na denní bázi v kontaktu se zákazníkem. Obsahem pojmu, který jsem se v organizaci rozhodla zkoumat, je samotný ZÁKAZNÍK. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem jednotliví pracovníci obsah pojmu zákazník vnímají. Výsledky kvalitativního výzkumu metodou mentálního mapování přinesou důležitá asociační zjištění o obsahu pojmu zákazník, které odrážejí vhled do mysli pracovníka. Aby mohl následně management přistoupit k novým opatřením vedoucím k zlepšení péče o zákazníky, je klíčové, aby obsah pojmu, který pro pracovníky organizace zákazník představuje, znal.
Aspekty vizualizace dat v Business Intelligence
Pospíšil, David ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu vizualizací dat v oblasti Business Intelligence, přesto mnohé její části lze aplikovat při tvorbě jakýkoliv grafických návrhů. Práce popisuje kognitivní aspekty vnímání vizualizací a na základě toho sepisuje pravidla, jež jsou nutná splnit pro správný a funkční design, který má za účel předat informace co nejefektivněji. Práce se také zabývá výzkumem snažícím se zjistit, jak jsou lidé obeznámeni s pravidly tvorby vizualizací a také jaké typy preferují při různých možnostech zobrazení. Poslední část se věnuje aplikaci zjištěných poznatků pro konkrétní projekt, v rámci jehož je diplomová práce zpracovávána. Přínosem této práce je soupis pravidel, jejich ověření ve výzkumu a následná aplikace.
User Experience and use knowledge of cognitive science
Blšáková, Daniela ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Řezníček, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kognitivní psychologií a její využitím při tvorbě webových stránek. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vysvětluje pojem a vznik kognitivní psychologie, obrací se na lidské procesy a jejich aplikování na webové stránky. V práci jsou zmíněny pojmy user experience a usability testing. Praktická část se věnuje vzniku domovské stránky vytvořené na základě výše uvedených principů a podrobně popisuje důvod umístění jednotlivých elementů na stránce. Kvalita návrhu je ověřena usability testem.
Kognitivně - psychologické přístupy k řešení problémů a jejich pedagogické vedení
MAŠKOVÁ, Šárka
Práce se zabývá kognitivně - psychologickými přístupy k řešení problémů a návrhem metodiky využití těchto přístupů k řešení problémů u předškolních dětí. Teoretická část seznamuje s kognitivně - psychologickými přístupy k řešení problémů, především však s přístupem k řešení problémů pomocí hledání analogií. Dále představuje teorie kognitivního vývoje předškolních dětí s příklonem k jedné z nich, využití poznatků v Rámcovém vzdělávacím programu předškolního vzdělávání a rozvojem kompetence k řešení problému u předškolních dětí. Praktická část navrhuje metodiku rozvoje kompetence k řešení problému pomocí hledání analogií u dětí předškolního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.